Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari September 28, 2014

kesian dengan abe mat sabu, kena demam denggi

kerana seekor nyamuk, abe mat sabu dijangkiti demam denggi, sekarang ni demam denggi bukan main dashyat, sob sob bersabarlah abe mat sabu, rehat-rehatlah diri tu ye.. di selangor sahaja abe mat sabu, kes denggi beribu ooo... dah macam wabak rasanya, negeri selangor antara penyumbang kes demam denggi paling tertinggi dalam sejarah. gempak kan abe mat sabu?

siapa yang lawat abe mat sabu? dalam dok kutuk busuknya kerajaan, khidmat hospital kerajaan juga abe mat sabu nak, takpelah kerajaan bn bukan sekejam dap, agaknya kalau dap memerintah malaysia ni, cas hospital kerajaan agak-agak sama tak harga dia? saja tanya je.

makan bagi sihat ye abe mat sabu
dalam amukan rakyat pasal 20 sen, tapi hakikat subsidi dah tak leh nak kekalkan, almaklumlah rakyat makin bertambah, kenderaan makin bertambah, yang keras kepala pun ramai, eksyen, banyak duit, tapi komplen pun ramai, inilah masalah malaysia sekarang... eh.. terkonar cerita pasal minyak pulak.. sori ye abe mat sabu..

cepat-cepatlah sembuh, na…

bila editor harakah komplen pasal minyak naik kerana kereta kancilnya terlalu uzur

ye, kalau kita tanya macai pas ma, mereka anggap kereta ini bukan kereta mewah, kereta kancil... kereta apa? kancil... sebut lagi sekali... kancil...

kancil.. lagi sekali... kereta kancil... @@@@@@@@@@@ hembus.... puhhhhh... *()&^%$#()&^%$#^

setelah mandrem tersebut dihembus, secara automatik pengikut tegar pas ma akan jadi hilang akal anggap macai umno buat fitnah, dan kata-kata mereka... bodoh punya orang umno, kereta kancil dikatanya kereta mewah... patutlah kafir..

mungkin ituah jawapan dan cara orang pas ma dipukau oleh ketua dan pemimpin atasan mereka... hehe..


ceriteranya begini, alkisah, editor harakah menjadi sawan akibat minyak naik 20 sen..



ps: kesimpulan golongan kaya menyedut subsidi lagi kenyang dari golongan sederhana dan miskin, tapi yang banyak komplen siapa? golongan inilah yang rakus makan bonus, pinjaman, kerajaan bagi dia sapu, nak tolong, dia kata, ahhh kerajaan pusat punya tanggungjawab, golongan begini korang yakin nak memerintah malaysia? kasi tonggeng…

ada betul juga kata zul nordin, sekadar renungan 20 sen punya hal

Zul Nordin komen pasal isu 20 sen

bagus direnung...

Salam 2 all.

Saya mengenali Anwar & & pmbkg ini lebih 12 tahun. Saya duduk dlm inner circle dia dan insyallah boleh baca gerak fikir dia.

Anwar tahu 29 Okt dia akn naik landrover polis ke Sg Buloh. Dia sdg mencari2 isu utk menimbulkan kebencian rkyt trhdp PM & UMNO/BN dan dia sbg hero.

Dia dh sangkut sbb kesan perbalahan isu MB Sgor & PAS-DAP! Dia dh ada Krjn Sgor, dia dh ada dana berbillion, tp xde isu.

Tiba2 para penasihat & pakar strategi PM memberi dia talian hayat dgn isu kenaikan minyak.

Saya cukup yakin pmbkg akn mnggunakan semaksimum mgkn isu ini sbg built up kpd 29 Okt utk memburuk & memperlekeh PM.

