Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei 12, 2013

gambar tak leh blah!! bincangkan... hehe

ades.. no komen.. hehe..


terbaru... kabinet harapan, dari pr.. hihihi


ps: kerana nak sangat jadi perdana menteri.. macam-macam hal.. hehe..

lim guan eng sound tepet pas? aik misteri ni..

hehe, pas macam biasalah eksyen dengan 21 kerusi yang diaorang menang tu, dalam kapal mereka sendiri taji pas macam pas tak de maruah, tapi pas senyap je, kalau bersuara pun umno lah mereka belasah dulu, aik umno pulak kena, azmin sound pas, pas senyap, dap sound pas, pas senyap, umno ajak bersatu atas nama perpaduan ummah, tetapi pas kata beranilah ajak, aku ludah.. ek eleh, dah macam umno pulak kerusi 21, pas 88, apa mereka tak sedar? apakah ego mereka mengatasi akal fikiran.. ahh lantak lah.. aku malas nak kata banyak, yang aku tau, bawahan pas, yang bukan totok lah, dah mula terima perpaduan ini, walau secara diam-diam, sebab mereka kata, nak tunggu pemimpin atasan mereka, sampai kiamat lah perpaduan ini jadi mimpi dalam tidur je...

DAP DAN PKR BALUN PAS.. kesian..


lantak lah labu, nak cakap apa lagi, biarlah, kalau menjadi balaci itu sangat nikmat, teruskan jelah, kita nak cakap apa lagi..

air air air, semakin surut air takungan di empangan negeri selangor?

Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) memaklumkan berlaku penyusutan ketara paras kolam imbangan dan utama di negeri ini.

Penyusutan dikatakan berpunca daripada peningkatan permintaan bekalan air berikutan cuaca panas ketika ini.

Bacaan paras kolam air yang dicatat di beberapa kolam utama setakat 10 pagi semalam menunjukkan penurunan yang ketara dan berada pada tahap kritikal.

Penolong Pengurus Besar, Jabatan Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam SYABAS, Priscilla Alfred berkata, pihaknya mengaktifkan Pelan Tindakan Kecemasan kod hijau apabila berlaku gangguan air membabitkan 15,000 akaun pengguna di kawasan Subang Jaya sejak Selasa lalu.

Bagaimanapun katanya, Kolam Air Lapangan Terbang Subang yang mengalami penyusutan mendadak kelmarin menunjukkan peningkatan setelah mendapat bekalan air alternatif dari Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1.

“Kebanyakan kawasan yang menghadapi gangguan bekalan air sejak Selasa lalu mula menerima bekalan air tengah malam kelmarin dan pulih secara…

rekaan senjata masa hadapan yang super duper cool!!

Vitaly Bulgarov ialah seorang artis 3D yang berasal dari California. Beliau menghasilkan model senjata robotik 3D yang SANGAT COOL. Berikut ialah sebahagain rekaan senjata futuristik beliau untuk Projek Black Phoenix beliau.

robotik tu..







sumber pen patah blogspot

soalan bocor untuk spr!! masak le bn bro!!

wah bukan main gembira mecei pr beb, dengan soalan ini sah anuar ibrahim akan jadi pm tidak lama lagi, habislah bn, masak la orang-orang bn, habislah, sah pakatan rakyat akan jadi pemerintah tidak lama lagi la wei... aduh.. apa aku nak cakap ni... tergetar-getar ni... siut la.. fuh..

siul la.. masak.. arghhhhhhhhhhhhhh...



perkara dibawah inilah yang puncanya... adeh!!

aaa apa lagi jawab la.. wakakakaka... dah kalah kalahlah, apa tak reti-reti ke camne.. hahaha..
ps: hehehe jangan mara aaaa... hahaha... pui..

[PANAS] cara paling sial, menggunakan Modul Gene Sharp Untuk Menghancur Malaysia

memang perasan idea kuasa asing ni sejak haramjadah pr ni, menggunakan bersih yang kotor tu dengan berbaju kuning, kongker dengan lautan manusia yang berbaju kuning, konon nak jatuhkan kerajaan menggunakan kuasa rakyat! tetapi apakah mereka-mereka ini lupa, Allah lebih berkuasa mutlak dari dajjal laknatullah..


Siapa Gene Sharp?

