Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari 23, 2014

KESIAN DIA NI, KERANA NAK DAPAT PERHATIAN!! KEH KEH

AI MACAM-MACAM MEROYAN GUA TENGOK DIA NI, DARI MENIPU, DARI DOK CANANG CERITA PALSU, ITULAH KERJA DIA, ITU KEHEBATAN DIA, HAHA...

LAWAK BETUL.. TAPI MACAI TETAP MENJILAT, JILAT SAMPAI KERING LENDIR TU WAHAI MACAI!

dah macam orang tak waras gua tengok mamat ni
ps: dengar kata keldai pas tetap turun membantu kempen di kajang demi bang non, walau ada ahli pkr dah buat taik kepada hj hadi, hehe, apa nak buat status pas menjadi keldai pkr dan dap memang tak leh disangkal lagi, hehe

[BACA] ORANG LUAR BERCERITA TENTANG BANGSA MELAYU PADA ABAB KE-19

Pandangan Orang Luar Tentang Orang Melayu Pada Zaman Abad Ke 19

Isabella L. Bird, (The Golden Chersonese And The Way Thither, Oxford University Press) seorang pengembara Inggeris telah menceritakan tentang orang Melayu Perak semasa beliau melawat negeri itu pada abad ke 19. Beliau menerangkan orang Melayu tinggal di kampung menumpukan kepada pekerjaan bertani dan menangkap ikan. Mereka tidak suka tinggal di bandar. Rumah dan perkampungan mereka di tepi hutan dan di tepi sungai. Mereka sukakan kebebasan untuk bergerak.

Rumah mereka dibina agak berjauhan antara satu dengan yang lain. Rumah dibina di atas tiang, dinding rumah diperbuat dari kayu yang telah diketam, bumbung rumah dari daun nipah yang disirat. Bumbung rumah agak tinggi dan curam. Rumah orang miskin dan orang kaya tidak jauh berbeza, kecuali tangga rumah orang miskin dibina dari kayu dan rumah orang kaya dari batu. Rumah mereka tidak banyak ruang, didapati ruang tamu juga digunakan sebagai tempat tidur.

Dalam rumah tidak b…

HARTA KARUN NABI SULAIMAN! BALA TENTERA JIN YANG MENJAGANYA?

BENTENG JAYAPURA STOR KHAZANAH HARTA KARUN NABI SULAIMAN

Simpanan emas bangsa Melayu sememangnya dicemburui oleh bangsa-bangsa lain di dunia.

Di mana sahaja bangsa Melayu menegakkan satu tamadun di situlah melimpah ruahnya kekayaan yang dihasil dan dikumpul oleh bangsa ini.

Samada di zaman kuno Mesir mahupun di tamadun Aztecs, Olmec atau Maya yang merentasi samudera Pasifik dan Atlantik, emas merupakan tanda mercu bukti budaya tinggi yang wujud seiring dengan ketamadunan yang di bawa.

Bahkan setiap kali berlaku penjarahan dan penjajahan di bumi Melayu di Nusantara atau di mana Melayu mencacakkan tiang ketamadunan, antara matlamat utama adalah sasaran kepada simpanan emas yang tidak terhingga banyaknya.

Jika Indonesia pada tahun 1963 boleh menyerahkan 56,000 tan emas kepada Amerika Syarikat sebagai sandaran matawang dolar, bayangkan berapa jumlah sebenar emas yang masih tersimpan di Alam Melayu dari Madagascar ke Hawaii, Nusantara ke Kepulauan Polinesia.

Bayangkan juga betapa jumlah e…

KHALID IBRAHIM NI BIAR BETUL? MAKIN BERNANAH HATI BANG NON WEI!!

baca punya baca, ayat akhir tu rasa macam boleh buat geng-geng penjilat lendir bang non jadi sengal sawan!!

biar betul? nampak sangat cara bang non nak ambil alih kuasa dari khalid ibrahim telah membuatkan semakin parah perang dalaman pkr ni, hehe, apa nak di kata?


Kenyataan Media MB Selangor Tan Sri Khalid.
Agak mengejutkan. Baca sampai habis. Baru masuk.

MASIH PANAS SEPANAS GORENG PISANG.

