Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei 6, 2012

ANDA PILIH MANA KERAJAAN LEPAS PRU 13 NANTI YE..!!!

PS: WALAU APA ALASAN BEBAL YANG DIBERI OLEH PIHAK PAKATE.. MEREKA TELAH GAGAL DALAM PERHIMPUNAN BERSIH 3.0 28 APRIL YANG LEPAS.. SO DENGAR KATA NAK BUAT HURU HARA LAGI DENGAN BERSIH 4.0 PULAK...

ANDA BOLEH MEMIKIRKAN KERAJAAN MANA YANG MANA BETUL-BETUL MEMBELA RAKYAT... SEBAB ANDA SENDIRILAH YANG MEMILIHNYA DAN MENILAIKANNYA...

Hassan Ali tibai pas lagi..

KENYATAAN AKHBAR YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
ADUN GOMBAK SETIA

Kenyataan Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk melaksanakan hudud di negara ini memang sudah dijangka mendapat tentangan keras daripada DAP sebagai parti komponen dalam Pakatan Rakyat. Alasan TG Abdul Hadi Awang bahawa hudud akan dilaksanakan setelah fenomena pengangguran dan kemiskinan dapat ditangani tidak sedikitpun mengubah pendirian DAP.

Pengerusi DAP itu dengan keras dan tegas mengulangi kenyataannnya bahawa atas apa alasan pun DAP sememangnya tidak dapat menerima syariat Islam dan perlaksanaan hudud. Seingat saya Setiausaha Agung DAP dalam salah satu sidang akhbarnya tahun lepas juga menyatakan perkara yang sama dengan apa yang ditegaskan oleh Karpal Singh. PAS tidak boleh sama sekali membuat kenyataan mengenai hudud apa lagi melaksanakannya sebelum mendapat restu daripada dua komponen parti yang lain khususnya DAP.

Ini bukan kali pertama kenyataan sedemikian diutarakan oleh pimpinan tertinggi…

LAGI GAMBAR EDIT DARI AKU.. DI BUKIT JALIL SEMALAM.. HEHE..

ps: sekian di atas keditan menggunakan camera canon eos.. hehe.. pepun.. perhimpunan ulangtahun umno telah membuatkan juak-juak kata dalam hati.... demn... hahaha...

JUAK-JUAK DAH BAGI ALASAN DAH.. KEKE.. MELECET TELO YE BANG!!!! KIKIKI

AYAT-AYAT PUAKA DARI MEREKA...
1. SEMUA DATANG KERANA TERPAKSA...  2. YANG DATANG TU SEMUA BUDAK-BUDAK BAWAH UMUR..  3. SEMUA NAK MAKAN FREE JE DATANG  4. YANG DATANG BUKAN ORANG UMNO... MEREKA DI BAYAR..  5. SEBAB BOSAN DUK UMAH.. SO MEREKA DATANG... 6. SEBAB ADA ARTIS TU PASAL MEREKA DATANG... 
HEHE.. KORANG TAMBAHLAH SENDIRI YE ALASAN-ALASAN JAHAT DARI MEREKA NI.. YANG NYATANYA MEREKA DAH SAKIT HATI BAGAI TERTUSUK JARUM DEKAT JANTUNG.. SEBABNYA... DAH PUAS MEREKA MEMFITNAH DAN MENCACI UMNO DAN KEPIMPINANNYA... HARAPAN MEREKA YANG DATANG PADA PERHIMPUNAN INI HANYA CIPUT JE SEBAB MEREKA ANGGAP RAKYAT DAH MEMBENCI UMNO... TAPI... KEKE... ANDA SENDIRI NILAIKAN YE... GAMBAR EDIT DI ATAS.. WAKAKAKA... PODAHH LU LAH PAKATAN... PUI...

semua gambar ini aku yang edit.. pepun 120k datang.. anuar ibrahim panas hati hahaha...

ambiga amatlah sedih rumahnya diperlakukan sebegitu.. sob sob..

PRINSIP PAKATAN.. BUAT ORANG BOLEH, KENA BATANG IDUNG SENDIRI.. INI TAK ADIL...ORANG LAIN TAK BETUL... KHAK PUI LA..

Pengerusi bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Datuk S Ambiga menganggap tindakan sekumpulan peniaga yang mengadakan protes dengan membuka gerai burger di hadapan rumahnya petang ini sebagai perbuatan tidak matang.

[Tak pulak sebut itu kebebasan hak bersuara mereka]

Sekumpulan peniaga sekitar bandar Kuala Lumpur itu 'menerjah' rumah Ambiga di Bukit Damansara dengan membuka gerai burger tersebut mulai jam 2 petang dan beredar kira-kira sejam kemudiannya.

