Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari 2, 2014

apa dah jadi dengan pkr? apakah yb pkr ni akan jadi bebas? makin pening kongkang la macai pr!!

ait? biar betik? bukan ke pkr ni parti gempak sokmo ker, akhirnya peranan parti perosak ini menunjukkan belangnya, politk yang merosakkan, rakyat juga jadi sengal melayan kerenah mereka berpolitk...

kalau betul ini menunjukkan parti pkr akan jahanam dan punah, cuma bang non je kata dia power, macai dia siap kungfu mabuk kata mana ada pkr camtu, umno yang nak jahanam...

realiti.. guna cara politk kotor akan membuatkan kamu diambang kemusnahan, tunggu... pas pun dah berpecah dah, dap je tinggal konon hero untuk orang cina.. kiasu la sangat.. pui..


ps: macai melayu 20% mesti kata yb ni dah dibayar 18juta.. kah kah kah kah... tapi kita pun tak tau, kot-kot dia saja nak buat sidang media atas arahan bang non, mana tau, nak pusing isu.. politk pkr ma.. takkan korang tak tau...

pendekar melayu menawan bandar batu pahat pada era kekejaman komunis!!

artikel ini bukan untuk menanam kebencian, tetapi mengingatkan, kita di malaysia ini dah hidup aman damai dengan pelbagai bangsa dah lama.. peringatan buat rasis kiasu komunis..
pada pemerintahan komunis selama 2 minggu, mereka membuli orang melayu sehina yang boleh, banyak jadi mangsa, di aniaya, malah ketua kampung serta ustaz-ustaz di bunuh, wanita dirogol, ramai orang melayu dah tak boleh tahan dengan kekejaman mereka.

jadi orang batu pahat dan muar tahu sejarah itu, itulah permulaan kebangkitan orang biasa dan pendekar melayu melanyak komunis, sampai komunis minta nyawa kerana amukan orang melayu, mereka ingat orang melayu ni sampah... mereka lupa, keturunan kita adalah bangsawan dan pahlawan serta hulubalang yang simpan amarahnya...

gambar di atas adalah pendekar dan pejuang melayu yang menawan bandar batu pahat dari kekejaman komunis selama 14 hari bermaharajalela, mereka di gelar selimpang merah!! komunis takut dengan mereka..

tercetusnya tragedi 13 mei 1969 dulu pun adalah k…

BILA PEROMPAK MATI KATAK KENA BELASAH ORANG RAMAI DI JINJANG!

Kuala Lumpur: Seorang penjenayah yang merompak sebuah stesen minyak ditemui mati dibunuh di sebuah jalan masuk Kampung Delima, Jinjang di sini, malam tadi.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 9.40 malam, suspek yang belum dikenal pasti dan bersenjatakan parang memasuki premis itu dan melarikan sejumlah wang tunai dan puluhan kotak rokok.

Orang awam yang menyedari kejadian itu dikatakan bertindak mengejar dan memukul suspek sehingga mati.

Suspek meninggal dunia di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan teruk di muka dipercayai akibat dipukul dengan batu.

- Harian Metro

ps: balasan orang berbuat jahat, orang tua-tua ada berpesan, buat jahat jangan sekali... terimalah..

cina rasis ni patut di ajar macam taressa cock!! makin fugima perangai dia!

aku tau, provokasi dari cina komunis ni adalah untuk membara kan kemarahan yang mungkin memberi keuntungan kepada kiasu, sebab apa aku cakap macam tu, contoh, sekiranya mereka memprovokasi dengan cara melampaui batas kepada orang melayu, mungkin ada tindak balas yang agak emosi berlaku, mungkin akan ada diantara orang melayu yang buat perkara diluar jangkaan, dan ini adalah satu modal paling ampuh untuk mereka jadikan satu wave penyebaran fitnah dan yang akan dituduh adalah umno, umno rasis, umno memulakan hal perkauman.. sedangkan siapa yang simbah minyak ke api?

inilah taktik dap beb, tok nenek kita dah beritahu dah perangai dap ni, tapi melayu 20% dalam pakatan tak peduli, mereka sanjung si kapiaq dap ni macam dewataraya, gila betul.. hah sekarang apa jadi? perpaduan mereka kacau dan ganggu, supaya keadaan yang tak tenteram itu menjadi keuntungan mereka di kemudian hari, amacam? takkan tak faham-faham puak-puak radikal dan ekstrimis ini?
walau apa pun memang fugima cina sorang ni, …

ape cer pkns? ai dah nampak sangat gaduh besar ni antara khalid gagap dengan azmin!!

angin tak de, ribut takde, dah dah, meletup pulak isu pkns memberhentikan pekerja seramai 20 orang tanpa sebab, alasan kontrak di ditamatkan.

hebat tak? gajah sama gajah gaduh, pelanduk mati kena pijak! ini lah dia cara pkr bro, cara pakatan rakyat, kalaulah diaorang perintah negara ini, aku tak pasti berapa ramai penjawat awam akan diberhentikan dengan selamba badak le kot. apa nak heran melayu pr kan bagus, cerdik, seteruk bn, kalau berlainan ideologi sekalipun, tak de pulak sesuka hati berhentikan pekerja macam tu sekali tanpa alasan.. betul tak macai jibrauk?

main kasar dalam pemerintahan, akan terbekaslah hati rakyat, tapi yang hairannya orang melayu pr tak sedar-sedar dalam menjadi macai terhormat kepada parti pelingkup sedunia tu, pkr.

