Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai 21, 2013

TUN M PUN DAH BERBULU DENGAN KEADAAN PEMIMPIN MELAYU YANG AKAL DEKAT KASUT!!

ni lah masalah masalah tetap masalah, bila masalah dibiarkan menjadi masalah yang sangat besar, maka ia akan jadi malapetaka, jadi apa yang tinggal nanti di negara kita ini, melayu hanya ada pada papan tanda, maka jadi bangsatlah kita duduk di negara sendiri apabila pemimpin melayu sendiri menjadi pembawa bangsat tu, jadi aku sarankan sedar-sedarlah wahai pemimpin melayu, jangan kau nak ego dengan jawatan yang ada sekarang, 5 tahun tu tak lama, kalau tak de perubahan, umno hanyalah jadi pembangkang paling pengecut selepas pru14 nanti? nak ke wahai pemimpin umno yang nak jadi dayus? nak? kalau nak korang playsafe la lagi, bila otak tak leh nak fikir dan korang letak ego korang tu sebesar batu gunung, rakyat ada batu sebesar bulan mengajar korang, wei.. fikirlah, fikir, jangan jadi bodoh la wahai pemimpin melayu!! hati orang melayu dah berbekas sangat-sangat dah ni berkenaan isu guru besar, isu blogger porno menghina ramadan dan paling terbaru filem komunis yang bakal ditayangkan ogos n…

secara jujur, najib gagal buatkan orang melayu terus percaya dengan umno!!

sepatutnya kita sebagai parti yang kuat tunjukkan kekuatan kita dan banggakan orang melayu, dan bila orang lain jadi kurang adab, kita tunjukkan umno lah pejuang sebenar tetapi sekarang dah jadi lain, semua majoriti pemimpin melayu hanya fikir diri sendiri, ds najib dan ts muhyiddin yassin, orang dah melihat mereka ini hanya bersendiwara menjaga melayu sahaja? jangan sampai ada orang umno yang memberontak tahap riot terhadap kebodohan pemimpin umno itu sendiri, tergamak hal-hal Islam dan melayu mereka semua diam membisu, tetapi hal bukan Islam walau kes kecil, cepat aja mereka ni ambil tau, kejadahnya pemimpin yang kata nak perjuangkan Islam, perjuangkan melayu tetapi rupanya menjadi hipokrit terhadap diri sendiri kerana mereka rasa cara playsafe dapat membantu!! shame on u la camni....

kritik tetap kritik sampai mereka-mereka ini sedar dan insaf sebab mereka semua sedang dalam khayalan syurga ciptaan mereka sendiri!! apa nak jadi dengan kamu semua wahap pemimpin melayu!! ptuih!!



ayuh…

bukan main senyum si penyebar fitnah ni ye!! bilalah nak kena tangkap!!

PASAL DIA KACAU BILAU DIBUATNYA, PASAL DIA ROSAK KEHARMONIAN, PASAL DIA GURU BESAR BERBANGSA MELAYU SIAP KENA UGUT BUNUH, PASAL DIA ORANG INDIA LAIN DAH RISAU SEBAB TAKUT PERKARA BUKAN-BUKAN YANG JADI, PASAL DIA JUGA SAMPAI PAK MENTERI JADI SAWAN BEBAL TERUS TANPA USUL PERIKSA TUDUH DENGAN TUDUHAN YANG TAK PATUT, PASAL DIA JUGA, SEMAKIN BERANI DAH ORANG-ORANG BERPERANGAI MACAM DIA YANG NAK SIMBAH MINYAK DEKAT API,

KEPADA PIHAK BERKUASA SIASAT DIA NI, KERANA DIA LAH SEGALANYA JADI TAK TENTERAM, HARAP KERAJAAN MALAYSIA WUJUDKAN KEMBALI ISA, BIARKAN ORANG-ORANG MACAM DIA NI RASA DUDUK DALAM TAHANAN ISA, BARU ADA AKAL, ORANG DAH BIASA HIDUP HARMONI, DIA NAK ROSAKKAN, OTAK TAKDE, YANG JADI MANGSA GURU BESAR SEKOLAH TU JUGA, OTAK SEMPUDAL PUNYA MANUSIA.