Dikenali sebagai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), kumpulan peniaga itu mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami mereka sewaktu himpunan BERSIH 28 April lalu.

IKHLAS adalah kumpulan peniaga yang berdemo di hadapan Kompleks Pertama di ibu negara pada 5 Mei lalu bagi menuntut Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan terhadap Ambiga.

Presidennya Mohd Ridzuan…

SEBELUM TIDO... ADA GAMBAR BAIK PUNYA... JENG JENG...!!!!

ERK BUKAN YANG NI DA... SILA LAH KE BAWAH DAN LIHAT SENDIRI... / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / sian mat shabun.. ngantuk.. ye hehe.. kroih kroih... yum yum.. mah... bau mah.. erk.. kroih kroih... hehe.. jangan mara aaa... selamat tido da...

GEMPAR!!! HARAP KITA SEBAR-SEBARKAN.. TAKTIK JAHAT INI....

"Kepada rakyat Malaysia, berhati-hati. Teman mendapat maklumat dari sumber dalaman PKR sendiri bahawa mereka merancang membuat satu videoklip palsu ataupun mengubahsuai videoklip Eskay sehingga menimbulkan keraguan; dan video palsu itu akan dicetak dengan banyak dan ditaburkan kepada rakyat disegala pelosok negara.

Kaum-kaum durjana ini kemudian akan membuat lapuran polis mendakwa UMNO, BN dan Kerajaan bertanggungjawab kononnya menyebar videoklip itu.

Setelah rakyat nanti terpengaruh dengan video palsu itu, mereka akan bawak cerita konon jelas dari video palsu itu bukan Anwar Ibrahim. Dan rakyat akan terpengaruh dan percaya sebab mereka sudah menerima video palsu itu.

Teman nasihatkan pihak berkuasa dan Kerajaan supaya mengambil tindakan pre-emptif. Jangan tunggu nasik jadi bubur; jangan sampai rakyat terpengaruh saperti cerita 'gambar si-mata lebam'!!!

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam dan wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
22 Rejab 1432
24 Jun 2011

pisau

PAK SAMAD BERPUISI.... demi perjuangan..

baca ikut macam puisi ye keke..

hari itu engkau jadi hero..... jadi hero paling enteng dalam mengejar erti sebuah perjuangan ambiga.. eh.. tersasul pulak...
tapi kini anda.. semua.. menjadi.. artis popular yang di buru.. dan di buru.. sampai diri tak keruan... hati tak tenteram... aku ingin sebutkan inilah dia perjuangan ambiga... eh silap lagi..
jangan gentar.. sebab syurga pas dalam genggaman... kubur kata mari... rumah kata pergi.. itulah aku... bla bla bla...
berpuisi pulak orang tua ni ye.. hehe..

macamana tak berpuisi.. geng-geng mereka ni yang menjadi pemberontak masa bersih hari tu di buru polis.. hehe.. kalau polis datang rumah.. malu bang.. hehe..
BERSIH GAGAL.. GAGAL DAN GAGAL... SHAME SHAME... MANA NAK LETAK MUKA JAH!!!

AMBIGA TERMENCARUT!!! GERAI BERGER DI DEPAN RUMAHNYA.. KEH KEH KEH..

terbaiklah beb.. totok-totok mesti termencarut sekali.. keh keh keh
ambiga nak kata apa.. kata dalam hati...mesti termencarut punya... haha.. fu***k 
Sekumpulan peniaga sekitar bandar Kuala Lumpur menerjah' rumah Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) Datuk Ambiga Sreenevasan di Bukit Damansara dengan membuka gerai burger.

Dikenali sebagai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), kumpulan peniaga itu mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami mereka sewaktu himpunan Bersih 28 April lalu.

"Kita mahu tuntut kerugian dan mahu dia jawab. Siapa lagi yang mahu bayar ganti rugi kepada peniaga yang miskin ini?" kata presidennya Mohd Ridzuan Abdullah.

