Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari 26, 2014

[PENGHAPUSAN ETNIK] BAGAIMANA BANGSA ANGLO SAKON MEMUPUSKAN ETNIK RED INDIAN! KAITANNYA RED INDIAN DENGAN MELAYU?

CARILAH JATI DIRI MELAYU YANG HILANG PADA KAUM RED INDIAN

Kajian mitokondria DNA yang dijalankan oleh HUGO di New York selama 15 tahun telah mengesahkan status bangsa Melayu sebagai salah induk utama yang melahirkan bangsa-bangsa lain termasuk Cina dan India.

Walaupun Cina dan India terkejut dan sukar menerima bahawa mereka lahir dari sulbi bangsa Melayu, fakta tetap fakta.

Bangsa Melayu telah dimomokkan dengan pelbagai teori yang dipintal oleh Barat selama hampir satu abad kononnya Melayu datang dari Yunnan, Taiwan dan tempat lain.

Tujuannya adalah untuk menutup kebenaran yang telahpun dirasai dan diyakini oleh leluhur Melayu sejak azali lagi bahawa asal mereka adalah dari tanah Nusantara.

Kajian DNA tersebut adalah seribu rahmat bagi bangsa Melayu kerana kini mereka telah punyai bukti konkrit asal usul mereka yang telah dibuat secara kaedah saintitik oleh pakar-pakar dari Barat.

Tidak sesiapa pun mulai dari sekarang boleh mempertikaikan fakta-fakta yang begitu kukuh dan ampuh hasil …

[SEKADAR CERITERA] APA YANG DITUNGGU OLEH GEREJA KATOLIK DAN VATICAN CITY DI LANGIT?

MARDUK SUDAH TURUN DAN DIMAHKOTAKAN RAJA DUNIA

Apa yang ditunggu pihak Pusat Gereja Katolik di Vatican City dengan menghala ratusan teleskop ke langit sejak 400 tahun dahulu bukan setakat mengkaji bidang astronomi.

Vatican sanggup membelanjakan berbilion ringgit untuk membut peralatan teleskop yang amat canggih sekali termasuk yang terbaru dipanggil L.U.C.I.F.E.R yang terletak di Mt. Graham dan diselenggara oleh kumpulan Jesuits.

Menurut eskatologi atau kajian tentang akhir zaman, seperti orang Islam, penganut Kristian juga menanti-nantikan turunnya Nabi Isa a.s. atau Jesus Christ yang mereka sebut sebagai 'Saviour' atau Sang Penyelamat.

Orang Kristian beriktikad bahawa Jesus Christ akan melawan kuasa Dajjal atau 'Anti-Christ' yang selalunya mereka melabelkan Islam sebagai kuasa yang akan ditentang dalam peperangan akhir zaman di panggil Armageddon.

Versi Islam pula sebaliknya, semuanya bergantung daripada sumber mana penjelasan itu diperolehi.

Mazhab Ahlus Sunnah wal …

PENDIDIKAN MELAYU PADA ERA PENJAJAHAN BRITISH-BAHAGIAN 1

setelah beratus tahun kita di jajah, malah anggapan melayu akan pupus kuasanya sekiranya british ambil alih, malah ada mengatakan baiknya british dengan raja-raja melayu kerana hasil bumi semenanjung emas ini sangat lumayan.

malah orang melayu nasibnya tak seteruk bangsa afrika yang dijadikan hamba abdi, di jual macam ayam, kambing kepada pengusaha ladang yang kaya, di aniaya, di seksa sampai mati pun ada, itulah penangan emperal kuasa british, tanah orang hancus dia kerjakan, tetapi orang melayu tak menerima nasib seteruk bangsa lain yang di jajah bangsa anglo sakon ni.

di indonesia, sultan dan raja hapus sama sekali akibat penjajahan belanda, tetapi tak pasti bagaimana sultan-sultan melayu boleh terselamat dari kepupusan kuasa dan orang melayu hanya di kebelakangkan ilmu, itu sahaja.



