Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November 23, 2014

TAWARAN RM100 JUTA, ANWAR ADALAH BAPA SEGALA RASUAH - DS NAJIB

Datuk Seri Najib Razak menyifatkan tawaran RM100 juta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti didakwa Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman sebagai ibu segala rasuah.

Presiden Umno itu berkata, perkara itu jelas menunjukkan pembangkang juga terlibat dengan budaya negatif dan Umno tidak perlu berasa rendah diri menangkis sebarang serangan negatif.

“Cerita ini dah keluar dalam mahkamah. Saya petik dalam akhbar saja. Jangan kata saya subjudis. Saya dah periksa dengan peguam, boleh.

“Anifah sudah ditawarkan RM100 juta untuk tubuh kerajaan. Bukankah ini ibu segala rasuah? Kita Umno dituduh macam-macam tapi yang buat angkara ialah parti pembangkang,” katanya semasa ucapan penggulungan Perhimpunan Agung Umno hari ini.

Khamis lalu, Anifah mendedahkan di mahkamah seorang ahli perniagaan yang rapat dengan Anwar menawarkan RM100 juta kepadanya bagi membawa 10 ahli Parlimen dari Sabah menyertai Pakatan Rakyat (PR) dan menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) pada 2008.

Menteri luar i…

perhimpunan agong umno menutup sama sekali cerita pembangkang

walaupun perhimpunan agong umno sekali setahun, kemeriahannya menjangkaui perspektif ibarat pesta bilamana melayu dari satu malaysia turun ke lokasi pwtc ini, tidak mungkin parti seperti pas, pkr dan dap sendiri mampu memberi satu impak kemeriahan bila perhimpunan begini dianjurkan, betul tak?

bukan menabik dada, ketika mana semua media berkumpul, untuk melaporkan perihal perhimpunan agong umno ini, ibarat pesta rakyat malaysia setiap tahun.

oleh kerana kepopulariti perhimpunan ini, menzahirkan pelbagai ragam, bermacam kerenah, bermacam keadaan, dikalangan media pembangkang seboleh mungkin membuat sesuatu supaya rakyat tidak terus mengambil tahu perhimpunan agong ini.

tu pasallah semalam segerombolan geng ngo pr menganjurkan demo untuk menarik perhatian supaya menjadi perangsang pengikut yang lain, mereka berani langgar majlis orang, tetapi dengan cara profesional pemuda umno iaitu saudara armand dan razlan berjaya melakukan perkara yang Islam tuntut, iaitu meleraikan perkara emosi d…

kalau nak bodek rosmah mansur tak perlulah hentam dan hina blogger umno !!

Faham anda tu belajar di luar negara wahai farhana, setakat bangga dengan kelulusan di luar negara, hanya kerana anda didalam kelab elit umno, kelab umno luar negara (KULN), berani pula menyanggah peranan blogger pro BN dalam perang alam cyber.Malah kata kamu, mengapa blogger  umno tidak "defend" langsung rosmah mansur ketika pelbagai serangan kotor oleh media pembangkang.Jawapan penulis hanya 1, apa pula peranan kelab elit (KULN), farhana terutamanya dalam menyanggah isu untuk men"defend" rosmah itu  sendiri? Hanya dapat layanan bak VIP ketika Perhimpunan Agong Umno tiap-tiap tahun, keluar pandangan, setelah itu hanya mampu menghentam blogger umno?Tahukah anda, yang blogger umno bagai gelandangan untuk menangkis pelbagai isu dan menyerang bagai komando terhadap media PR? Tahukah anda yang gerak kerja ramai blogger umno sanggup tak tido malam dalam menulis artikel demi BN dan bukan nak defend rosmah semata-mata.Tahukah anda yang rosmah juga berperanan memberi bola …

Mahasiswa pro pr buat demo belakang dewan tun razak, penakut buat dekat depan pwtc ke?

Biasalah itu je kemampuan budak-budak ini, demo demo, mungkin nak ganggu majlis orang terang-terang nanti jadi makian orang, buat dekat belakang dan jauh-jauh pun bolehlah janji elaun demo masuk. Bila otak dah jadi sawan demo, demo, demo, itu je kebolehan mereka.

Bincangkan?