Ikhlas adalah kumpulan peniaga yang sama yang berdemo di hadapan Kompleks Pertama 5 Mei lalu menuntut Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan terhadap Ambiga.

ps: lepas ni apa kata pi berkhemah pulak dekat depan rumah anuar ibrahim.. hehe.. duduk dan bantah..

anuar kata 300k orang datang bersih.. anda percaya? kikiki shame...

ni di jalan sultan.. kalau anuar brahim berbohong.. mereka percaya.. bila beri fakta betul si totok-totok mereka kata ahh tipu.. bila mereka bohong kata majoriti rakyat menyokong bersih.. mereka angkuh kata ya memang semua rakyat menyokong bersih... alahai totok-totok bebal ni asik kena kencing saja dengan ketua penipu tu.. hehe.. kena faham.. orang angkuh selalu kena gelak dengan orang bila tau pekung sebenar.. so anda nilaikan...

anda lihatlah sendiri kekantoian bersih... 300k konon.. pui... KLIK

ANDA NILAIKAN? AKU RASA TERSENTAK.. ADEH..

kerana politik.. kerana kuasa.. kerana apa terjadi macam ni wahai pas.. aku tersentak beb dengan keadaan orang Islam sekarang... Ya Allah kau berikanlah petunjuk kepada orang-orang pas yang semakin sesat.... kau lindungilah bumi bertuah ini dari kejahatan terancang oleh orang kafir....

pak lebai pas.. sepatutnya fikirlah sebaik-baik mungkin... tergamak kerana politik jadi semua boleh belaka...
JOM TOLAK PAS.. DAN AKU RASA PAS LAH YANG MELACURKAN AGAMA... TERANG-TERANG BEB..!!!!

papagomo

kebebasan bersuara cara dap.. pakatan amnya.. hebat kan..

wah dap ni caranya memang bagus. bagus kan.. dalam parti mereka tidak boleh sama sekali membantah atau mengkritik.. kalau kritik.. siaplah.. patutlah dalam pakatan.. kemungkaran semua mereka simpan dalam poket.. hehe.. so kalau bersuara... ko siap la brader.. ceh..

tunku aziz sebelum ini mengkritik mengatakan bersih 3.0 tidak perlu... dan tidak harus di adakan sekalipun.. erm... so dek kerana mengkritik.. dengan kuasa veto dap.. tempoh senatornya tidak dilanjutkan... so macam ni ker kebebasan suara cara pakatan brader.. hahaha... jahanam kalu memerintah Malaysia beb... pui..

ADUN DAP DAMANSARA UTAMA DIBAYAR UMNO? hehehe

pakatan ni ngentot sama-sama serangkai keh keh keh
KUALA LUMPUR – Ahli Dewan Undangan Negeri Damansara Utama, Dr Cheah Wing Yin menulis surat kepada pemimpin partinya bagi menyatakan pandangan bahawa tempoh empat tahun kepimpinan Pakatan Rakyat di Selangor dilihat sebagai satu ‘komedi kesilapan’.

Menurutnya, terdapat ahli majlis tempatan yang dilantik oleh parti itu tidak boleh mengangkat sumpah jawatan kerana gagal membaca atau bercakap menggunakan bahasa Malaysia.

“Malah ada yang memboikot mesyuarat majlis tempat. Bukan itu sahaja, graduan yang berusia 23 tahun turut dilantik menjadi ahli majlis,” kata Dr Cheah menerusi surat setebal 12 muka surat yang dihantar kepada Penasihat DAP, Dr Chen Man Hin dan Lim Kit Siang; Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Menerusi surat yang turut diperolehi The Star, dinyatakan bahawa prinsip cekap, akauntabiliti dan telus (CAT) yang digunakan sebagai slogan memancing pengundi pada pilihan raya sepatutnya dipraktik dan …

SEDARLAH WAHAI ISLAM MELAYU TAKTIK BEGINI...

nak tanya... ikhlas ke dua ekor cina komunih ni duk sekali masuk dalam masjid mendengar ceramah agama? ikhlas la nak tanya, betul sangat ke mereka ni nak mendalami Islam ataupun ada agenda di sebaliknya.. sebab belum dapat kuasa sepenuhnya... cuma dah dapat... memang jangan sembangla dia nak datang lagi..ke masjid bersama-sama dengan orang Islam sebagaimana mereka ni buat sebelum mendapat kuasa... betul tak.. contoh dulu dekat singapura pun sama... apa jadi orang melayu dekat sana.. nak tanya dekat pak lebai pas.. apa jadi dekat orang Islam melayu dekat sana? tolong lah jawab... so taktik begini akan sentiasa di gunakan oleh cina dap ni yang kononnya suka mendalami Islam... tapi ada udang disebalik batu... fikir-fikirkanlah wahai Islam melayu.. kita dalam bahaya, kita tinggal kuasa je...

jangan mudah terpedaya wahai orang melayu... fikirkanlah menggunakan akal....
ni bukan cerita bohong.. dulu kuan yew sanggup berpura-pura memakai songkok demi menarik sokongan orang melayu... dan seka…

NASARUDIN HASSAN TANTAWI KENA TIAW DI FB... AMEK KO..