PASAL DIA JUGA SEMAKIN BERANI ORANG-ORANG MACAM DIA BUAT PERANGAI DAN BUAT ONAR DEMI PERCAYA CERITA PALSU DARI DIA, PASAL DIA JUGA MAKIN MENYENTAP-YENTAP HATI DAN MAKAN DALAM SEDALAMNYA HATI ORANG MELAYU TERHADAP SPISIS TAK BERADAB SEPERTI D…

FILEM TANDA PUTERA BUKAN MAIN SUSAH NAK DITAYANGKAN!! TETAPI FILEM KOMUNIS INI BAKAL DITAYANGKAN BULAN OGOS INI?

erm, biasalah beb, asalkan hal berkaitan melayu, ahh malaslah, nak cakap banyak, kang cakap lagi dan lagi, dikata rasis, dikata melampau, tetapi.. ahhhhhhhhhhhhhhhhhh.. poodah!!!

filem tanda putera bukan main susah nak ditayangkan sebab bantahan dari orang cina kerana mengatakan filem itu menayangkan kejadian 13 mei 1969, tetapi filem yang bakal ditayangkan ini, ada kaitan komunis, dan tak pasti atas dasar apa ia mudah gila diberi hak ditayangkan, kalau betullah diberi hak tayangan, memanglah lagi berbekaslah hati orang melayu lah!! tengok trailer dia pun, macam nak cerita komunis tu bukan semua jahat, demn!! OHH MALAYSIA KU!! OHH PAK MENTERIKU!! puih!!


kami nak juga filem tanda putera ditayangkan pada bulan ogos ini, jangan last minit tiba-tiba tak jadi pulak tayangan dia kerana desakan dari kiasu-kiasu, mana lah maruah pemimpin melayu ni, aku pelik betul lah kenapa semua jadi penakut nak mampus, nama je menang pilihanraya!!

harap kdn jangan bagi muka kalau ada pihak nak cerita konon…

GURU BESAR SEKOLAH PRISTANA TANYA, DIMANA PEMIMPIN UMNO BILA DIA TERKENA MACAM NI?

SABARLAH WAHAI SAUDARA, INI LAH REALITI DAN KEADAAN SEBENAR DI MALAYSIA, SEBELUM PRU DULU, KITA INGAT PERANGAI JEBON HANYA DIMILIKI OLEH PEMIMPIN PAS DAN PKR, YANG PAS KAKI HANGGUK KEPALA, YANG PKR SEMUA KAKI LIBERAL MINDED!

AKU PELIK KENAPA BILA UMNO BERKUASA DAN LEBIHAN KERUSI DARI 78 DULU DAN SEKARANG 88 KERUSI, MENANG BERGAYA TU, KIRA SEMUA PENGUNDI YANG MENGUNDI UMNO YAKIN DAN PASTI UMNOLAH PENJAGA TERBAIK MARUAH BANGSA MELAYU DAN ISLAM. AKU SENYUM BILA BN MEMERINTAH DENGAN GAYA SEORANG JAGUH!! MEREKA JADI ANGKUH!!

TETAPI BILA DAH BERKUASA, MASING-MASING DAH ADA JAWATAN MENTERI, MASING-MASING DAH ADA TANGGUNGJAWAB, BUKAN MAIN SOMBONG KORANG YE SAMPAI KES BESAR YANG MELIBATKAN AGAMA, SEMUANYA MAIN STYLE PLAY SAFE YANG NAK JAGA HAL DUNIAWI GILA-GILA, MASYAALLAH....

dek kerana kamu difitnah, kamu dicerca dicaci seko dari pemimpin melayu buat donno, sebab anggap itu salah kamu, so kamu tanggunglah sendiri, wahh, bukan main gila haram play safe, bukan main eksyen kata ahhh thats is n…

KEPADA PIHAK BERWAJIB SIASATLAH DENGAN SEGERA SI PENYEBAR DAN PEROSAK KEHARMONIAN INI!!

kerana semakin keterlaluan menyebar fitnah dan tuduhan yang paling tidak berasas berkaitan isu makan dalam bilik persalinan, dan paling teruk di ambil peluang oleh red bean army untuk menggoncangkan keharmonian di bulan puasa ni, lepas tu ada pulak pemimpin bodoh yang nak jadi popular dengan isu panas ini.

TOLONG SIASAT IBU KEPADA PELAJAR YANG MEMFITNAH SEKOLAH YANG MENGATAKAN MURID BUKAN ISLAM MAKAN DALAM TANDAS!!


satu laporan polis dibuat oleh guru besar sekolah pristana, sungai buloh

KUALA LUMPUR 25 Julai - Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana di Sungai Buloh, hari ini membuat laporan polis kerana merasakan dia telah difitnah.

Mohamad Nasir Mohd Noor membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama pada pukul 11 pagi ini.

Mohamad Nasir ketika dihubungi Utusan Online berkata, beliau membuat laporan polis kerana kecewa dengan sikap ibu bapa pelajar dan beberapa pihak lain yang menfitnahnya sebagai bertindak secara tidak bertamadun.

