Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos 18, 2013

DAH TENGOK FILEM VICHILCLE 19 DAN ENEMY OF THE STATE, APA ITU JENAYAH BERPROFILE TINGGI MELIBATKAN PIHAK ATASAN?

aku saja je nak bagi tau, yang filem ini walau simple ia tetap menjadi satu impak yang bernas supaya kita berfikir, jenayah dan peras ugut serta perasuah perprofile tinggi memang ada di setiap negara, dah dah melibatkan kakitangan dan pegawai kerajaan yang berstatus jawatan tinggi.

namun jenayah berprofile tinggi ni kadang-kadang payah orang biasa nak faham!! siasatannya cukup dasyat!! erm.. sama juga kalau korang tengok filem enemy of the state korang akan faham.. hehe



dah tengok ke-2 filem ini? kasi tonton ye.. heheh

sebenarnya aku bukan nak sembang apalah, cuma ceritanya ada disini, berkenaan pembunuhan berprofile tinggi yang berlaku terhadap Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim pada april 2013 yang lepas!!


PETALING JAYA: Polis akan menyiasat sebarang petunjuk yang berkaitan dengan kes pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Za…

DATUK SERI ZAHID HAMIDI BIKIN P WAYTHA MOORTHY MENYOROK BAWAH MEJA!!

hindraf tetap hindraf, buatlah baik macamana pun, dia ketuk balik kepala kita, bak kata orang buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali, kalau percaya bulat-bulat kepada ngo yang dulunya pernah bikin onar kepada kerajaan, jadi orang cakap lu pikior le sendiri!! hehe

adakah penjenayah dan pembunuh, pihak polis kena berhemah, contoh, kalau nak serbu, bagi salam, siap berkias lagi bahasa kepada penjenayah, siap cakap jangan lari ye, kami nak masuk serbu ni, wei ada akal ke idak manusia-manusia yang tak faham ni!! huk aloh..


Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (gambar) hari ini mengeluarkan kenyataan keras kepada bekas pemimpin badan bukan kerajaan (NGO) Hindraf P Waytha Moorthy  berhubung tindakan pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) menembak mati lima suspek penjenayah di Pulau Pinang.

Ahmad Zahid dalam ucapan perasmian semasa "Forum Pencegahan Jenayah: Undang-undang semasa dan langkah-langkah untuk mencegah jenayah kekerasan secara berkesan" di Petaling Jaya menegaskan, pem…

PELABURAN DI SELANGOR MEROSOT!! KHALID GAGAP SALAHKAN BANG NON!!

NAK SALAHKAN UMNO, TAK LOGIK, BUKAN UMNO YANG JAGA SELANGOR, NAK SALAHKAN DAP, UISH BERANILAH, KANG KENA SAILANG DENGAN ABANG-ABANG BESAR DAP, NAK SALAHKAN PAS, ERM, BOLEH KOT, TAPI PAS PUN BLUR SEKARANG NI DI SELANGOR, hehehe..

PELABURAN DI SELANGOR JATUH MERUNDUM!! INI SEMUA SALAH???? hehe

uist.. jatuh teruk tu.. keh keh, mesti dalam harakah, keadilan daily dan malaysia kini akan cover up story ni secepat mungkin, malu oii.. hahaha
nyot nyot, biar betul pr ni, kata power ekonomi rumah urut? hehe.. nyot nyot nyot
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... merundum?????
ps: sembang kencang kata pr lah terer tarik pelaburan, abah diaorang, tu pasal cukap pintu naik, dia macam bisnes la, nak power kena banyak sales, ni... ades.. sembang kencang!!!

METALLICA PUN HORMAT BENDERA MALAYSIA!! MEREKA PUN FAHAM INI ADALAH TANAH MELAYU!!

juak-juak ketempea pr, mungkin hangin 1 badan sebab, mesti mereka kata pihak penganjur paksa anggota metallica yang buat konsert rabu lepas pengang bendera malaysia, beb, orang luar reti hormat bendera malaysia, kepala pak tongko budak-budak muda pr yang tahun lepas dok jadi vodo konon nak tukar bendera yang ada sekarang kepada bendera baru, atuk diaorang.. hehe..

ajaran pr, kalau boleh jamban pun akan ditukar kepada jamban berdiri kalau boleh, budak-budak mentah senang la korang leh cong dah mereka senang ikut perkara sengal, jadi buat-buat pemikir pr, buat kerja elok sikit, jangan nak langgar apa saja demi kuasa, ok? hehe

terbaek metallica, hangin beb juak-juak mecei pr.. hahaha..





ps: pr pemikiran mereka dah ke laut.. hehe

HARAM JADAH TAHAP BANGSAT SYIAH!! GUNA GAS BERACUN BUNUH ORANG AWAM!!

bachul punya syiah syaitan, dengan tentera fsa kau takut nak lawan berdepan, guna cara kotor dalam berperang, pengecut tahap najis, tentera syria menggunakan gas beracun untuk memerangi tentera penentang fsa, tetapi yang menjadi mangsa adalah orang awam, terutama kanak-kanak.

Ya Allah kau balaslah dengan kuasaMu dengan balasan paling teruk kepada tentera syiah yang kejam!!

ayuh tentera fsa anda boleh lakukan, kalahkan tentera syaitan syria, anda akan peroleh kemenangan, Allah maha mengatahui!!


ps: syiah adalah musuh yang nyata selepas zionis dan freemason!!

BILA HIMPUNAN BERSHIT!! PAK MAUN PUAK HIJAULAH PALING RAMAI!! TAPI DI PUTRAJAYA SIANG TADI MEREKA TAK MUNCUL!!

biasalah puak-puak pak tongko, asal kafir beri arahan cepat ajer diaorang kumpul sampai satu kampung diaorang datang, jihad lawan umno katanya, bersih1.0 - 3.0 bukan main hebat segerombolan tentera amal puak hijau berdemo dan tunjuk power, rempuh polis, geng-geng hijau lain siap terbalikkan kereta polis dan macam-macam lah beb...

tetapi, hari ini titik sejarah buat umat Islam, di mahkamah rayuan di putrajaya, pihak gereja yang nak sangat gunakan kalimah Allah, dan Alhamdulillah permintaan mereka di tolak, syukur..

Mahkamah Rayuan hari ini membuat keputusan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan dan majlis agama Islam berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.

Keputusan itu dibuat oleh panel tiga hakim diketuai Datuk Seri Abu Samah Nordin yang bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Hakim Datuk Rohana Yusuf.

menjadi tanda tanya, kemana perginya hero-hero dari puak hijau yang kurang lebih patut berada se…

MEREKA KATA MENTERI PERTAHANAN KITA BACUL TAK HANTAR TENTERA DI MESIR!! siri ke-2

sebelum ni aku ada share berkenaan sebab apa malaysia tak membantu rakyat mesir dan syria berperang!! mecei-mecei akal 10% memang sengal, keh keh.. diaorang ingat aset tentera kita macam tentera US, RUSSIA, CHINA... kah kah.. gila sengal kalaulah pr termenang pru yang lepas, dan menteri pertahanannya adalah pemimpin pas, keh keh keh mapuh.


1. Ada beberapa perkara yang harus difikirkan oleh mereka yang bermimpi nak menjadi penyelamat dunia anda mahu Malaysia menghantar askar ke tempat-tempat bergolak di serata dunia.

2. Kalian harus menghalalkan pembelian Aircraft Carrier yang berjumlah sekurang-kurangnya 4 Billion. Hampir sama mahal dengan kos pembinaan menara KLCC yang berjumlah RM 4.8 Billion.

3. Kepada para penyelamat dunia yang kuat berfantasi yang tidak mengetahui apa itu Aircraft Carrier ini maka bukalah telinga dan dengar. Aircraft carrier merupakan kapal pengangkut yang bertindak melancar dan mendaratkan jet-jet pejuang milik negara.

4. Aircraft Carrier juga bertindak sebagai …

fesyen tahap jamban dari jepun!!

jepun memang tak nafikan pelik-pelik sikit pesennya, bangsa mereka rajin, beretiqa, hormat orang, kalau perempuan pula, manja, ades, dikatakan jepun mengalami kemerosotan kelahiran bayi, erm, dekat sana nak dapat seks secara bebas sebebasnya no hal, tak yah kawen pun tak pe, seronok je, sampai ada mesin yang boleh berjimak di dalamnya, sampai macam tu moral orang jepun.. huhu..

ni pesen nak tunjuk barang pompuan le ni, agak-agak kalau pakai kai sini boleh buat eksiden tak? keke





ps: nak mampuih rasanya pakai camni.. kekeke..

geng 04 ancam berperang dengan polis?

hehe.. dekat india, polis sana rasuah tok sah cerita lah, salah guna kuasa jangan sembang la, tu pasal samseng ke, mafia ke lagi kuat dari polis, macam maxico, polis kalau lebih-lebih dengan kegiatan dadah dekat sana, siap, tak esok lusa, tak dapat ketua polis, mereka cari keluarga polis.

kerana polis tembak mati seramai 5 orang disyaki pembunuh upahan, maka geng-geng 04 bakal membalas dendam. ini MALAYSIA la dei, polis malaysia bukan anak ayam yang samseng-samseng ni boleh cari pasal, kita tunggu dan lihat apa benar mereka nak lancarkan perang dengan pihak polis?