bagi aku, barah kalau dah menjalar sampai ke usus, dia tak leh dah ubat, cuma strategi untuk bang non bertanding kat kajang semua kerana isu ni la kot, gaduh sama sendiri, tapi konon mereka berdua dalam gambar ok, geng, haha.. pooodah la ko azmin…

bila babi di jual ikut suka mak bapak dia je! pas kata itu hak diaorang lah umno!

lokasi di pulau pinang, dulu kes-kes gini tak de, mereka nak makan ke apa ke, buat secara tertutup, ada rasa hormat, sejak dap memerintah, dah di sokong oleh bebal-bebal melayu yang dekat pkr dan pas, ape dehal, ini kan hak asasi.

sikap-sikap kiasu yang saja nak tunjuk, lu tengok la, apa melayu boleh bikin, mereka semua kena beli ma dengan dap, dap is powerfull, pas dengar cakap kita ma.

apakan daya, nasib bangsa di pijak orang, apakan daya bumi bertuah di palit najis kiasu... kesian...



sumber klik sini

STRATEGI NAK TOLAK KUASA SULTAN SELANGOR?

aku perasan pada awal game anuar nak bertanding dalam prk kajang, bukan apa semua ini kerana ada satu strategi yang membolehkan kuasa sultan di jahanamkan oleh mereka-mereka yang cita-citanya nak merepublikkan negara ini.

perasan tak kenapa sejak minggu lepas ada masjid-masjid di selangor yang selepas sembahyang jumaat dah tak dibaca doa untuk sultan? perasan?

perasan tak kenapa dengan tiba-tiba mais dan jais tak membenarkan anuar brahim memberi khutbah dan ceramah di masjid di sekitar kajang? ini akan membangkitkan amarah orang yang anuar brahim dianiaya.

perasan tak kenapa dengan tiba-tiba taressa cock alihkan perhatian video biadab dia masa tahun baru cina?

agenda-agenda perang kotor dah bermula, kali ini caranya lagi licik, cuma pesan aku lah, pemimpin bn kenalah belajar apa itu strategi perang kotor, jangan hanya meeting, makan, meeting, makan, tapi gerak kerja tetap sama, terpaksa ikut game dari pakatan rakyat yang kita tahu mereka adalah bapak segala ilmu perang kotor dalam po…

BAUCER RM35 SEHARI UNTUK YANG BETUL-BETUL SUSAH DI BANDAR!

ALHAMDULILLAH.. ADA JUGA CARA RASIONAL KERAJAAN BUAT UNTUK MEMBANTU GOLONGAN SUSAH DI BANDAR, TAPI ADAKAH GOLONGAN JUMUD PR AKAN KATA ALAHAI, RM35 JE, KENAPA TAK BAGI LEBIH.

PESEN PUAK-PUAK JUMUD NI OTAK MEREKA TERLALU NAK SENANG TANPA USAHA, KERJA KALAU BOLEH NAK SAMA MACAM MANAGER SYARIKAT, WALAU SPM PUN KANTOI, KALAU BOLEH MEREKA NAK JUGA PENDAPATAN RM5,000 TANPA BEKERJA, KALAU ADA KERJA PUN DEMO, BARING, KUNYAH KANGKONG, HEHE..

BUAT RAKYAT MALAYSIA, PERANGAI PR TIADA YANG BAIK, MEREKA NI CIBEK JE... HARAP MAKLUM.. lama tak tulis pasal politik ni, bukan apa, dok certia pasal prk kajang bukan ada pekdah pun, nuar juga yang menang, buang masa, kang beri publisiti free dekat dia, baik tak yah.. tu pasal aku dok cerita sejarah lagi bagus.. pru lambat lagi. lagi di layan pr ni lagi otak sempit kita dibuatnya..


Individu berpendapatan bawah RM3,000 di kawasan bandar, layak mendapat bantuan RM35 sehari menerusi program Baucar Kerja yang diselia oleh Kementerian Sumber Manusia.

Dilancarkan …

MELAYU DAN PENDIDIKAN PENJAJAH SIRI-2

PENDIDIKAN MELAYU ERA PENJAJAH INGGERIS - BAH. 2

Pada 1930, murid2 Melayu di sekolah vernakular disyaratkan menghabiskan lima tahun pembelajaran asas.

Masa pembelajaran adalah lima jam setiap hari, enam hari seminggu, 240 hari setahun.

Kebanyakan mata pelajaran adalah lebih kepada kemahiran hidup seperti Bacaan, Karangan, Rencana, Ilmu Kira-kira dan Ilmu Alam/Ilmu Bumi di sekolah vernakular di negeri2 selat pada tahun 1890an

Menjelang 1930, mata pelajaran lain ditambah termasuk Bacaan dan Tulisan dalam bahasa Arab dan skrip Roman, Karangan, Ilmu Kira-kira, Ilmu Alam, Sejarah Melayu, Kesihatan, Lukisan, Senaman, Menganyam dan Berkubun.

Daripada mata pelajaran yang diajar dengan ketiadaan subjek berkaitan sains, jelaslah agenda penjajah bukan untuk membina bangsa Melayu yang mandiri dan berkemampuan untuk memerintah negara mereka satu hari kelak tetapi lebih kepada menjadi sumber tenaga sokongan peringkat bawahan kepada sistem pentadbiran Inggeris.

Kolej Latihan Melayu bagi melatih guru…