Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei 19, 2013

di dalam pakatan rakyat, orang melayu adalah minoriti!!

mereka ni minoriti je dalam pakatan, tetapi mereka punya eksyen mengalahkan jebon tak cukup makan, kemain dia punya angkuh, sembang macam malaysia ni mak bapak diaorang yang punya, tetapi hakikat, sokongan melayu terhadap pakatan rakyat cukup sadis, cukup tak logik, jadi kesimpulannya orang melayu secara majoriti menolak pakatan...


ps: pung pang pun jadi balaci dap je.. itulah melayu pakatan, terimalah kenyataan.

kepada pemimpin bn, walau ada yang tak suka khairy, ini yang semua mahukan!! salute

bukan hanya hiburan sana sini, tetapi ilmu yang bagus untuk orang muda, baru ramai sokong, zaman-zaman suka-suka dengan hiburan yang membazirkan dah berlalu.. so ini pilihan orang muda, tahniah khary jamaluddin

zaman dah berubah pemikiran pun kena berubah!! tabik


ps: ada nada sokongan kuat dari pihak pas dengan cara khairy ini, agama 1st, terbaek!!

kenyataan paling jamban dari geng-geng adam adli menaji pas!!

aa gaduh, gaduh, dah makin sakit kepala gurga dah diaorang, yang aku tau, golongan anwarisme dalam pas sahaja yang menyokong tindakan cara anarkis untuk mengulingkan kerajaan cara salah, tetapi golongan ulama yang kuat di dalam pas menolak sekeras-kerasnya cara anwar brahim dengan agenda blackoutnya,

dah la wei anuar brahim, dah kalah dah la, pui


ps: ai selamba je geng-geng student anarkis ni sound pas, apa pas tak terasa ke.. hehe.. kalau aku jumpa pelangkung je kepala budak-budak ni, dia ingat ni negara dia yang punya.

sampai sekarang mereka tak berani jawab hal ini

kadang-kadang cara politik merapu yang diajar puak-puak anarkis ni dah jadi ikutan dekat orang pas, apa tak leh tak fikir baik buruk? apa dah tak de orang nak tegur? ai hal ni kalaulah orang umno yang buat, tak cukup tanah mereka menibai, mau siang malam demo dekat pwtc ni.

tapi apakan daya bila mereka buat, bila orang tanya, mereka zip mulut, ni lah pesen orang hebat-hebat dalam pr. dah tak de orang kuat agama dalam pr nak menegur hal ini? ai kang taji lebih-lebih kang kata aku tak de ilmu lah, ini lah, ye lah orang pr je lah terer semua serbi, sampai syurga dan neraka pun mereka leh tentukan beb.

ai macam-macam dunia politik malaysia ini, hal ini berlaku setelah di rosakkan insan yang bernama anuar ibrahim, semua boleh, semua sebat. asal kita tawan putrajaya, tapi putrajaya pun tak dapat tawan, tu yang meroyan, hehe..


ps: dunia dah nak terbalik!

pelik ni? uish marah le geng-geng haluan kiri beb!!

biar betul, ait rasa macam hairan pulak ni? hehe.. macam pelik bin ajaib je ni.. ait ait..  kalau aku pelik, tak pastilah anda semua pun pelik, hehe..

tapi kira baguslah, rasanya bernanah otak la bang non. haha..


Pas sedia bantu polis siasat konspirasi gulingkan kerajaan

SHAH ALAM – Pas dan DAP menolak usaha pihak - pihak tertentu termasuklah kumpulan propembangkang yang mahu menggulingkan kerajaan secara kekerasan.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, parti itu bersedia untuk bekerjasama dengan polis sekiranya diminta membantu dalam siasatan berhubung dakwaan konspirasi menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan.

Menurutnya, Pas mengulangi pendirian bahawa parti itu tidak menyokong mana-mana pihak yang mahu menggunakan kekerasan dalam perjuangan kerana ia boleh menimbulkan
huru-hara dan ketidakstabilan kepada negara.