PENDIDIKAN MELAYU ERA PENJAJAH INGGERIS - BAH. 1

Sekolah vernakular Melayu mula sekali diwujudkan pada sekitar tahun 1820 di negeri-negeri Selat oleh pertubuhan-pertubuhan mubaligh dan bukan mubaligh di …

[TAK TERJAWAB] SIGNAL DAN MESEJ DARI DUNIA LUAR KE BUMI DARI SIAPA AGAKNYA?

KADANG-KADANG SIGN PELIK, BERKEMUNGKINAN ADA MESEJ NAK DISAMPAIKAN KEPADA MANUSIA, TETAPI SAMPAI SEKARANG SAINSTIS MASIH BUNTU APAKAH SEBENARNYA MESEJ ITU, MASIH TAK TERJAWAB!!

DI LUAR ANGKASA TIDAK DIKETAHUI ADAKAH WUJUD KEHIDUPAN LAIN, TETAPI ADA LAPORAN MENGATAKAN BUKTI-BUKTI DARI DUNIA LUAR MASIH DISOROK OLEH PIHAK AMERIKA, RUSSIA, KATANYA TIDAK MAHU MANUSIA JADI PANIK, ITU YANG WUJUD AREA 51, KEBENARAN MASIH MISTERI!





klik sini

SUDAH LAMA BUMI MENERIMA MESEJ DARI ANGKASA LEPAS

Observatori Arecibo adalah sebuah teleskop radio yang terletak di Arecibo, Puerto Rico.

Ia berukuran 1,000 kaki dan merupakan teleskop radio 'single aperture' terbesar di dunia dan mula beroperasi pada 1 November 1963.

Antara projek besar yang dilaksanakan oleh observatori ini ialah SETI atau 'Search for ExtraTerrestrial Intelligence' bagi mengesan kemungkinan wujud kehidupan lain di sistem planet lain di samping Bumi.

Observatori Arecibo pernah menjadi terkenal apabila menjadi lokasi adegan akhir…

[MISTERI] PENTAGON GAJI 5,000 AHLI SIHIR?

PENGGUNAAN AHLI SIHIR UNTUK KUASA BUKAN CERITA KOSONG, TETAPI PADA ZAMAN INI IANYA DIGUNAKAN UNTUK MENGAWAL KESELURUHAN PERKARA, DARI HIBURAN, MAKANAN, PENTADBIRAN, FESYEN, SAINS DAN MACAM-MACAM LAGI. DI DUNIA INI MANUSIA KUFFAR TAHU, MEREKA HEBAT HANYA DI DUNIA SAHAJA, DI ALAM SATU LAGI (AKHIRAT) MEREKA TIDAK MENDAPAT KEUNTUNGAN.

TAKKAN KITA TAK PERASAN, APA SAJA YANG DI EKSPORT OLEH AMERIKA IANYA DI ANGGAP TERBAEK, HEBAT, TIADA CACAT CELA, IQ MEREKA HEBAT, MACAM-MACAM KITA PUJIKAN... BETUL?


PENTAGON GAJI 5,000 AHLI SIHIR

Dikatakan di tingkat lima bangunan Pentagon, ibupejabat Kementerian Pertahanan Amerika Syarikat, terdapat lebih 5,000 ahli dan tukang sihir yang diambil bertugas oleh pemerintah negara itu. Mereka terdiri dari pelbagai bangsa dari seluruh pelusuk dunia serta mahir dalam segala bidang ilmu hitam atau witchcraft. Setiap produk makanan dan minuman, lagu, CD, wayang gambar, buku, baju, seluar dan bermacam-macam produk akan disihirkan terlebih dahulu sebelum dilepaskan ke…

[SEJARAH PURBA] MELAYU SUDAH LAMA BERKOMUNIKASI DENGAN ANGKASA LEPAS!!

satu impak maksima untuk akal memikirkannya, kadang-kadang langsung tak logik, tetapi pada pengkaji purbakala, kajian mereka bukan hanya melihat sejarah itu hanya masa dahulu, tetapi ia menjangkau pemikiran luar kotak yang tak mampu di perdebatkan.. adakalanya terfikirkah kita bagaimana kaum-kaum terdahulu mencipta monumen besar-besar yang berkait rapat dengan angkasa lepas, bulan, matahari, bintang dan paling hebat mengatahui nama plenet-plenet di luar sana, walau pada masa itu agak mustahil kita nak faham, mana mungkin teknologi itu wujud? tetapi kita tak faham keseluruhannya... mungkin ada kebenarannya... mungkin..