ambil kau penganut pas.. kerana ajaran ambiga semuanya jadi weng otaknya.. otaknya asik jadi bebal sampai kiamat.. aduhai.. jom kita baca nasarudin hassan tantawi kena basuh di dalam fb.. orang berilmu bila berhujah... pakailah kamu serban besar sekalipun.. tetapi kerana kamu tidak ikhlas dalam memperjuangkan Islam... tapak kasut akan diberi.. ada beratus ilmuan yang hebat-hebat di luar sana kalau berdebat dengan lobai pas.. jadi mengkarung kuning pak lbai pas beb.. baru kau tau... ajaran pas semakin bodoh piang lah.. pui..

kerana bersih semua jadi bodoh, kerana bersih orang pas jadi malaun paling busuk dalam sejarah ketamadunan tanah melayu... busuk dan membusuk sampai ke usus.. pui la pas...


ni yang dikatakan aman.. dia baling apa tu..?

perhimpunana bersih 3.0 yang lepas, yang datangnya semua baik-baik belaka.. bagus kalau dibuat menantu.. hehe.. cuba kita lihat betapa sucinya kebaikan mereka ni.. ce tengok ce tengok.. dia baling apa tu.. uih tu edit tu.. sepatutnya dia baling baju.. tapi di edit jadi batu keh keh.. saja nak test mungkin otak pakatan jibraun akan kata macam tu.. haha.. pui..

thankz GAP


dalam harukaka dan keldaian daily mana ada gambar ni beb!!!

gambar ni edit.. di edit oleh umno untuk menjatuhkan pakatan.. hehe.. edit ke.. eh ye ke.. tu siap sepak-sepak polis tu agak agak polis yang menyamar jadi perusuh kot.. alah pakatan kan selalu macam tu.. hehe.. podah.. tulah dok kata bagai.. dekat harakah ada ke siarkan gambar ni? keadilan daily ada? ceh.. bersih 3.0 dah gagal.. gagal kerana yang datang tu bukan nak duduk dan bantah.. tetapi nak belasah dan bagi parah dekat polis.. tunjukkan malaysia ini tidak selamat... tunjukkan pihak polis tak da kuasa nak lawan mereka.. ada betul... rakyat melihat.. dan menjadi saksi.. sebab orang-orang pakatan ni mereka nak tumbangkan kerajaan dengan cara ini lah.. good..pui

pasal si pentabsub berdemo di madinah.. orang lain menanggung masalah..

kerana mereka berkemungkinan akan ada masalah dalam urusan haji dan umrah... pihak berkuasa arab saudi amat tegas beb hal-hal berkaitan berdemo ni... malaysia punyai rekod baik dalam urusan haji.. tetapi dek kerana syaitan kuning ini semua akan dapat susah.. so kerana sujudnya mereka terhadap ambiga kita nlak buat macamana.. tah tah di doakannya kesejahteraan ambiga supaya dapat menjatuhkan kerajaan Islam sedia ada ni.. apelah aku nak cakap lagi dengan puak-puak bodoh lahanat menyusahkan orang je kejanyer.. insaf-insaflah abang-abang..

kalau nak bagi anwar ibrahim jadi pm pun... buatlah cara berhemah sikit... bukan dengan cara bodoh ni... selalu juak-juak banggang ni kata kerajaan zalim kena di jatuhkan... zalim macamana agaknya.. berapa ramai mati setiap hari.. dan berapa ramai merempat mati kelaparan dek kerana kezaliman kerajaan beb... buanglah sikap serius sengal dalam hidup brader.. bersyukurlah dapat kepimpinan yang jitu nak membawa malaysia ke arah negara moden... nak harap an…

asmin ali tak puas hati dengan kak wan?

erm wah asmin.. dasat.. tapi aku nak kobarkan lantak hang lah asmin.. mak jangan di buat macam tu.. kalau dah kaya raya pun.. kalau menyintai anuar sekalipun.. mak kau jangan lupa.. tapi dek kerana politik anuar ibrahim tu dan cita-cita nak jadi menteri besar negeri pasolla.. so asmin peduli apa nasihat kak wan azizah tu.. kan.. alah.. bila mak sendiri luahkan berkenaan dia.. dah dah nama umno juga yang naik.. so jangan pulak kak wan azizah pun dia akan tuduh umno punya skrip hehe.. adui.. lantak hang la..


SHAH ALAM - "Azmin sebaiknya melawat dan menziarahi ibunya kerana itu salah satu tanggungjawab beliau sebagai anak," kata Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.


Beliau ditemui wartawan pada Majlis Makan Malam Bersama Pemimpin Pakatan Rakyat di bandar i-City di sini, malam tadi.