Katanya, Pas akan terus menegakkan keadilan, tetapi dengan cara demokratik mengikut apa yang termaktub dalam perlembagaan.

“Pas sama sekali menolak pendek…

ini lah masanya membersihkan MALAYSIA YANG SEBENAR!! TAHNIAH PDRM!!

bila anda sebut pasal keangkuhan, bila anda sebut pasal terlalu bongkak, yup ini masanya membersihkan malaysia dari anasir perosak yang merosakkan, kaki hasut, kata kerajaan zalim tetapi mentedaghah, hidup senang lenang, pergi mana suka, kalau menghasut untuk menjatuhkan kerajaan kerana kononnya kerajaan tipu, itu sudah melampau.. nak ajak orang taksub memberontak demi seorang insan yang dilatih zionis? sudah-sudahlah, sampai sekarang bukti penipuan pilihanraya tidak dapat ditunjukkan oleh pr.. jadi TAHNIAH BUAT KDN, KERANA INI LAH MASANYA BERKERAS, LEMBUT-LEMBUT SUDAH BERAKHIR, KASI MUKA, TAPAK KASUT DIA BAGI DEKAT NEGARA, INGAT NEGARA NI MAK BAPAK DIA YANG PUNYA....

ingat logo ini? yeargh, logo kebangkitan rakyat menolak keharamjadah puak-puak perosak negara.. 
ps: tian chua, chegu bard, tamrin, dan terbaru dengar kata mr anuar ibrahim pun kena tangkap (bang non pun dah kena tangkap ker?) kerana hasutan untuk mengulingkan kerajaan ahad ini... erm.. bersihkan malaysia dari perosak-pe…

apa itu anarki, golongan berhaluan kiri yang radikal?

perasan cara begini dan pelopor dari geng-geng adam adli, kalau diikutkan mereka kata kerajaan terlalu zalim. jawapan aku senang je zalim atuk kau.. terlampau taksub dengan bang non, nak ajak rakyat jadi pemberontak, ok, kita tengok, adakah golongan ini boleh berjaya lawan undang-undang..

nak lawan kebatilan, lawan kebatilan dalam parti rosak tu dulu, apa matlamat dap? apa matlamat bang non? jangan membuta tuli ikut sesuka hati, konon nak protest, tapi gua tengok protest yang kearah kegagalan sebuah golongan anarkis di malaysia... rakyat malaysia keseluruhannya mengejar keamanan.. 

Apa Itu Anarki?

Kata “anarki” berasal dari bahasa Yunani, awalan an (atau a), berarti “tidak”, “ingin akan”, “ketiadaan”, atau “kekurangan”, ditambah archos yang berarti “suatu peraturan”, “pemimpin”, “kepala”, “penguasa”, atau “kekuasaan”. Atau, seperti yang dikatakan Peter Kropotkin, anarki berasal dari kata Yunani yang berarti “melawan penguasa”. (Kropotkin’s Revolutionary Pamphlets, hal 284)

Meski kata-k…

geng-geng pelampau di tangkap di jinjang

baru ada akal, bila dah kena cekup baru nak ingat, alamak esok aku kerja, alamak, mampus aku kena jawab dengan bos aku, aku kat balai ni.. masa tu baru teringat, facebook tak leh nak buka, tido dalam balai, masa tu nak menjerit pun orang dalam tu je dengar,... ape kebodoh benar lah hai.. orang nak cari aman, dia nak cari onar.. kadang-kadang aku pelik apa lagi celeng nak ek?...

hallo fren, negara ini ada undang-undang, kalau betul nak tunjuk hebat pun, kena ingat negara ni bukan macam negara bermasalah, apa semua korang nak buat, pi lantakkan, ini malaysia.. orang dah elok-elok hidup aman, nak cari kesejahteraan, korang nak main api.. udah-idah le tu.. buat habis boreh yo.. buat berpeluh ketiak je...

dah dah la.. jangan jadi balaci bang non lagi.. rosak masa depan..