"Saya menerima panggilan telefon ya…

ALVIN DAN VAVIAN DAH BEBAS!! YES YES YES!!

malas tul nak kobarkan, si penghina Islam ini di bebaskan tu, yaribba! akhirnya. alvavi di bebaskan dengan ikat jamin rm30,000 dengan syarat-syarat tambahan. untung la bukan Islam asyik menang je walau mereka hina, buat fitnah, provokasi dan macam-macam lah hai, hati orang Islam melayu berbekas lagi. simpan dalam, simpan bagi masak ye wahai orang-orang melayu, apa lagi korang tinggal kat Malaysia ni, kuasa pun dah sikit-sikit di hilangkan, Islam pun orang bukan Islam dah cerdik main kasar dah!! gua dah malas dengan ini semua! puih!!


ps: hati gua berbekas sangat-sangat! wei pemimpin melayu malulah wei! malu lah wei tak kira lah kau pas ke umno ke baik korang garu telo lagi bagus, lepas tu cium!! puih!! sakit hati tul lah!!

mana logik bn menang besar di kuala besut ini semua taktik jahat spr!!

hehehe, ayat biasa bila sudah tak leh terima apa makna dan erti perkataan kalah, keh keh, apa diaorang faham tak maksud perkataan kalah?

sebelum pilihanraya kecil di kuala besut pun sebenarnya pas dah memang nak ngaku kalah dah, sebab macam-macam masalah, dengan si calon tak reti cakap lah, aish tak reti bercakap buat apa jadi calon la.. haha...

semua tu tak kisah bagi pas, yang penting mesti che long yang jadi calon, almaklumlah orang tua che long tu bukan calang fulus dia, dia bisnes man, kayo, masyuk, ekekeke... apa pas tak minta duit dekat dap ke, dap kan masyuk, erk, lupa nak tanya dap tolong ke pas? setakat tolong bagi pakai bendera semua boleh buat!! ai kesian kau pas, kesimpulannya selagi anda menghulurkan kepala anda kepada dap dan pkr. selagi itulah orang melayu susah nak percaya yang pas ni releven.

KEPUTUSAN TAK RASMI, SENANG CERITA RASMI JELAH, BN MENANG DENGAN MAJORITI MENINGKAT DI KUALA BESUT, TAHNIAH!!! MISI PAS 16-16 GAGAL!!!!

sah menang bergaya abeku, tahniah!!!
semala…

pas menang majoriti di kuala besut dengan 50,000 undi..!! phew...

tolong jangan percaya, tajuk tu saja je nak bikin onar!! haha..

Menurut statistik SPR setakat ini, seramai 12,207 orang (73.93 peratus) telah membuang undi. Jumlah keseluruhan, termasuk undi awal sebanyak 911, menjadikan seramai 13,127 orang (74.24 peratus) keluar mengundi.

bn menang? atau pas menang terkejut? kita pun tak tau tunggu jelah malam nanti keputusannya.

selamat mengundi orang kuala besut!!

adakah pilihan kita tepat atau tersalah langkah? buat pengundi di kuala besut hari ini, buatlah pilihan tepat!!


ps: menang majoriti!! kompem!!

bila kena dekat melayu, awat tak siasat pak menteri? jangan cepat melatah!!

ni lah malaysia yang ku cintai, pemimpin nya majoriti melayu Islam, pada pru13 lepas mereka menang sebab undi dari majoriti orang melayu.

tetapi kes-kes berkaitan sekarang yang mungkin sensitif, bila kena dekat orang melayu, telinga pak menteri di sumbat kapas, tetapi bila hal berkaitan bukan melayu/Islam wah sepantas kilat ia akan disiasat.

pas ke umno ke kalau macam ni lah perangai dengan siapa lagi kita nak harap jaga orang melayu Islam di bumi bertuah ini, aku walau orang umno, kritik tetap kritik, sebab ini berkaitan maruah agama, bangsa dan negara, kes-kes yang nampak walau uish tak yah la besarkan, tapi hal ini membibitkan simpan dalam hati naruni orang melayu beb, apa pru14 nak orang melayu swing dan menyokong terhadap pembangkang? masa tu nak tarik undi macam-macam dah tak releven dah sebab pekung dah terbongkar! masa tu nak menyesal pun tak guna!! insaflah wahai pemimpin melayu!! udah-udah le tu dok berperangai macam ni, sedih tul aku tengok!!

kes di pulau pinang yang pakcik …

MEMANG KURANG ADAB BETUL SIAPA YANG SEBARKAN CERITA FITNAH INI!!