KERAJAAN SELANGOR AMBIL ALIH KONSESI AIR, UMUM TIGA TANGGUNGJAWAB UTAMA

Kerajaan Selangor dan Kerajaan Persekutuan hari ini telah menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) bagi membolehkan Kerajaan Selangor mengambil alih ekuiti empat syarikat konsesi.

Pengambilalihan ini dijangka selesai sepenuhnya dalam tempoh tiga bulan dan keempat-empat syarikat ini akan diletakkan di bawah satu syarikat konsortium air di bawah Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) iaitu syarikat milik penuh kerajaan Selangor.

Empat syarikat konsesi itu ialah Puncak Niaga Sdn Bhd, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS), …

ISU SAMAN RM2 JUTA TERHADAP HJ HADI SEMAKIN PANAS!! PERANG PAS DAN PKR DAH BERMULA!! JENG JENG!!

nampak gayanya sama-sama kapal terajang sini, penyepak sana, pelempang sini, sama sendiri lak tu, tu dia, dalam dok pedajal umno macam-macam, akhirnya mereka dah tak leh dah nak simpan amarah sama sendiri, pkr belasah pas, pas belasah pkr, wei cacai, apa tak nampak lagi? hehe..

takut nanti dah tak tau nak hentam camne, umno juga nama naik, kang kata umnolah punca pergaduhan pas dan pkr ini, hehe..


AIDCNews – 26/2/14 – Exco Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari bertanya adakah kes saman bernilai RM2 juta yang dilakukan oleh bekas calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin terhadap Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang adalah pembalasan pengorbanan PAS terhadap parti itu selama ini.

Ahmad Fadhli yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan dan Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan merujuk kenyataan pihak tertentu yang menganggap isu saman Shamsul terhadap Abdul Hadi adalah isu peribadi, sedangkan PAS selama ini menganggap i…

AIR DALAM EMPANGAN SUSUT KERANA SABOTAJ DARI UMNO? MAMPUIH KAH KAH KAH

hehe, apa semua umno, kemarau umno juga kena, haha.. adakah umno sabotaj empangan dan sedut air empangan dan salurkan kepada penyokong umno je, amacam, ok tak alasan kah kah kah kah kah...

tapi pasal keegoan pemimpin pakatan rakyat yang hampeh, pasal kebodohan mereka semua nak main politik, so jadinya dengan aku-aku juga yang kena mandi sekali sehari, berak kena tahan, takut terguna air lebih, adus, kata negeri maju, tapi perancangan hampeh, buat pembangunan kedai, kondo, apartment mewah pandai, tapi pengurusan sumber manusia gagal, untung mau, politik cerdik, urus tak pandai.... bodo punya pemimpin pr, yang penyokong bodoh dalam selangor ni pun satu, kerana politik korang tengoklah apa jadi?

walauapapun, harap pemimpin dari bn atau pr, fikirkan rakyat, kalau kemarau ini menjadi satu titik tolak ujian Allah untuk kita semua, supaya kita beringat, kalau betul nak merancang, buatlah sesuatu, kalau teknologi membran terbaik dan langat2 itu perlu, buatlah, tolak ketepi politik bodoh ni, e…

KHALID GAGAP KATA, AIR LOMBONG SEBAGAI ALTERNATIF MENGHALANG KRISIS AIR?

hehe, dulu orang dok bagi tau dah, isu air mentah dan terawat kalau tak diteruskan projek langat 2 tu, akan terjadi krisis air kat selangor pada 2014 ni, tapi pemimpin pr banyak berpolitik, dah tak tau apa nak konar, umno juga dia taji, kata ini semua kroni umno yang pun pasal, nasiblah kemarau yang melanda malaysia sekarang ni tak di tuduhnya umnolah puncanya, kalau terbuka mulut dari diaorang yang katanya, kemarau ini terjadi adalah kerana umnolah yang sabotaj supaya hujan tak leh turun, aku rasa otak diaorang sah kronik gila, hehe..

jom kita tengok apa kata mb khalid ibrahim pasal isu air ni!! hehe..


mana air lombongnya khalid? mana membrannya?


jom kita baca apa kata rakan facebook kita ni dr aznil hisham

Selangor pernah mengalami krisis air pada 1998. Atas sebab itu empangan sg Selangor di bina utk mengatasi permasalahan tersebut. Sekarang empangan tersebut menjadi empangan utama yg membekalkan 60% air pada rakyat Selangor dan Wilayah Persekutuan.