tolon tolon jangan tangkap saya, saya esok kerja.. waaaaa
KUALA LUMPUR: Menurut laman Twitter milik Presiden Solidariti Mahasiswa Malaysia Safwan Anang, 18 orang telah ditahan di depan Pusat Tahanan Jinjang ketika perhimpun…

nak buat lawak pun biarlah real..

ni kira lawak paling low class yang di buat oleh macai pembangkang demi nak tunjukkan kepada semua, spr tak betul.. keh keh.. apa korang tak perasan betapa cap ayamnya alasan... mengundi kali ke-2, dan siap boleh simpan kertas undi...

kah kah kah kah kah... fail!!

apakah begitu sempudalnya orang spr, langsung tak nampak macai ni keluar dengan muka seposennya tanpa meletakkan kertas undi di peti-peti undi, dah tentu pemerhati pun akan lihat, apa punya terer gila macai ni terus keluar dengan penuh bergaya? ek eleh, nak menipu pun kasi trill sikit, ni buat malu pr je ni.. hahaha..



ps: lepas ni akan ada saksi macam ni yang katanya dia boleh minta kertas undi sampai 18 kali, tengoklah, ni semua alasan orang kalah, dah kalah banyak bunyi, banyak alasan, poodaah!! wakaka.. fail, fail....

biasalah, dah kalah meroyanlah, beruk-beruk spisis tak sedar diri buat demo di london!

suka pekakas bila hal ini berlaku di kota london, sikap golongan kiasu gini dari dulu lagi.. sikap kurang ajar ni dah lama dah, sekarang ni jadi berani kerana dap menang besar, agenda ni dah lama dah, tapi kerana kegagalan parti melayu dari pr menang dalam pru 13 dan gagal tawan malaysia, jadi meroyanlah kiasu-kiasu ni, lepas ni kalau jadi apa-apa dekat kiasu-kiasu ni, harap buat bodo je, jangan bagi muka sangat perangai kiasu-kiasu gini...

kita tengok je apa lagi drama mereka ni...



KUALA LUMPUR 21 Mei - Sekumpulan rakyat Malaysia yang menetap di London didakwa memburukkan nama negara apabila bertindak mengadakan demonstrasi jalanan membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 di beberapa kawasan di bandar raya berkenaan.

Perkara tersebut didedahkan blogger Blog MIK (http://medan-info-kita.blogspot.com) yang mendapat maklumat tentang gerakan jahat, dipercayai diketuai dua individu.

Dakwa blogger tersebut, demonstrasi itu dilakukan tengah hari kelmarin di depan pejabat Pesuruhjaya Tingg…

ai silap yang membawa maksud yang badas.. haha

poning aku nak sembang. apekeheanyer orang surat kabor ni tak check betul-betul, menjawab la dengan bos..

dah jadi bahan lawak huhu..


ps; editor pun satu, lain kali sebelum cetak, tengok dalam-dalam... kan dah amalkan minum air suami.. hahaha..

bincangkan.. hot ni.. hehe

jangan jeles.. hehe..


harap pekakas aka pencecei pr tidak buat perkara ini bila terbaca headline sinar ini..

1. hisap rokok terbalik
2. flying kick kucing
3. tempeleng jiran sebelah tanpa sebab
4. kunyah tisu tanpa sedar
5. terus keluar rumah, start motor, buat whilley depan rumah tok ketua
6. telefon bomba..
7. tumbuk dinding rumah tanpa sedar.. hehe

haha.. jangan mara aa.. gurau.. keh keh keh

muda-muda dah ajar memberontak!!

kalau nak memberontak, pergi syria, nak.. suruh kerajaan malaysia hantar, tak pun jadi riot people dekat pakistan.. mau.. budak-budak melayu ai.. kalau kerajaan zalim bro, akulah orang pertama dan ramai lagi akan jadi pemberontak yang bukan calang-calang, tetapi bro.. kita hidup dekat malaysia ni cukup aman, senang nak cari makan.. ni muda-muda belajar pun mak bapak tanggung, duit tak cukup minta mak abah, dah kata kerajaan zalim..