nak tanya, sebelum bermulanya ramadhan, murid melayu pun ramai makan dalam bilik tu, so kenapa tak dijadikan isu? kesian menjadi melayu, kesian, pak menteri pun cepat aja buat kerja dengan suruh siasat dengan segera, harap siasat juga kepada siapa yang dok sebarkan fitnah terhadap apa terjadi hal ini,

AKU NAK TANYA
1. KENAPA BILA MURID-MURID MELAYU RAMAI YANG MAKAN DISITU SEBELUM BULAN PUASA SI PENYEBAR FITNAH TAK SEBARKAN?
2. HARAP PIHAK BERWAJIB CARI SIAPA YANG PANDAI-PANDAI BUAT FITNAH HAL INI, SEMAKIN MELAMPAU NAK KAITKAN HAL PERKAUMAN DAN AGAMA BERKENAAN ISU PALING TAK LOGIK INI.
3. HARAP PIHAK SEKOLAH CARILAH TEMPAT SELAIN BILIK ITU, KELAS KE APA KE, ALMAKLUMLAH, ORANG MELAYU TAK DE MASALAH, YANG BUAT MASALAH SEGELINTIR BANGSA TAK KENANG BUDI JE, SUKA CARI PASAL, BANGSA KITA SALING BERTELORERANSI WALAU DI FITNAH BAGAI... KESIAN.. KESIAN...
4. HARAP KEMENTERIAN PENDIDIKAN TIDAK MENJADIKAN GURU BESAR SEKOLAH TERSEBUT SEBAGAI KAMBING HITAM KERANA NAK TUNJUKKAN CERITA INI CIKGU YANG…

cara begini mereka banggakan!! memalukan umat jer

adakalanya cara pas memang begini, dari tok guru mereka sampai pengikut bawahan sampai yang baru berjinak-jinak terus dapat ilmu ini, iaitu memboddo kan orang yang tak menyokong mereka, hehehe.. macamana mu nak sebarkan dakwah kebenaran kalau gini cara pas oi.

punoh ranoh, tumpo, tu pasal pru lepas kerusi berapa kerat je menea.. puih


ai macam-macam, suka budak kiasu kat belakang tu kan hehehe...

APA MOTIF GAMBAR MAKAN DALAM TANDAS INI TERSEBAR?

kita kena ingat perang persepsi untuk memburukkan kerajaan senang je, perasan tak cara ini cara red bean army, memuat naik gambar yang mungkin menaikkan darah orang ramai terhadap kerajaan, beb kena faham, selepas isu pasangan porno buat lawak kurang ajar dengan ajak orang berbuka dengan ba kut teh, apa korang ingat takde dendam kesumat? mesti ada punya, so cara persepsi di lakukan untuk memburukkan kerajaan pulak! perasan tak game ini.

kita jangan cepat melatah, apa betul semua pelajar bukan Islam kena makan dalam tandas? apa yang di lampirkan di dalam gambar tu pada mulanya, kurang ajar betul, pihak sekolah mesti ada jawapan, sebab mungkin kerusi makan di susun, di letak sementara disitu, mungkin gotong royong di kantin? lantai kantin dicuci? ei mana tau, kebetulan tandas tersebut berdekatan dengan kantin, dan mungkin ini tandas guru, kerana menunggu nak disusun meja kerusi kat kantin, maka murid-murid duduk le kejap kat situ, dan malaun yang snap gambar ni, ada matlamat dia, mesti…

masihkah kita ingat? ini perbuatan umno ke atau pas?

masa mereka dapat memerintah terengganu pada tahun 1999-2004, tuan guru haji hadilah yang menjadi menteri besar ketika itu, apakah dia tidak terfikir sekiranya cara balas dendam politik akan memberi kesan terhadap dalaman hati naluri orang terengganu? yup sudah tentu, mana mungkin orang terengganu akan lupa bila kanak-kanak yang tidak tahu apa-apa di halau dari tempat mereka belajar, jenama tadika kemas menjadi titik tolak dendam kesumat terhadap umno, so adakah cara ini di ajar oleh Islam?

itu dulu, sejarah, sejarah juga mengajar kita apa itu kebenaran, apa itu kepastian, sesungguhnya esok orang kuala besut jangan buat gila sampai memberi kepercayaan kepada pas, pas ni hal politik mereka lain macam sikit, dari baik terus bertukar bila berpolitik, aku pun pelik, tapi kalau tak berpolitik mereka ok, mereka macam biasa macam kita je, baik, tapi bila berpolitik dah macam ada satu mandrem yang kawal, jadi lain macam, sampai kalaulah kawan tu penyokong umno, ahhh ni semua.. bakal masuk ner…

syiah semakin menular dengan jayanya di malaysia, tahniah!!

patutlah bila berdemo kalau sekali buat invite bersepah diaorang datang, patutlah bila hal-hal yang merosakkan ukhwah cepat je diaorang sebarkan di facebook, twitter dan blog, rupanya pengikut syiah di malaysia ni dah hampir 1 juta orang? biar betik, semua nak join syiah kerana nikah mutaah je ni, alah bukan tak tau, dah ramai dan dah kongker segalanya nanti, habislah malaysia ni.

syiah bukan boleh di buat main, jangan buat pasal, dah dapat kuasa nanti, lagi haram perangai dia dari orang kafir, ingat banyak contoh keharam jadahnya syiah di dunia arab sana, bila mereka dapat kuasa mutlak, ahli sunnah di buli secukupnya, ini peringatan kepada kita semua, hati-hati dan pihak berkuasa pantau dengan tegas dan keras dengan ajaran syiah ini.

ps: kadang-kadang dunia akhir zaman ini muncullah ramai manusia pendusta agama, jadi syiah adalah salah satunya, aku ada terbaca yang ulama syiah iran ada mengeluarkan fatwa, boleh minum air ketika berpuasa kerana untuk mengelakkan kemudaratan katanya, …

adakah penyakit H7N9 ciptaan manusia? uish bahaya ni!!

CHINA dikejutkan dengan serangan virus influenza A, H7N9 dan masih lagi berlarutan sehingga kini dimana paling terkini adalah 4pm hari isnin baru baru ini dilaporkan. Dengan itu kes yang di laporkan sudah meningkat kepada 104 kes dan juga 21 kematian di catatkan sejak Mac lalu.

"Susulan daripada insiden itu, pegawai tentera tempatan dengan lantang, menuduh Amerika Syarikat (AS) menjadi dalang melancarkan perang biologi ke atas negara itu.

Menerusi kenyataan dipaparkan laman blog mikro, Sina Weibo dan turut mendapat perhatian media di Asia baru-baru ini, Kolonel Dai Xu mendakwa AS telah menyebarkan virus berbahaya tersebut.

Bagaimanapun, jurucakap Jabatan Negara AS, Jason Rebholz menafikan tuduhan itu yang kononnya dianggap sebagai tidak berasas.

Ogos lalu, akhbar Global Times menyiarkan kenyataan beliau menggesa China melancarkan peperangan dengan AS atas tindakan mereka menyokong Jepun bagi menuntut Pulau Senkaku yang menjadi pusat pertikaian wilayah maritim antara kedua-dua ne…

mana pergi jentera pas terengganu? buang tebiat ke camne!!

semakin hot cerita di kuala besut, ramai di kalangan orang bn pun hairan, di mana perginya pas terengganu? yang ada ramai hadir membantu che long hanyalah dari kelantan, tak habis-habis dengan logo R diaorang la kan, biasalah, royalti kena perjuangakan, nanti kalau dapat, masyuk la.

berbalik dengan che long, muka dia pun susah nak cari bila ada program yang agak besar di anjurkan pas, ait main sorok-sorok ke cane, awat? adakah kerana che long tak pandai bercakap? huk aloh, habis kalau tak pandai nak cari calon kenapa pilih dia untuk lawan 1-1 dengan bn di prk kuala besut?

ai macam-macam pas kerana kuasa.




dari sumber ini gobloq politik

maaf lama tak update blog sebab kena kidnap dengan alien!! hehe

salam

apa kabar kawan-kawan yang mungkin hari-hari duk tunggu kemana hilangnya si mr headbomb ni, apa dah merajuk ke? apa dah tak mau memblog ke, dan macam-macam spikulasi lah, hehe.. ce ce macam artis lak aku ye.. ekekeke.. tapi tak pe, hilang tu maksudnya bercuti dari memblog sekejap, setelah berhari-hari sebelum ini memblog tanpa henti.. hehehe.. so daku udah kembali!!! yearghh!!!

jadi kesimpulannya, hari rabu ni kan prk di kuala besut, terengganu, ramai kata prk ni tak meriah sangat sebab pas dah macam tak mau berserius berkempen, hehe.. alah pas kan pening, sebab kalau nak cakap terlampau yakin kang kata kompem menang di sana, tak logik juga sebab sebelum ni pru13 yang lalu, majoriti bn menang pun 2000++ gak.

BN ATAU PAS, penduduk di kuala besut faham siapa yang lebih berkhidmat untuk masyarakat dari golongan yang hanya cakap sentiasa up, sentiasa nak menang!!



ps: pas biasalah beb perangai tetap sama, still the same, so harapan nak menang di kuala besut tipis? rasanya lah kot.. h…