Langkau ke kandungan utama

jubor orang dia ngidam tengok.. jubur dia?




hehe.. jangan mara aa.. ayat sadis gua bagi... bukan ape gua tak faham dengan nuaq juburin ni... di punya cakap berlegar-legar dok cakap UMNO macam-macam.. dia ada ke jaga kebajikan melayu di selangor beb.. ada ke... yang aku tengok banyak dah onar-onar dia dan sekutu dia dok ligan aset-aset dari orang melayu itu sendiri.. dem.. dok kata orang lain baik pi cermin diri dulu tengok... jangan dok cakap berdentam dentum.... poodah.. tuih...

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim disaran mencermin muka dan menilai segala tanggungjawabnya di negeri Selangor sebelum ghairah mengkritik pihak-pihak lain khususnya UMNO berhubung agenda Melayu.

Bekas Setiausasa Sulit Anwar, Anuar Shaari berkata jika dinilai kepada apa yang dilaksanakan sebaik dilantik sebagai penasihat ekonomi, tidak ada apa pun yang boleh dibanggakan sebaliknya penderitaan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat negeri berkenaan.

Menurut beliau dakwaan penjualan aset termasuk Yayasan Selangor, PKNS dan cadangan merobohkan asrama yang merupakan intsitusi pendidikan anak-anak negeri itu menunjukkan bagaimana kegagalan Ketua Pembangkang berkenaan memainkan peranan.

“Lagi contoh kadar sewa di Kompleks PKNS Shah Alam yang dikatakan akan dinaikkan sehingga 100 peratus…. Apakah ini yang dikatakan perjuangan untuk orang Melayu. Jangan hanya cakap berdegar-degar tetapi ekor bergelumang dengan tahi.

“Beliau bukanlah pemimpin yang baru saya kenal…tetapi sejak sekian lama. Hari ini dia hentam orang itu dan balun orang ini sebenarnya untuk tutup apa yang dia buat. Maklumlah seperti yang orang dok sebut Anwar hari ini layak digelar ‘penasihat ekonomi bertaraf balaci’ di Selangor.

“Betul atau tidak apa yang orang asyik sebut itu saya tidak mahu ulas lanjut tetapi jika dilihat kepada apa yang berlaku di Selangor hari ini seolah—olah ada asasnya. Jadi kepada Anwar, cerminlah diri sendiri sebelum terlambat,“ katanya kepada UMNO-Online di sini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Anwar yang mendakwa UMNO tidak memperjuangkan hak dan kedudukan kaum Melayu di negara ini.

Anuar seterusnya menegaskan UMNO bukanlah seperti yang didendangkan Anwar tetapi telah melangkau jauh bukan sahaja membela kaum Melayu tetapi juga kaum-kaum lain di negara ini menerusi Barisan Nasional (BN).

Tegas beliau banyak perkara dan kedudukan seluruh rakyat negera ini terbela menerusi janji di kota oleh BN dan bukannya seperti pakatan pembangkang yang hanya manis ketika musim pilihan raya sahaja.

“Buktinya bukankah sudah ada di depan mata hari ini…. Apa dah jadi dengan perkampungan Kg Buah Pala…Itu baru satu…Yang lain tu seperti yang saya sebutkan di atas dan selebihnya mungkin Anwar dan kuncu-kuncunya lebih arif dan tahu. Jadi cermin-cerminlah sebelum terpalit ke muka sendiri,“ katanya.

ps: sohai la pembelit... tuhik busuk la lu nuaq...

Ulasan

  1. SPESIS AL-JUBURI,,,,,KENYANG KAT PR SAJA....RAKYAT DEPA MENIPU

    BalasPadam
  2. umnongok suka jubur lembu sebab bodoh mcm lembu....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini