Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober 6, 2013

LAGI PENIAGA MELAYU DI HENYAK-HENYAK DI PULAU PINANG!!

kang cakap lebih-lebih kat penjilat lendir dap, mereka marah, saka mereka mengamuk, habis di hempuknya meja, di terajangnya kerusi, di ludah kiri kanan dengan mengetuih bunyinya, bila kitai dap kaw-kaw, mereka jadi sasau, tak boleh langsung kalau dap ni dikritik, dikeji, dihina, dicaci dan dibabengkan lim guan eng, lim kit siang, uis bukan main marah mereka kalau kita usik cibek-cibek dap ni..

tapi hakikat kerana mereka bagi muka, cina dap naik minyak di pulau pinang, dah berapa banyak kes peniaga melayu di kitai tanpa belas kasihan oleh mereka, yang sedar dap baguslah, tapi yang jenis mandrem dap laknat ni, tak sedar-sedar, kot-kot kalau kena batang idung sendiri baru ada akai, tu belum dap pegang malaysia bro, habis di sailang orang melayu.. sedarlah melayu, jangan jadi boddo piang bertingkek-tingkek la..

jom kita tengok kes terbaru di pulau pinang di mana peniaga melayu di halau, barang-barang perniagaan di rampas., kejam zionis betul perangai...


dari fb afiq kl town

Perniagaan makc…

GILA SUNDELBOLONG ACTION MOVIE GAYA HISDUSTANI !! JOM TENGOK!! HAHAHA..

hehehe.. macam hampes, keh keh skill mengalahkan superhero.. hahaha


HAK ORANG MELAYU TERGUGAT?? ATAU MAKIN KUAT??

sebut saja nama beliau, akan terpacullah ayat provok dari musuh-musuh beliau sendiri, baik dari dalam parti mahupun pembangkang sendiri, ayat seperti "6 million dollar man", samseng, garang tak bertempat dan macam-macam tuduhan tak logik di lemparkan kepada insan yang kental bersama umno - Dato' Tajuddin Abdul Rahman

berkenaan tuduhan 6 million dollar man, kalau anda tahu sendiri ceritanya, kepada yang dok sebarkan fitnah tu baik pergi minta maaf je la dengan dato' tajuddin. tak perlu kata apa, lihat majoriti kemenangan di parlimen pasir salak, adakah berkurang atau bertambah, sekiranya bertambah maksudnya dato' tajuddin memang jaga kawasannya tip-top, dari segelintir pemimpin yang konon di anggap hero di kawasannya, tapi kalah pada pru lepas, fikir-fikirkan..


"Survival Melayu Adalah Ditangan Orang Melayu" ungkapan penuh makna yang keluar dari mulut seorang pejuang sejati Bangsa Melayu sejak dari zaman mudanya hinggalah ke hari ini.

Dato' Tajuddin …

HJ HADI KATA SEPATUTNYA PIHAK POLIS BERSILAT DULU, BUKAN TEMBAK PENJENAYAH!! KEH KEH KEH!!

kadang-kadang idea dari pemimpin pembangkang ni buatkan aku tergelak, kamon pak hadi oii.. takkan lah orang dah nak perembat kita dengan parang, kita kata nanti dulu saya nak bersilat, pui.. haha..

sumber gambar dari oh politik blogspot.com
makin tak faham aku dengan minded pemimpin pembangkan, ingatkan mereka lagi cerdik, tapi hurmm.. haha.. macam hampes, cakap ikut suka dia je, realiti dia tak faham.

meh layan video kat bawah ni, kot kot, ini anggapan hadi kot, kacang je kalahkan penjenayah.. haha.. macam harem!!



ps: silat ada, kungfu ada, kun taw ada, macam-macam ada.. ades..

EPIC FAIL DARIPADA SEORANG YANG MENGIDAM JAWATAN PERDANA MENTERI!! HEHEHE..

sebenarnya, bang non, sebelum keputusan pru13 dia dah war-warkan dia akan jadi perdana menteri, siap ada video lagi kau, ramai orang ngangga tu, siap pekakas bersorak riang, ada yang sampai baring-baring kat tepi jalan sampai lupa diri. walau keputusan keseluruhan pru13 belum di istiharkan, tapi pekakas-pekakas tetap dengan akhlak eksyen dia, mereka sah menang bergaya pru ini katanya... tapi bila keputusan dapat, jadinya semua terkena sewel blackout dan 40k bangla!!

kah kah kah kah kah kah.. sampai ke sudah tak kan menang, sebab orang melayu tolak cara politik bangkai dibawa oleh bang non dan sekutunya, terutama dap, dap yang sempudal brengset tu, cuma berjaya hasut majoriti orang cina menyokong mereka, jadi nak jadi pm, boleh... boleh blah lah ye.. hahaha

ps: masalahnya si pencacai dan pekakas tegar bang non tetap mengangkat dia ni terunggul.. keh keh.. apa diaorang tak perasan muka bang non dah macam muka kak ton.. hahaha.. macam-macam ada

BILA ORANG MELAYU MASUK DAP DENGAN SUKARELA!! YIIIHA KITA JILAT, JILAT!!!

sebagaimana kita tahu, dap konon lagi baik dari umno, yo lah ekau jilek la ha lendir dap bagi licin yo, almaklumlah dap tu dio jaga orang melayu, jago Islam, jago omak kau, jago atok kau, jago tanah kau, kalau diikutkan dap ni lagi bagus dari parti pas dan pkr, keh keh, yahooooooooooo...

sebebal bebal orang gila, dia takkan lintas jalan kalau tak tengok kiri dan kanan kot-kot ada kereta ke. keh keh.. mampuih!! cacai siap marah lagi, woiiiiiiiiii mangkuk ayun, ini kan demokrasi, biarlah dia nak join parti apa pun.. yo lah.. ha.. kah kah kah..


ps: yes yes yes.. kito up sikit, keh keh keh...

KUPANG BERBENTUK KOLOPIR YANG GANJIL!!

hehe.. jangan mara aa,, sebab direct terus sebut ayat kolopir, haha.. tapi memang betul siput ganjil ini berbentuk kolopir, nak tau apa kolopir, korang cari lah sendiri apa dia, orang melaka dan negeri sembilan tau lah.. kah kah kah...

KUPANG GERGASI YANG SANGAT GANJIL


Geoduck adalah kerang besar yang sebahagian besarnya tinggal di perairan kawasan Puget Sound di Amerika Syarikat. Ia adalah kerang laut yang terbesar yang dimiliki oleh keluarga Bivalvia atau Pelecypoda. Sebab ia dikira dalam keluarga Bivalvia kerana ia mempamerkan dwi separa cangkerang luar yang berbeza.


Walaupun ditulis sebagai geoduck, namanya memberikan bunyi yang berbeza apabila digunakan dalam pertuturan disebut "GOOEY-DUCK", walau bagaimanapun, ia tiada kena-mengena dengan itik biasa. Ia dianggap sebagai yang terbesar dalam kumpulannya dan boleh didapati jauh kedalam di bawah air laut dalam bentuk berkoloni.


Saluran berbentuk leher boleh mencapai sehingga lebih tiga kaki panjang dan cengkerang luar mele…

KIASU SEMAKIN PANAS HATI DENGAN PEMIMPIN UMNO!! KAH KAH KAH THIS IS TANAH MELAYU BRADER!!

asal nak tolong orang melayu, mereka mulalah, kacau sana sini, mulalah mereka tunjukkan belang haramjat mereka, kemain terjegil mata kritik sebab tak puas hati, beb lantak lah, kalau nak tolong orang melayu pun jadi masalah, tak puas hati apa kata lu orang semua pi balik negara asal korang, amacam kiasu? yang kiasu lah, yang faham erti toleransi ok, yang jenis tak faham ni, rasa nak baling taik je kat muka diaorang, cinabeng tul, keh keh keh.

keratan akhbar pada 10 oktober, BH
Bila kita hanya bercakap dan mempertahankan tentang hak asasi Melayu dan Islam, adalah pihak yang mula terasa hati dan menuduhnya rasis. Tetapi apabila puak chauvinist memperlekehkan hak Melayu, Islam dan Raja-Raja Melayu mereka mendakwa itu hak asasi mereka untuk bersuara.

Kami ingin ingatkan Mukhriz dan juga pemimpin-pemimpin Melayu yang lain tak kira dari UMNO, PAS mahupun PKR di seluruh negara bahawa orang Melayu-Islam dan Bumiputera merangkumi 67.4% penduduk di negara ini. Menjelang tahun 2015 penduduk Mela…

ANTARA GAMBAR-GAMBAR YANG PALING MENYERAMKAN DIJUMPAI!! GAMBAR!!

keseraman ini mungkin mengakibatkan ramai jadi fobia, jadi kaget, jadi kejung, mungkin juga mata akan terbeliak melihat, ramai tertanya-tanya, takkan lah terus jadi lain, uish,..

tanda tanya makin memuncak, ramai garu kepala, sampai pada mulanya seram terus jadi lawak, entahlah, biarlah, kalau itu yang dia pilih, apa nak buat..

korang scroll lah ke bawah ye mana tau ada dapat mandrem..  / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/


amacam semua hensem tak saya, keh keh keh, dulu pipi kendur sekarang tidak lagi.. keh keh
dulu muka saya begini, ala kan chomel tu.. hehe..
macam gambo kat bawah ni.. keh keh keh
comel tak kak ton???? 
ps: kerana nak kejar duniawi ini mr bang non, impian dia nak jadi pm boneka cina kiasu tak berjaya, stage seterusnya pada pru14, so kenalah jadi muda, lek la kubur kata mari tu lambat lagi.. muda lagi.. hehe.. mampuih!!

KITA DAH KEKURANGAN PEMIMPIN MELAYU KENTAL, BERANI BERSUARA HAK MELAYU DAN HANYA ADALAH GOLONGAN PLAY SAFE!!

sebenarnya menilai apa yang dilihat keadaan sekarang ni, orang melayu sebenarnya memerlukan seorang pemimpin tegas, berani bersuara, tidak gentar dengan ugutan musuh politik dan paling penting menjaga kebajikan keseluruhan orang melayu yang rata-rata ramai lagi yang susah.

pemimpin politik yang ada sayangkan agama dan bangsanya, mungkin sedar, keadaan orang melayu sekarang agak tergugat kerana perpecahan teruk dikalangan orang melayu itu sendiri.

itulah yang diguna sebaik mungkin golongan politikus orang cina dengan dap adalah abang besar mengambil kesempatan dengan perpecahan ini, bayangkan masa pru13 lalu bn kalah, apa harapan kita kalau pas dan pkr yang ambil alih? di mana suara orang melayu agaknya, adakah lagi kuat atau lagi lunyai?

dalam umno sendiri sebelum pru, serangan bertali arus oleh pakatan rakyat dengan memburukkan ds najib, ds rosmah, pemimpin umno yang lain, membenci umno macam benci yang boleh membunuh, sampai nampak logo umno pun mereka nak muntah katanya.

tetapi ku…

BEKAS PERDANA MENTERI AUSTRALIA BOSAN DENGAN ORANG CINA KIASU???

korang bayangkan, orang putih pun ada perasaan menyampah tahap jebon dengan kiasu, sebab mereka pun sedar, spisis kiasu ni kalau diberi muka, mereka pulak dipijaknya, apa menguntungkan golongan kiasu, mereka mereka hirup, masuk poket, tapi dia punya selfish mengalahkan beruk dapat bunga beb!!

kita di malaysia ni, puak otak 10%, mengagungkan kiasu dap macam dewataraya yang teratas serta terunggul, baru kiasu berlakon sikit suka dengan Islam, pakai kopiah, pakai baju kurung, konon nak mendalami Islam, dah puak-puak otak 10% ni terus declare yang mereka lebih bagus dari orang umno yang kompem masuk neraka, kata mereka lah.. mereka tak sedar, golongan kiasu ni nak pedajal dan mempergunakan mereka, pelik lah, belajar tinggi-tinggi, hebat, tapi bahalol kena jadi keldai dap, bodoh!! keh keh.. 

Bekas PM Australia bosan dengan orang cina Australia...!!!
1.Orang cina yang harus sesuaikan diri dinegara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perd…

LAGI PENIAGA MELAYU DISEPAK TERAJANG DI SELANGOR!! MACAM NI NAK PERCAYA PAS DAN PKR JAGA MELAYU???

poodah, cakap sembang mau jaga melayu konon, pigidah, dap berdehem semua telo kulup, telo di sedut air, poodah la pemimpin melayu pr, sembang kencang, jaga rakyat konon, macam ni nak percaya kalau pas dan pkr di beri peluang menjaga melayu??? ceciter ceciter..

dah terang lagi bersuluh setan-setan malaun haram jat dari pakatan nak menjahamkan ekonomi orang melayu, kiasu dap takkan senang dengan orang melayu, dalam pr pemimpin melayu mereka hanyalah pak turut yang kerjanya jilat, jilat lendir dap.. haram jadah... ptuih!!


Setelah Hot Nite Bazaar Klang Sentral ditutup, bagai sudah jatuh ditimpa tangga, peniaga Melayu terus "dihambat" oleh kerajaan negeri apabila beberapa gerai yg telah beroperasi kira-kira 30 tahun bakal dirobohkan.

Notis 14 hari utk mengosongkan premis terbabit telah dihantar secara mengejut tanpa sebarang perbincangan awal mengakibatkan peniaga-peniaga tersebut runsing, apatah lagi memikirkan punca pencarian rezeki mereka bakal hilang. Bagaimanakah untuk menan…

SPISIS ULAT PELIK - BOLEH BERTUKAR JADI RUMPUT

dalam dunia ini punya segala bentuk spisis binatang yang ajaib dan ganjil, manusia tak teroka semua 100% apa yang ada dalam perut bumi, air dan udara..

pelik kan



Yartsa Gunbu.
Jika menyentuh mengenai rumput dan ulat, pasti ramai berpendapat kedua-duanya ialah hidupan yang berlainan antara satu sama lain. Tapi, bagaimana jika dua hidupan ini tergolong dalam satu spesis yang sama?

Spesis berperwatakan berganda ini diberi nama Yartsa Gunbu. Namanya sahaja pun sudah cukup pelik, sama seperti karakter yang dimilikinya. Ia merupakan sejenis spesis ulat beluncas yang mempunyai dua cara hidup unik.

Pada musim panas, spesis ini akan hidup sebagai ulat di dalam tanah. Ketika musim sejuk pula ia akan keluar daripada habitat lamanya dan bertukar menjadi tumbuhan seperti rumput.

Persoalannya, kenapa haiwan itu mengubah dirinya menjadi yang lain?

'Ulat' yang dimaksudkan itu merupakan beluncas ataupun peringkat larva yang merujuk kepada satu spesis rama-rama. Haiwan ini dikenali sebagai '…

jenayah kekerasan turun 33%, ada juga mulut longkang kata ini wayang!!

hehe, mana boleh, selalunya bukan ke mereka-mereka ini kan pejuang untuk penjenayah!! hehe, back up penjenayah, macam polis malaysia ni kejam macam perut hijau!!

hehe.. walau apapun tahniah buat PDRM, kerana ops cantas jenayah turun hampir 33%


Jenayah Kekerasan Turun Hampir 3 Peratus

KUALA LUMPUR 7 Okt - Kes jenayah kekerasan seperti bunuh menunjukkan penurunan hampir 33 peratus daripada 104 kes kepada 69 kes, dalam tempoh 52 hari pelaksanaan Ops Cantas Khas.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata, setakat ini, polis menahan 15,877 orang daripada 41,922 yang diperiksa, selain merampas 469 senjata api dan senjata berbahaya lain, serta merampas 678 buah kenderaan.

"Sebanyak 352 kertas siasatan dibuka mengikut Akta Pertubuhan 1966, 62 fail mengikut Akta Pencegahan Jenayah 1959 dan 144 kertas siasatan berkaitan kesalahan senjata api atau senjata berjadual.

"Daripada jumlah itu juga sebanyak 120 kes telah dituduh di mahkamah atas kesalahan berkait…

YE LAH USTAZ AZHAR IDRUZ OI, RAKYAT MALAYSIA MEMANG BODOH!! SEBAB SOKONG NAJIB!! YE LAH YE LAH!! SOB SOB!!

YE LAH, YELAH, SEMUA BODOH, APA NAK BUAT, USTAZ JE YANG PANDAI, HEBAT, MAKSUM, BINI CUN, KETE BESO, NATANGKAN ORANG, TERER BUAT LAWAK, YE LAH YELAH...