MELAYU SUDAH LAMA BERKOMUNIKASI DENGAN ANGKASA LEPAS

Dalam tamadun-tamadun silam seperti Maya, Aztec, Olmec, Red Indian dan sebagainya, banyak terdapat ukiran pada bangunan dan juga lukisan pada dinding gua yang menggambarkan kapal angkasa lepas dan makhluk asing atau 'alien'.

Patung-patung yang direkabentuk berupa seseorang yang berpakaian seperti angkasawan mas…

[TERGEMPAR] KAJIAN DNA MEMBUKTIKAN MELAYU LAHIRKAN CINA DAN INDIA

KAJIAN DNA BUKTI MELAYU LAHIRKAN CINA DAN INDIA

Satu strategi yang digunakan penjajah untuk menghalalkan tindakan menjajah sesebuah negara ialah dengan mereka-reka teori asal usul kewujudan bangsa yang mendiami negara tersebut.

Di Nusantara, di arah pengkaji-pengkaji Barat supaya membuat pelbagai teori mengenai asal usul bangsa Melayu.

Maka sejarawan Barat seperti J.H.C. Kern, R.H. Geldern, J.R. Logen, J. R. Logen pun merumus teori datang dari wilayah Yunan China atau Taiwan.

Mereka pun saling menyokong teori yang mereka sendiri cipta untuk menerangkan kepada bangsa Melayu dari mana mereka datang.

Yang peliknya ada juga pengkaji sejarah berbangsa Melayu yang bersetuju dengan pendapat rakan-rakan mereka dari Barat malah dalam pertahankan teori tersebut mereka lebih bersemangat lagi daripada pembuat teori itu sendiri!

Tapi tidak ada satu pun teori yang mengajak bangsa Melayu berfikir kemungkinan mereka tidak berasal dari Yunan atau Taiwan tetapi sebenarnya sudah beranak pinak dan bersemenda s…

BANGSA MELAYU YANG TEROKAI BRAZIL 20,000 TAHUN DAHULU? HEBAT BUKAN?

PATUTLAH, KALAU IKUTKAN TAK JAUH MANA PUN RUPA KAT SANA, KATA BIDALAN, TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA... ADA MAKNA TERSIRAT SEBENARNYA!!


BANGSA MELAYU TEROKAI BRAZIL 20,000 TAHUN DAHULU

Penyelidik molecular genetiks di Federal University of Minas Gerais, Brazil telah menemui DNA bangsa Malayo-Polinesia daripada tulang belulang satu kaum yang sudah pupus yang pernah tinggal di pendalaman hutan negara itu satu masa dahulu.

Menurut kumpulan saintis yang membuat kajian tersebut, kaum yang dikenali sebagai Botocudo itu hidup secara nomadik atau berpindah randah dari satu tempat ke tempat lain dengan memburu sebagai kegiatan utama.

Mereka memakai hiasan pada bibir dan telinga yang dipanggil 'botoques' oleh penjajah Portugis.

Kaum Melayu Botocudo dipupuskan oleh penjajah Portugis dalam kurun ke 19 apabila mengisytiharkan perang terhadap kaum-kaum pribumi Melayu Amerika yang tidak mahu menerima undang-undang Eropah.

Dianggarkan kaum Melayu Botocudo sudahpun bermastautin di Brazil
sekita…

sekadar bertanya? apa sudah jadi?

bincangkan!!

ps: :)

sah nuar brahim calon dun kajang, game is on!!

dah tau dia ni kaki pelakoq orang kuat, malah kerana kuasa dia peduli apa kau melayu, kau cina, kau india, habis, manusia ni orang terdekat dia dah lama tinggalkan dia, yang macai jibrauk juga menjilat dia sampai kering lendir, ini lah realiti manusia pelbagai rupa, anuar ibrahim.. tak dapat jadi pm pun jadi mb ok la... janji kuasa, pkr gaduh ke apa ke, umno la punya pasal... nampak tak permainan dia?


ps: permainan licik yang najib pun terikut dengan manusia ni!! demn

biar betik beb!! di jangka 8 lagi adun pkr akan meletak jawatan menjelang khamis ini?

apa semua ini? gila babi aka gila siamang yang terjadi di selangor? setelah adun kajang meletak semua jawatan hari ini, gempar akan ada lagi adun pkr akan meletak jawatan kerana tidak puas hati dengan anuar ibrahim? gila yang gila politik selangor.. kerana seorang manusia!



mungkin juga troll, mungkin juga betul, mungkin juga ia adalah harapan untuk semua, hehehe..
baca seterusnya disini klik

geng #kangkungkerang# buat demo semalam-10,000 hadir!