Macam-macam perangai macai pr. Nilaikan jelah dengan kata hati. Kalau dah diajar semua nak free, sampai vera pun nak suruh orang cebukkan. Ketahitan apakah terjadi dengan mereka?

tindakan portal malaysian insider buat tajuk membangsatkan dan sengaja meletak gambar noh omar, mungkin bakal disaman

inilah peranan media pr, membuat status tajuk boleh bikin perang, dah memang itu cara mereka, fitnah, bakar line, membuat point luar tajuk, menjadi batu api, sememangnya itulah peranan media-media mereka dengan umno terutamanya.

malaysian insider memfitnah ds noh omar dengan meletakkan tajuk

"Duit kami lebih banyak dari kerajaan negeri, kata umno selangor"

tetapi meletakkan gambar ds noh, sebenarnya apakah niat sebenar malaysian insider?

setelah diviralkan perkara tersebut oleh facebooker dan blogger, malah portal, malaysian insider membuat perubahan dengan meletak gambar bangunan umno selangor.

ds noh memberi masa 2 minggu untuk malaysian insider meminta maaf atau tindakan saman ke atas mereka.



AKTA HASUTAN TIDAK DIMANSUHKAN, GOLONGAN RADIKAL SAKIT HATI!!

Antara intisari ucapan dasar Presiden UMNO:

1. Akta Hasutan 1948 tidak akan dimansuh sebaliknya akan diperkuat dan diperkukuhkan. Akan dimasukkan - melindungi kesucian agama Islam dan menghalang sebarang percubaan membawa sabah dan sarawak keluar dari malaysia

2. Ikrar beliau untuk menerajui umno sebagai wadah memelihara dan memperkasa kepentingan orang2 Melayu dan bumiputera selain memastikan keadilan kpd seluruh rakyat Malaysia

3. Mengajak seluruh ahli umno dan seluruh rakyat malaysia membina kehidupan aman makmur stabil dan harmoni berpaksikan SOLIDARITI

4. Bahawa formula kesentosaan Malaysia adalah SOLIDARITI
( disebut SOLIDARITI sebanyak 11 kali)

5. Sedia timbang/bincang letak wanita sebagai naib presiden dan naib ketua bahagian

6. Menyeru agar usaha 'peremajaan umno' mestilah direalisasikan pada ertikata sebenar

7. Istilah 'peremajaan umno' perlu ditakrifkan sebagai 'meremajakan' tahap dan tempo perjuangan umno supaya sentiasa segar dan bertenaga serta m…

UCAPAN DASAR OLEH YB KHAIRY JAMALUDDIN ABU BAKAR KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA

UCAPAN DASAR OLEH YB KHAIRY JAMALUDDIN ABU BAKAR

KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA

SEMPENA PERHIMPUNAN AGUNG PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA 2014

‪#‎PPUM ‪#‎PAU2014




“MELAYU”

Yang Berbahagia Dato’ Pengerusi Tetap

Yang Berbahagia Saudara Timbalan Pengerusi Tetap

Wakil-wakil Majlis Tertinggi

Yang Berbahagia Saudara Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

Ahli-ahli Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia

Ketua-ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri

Para Perwakilan dan Pemerhati



Perahu dikatup dengan daun

Penuh sarat berisi lokan

Kalau hidup seratus tahun

Sepanjang hayat Pemuda berkorban



Sampan kotak mengapa dikayuh

Hendak belayar ke tanah seberang

Patah kepak bertongkat paruh

Pantang menyerah di tengah gelanggang



01: Berdiri saya di hadapan anda pagi ini – menyirat semula nirmala perjuangan parti, menginsafi amanah yang diberi, mensyukuri rentetan pengorbanan tokoh-tokoh UMNO sebelum ini.

02: Alhamdullilah, mari kita zahirkan rasa syukur ke hadrat Tuhan Rabbul Izzati, yang maha …

ADUN BN TOLAK BAJET GULA-GULA PAKATAN RAKYAT

ada sebab adun bn menolak, ini berkisar integriti dan ketelusan dan adakah pembahagian untuk mengula-gulakan adun bn.

dikala adun PR kenyang sokmo dengan peruntukan sehingga rm700k seorang, perbezaan amat ketara, nak bagi biar adil, sebagaimana kerajaan bn (pemerintah) berikan kepada pembangkang (pr)

adun bn bukan kebulur pun peruntukan itu walau ada mulut-mulut halus dok cakap azmin buat untuk perpaduan politik, mungkin ya itu untuk profesional politik, tetapi keadaan sebenar itu ramai tak faham.


SHAH ALAM — Barisan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) BN menolak cadangan peruntukan RM200 ribu kepada mereka seperti cadangan Menteri Besar Selangor, Tuan Mohamed Azmin Ali, dalam pembentangan Belanjawan Selangor 2015 kelmarin.

Menyifatkan pemberian tersebut sebagai ‘tidak ikhlas’, Ketua Pembangkang Dun Selangor, Datuk Shamsuddin Lias mempertikaikan jumlah ditawar kepada Adun-Adun pembangkang dengan Adun-Adun pakatan berbeza setengah juta.