1. Mrk akan beri label - Black 29!

2. Anwar & pmbkg akan guna sidang Parlm mulai mnggu dpn utk hentam PM semaksimum mgkn. Nanti mrk akan spin Anwar pasti dipenjara utk menutup mulut dia memprjuangkn nsb rkyt yg dizalimi BN;

3. Mrk akn mula atur demo kecil2an mulai mnggu ini utk built up;

4. Hari PM be…

KALAULAH KENYATAAN INI DARI PEMIMPIN UMNO, AGAK-AGAK SIAPA JADI SAWAN?

khalid samad nama sahaja berparti pas, tapi.. apa saja keluar dari mulut dia satu haram tak boleh pakai, dulu masa pru12, pas punya modal, dijaja sekian seluruh Malaysia, katanya, sekiranya menang pilihanraya, kilang arak akan ditutup, kita tengok modal mereka, asal ada keuntungan hah ramai meleleh air liur percaya.
sekarang dah dapat kuasa, apa jadi? tu yang tanya tu, kalaulah kenyataan dibawah ini dari kepimpinan umno, jadi zomba pas, dia punya hamun setan pun lari, hehe. tapi apakan daya bila keluar dari mulut khalid samad, sekor tak bersuara, konon sembang Islamik bagai, hah sekarang siap kata jangan dihalang... perghhh

ps: sepatah haram juak macai tak berbunyi kerana pemimpin pas liberal ini dewata raya punya makam.

APA RELEVANNYA 'PEMANDU' DALAM TARGET MALAYSIA KE ARAH NEGARA MAJU SEKIRANYA RAKYAT MARHEN TERSEPIT?

ds najib berfikir waras atau penasihatnya meletakkan satu tindakan yang beliau sendiri tak tahu? mengapa berkali-kali diingatkan, jangan buat keputusan yang gila bilamana rakyat belum bersedia, negara ini bukan untuk ujikaji dari penasihat pm yang cerdik tu.

bn dan umno terpalit teruk tak sampai 24 jam selepas penggumuman ron95 dan diesel dinaikkan 20 sen. sedangkan kita dah juarai berbulan-bulan dengan isu menteri besar, hujan takda panas takda... mengejut.. rakyat marah bai.

kali ini aku nak salahkan pemandu, kerana merekalah yang menjahamkan kepercayaan rakyat kerana idea bodoh mereka yang konon semua rakyat bakal ikut. kepala otak kau berjambul..

tun m sepatutnya menjadi penasihat ds najib.. dia berpengalaman, dan dia sedar apa yang najib buat sekarang akan menjahanamkan bn pada pru14 nanti.

kritikan bukan bermakna tak sayang bn, patut lihat dengan mata sendiri keadaan rakyat secara terbuka menghina dan caci ds najib tanpa belas kasihan, macam tiada rasa hormat keatas pemimpin neg…

MISTERI 10 PENEMUAN OLEH DR TAKESHI YAMADA YANG ANEH DAN MENGEMPARKAN

Bumi semakin tua, tetapi masih banyak sekali misteri yang belum terungkap yang masih menjadi rahasia alam bagi kita selaku manusia yang mendiami bumi ini. Atau juga mungkin keunikan atau keanehan itu sendiri sebenarnya berada tidak jauh dengan kita.

Dr Takeshi Yamada, pengkaji yang berasal dari Jepun, yang melakukan kajian dan perjalanan yang mungkin sudah mengelilingi sebahagian dari dunia ini, menemukan 10 makhluk aneh yang mengegarkan dunia ilmu pengetahuan.

Mari kita lihat semua penemuan aneh dan ajaib dari Dr Takeshi Yamada :

1. Vampire Monkey


Salah satunya adalah monyet vampire di China. Seperti yang kita ketahui tentang vampire, maka hidup monyet vampire ini tergantung dari menghisap darah makhluk lain. Yang menjadi keunikan dari mahluk ini adalah, setiap pergerakkan dan aktivitinya sebahagian besarnya banyak menggunakan tangan, sepertimana manusia. Spesies ini diyakini sebagai mata rantai yang terputus dari evolusi manusia sehingga berbentuk seperti sekarang. Keunikan yang lain…

SEKADAR PENDAPAT, TERKESAN DENGAN HARGA MINYAK NAIK? BOLEH CUBA KALAU NAK

kerana mu petrol dan diesel, semua naik minyak, semua jadi hilang akal dengan rasukan tanpa sedar jin pembangkang, hehe.. mungkin untuk mengurangkan beban kerajaan dah tentu sebanyak 20 billion subsidi minyak perlu dikurangkan, kalau setahun 20 billion dalam jangkamasa 10 tahun hampir 200 billion untuk minyak petrol dan diesel sahaja... wow!!