Itu cerita 15 tahun lepas..

Sekar…

ANTLANTIS DI BRAZIL? MENARIK NI

ATLANTIS BRAZIL - BAHAGIAN I

Subjek Atlantis memang diminati bukan sahaja dikalangan ahli arkeologi dan sejarawan tetapi juga pengkaji alam misteri.

Ini kerana Altantis yang wujud ratusan ribu tahun lalu adalah antara tamadun yang paling yang pernah wujud di atas muka Bumi ini.

Sudah tentu apa sahaja maklumat yang dibongkar oleh pengkaji sejarah silam diseluruh pasti menarik minat bagi mereka yang pernah membaca mengenai tamadun hebat ini.

Bangsa Melayu mempercayai Atlantis adalah leluhur mereka kerana pakar sejarah dan anthropologi seperti Dr Aryos Santos dan Dr Stephen Oppenheimer meyakini melalui kajian dan penyelidikan masing-masing selama lebih 20 tahun bahawa Atlantis sememangnya berpusat di benua Sunda sebelum Banjir Besar.

Bagaimanapun sesekali kala ada berita yang dikeluarkan di dalam media mengenai penemuan-penemuan dasar laut lain mengenai tamadun silam yang mempunyai ciri-ciri Atlantis.

Mungkin juga semua penemuan ang dikatakan Atlantis tersebut adalah sebahagian daripada…

krisis air di selangor, sialan dap nak main politik 24 jam!!

syabas terkontang kanting nak settlekan hal air, barua pr dok canang kata ini penindasan dari umno, apa kena mengena air dengan umno? kepala babi bukit betul aku tengok perangai setan-setan pr ni, apa dah tak de cara lain nak buat kerja, yb kawasan tak buat kerja ke? main politik lu tau, tapi settle masalah lu tak tau, nak salahkan orang aja, mangkuk betul..

krisis air akan berlaku sekirannya langat 2 tak diluluskan, pr main politik cukup tera la, hasut orang kata macam-macam, fitnah pukul keliling, tapi mereka tau memang akan jadi masalah kalau logi langat 2 tidak diteruskan, pundek la pr, korang yang main politik, korang yang pandai hasut, orang ada masalah, dah dah tak tau nak buat apa, salahkan umno, babi punya manusia keparat pr ni...



Krisis air yang melanda hampir dua minggu di Taman Impian Ehsan di sini, Balakong bukanlah isu yang wajar dijadikan mainan ahli politik kerana dalam hal ini keperluan rakyat perlu diutamakan. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Balakong seharusny…

[SEJARAH] KERAJAAN AYUTTHAYA ADALAH KERAJAAN SIAM YANG BERAGAMA ISLAM! FAKTA YANG DISEMBUNYIKAN!

Kerajaan Ayutthaya adalah sebuah kerajaan Siam yang beragama Islam dan raja-raja mereka berasal dari Kedah.Siam dan Thai juga adalah dua kaum yang berbeza. kejatuhan Ayutthaya adalah disebabkan pakatan antara Burma dan Thai sekian lama,kemudian sejarah Ayutthaya telah ditutup dan diubah serta keturunan raja-raja Ayutthaya juga diburu dan dibunuh.

Dalam sejarah Thailand juga disebut raja-raja Ayutthaya adalah berasal dari kaum Tai dan berbahasa Tai.Mereka menganut ajaran Buddha.Ini adalah sejarah umum yang dibaca dibuku-buku sejarah.

Kekeliruan mula terjadi apabila ahli-ahli sejarah Thai menemukan jumlah tapak masjid yang begitu banyak di sekitar puing-puing kota Ayutthaya.Para pengkaji juga menemukan bekas-bekas ukiran yang dirosakkan atau dibuang dari dinding-dinding runtuhan kota.Seorang pakar sejarah Thailand juga mencadangkan nama Thailand ditukar semula ke nama 'Siam'.Kuasa raja Thai yang semakin dikurangkan memungkinkan kajian yang lebih mendalam dan ahli sejarah Thai s…