kepala bana, ni ajaran ustaz mana ni?.. pakai pun t shirt ustaz azhar idruz, aku respek dia sebab dapat buat cara dakwah yang santai, tetapi disebalik itu sesi lain dia ajar orang supaya memberontak kata kerajaan zalim, bapak dia, dia kaya gila.. apa punya ahli agama dok ajar orang memberontak... bak kata aku tadi.. apa betul kerajaan zalim.. kita pergi masjid, surau dan nak belajar agama tidak ada sesiapa larang bro... cukup best bila ramai-ramai pergi ke kuliah, tetapi jangan rosakkan minda budak-budak... bersyukurlah kita ni di lahirkan di malaysia... cu…

kesultanan melayu melaka - istana melaka bukan diperbuat dari kayu?

Adakah replika istana Melaka ini menepati senibina asalnya?
kota melaka pada zaman kesultanan melayu melaka, zaman tu, empayar melaka bukan calang2... dan rekabentuk istana melaka pada masa tu bukan kayu, tetapi batu laterit yang kukuh, malah bertingkat2.. kubah masjid yang besar, tembok pertahanan yang kukuh.. dan tentera yang hebat, senjata selain tombak dan keris, mereka mempunyai satu senjata yang musuh cukup takut (boleh tgk filem quenn of langkasuka), iaitu meriam kecil, yang boleh dibawa hanya dengan 3 orang hulubalang... hebat? ya hebat... 
tak perlu malu kalau anda digelar melayu.. sebab nenek moyang kita pada zaman itu mempunyai satu sistem pentadbiran Islam yang cukup hebat, empayar yang cukup dikenali sampai ke eropah, arab, afrika dan seluruh dunia... banyak kerajaan luar sangat cemburu dengan kehebatan kerajaan kesultanan melayu melaka... patut berbangga la beb... bukan mencerca... tak bangga dengan melayu? memalukan.. 
KOTA MELAKA YANG SEBENAR
Lakaran menunjukkan Kota Mel…

apa masalah sampai gelak-gelak ni? siut la..

aku pun pelik diaorang gelak-gelak apasal? ada masalah ke? gelak-gelak lah, tapi apa masalah? ni yang menjadi tanda tanya ni.. aduh.. ye lah layan jelah sebab apa diaorang ni gelak-gelak pulak... aku pun pening... huh


 ait hisyamuddin pun gelak juga, apasal ni aduh!!



ooo patutlah... aku pun baru faham sebab mereka ni gelak... aku pun samalah nak gelak gak bleh.. kah kah kah kah kah kah kah kah kah / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

hahaha, sampai sekarang puak-puak yang jenis tak faham angka meroyan sampai nak gulingkan kerajaan guna kekerasan.. apa tak faham kalah? hahaha.. mampuih... udah-udah le tu.. cuba terima kekalahan.. kan bagus.. pru14 kan ada.. huk aloh..

jom kita layan budak-budak afrika ni nyanyi...
kalah yea kalah yea.. hahaha.. yaribba kalah yea.. kalah yea...
ps: gelak gelak.. hahahaha... bakar tetap bakar.. hahaha

memang sah lah minyak akan turun esok di negeri-negeri pakatan!! yes yes yes..

gua salute, tahniah buat pemimpin pakatan rakyat yang sangat prihatin, perghh.. nampaknya memang lagi ramai akan buka mata lah nanti.. pening kepala ds najib, sekalung tania... tania... tania tania... makin gembira la pekakas dan pencecei pr, maunya melompat riang ni... sekalung tania...



Terkini! Penurunan Harga Minyak. 

Pakatan Rakyat hari ini mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan sebanyak 50 sen se liter, di semua stesen minyak yang terletak di negeri negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat.

Negeri negeri yang terlibat adalah Pulau Pinang, Kelantan dan juga Selangor.

Perkara ini disahkan oleh setiausaha Pakatan Rakyat negeri selangor, selepas selesai sahaja Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang berlangsung di Shah Alam sebentar tadi.

Majlis Presiden dalam Mesyuarat nya petang tadi, sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak manpu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap katego…