Gene Sharp 83thn, ialah seorang pengkaji dan pemikir dalam menumbangkan sesebuah negara tanpa keganasan. Ia juga merupakan Pelopor Peperangan Dan Penjajahan Dalam Bentuk Baru. Pernah menumbangkan beberapa kerajaan dan negara. Bahan penulisannya telah digunakan dalam 37 Negara.

LAPORAN RINGKAS TANGAN GHAIB DAN KOD RAHSIA

1 . Maklumat mengenai kod-kod tarikh yang dikeluarkan oleh pihak pembangkang kepada rakyat Malaysia berkait dengan kegiatan atau aktiviti 'hidden hand' di Malaysia.

2. kod yang digunakan adalah tarikh dan merujuk terus kepada kod warna pakaian semasa revolusi jalanan

3. Kod : 505, 105 , 135, 508 , 510

505 - 5 mei- pilihanraya PRU13
805 - …

gambar-gambar angkuh pr sebelum pru13, gila haram bongkak!!

biasalah, sebelum hari mengundi 5 mei 2013 hari tu, segala batalion tentera eksyen dan berlagak cybertrooper pr menjaja gambar dan poster yang mereka kompem menang pru13, gila haram angkuh...

sebahagian gambar-gambar angkuh..





sebenarnya banyak gambar keterlaluan yang mereka-mereka jaja, kononnya mereka sah akan menang pru kali ini, punya berlagak macam sial, tetapi mereka lupa... hahahaha keputusannya...

BN - 133
PR - 89

KAH KAH KAH KALAH OIII.. FAHAM TAK KALAH? BILA DAH KALAH BUAT CARA KALAH, TAK HABIS-HABIS NAK MENYUSAHKAN ORANG KATA MEREKA KALAH SEBAB SPR TIPU, KEPALA OTAK LU TIPU, HABIS, SELANGOR, PENANG DAN KELANTAN KEJADAHNYA DAH ANGKAT SUMPAH DAH MENTERI BESAR DAN KETUA MENTERINYA BEB!!

NI ORANG PANGGIL MENGGELABAH TAK KENA TEMPAT, ASAL TAK MEMIHAK KEPADA MEREKA, WAHH JADI CACING KEPANASAN...  PILIHAN RAKYAT MAJORITI KE ARAH BN, WALAU TSUNAMI DARI ORANG CINA YANG TERPENGARUH DENGAN TAKTIK DAP...

INI KALILAH DAH TUKAR KEPADA LAINKALILAH... HAHAHHA... DAH KALAH KALAHLAH... FAHAM KE TA…

ustaz azizan lega pas kalah di kedah? mudah-mudahan beliau cepat sembuh!!

pas sekarang memang dah dirosakkan oleh anwarisme, kerana kuasa, sesama Islam lantak pilah, janji aku nak kuasa, masalah dalaman mereka terlalu berat, tetapi kerana nak cover dekat macai-macai diaorang sanggup tutup apa saja, tetapi cukup kesian dengan ustaz azizan yang mereka-mereka gila kuasa perlakukan dia macam tu, patutlah pas kerusi parlimen ciput je, kasi jilat la dap kuat dan ketat-ketat ye pas, pas dulu dan sekarang dah berbeza, harap maklum!!!


KUALA LUMPUR, 14 Mei — Kekalahan PAS di negeri Kedah adalah sesuatu yang melegakan buat bekas Menteri Besar Datuk Seri Azizan Razak, kata setiausaha politiknya Muhammad Sanusi Md Nor.
Sekiranya kemenangan 2008 berjaya dipertahankan menurut Muhammad Sanusi, situasi kecoh berebut jawatan dikalangan pemimpin parti Islam itu pasti berlaku memandangkan kedegilan dan sikap keras kepala.
“Kita terlepas satu beban yang sangat besar. Hang bayangkan kalau kita menang dan aku ada dalam wad, tentu kacau bilau lebih besar daripada awal 2013 hari itu,”…

gambar paling gempak untuk hari ini!!

hehe, walau tau undi ini akan jadi undi rosak, tetapi kejujuran orang yang pangkah kertas undi ini cukup terbaik! haha.. sorry salah.. hahahaha

ps: jangan emo please!! keh keh keh

sumber fbklik sini

u menang u diam, u kalah u bising, ini macam pun ada?