KEPADA PIHAK POLIS, JANGAN BAGI MUKA!!




ps: war on crime!! INI TANAH TUMPAH DARAHKU!!

PENJENAYAH DAN PEMBUNUH UPAHAN MENJADI SEMAKIN PANAS!! - PIHAK POLIS LANCARKAN PERANG HABIS-HABISAN!!

aku setuju, pada awalnya masa kejadian tembak menembak yang kerap berlaku baru-baru ini, ramai jadi tak keruan sampai ada terfikir, kang aku ke jadi mangsa, mana tau orang tak puas hati, bayar rm1000 je katanya boleh tamatkan nyawa orang!! phew!!

mana tau kot-kot ada terhutang ke, ter ter, mana mana lah, orang nak senang cerita guna khidmat pembunuh upahan, settle cerita, murahnya nyawa, tetapi harus di ingat, ini malaysia, polis malaysia adalah polis paling terbaik di dunia, unit risikan mereka jangan kau pandang enteng beb!! sekejap je, itu kehebatan polis kita, yang ramai dalam polis siapa? dah tentu orang Islam melayu, jadi pihak barat mengiktiraf kehebatan polis, berbanggalah.

so aku setuju dengan strategi pihak polis yang melancarkan perang habis-habisan untuk mengawal jenayah yang semakin ketara, pernah aku tulis sebelum ini, adakah kejadian jenayah berat berlaku di atas strategi halus pihak secret hand nak burukkan malaysia, kena ingat dalam setahun pelancong datang ke malaysi…

BINCANGKAN - edisi gambar kereta proton!!

siapa kata kereta proton tak kuat? siapa kata? hehe.. jangan main-main, berbanggalah dengan kereta proton!! buatan anak tempatan,

sumber gambar di facebook!!
ps: gempak siut haha, ini savvy lah

NIZAR LAMBAI MERAPU DAH!!

hehe, merapu dah balaci dap sorang ni, hehe...


ps: lambai, lambai.. tata tata

WA TAPAU SEBAB INI PLEE.. - LAGI GAMBAR SPISIS MENAPAU DI RUMAH TERBUKA HARI RAYA...

tala hai la, ini kan plee apa kisah, wa punya keluarga kat lumah mau makan juga, haiya... malu? haiya malu? apa itu malu? wa tatak memahami nyer adui!!

YES
YES
YES

HATI WA MANYAK SHINANG.. HAHA

sumber gambar di facebook
ps: gambar di snap semasa rumah terbuka tun mahathir semalam, hehehe... perangai, apa nak buat, diaorang ni kan makan binatang tu.. kalau makan pun faham-faham jelah.. haha... tapi bukan semua macam ni, ada yang reti adab, tapi yang tak reti adab biasalah, sekolah kat mana, tinggal kat mana, bercampur dengan siapa.. hehe..

neelopa buatkan jantung den gugur!! ehek!! (gambar)

ramai jadi tak keruan kau.. kekekeke


ps: pengsan!!

APA TERJADI DI MESIR AMAT MEMILUKAN!! SECRET HAND BERJAYA DAN MEREKA GELAK BESAR!!

kadang-kadang aku rasa, apa terjadi di mesir itu adalah permainan yang di rancang, yang jadi mangsa orang awam juga, pihak tentera kita memang faham, hati kering, tiada perasaan, tu pasal kalau bunuh pun itu makanan mereka, jadi rakyat dalam negara pun belasah je lah, kejam belakang kira, dah macam tentera syria, tentera syria kita tau dari syiah, mesir? sesama sunnah berperang bagai, kejam gila.. tetapi perspektifnya.. adakah kita faham?

di katakan pendemo-pendemo yang dibunuh oleh tentera mesir adalah orang awam, nak tanya mana pergi separa tentera dari ikhwan muslimin, mereka ada senjata, bagaimana strategi mereka yang terang-terang membahayakan orang awam? itu tidak pasti, kita doakan terbaik untuk mereka!!

yang nyata negara Islam di tanah arab semakin huru hara!! golongan zionis gelak gempita, puak syiah gelak tepuk perut!! yang jadi mangsa muslim sunnah!!

agak kasar kata-kata ustaz ini, tetapi ada kebenarannya,
dalam keadaan di mesir, puak hijau di sini kemain suka, mereka nak kai…