Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari April 6, 2014

RBA GELAK BESAR BILA ZAHID HAMIDI DIPERDAJALKAN OLEH MEREKA!!

Fakta sebenar pemberian "kerakyatan' kepada Cina DAP.

1.Jumlah sebenar "Malaysians Stateless" yang dibenarkan pulang ke Malaysia adalah lebih kurang 500. Pada 2003, sekumpulan Cina DAP, telah bertolak ke UK bagi mendapatkan kerakyatan UK dan menolak kerakyatan Malaysia atas alasan ditindas, media UK melaporkan berita ini, di mana mereka mengoyak passport simbolik untuk menolak kerakyatan Malaysia.

2. Mereka tidak diberi kerakyatan, tapi diberi status PASS RESIDENT, untuk menetap di Malaysia sekurang-kurangnya selama 10 tahun, dan selepas itu mereka boleh mendapatkan kerakyatan Malaysia dengan menjalani beberapa ujian yang telah ditetapkan sepertimana penduduk berstatus PR lalui.

3.Kerajaan Malaysia melalui KDN berkuasa penuh untuk menentukan keputusan samaada untuk memberi status Pass Resident kepada mana2 pihak yang memohon, samaada menolak atau meluluskan berdasarkan kajian yang teliti. Buat pertama kali Pass Resident diberi kepada bekas rakyat Malaysia yang tela…

[BIAR BETUL] PESAWAT MH370 DI HIJACK? AGENSI PERISIK RUSSIA!!

uish, dah kalut dah ni, kalau benarlah berita ini, bikin suspen tahap ganas dah ni, tapi kan, pelik tak kalaulah di hijack sekalipun, kenapa tiada tuntutan kan? pasal apa? takkan lah pakistan dan india tak dapat kesan langsung bila mana pesawat tu melintasi ruang udara mereka, bak kata orang lah, makin lama makin kusut berita yang rasanya bagi pening je bila baca, tapi disebaliknya kita kena mengerti juga, dalam perbalahan kuasa dunia, mesti ada negara perlu dikambing hitamkan, takkan lah malaysia?


SUSULAN dakwaan sumber yang rapat dengan agensi risikan Russia FSB, sebuah akhbar negara berkenaan menurut satu laporan hari ini mendakwa sumber yang sama juga mengetahui nama perampas itu.

Menurut laporan akhbar Russia yang dipetik laman web beforeitsnews.com , perampas yang bertindak ‘melarikan’ pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dikenali dengan nama ‘Hitch’.
Menurut akhbar The Moskovsky Kosomolets yang memetik sumber enggan dikenali menyebut sumber itu berkata juruterbang pesawat MH37…

ADAKAH PAS SEDAR ATAU TIDAK? PENGIKUT DAH BERBULU DAH TU!

maaf rakan pas, fikirlah yang terbaik, udah-udah le tu mengaharap kuasa mutlak dengan si kafir dan si liberal dan peliwat, udah-udah le tu, parti pas kalau bergerak sendiri lagi kuat rasanya, tetapi anwar brahim dah menabur virus keldaisme dekat pemimpin pas, minda dah liberal dan plurarisme (segelintir)

harap kuasa ulama akan diperkuatkan lagi dalam pas, biarlah pas benci sekalipun dengan umno, setahu akulah dekat kelantan umno dan pas tu kawan je, duduk semeja dan kenduri kendara sama-sama tak bergaduh pun, cuma sekarang virus anwarisme dan kiasu dap yang mengajar sesetengah pengikutnya tuli, buta, hanyut dan pekak dengan keadaan kebenaran.

SEDARLAH, KEMBALILAH KE LANDASAN PERJUANGAN KAMU!! PAS... SEDARLAH...




ps: banyak lagi hal-hal yang boleh dilampirkan yang pkr dan dap memang nak mempergunakan sahaja pas.. jadinya.. fikirkanlah maruah bukan kuasa yang sementara!!

anuar ibrahim beruntung kerana mempunyai pengikut yang taksub dan dungu - zulkifli nordin

KUALA LUMPUR 9 April - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim disifatkan sebagai seorang yang beruntung kerana mampu bertahan dalam karier politiknya disebabkan mempunyai penyokong yang dungu dan taksub.

Bekas Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin, berkata, jalan politik Anwar hanya untuk dirinya sendiri untuk mencapai impian menjadi Perdana Menteri sahaja termasuk sehingga menubuhkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan tidak pernah memikirkan rakyat.

"Anwar ini bernasib baik kerana masih ada lagi tinggal penyokong beliau yang dungu dan taksub, mereka ini terlampau percaya dengan politik dendam dan politik kebencian yang dibawa Anwar.

"Dia berjaya mewujudkan sekelompok penyokong yang taksub yang akan ikut sahaja telunjuk beliau walaupun perkara terbabit tidak betul," katanya kepada Rakyat News dalam temubual eksklusif di Wisma Yakin di sini hari ini.

Zulkifli mendedahkan, Ahli Pas juga terpengaruh dengan politik beliau sehinggakan mampu menyanjung …

[GEMPAR] PENYAMUN TARBUS KEBAS TANAH DI KUALA LANGAT?

laporan tentang salah laku pkr selangor berkenaan penjualan tanah di kuala langat!

Penjualan tanah Canal City di Kuala Langat meragukan.

Saya merujuk kepada kenyataan Menteri Besar Selangor berkenaan isu penjualan tanah kpd Tropicana Sephire Sdn Bhd di laman portal Selangorku pada 26/3/2014.

1- Penjualan tanah di Canal City Kuala Langat seluas 1172 ekar atau 474 hektar  kepada Tropicana  Corp Berhad, Sapphire Index Sdn Bhd bukan berjumlah RM844 juta seperti dakwaan Menteri Besar tetapi berjumlah RM1.7 billion.

2- Penjualan tanah tersebut telah ditandatangani pada 15 April 2013 ketika "caretaker goverment" iaitu selepas pembubaran Dun pada 3 April 2013.

3- Mengikut perjanjian asal PNSB dan MBI telah menjual tanah tersebut kepada Tropicana dengan nilai RM1.3 billion dengan terma bayaran seperti berikut:

a- Tropicana perlu menjelaskan deposit sebanyak RM50 juta dalam tempoh 6 bulan pertama.

b- RM537 juta akan dibayar , berserta dengan faedah dalam tempoh 12 tahun.

c- Baki RM45…

akhirnya si bedul ini dah diberkas!!

kalau betullah dia tentera rba melayu, anggaplah dia ni bodoh mengalahkan jebon, berani mati le kononnya, rba cina guna fake acc, dia guna personal acc nak serang kerajaan, hurm.. nak jadi hero kot? ini supaya disanjung oleh golongan dungu yang dahagakan insan yang boleh melakukan perkara hilang akal dan tak beradab, dei buduh, nak berpolitik pun agak-agak lah ye, jangan ingat negara ini tiada undang-undang, jangan anggap peguam mata duitan ramai di pakatan rakyat tu anda boleh buat sesuka hati kamu je.

dalam kita tak suka, atau nak mengkritik ada batasnya, jangan melampaui batas, setakat carut ke, maki ke, itu dah terbiasa, ini sampai ke tahap level tersangatlah ektrimis, siapa tak marah kan.

tahniah buat pdrm yang segera mengambil tindakan, cuma nak tanya bagaimana pulak ahli politik seperti tian chua yang terang-terang mengugut untuk menjatuhkan kerajaan dalam masa 5 bulan, itu ugutan keras tu, mungkin ada agenda tersirat ke apa, dia sampai sekarang bebas, dan semakin radikal dalam…