kalau betul spr tak telus, apasal semua negeri pakatan rakyat menang ketua menteri dan menteri besarnya dah angkat sumpah? tu kira halal ke camne, udah-udahle, dah kalah kalahlah!!


ps: dia aja yang betul, orang lain semua salah, mengelabah gila beb.. lain kalilah!!

perpaduan sesama Islam dianggap jenaka - nasrudin tantawi

Nasrudin: Gesaan Umno-Pas bersatu ungkapan jenaka

SHAH ALAM – Ketua Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi menyifatkan gesaan menyatukan Umno dan Pas, yang semakin kerap dibangkitkan mutakhir ini sebagai suatu ungkapan jenaka malah tidak membawa sebarang kesan.

Sebaliknya ujar beliau, ia hanya akan menimbulkan fitnah serta menebalkan jurang persefahaman antara kedua-dua parti.

Nasrudin yang juga Ahli Parlimen Temerloh menegaskan, usaha penyatuan itu tidak mungkin berlaku sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) masih meneruskan penindasan terhadap hak rakyat terutamanya dalam soal pemberian royalti minyak dan pembangunan di kawasan atau negeri yang dimenangi pembangkang.

"Isu penyatuan atau perpaduan itu tak ada sudahnya, kerap kali diulang dan diungkap.

"... seruan itu tak berfaedah, usah bermain dengan kata-kata, buktikan bahawa negara ini amalkan politik matang dulu, hormat-menghormati perbezan pandangan, hilangkan kekeliruan, kembalikan hak rakyat dan hapuskan peninda…

tak perlu emosi dengan gambar ini!!

ada pro n kontra, tetapi kita fikirkan rasionalnya.. kalau baik, baiklah caranya, kalau buruk, buruklah caranya, disebalik hal ini, pada pedapat positif aku, orang bukan Islam dah mula memandang, baguslah Islam ni, solat di mana-mana pun boleh, tapi di satu sudut, aku rasa elok ke surau je kot, lagi bersih dan suci.. itu terpulang lah, solat adalah tiang agama!!


ps: Islam itu mudah dan indah!!

PROMOSI DAGING BABI SECARA TERBUKA DI AMPANG? BAIK PUNYA..

TAHNIAH BUAT PEMIMPIN MELAYU ISLAM DALAM PAKATAN!! AKU MALAS MAU KOMEN LEBIH!!

TAK SALAH LAH DULU, ORANG BUKAN ISLAM JUAL BABI PUN JUAL DEKAT TEMPAT TERTUTUP, KALAU MEREKA NAK PASARKAN DAGING BABI, DI TUTUP RAPAT LORI YANG BAWA BABI TU, SEBAB SENSIVITI TERHADAP ORANG ISLAM! ITU DULU, SEKARANG KAN DAH BEBAS, APA DEHAL!!

PASARANYA YSK FRESHMART, MEMPROMOSI DAGING BABI SECARA TERBUKA? BAIK PUNYA... LOKASI DI AMPANG. manyak lasat oo ini babi. masak tomyam sangat shitap!! mau telai?

kang komen lebih-lebih kata ni lah tulah, tapi rasanya keterbukaan macam ni tak perlu lah sebab rasanya dah tak hormati langsung sensiviti orang Islam ni, pihak berwajib silalah lihat dan perhatikan, ni kan Malaysia, bukan vietnam, bukan hong kong, bukan taiwan!!


sumber CTS

buat ds najib, jangan ulang perkara sama, sebab pru 14 adalah hidup dan mati bn!

buat pm kita, dah terang lagi bersuluh, bn di landa badai tsunami paling dashyat dalam mana-mana pru, harap ds najib sedar dan fikir satu perkara,

jadilah pm yang tegas, berani, garang, tunjuk ego sikit dengan pembangkang, jangan bagi muka sikit pun dengan pembangkang, biarlah apa nak jadi pun, kena ingat kalau jadi ds najib yang sebelum pru13 ni, percayalah bn akan tengelam ke dasar lautan PRU 14 nanti.