kalau 200 billion tu guna untuk pembangunan, pendidikan dan buat rumah mampu milik, selesai perihal masalah rakyat, tapi adakah kita faham apa itu ketirisan.. contoh, kerana subsidi yang sepatutnya dapat dekat rakyat marhen, tapi diseludup berpuluh juta sebulan dekat negara jiran.

yup kerajaan rugi, kita tak rasa pun, sebab kita dah mentedaghah banyak dah subsidi, tapi tulah kadang-kadang tindakan tak popular itu boleh jadikan amarah tanpa sedar, maki hamun tu dah terkeluar pulak dekat mulut rakyat marhen, kerajaan zalim lah, kerajaan bodohlah, kerajaan itu ini..

tapi bila dapat bantuan yang kerajaan bagi senyap, bisu, kenyang, ketawa, terima ka…

CERITERA 20 SEN... JANGAN KLIK

AHHH MALAS LAH... NAK TULIS PUN RASA MALAS.... MALAS... MALAS...





















ps: satu soalan je aku nak beri dekat menteri berkaitan dan penasihat ds najib serta ds najib sendiri, tengah seronok pr kena kiri kanan berbulan-bulan, sokongan ke arah bn pun semakin ok, kerana keputusan bodoh ini, nak naik pun tunggulah lepas raya haji ke, dah tu nak suruh penyokong bn hangguk kepala dengan keputusan ini... dengar denyut nadi rakyat woiii... bukan buat keputusan kerana nak kurangkan itu ini... kepala bana...

pelajar unisel ini rela masuk dap dari umno atau pas kerana dap lebih Islamik katanya

katanya... ayatnya sungguh indah.... ni kira... otak sakit ke, sakai, atau ada sort kat urat belakang otak dia?

kata minah ini...

"Kenapa saya pilih Dap tidak Pas atau Umno?.
"Sebab Dap lebih kearah Keadilan yang digagaskan islam"

Dikenali Melati Rahim,penuntut UNISEL,22thn..
Rela masuk Dap kerana Dap memberi keadilan dan dekat dengan ciri2 keislaman.

kadang-kadang tertanya juga, kot mana dekat dap yang dikatakan lebih Islamik? pada namanya ka, pada logonya ka, pada pemimpinnya ka?

kalau anda faham, minda pemuda pemudi mudah benar dilacurkan oleh mereka yang tidak faham dengan perjuangan sebenar dap tu... dap komunis dia kata lebih Islamik, baik buka purdah tu.. gila punya budak.. haha..

pas dicabar oleh anak ikan anwar ibrahim melalui ngo lensa supaya keluar pakatan

kegilaan apakah berlaku keatas pr sekarang ini? mereka bertelagah ibarat macam bukan bertaut antara pakatan, masing-masing nak menunjukkan jaguh, pas berbalah dengan dap dan pkr, pkr dan dap pula suka pula menaji pas tanpa belas.

kali ini dengan lebih radikal, ngo lensa yang selamba langgar kawasan pas, mendesak pula pas keluar dari pakatan, ni kira ugutan la ni ye, haha.. apa pemuda pas takkan diam je kot, jangan bagi anak ikan si ketum ini buat suka hati dengan parti anda.

kalau datang dekat tempat umno, tak cukup tanah budak-budak kaki kunyit ni lari kena hambat.. belajar tak tinggi nak ajar parti pas yang dah lama dalam politik? jangan buat gila la.. pkr nak hancur lagi sembang nak gugat pas?

tapi pas, ni spisis degil, nak juga hauk kepala dengan pr, nak juga duduk dalam kandang naga, nak juga dibuli, dikeldai, di henyak macam orang takde maruah, wei lawan baliklah pas oi.. dengan umno bukan main garang macam ungka korang ye... haha..


Selepas menerima tamparan hebat termasuk kehil…