YE LAH
YE LAH

KAMI SEDAR KEBODOHAN TU, USTAZ JE HEBAT... YES YES...

wow, ini ustaz banyak hebat.. 
wah.. bukan main dashyat ustaz azhar membodohkan najib, ye lah, power gilo ini ustaz, ngangga je orang tengok, ciri-ciri ustaz pas, biasalah, lebih ilmu, maki kan orang tara hal, sebab orang-orang yang tak berilmu macam kita ni terima je lah di perbodohkan ye... yahhoooo... hehe...!!



sumber media permatang pauh

ps: kau je lah kompom masuk syurga.. hehe.. mau marah pentabsub ustaz mcd ni kang, hehe i terkritik dia.. mcd mcd mcd mcd mcd..

VISUAL EFFECT YANG SANGAT PENTING BAGI SESEBUAH FILEM!! GAMBAR!!

memang terbaek, visual effect memang wajib untuk memantapkan sesuatu filem, bayangkan tiada visual effect, hehe..

filem malaysia sepatutnya dah ke arah begini, buat filem yang betul-betul ada umph!! ada impak, filem aksi, filem fantasi, patut pengarah malaysia dah ke arah begini, fikir luar kotak, jadi macam syamsul yusof, dia punya filem serius tabik spring, anak muda yang berfikiran luas, jom semua kita tengok kl gangster2, hehe.. promot.. jangan tak promot!!









ps: yang rimau tu dasyat, keke.. guna patung ajer rupanya haha

SHAYA AMAT BIRKICIL HATI BILA DS ZAHID HAMIDI BUAT BEGITU KEPADA SHAYER - KATA WARTAWAN MALAYSIA KINI, SOB SOB!!

bila ds zahid hamidi sound tepet wartawan malaysia kini, wahh.. bukan main jadi zomba pekakas-pekakas pr, siap kata ds zahid himidi ni tak da etiqa lah, tak de maruah lah, wah wah... bila bang non sound wartawan utusan, sound wartawan tv3, tak de pulak mereka kata itu etiqa, pooodah la macai..

bagus juga ds zahid hamidi buat camtu, baru ada akal, setahu aku portal malaysia kini ni, berita mereka bawa selalunya nak sensasi je, mereka akan spin cerita-cerita yang boleh panas, terutama hal-hal kerajaan bn, pemimpin bn, bukan main sedap tulis je, tapi walau kadang-kadang ada artikel mereka sah menipu, tapi macai-macai aka pekakas penjilat dap, tetap mempercayainya dengan hati yang telus, pui..

MENTERI Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dilihat meluahkan perasaan geramnya terhadap Malaysiakini apabila menegur wartawan portal berita berkenaan secara berdepan dalam satu sesi temu bual yang turut melibatkan wartawan daripada media lain.

Berdasarkan rungutan yang diluahkan Zahid be…

SETAKAT MINUM BEER TAK PELAH DARI UMNO YANG TIPU RAKYAT - KATA PEKAKAS PAS

ce ce ce, bukan ke ng sue lim ni kalau ceramah, siap baca Bismillah, sebuat Alhamdulillah, siap kata takbir, takbir, yang sahut lebai-lebai hensem yang pantang sungguh sebut pasal hal umno, heheh, apa yang aku cerita bukan omong kosong, sebelum pru lalu aku ada ke ceramah pr, si ng sue lim ni bila ceramah, dia punya langsi, siap hamunkan umno macam sembang kencang je, kemain senyum pak jibrauk pas liberal dengan kelantangan ng sue lim.. tu yang sampai sebut takbir takbir, siap di sahut oleh orang Islam yang ada disitu, aku tergamam gak, sebab rasa biar betik diaorang ni, orang kafir ajak bertakbir mereka sahut, ini semuanya kerana benci kesumat terhadap umno.. jual pun jual lah, malah mereka percaya yang ng sue lim ni adalah ikon dap yang sudah mendekati Islam, ye ke??? ai chait pooorah...

mana satu permata, mana satu kaca pun geng-geng jibraun ni tak sedar-sedar, tak faham-faham.. hah!! agak-agak apa yang mereka dok komen kalau yang ng sue lim ni kaki minum todi? jawapan biasa - &quo…