jaga negeri dan kawasan yang dimenangi bn, buat perubahan di kawasan itu, tunjuk sikit kat sempudal pembangkang, ego sangat, mesti mereka akan jadi jeles melantun-lantun.. peluang kerja banyak, malah rekod di negeri bn lagi bagus dari negeri pr, kita buktikan,

walau aku duk di negeri pr, selangor, hal air, kita tengok macamana kerajaan selangor yang berlagak setan tu handlekan masalah air? jangan bagi muka sikit pun mereka yang bongkak ini, biar sok dah tak de air, biar rakyat mengamuk. (air keruh manjang pui)

bantu usahawan bumiputra, bantu bumiputra yang membantu kemenangan bn, jang…

kesedaran tu penting, fikir realiti bukan emosi!

respek kepada professor emeritus tan sri dato' dr. khoo kay kim,

sejarah tak pernah menipu, sejarah tak pernah menafikan hal ini, jadi kesedaran itu penting, bukan menjadi masalah pun kalau kita sedar tentang keadaan bangsa kita pun, sekurangnya kita beringat, bukan menghasut, jadi sedar-sedarlah.. sebab kesedaran itu sangat penting untuk kita semua...


ps: kepada pengomen dalam blog ini, jangan sesekali membuat komen yang berbau perkauman, tolong ye.. peace, better nation

bro besyukurlah kita hidup di malaysia ni! tak payah lah nak bangga sangat dengan singapura tu.

Kita sering terdengar keluhan dan rintihan warga islam/orang melayu di singapura yang dikatakan tertindas dan dianak tirikan oleh pemerintah di sana..

Ini aku nak cerita keluhan warga cina singapura.Kenalan aku bekerja sebagai doktor pakar disebuah hospital kerajaan singapura dan menceritakan luahan orang cina singapura. Pekerja kerajaan singapura dulu ada sistem pencen bila bersara, tapi Pemerintahnya menghapuskan jadi bila cukup umur maka orang-orang cina terpaksa bekerja walau umurnya sudah mencapai 70tahun kerana desakan hidup yang sentiasa meningkat hinggakan ada yang minta adik ipar aku injek ubat untuk terus tidor dan tak bangun-bangun.

Perkara yang tak dihebohkan tapi kadar bunuh diri amat tinggi. Kes tertinggi 70 orang sehari. Tapi kerajaannya menutup kerana takut terdedah kelemahan sistem pemerintahannya untuk menangani masalah bunuh diri.

Dari makluman yang diterima, hospital kerajaan memang ada tapi ada consultant fee dan perlu bayar harga ubat yang mahal. Perkataan bias…

demo di singapura, rakyat malaysia di tahan!

dah kalah kalahlah dulu ini kalilah sekarang lain kalilah aku cakap udah kalahlah... keh keh....


Singapura tahan 21 rakyat Malaysia.
Sebahagian daripada beratus rakyat Malaysia mengadakan demonstrasi haram membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 di Taman Merlion, Singapura pada Rabu lalu. - AGENSI
SINGAPURA 11 Mei - Polis Singapura menahan 21 rakyat Malaysia hari ini kerana mengadakan demonstrasi haram di sini sebagai membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 di Malaysia (PRU-13).
Seorang jurucakap polis yang dihubungi AFP berkata, kesemua rakyat Malaysia terbabit ditahan di bawah Akta Ketenteraman Awam kerana mengadakan bantahan secara haram di Taman Merlion, walaupun polis berulang kali memberi amaran agar mereka tidak mengadakan sebarang bentuk demonstrasi.
Jelasnya, penganjur demonstrasi itu boleh dikenakan hukuman penjara sehingga enam bulan atau denda sebanyak S$10,000 (RM24,115) atau kedua-duanya sekali, sementara mereka yang menyertai bantahan haram itu pula boleh dikena…

azmin dan kj bertwitter, bang non angin ni kalau baca!

politik bukan untuk pecah belah, politik merancanankan sesuatau fasa berbeza pendapat yang sepatutnya lebih ukhwah! bukan hari-hari nak bertelagah! betul?

azmin ali dan kj bertwitter... TERBAEK!! kan bagus semua pemimpin jadi camni, tak delah nak gaduh 24 jam, bosan... selalu yang lebih-lebih orang yang baru nak cebur kan diri dengan poltik je kot, dia jadi taksub dan kalau sebut ukhwah ni dia anggap haram.. hehe.. so buangkan lah sikap-sikap gitu ye.. kita sama kiblat, negara ni kita dipertanggungjawabkan untuk menjaganya dengan baik, bukan menjahanamkannya...


ps: politik matang vs politik tak matang