Diminta mengulas kenyataan oleh ibu Azmin, Dr Wan Azizah berkata: "Saya menasihatkan kepada Azmin supaya pergi berjumpa dengan ibunya."

ciputdin jerawat batu.. kantoi.. mana nak letak muka jah.. kikiki

apa da saifuddin, entea kalau nak sedapkan hati anwar brahim sekalipun.. buatlah researce betul-betul keke.. kan dah kantoi.. siapa malu.. malu betingkat-tingkat pulak tu.. kah kah.. adui pkr oh pkr.. parti kongkek rakyat ni.. asik nak menipu orang jer kamu ye.. dah dah masalah dalaman banyak.. asik nak cari modal bodoh je.. udah-udah le tu.. buka 1 pekung orang... 10 pekung parti pkr keluar serentak.. maknanya apa tu.. maknannya.. pkr ni dah nak mampos dah.. pemimpin-pemimpin mereka semua gila dah... gila kuasa, gila seks, gila aiskrim, gila fitnah, gila lubuang konyet dan jadi mak lampir pun ada.... keh keh.. anda sendiri boleh menilainya betapa busuknya parti dari mr anwar ibrahim ini.... u decide... pui...

sifat dendam meluap-luap muslimah pas.. anda nilaikan..

dalam Islam sifat ukhwah dan maaf memaafkan adalah sifat terpuji.. tetapi sifat ini tidak ditanam dalam insan yang menganut agama pas.. sebabnya kalau dah dendam.. aku dendam sampai mati.. dah macam syiah la pulak.. dendam tahap melampau dengan sunnah.. so kita yang ada otak.. fikirlah mana baik dan mana yang buruk... tak payahlah dok ikut perangai totok-totok pas ni.. rosak minda.. beb.. pui..

sumber RBF

NIK AZIZ NAK CAKAP APA? DIA JE BETUL?UDAH-UDAH LE TU...

aku malas nak komen bagai dah dekat orang yang dah dikira atuk bagi aku.. sebab dia dah tua dan pemikiran dia akan kembali kepada zaman budak-budak.. so pas dah tak da pemimpin pelapis.. dan suruh juga orang tua tu dok jadi ikon pas sampai bila-bila.. ya memang betul ramai kata nik ajiz ni begitu lah baik lah.. bagusla.. bagi aku.. malas nak kutuk teruk-teruk.. so harapan aku dia patutnya dah insaf dan kembali kepangkal jalan... banyak menda dia buat tak betul.. ai itu pun kita nak menangkan... totok pas ye la kot.. guna sungguh-sungguh kat atuk ni untuk menarik undi.. dia makan, dia solat.. dia cuci kaki.. semua gunakan modal yang atuk ni zuhud gila... berjiwa rakyat... tapi realitinya.. dia dah semakin nyanyuk... dan nik ajiz.. pesanan saya... dah dah la tu.. merosakkan ukhwah sesama Islam... duk umah jaga cucu lagi bagus... adios...


Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan HARAM untuk umat Islam menyertai perhimpunan ata…

khalid gagap.. senyum dalam hati.. isu gambar aiskrim asmin..

sama kapal pun tak leh sekepala... so macam ni nak memerintah negara, kiki.. lupakan je lah.. kalau yang totok bolehlah percaya beb... keke.. so ape kehal si khalid gagap leh kata no komen pulak isu video aiskrim asmin tu.. wah wah.. malas nak campur ye... tapi dalam hati.. yes yes yes.. keke.. tu pasal si mak lampir zuraidah.. kemain meraban sound-sound khalid gagap... kenapa tak beri ulasan pasal isu tu.. ceh.. pandai-pandai lah korang menyetelnya wahai jibraun.. nanti skrip biasa mulut cakap salah umno.. salah bn.. itu je modal.. kapal dah nak karam kat laut sempat lagi nak salahkan orang... dah nak tenggelam dah nak lemas... sempat lagi ini cakap ini semua salah umno.... adui... rosak-rosak ini pkr.. pui...


SUBANG JAYA – Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetap berkeras enggan mengulas berhubung isu pendedahan imej lucah yang didakwa mirip Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Beliau juga tetap memberi jawapan sama dengan sekadar berkata ‘tiada komen’ ketika diminta …

SIAP DAPAT MAKAN MINUM FREE... POLIS GANAS KONON.. PUI..

wah manyak syiok melantak sambil minum ayor minerel.. ce ce ce.. polis kan jahat yang ambil makanan dan minuman tu kenapa... banggang piang punya penyokong bersih.. menyusahkan.. merosakkan.. malah mengajar rakyat malaysia ini jadi samseng.. samseng yang kuang ajaq.. dekat penguatkuasa.. hehe..