Demo TURUN yang diadakan di Seberang Jaya semalam dilihat hambar kerana beberapa checkpoint yang ditetapkan penganjur tidak mendapat sambutan dari penyokong Pakatan.

Perancangan mula,perserta akan belarak dari beberapa checkpoint terpaksa dibatalkan dan peserta terpaksa terus berkumpul di pintu masuk pusat membeli belah Sunway Carnival.

baca seterusnya klik sini

bukti-bukti dap telah menerima Islam secara total! tahniah #kangkungkerang#

kebiadapan sialan kiasu sorang ni, memang kadang-kadang melampau, tapi dia tak hairan kalau keluar stament camtu sebab dia tau isa dah tak de, apa da hal, usik Islam ka, usik melayu ka, orang melayu tak berani ma usik saya... huh..

realiti keadaan politik malaysia, kiasu bermaharajalela, pemimpin melayu layu di ufuk timur... apa nak jadi?


ps: takdir :(

mana pergi kegarangan p kamalanathan berkenaan isu murid didenda makan rumput?

wah senyum lebar nampak timbalan menteri pelajaran ni?
ingat lagi tak isu guru besar pristana masa bulan puasa tahun lepas? wah dia punya garang mengalahkan singa lapar, belum apa-apa dah marah kemain dengan isu tu, wah wah.. 
dia jadi hero konon isu ni, sebab guru besar tu berbangsa melayu kot?
lepas tu isu korban di padang sekolah, erm tak salah dia ni juga secara pantas mengeluarkan stament yang konon dia timbalan menteri pelajaran dia boleh arahkan apa saja, wah wah... kemain kau ye.. nak jadi hero juga sebab isu ni berkaitan orang melayu dan Islam?, cepat je melenting..
dengar tu sound tepet dari dia, amacam? 
terpalit lagi isu di sekolah lagi, kali ini sekolah jenis kebangsaan cina di sungkai, perak, cikgu kiasu mendenda anak murid berbangsa melayu memakan rumput dan suruh memakai loceng serta mengatakan mereka lembu, makin panas setelah mak bapa murid yang kena denda tu tak puas hati lagi, mengarahkan guru tersebut di pindahkan atau tindakan tatatertib di kenakan, melampau bai, m…

[sejarah] portugis kaut harta sultan melaka berkoyan-koyan jumlahnya!

PORTUGIS KAUT HARTA SULTAN MELAKA TIGA BILION DOLAR SEPANYOL

Kekayaan harta benda bangsa Melayu yang menyebarkan tamadun ke seluruh dunia tidak ternilai banyaknya.

Di Nusantara sahaja timbunan simpanan emas, batu permata dan intan berlian termasuk harta aset kekal yang dimiliki oleh raja-raja Melayu sejak zaman berzaman tidak terhitung banyaknya.

Harta benda yang dipusakai sejak dinasti-dinasti awal Melayu seperti Sriwijaya, Majapahit dan Melaka tersimpan di merata pelusuk alam Melayu.

Juga tamadun-tamadun yang ada hubungkait dengan bangsa Melayu seperti Mesopatamia, Lembah Indus, Mesir Kuno, Aztec, Maya, Olmec dan rangkaian kerajaan-kerajaan lama diseluruh dunia juga menyimpan banyak sekali harta terutamanya simpanan emas.

Sehingga di terbitkan filem berjudul 'King Solomon's Mines' pada tahun 1985 yang menceritakan pencarian lombong emas dan istana Raja Sulaiman (Nabi Sulaiman) yang bersalutkan emas dan intan permata.

Semua ini adalah gambaran berapa tahap kekayaan yang …