“Apa bezanya dengan mereka yang juga wakil rakyat t…

dap hangin dengan azmin sebab nak banteras rumah urut?

rumah urut di selangor bakal di serbu mungkin, azmin mungkin berbeza dengan dari bekas mb, sebab dia ni lain, baru semalam bentangkan bajet negeri selangor dah malam tadi pusat toit-toit diserbu dekat sunway.

tapi realiti rumah urut di selangor ini macam cendawan tumbuh, tak percaya pergi je kawasan yang dap jaga, syurga beb.

warga asing dari vietnam, indonesia, china dan filipina aktif melakukan aktiviti persundalan ini, yang kita tahu ibu ayam dan bapa ayam memang licik melakukan perniagaan gelap ini dan mungkin dengan bantuan atasan, mungkin.

sepatutnya pas dan mb sendiri ambil berat perihal rumah urut yang banyak di selangor, bayangkan aktiviti tidak terkawal ini bermaharajalela, tidakkah ini akan meruntuhkan institusi kekeluargaan, yang bujang nak cuba, yang suami orang tak terlepas nak cuba, yang atuk-atuk pun juling mata nak mencuba, tak ke jahanam namanya nanti.

kata-kata mulut seorang kawan, mungkin pusat-pusat itu wujud akibat permintaan kot, lelaki, dari dia rogol anak dara…

200K dan adun BN, tidak perlu klimaks awal

Pembentangan bajet negeri Selangor semalam boleh dianggap bajet beli rakyat, malah boleh dikatakan untuk membeli ahli pembangkang dari umno. Azmin sudah gunakan segala ilmu dari master dia iaitu bang non untuk hijack minda orang sekeliling, yang dia mungkin mb selangor paling oosem untuk waktu ini. Jangan dikalangan ahli pembangkang selangor jadi gelap mata sudah...
Adun BN belum putuskan untuk menerima peruntukan 200k kerajaan negeri luluskan
SHAH ALAM — Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) BN kawasan Sungai Panjang, Budiman Zohdi, mempertikai cadangan pemberian peruntukan bagi pembangunan kawasan Adun-Adun seluruh negeri Selangor tanpa mengira parti.
Beliau menjawab pertanyaan Selangor Press bagi mendapatkan pandangan Belanjawan Selangor 2015 yang dibentangkan Menteri Besar Selangor, Tuan Mohamed Azmin Ali, siang tadi terutama peruntukan berjumlah RM200 ribu kepada semua Adun BN bernilai RM2.4 juta keseluruhannya. Budiman, seterusnya menafikan bersetuju dengan cadangan tersebut sebali…

kita makan popcorn sambil tengok drama sinetron pakatan kata yb budiman di sidang dun selangor hari ini

sidang dun selangor bermula hari ini, oleh kerana jawatan timbalan speaker dun selangor menjadi rebutan antara dap dan pas, keh keh.. itu pun nak berebut, kata sama-sama berpakat untuk kerjasama.
setelah undian dibuat, jawatan itu dapat kepada adun pas bangi, Mohd Shafie Ngah yang mengalahkan adun dap dari skinchan Eng Suee Lim.
ADUN PAS - 28 UNDI ADUN DAP - 14 UNDI
rupanya walaupun mb azmin dah berjanji akan memberi jawatan timbalan speaker itu kepada pas, sebab pengurangan jawatan exco pas dari empat ke tiga baru-baru ini, rupanya sikap kiasu gila tanah dap pun nak masuk line juga untuk jawatan timbalan speaker tu, haram zade perangai dap ni, hahaha.

ps: gila kuasa punya dap

adakah umno bakal lenyap pru14 nanti? - anuar mohd nor

bagi penulis sekiranya barah tidak diubati, percayalah, makin parah dan semakin merebaklah barah itu sehingga ke usus, teguran demi teguran adalah kerana satu, diubah atau berubah, fikir dan fahami mengapa anak muda menjadi jelek dengan nama umno, ini realiti yang kita semua patut hadapi wahai rakan-rakan.

sebelum kita mengaku kalah pada pru14 nanti, adakah kita sanggup segalanya akan musnah dan hanya tinggal nama sahaja nanti? kita tak mampu lagi bangkit, kita tidak mampu lagi ke hadapan, kita sebagai pembangkang yang di tekan kiri dan kanan oleh pihak yang dah lama tunggu kita jatuh.

FIKIR, NILAI, JANGAN CEPAT MENGALAH DAN MELATAH!!

jatuhnya empayar melaka kerana pemimpinnya yang bobrok dan orang melayu terlalu ikutkan perasaan
umno parah menanti rebah - anuar mohd nor

Umno kritikal dan sekiranya tidak berubah akan di ubah. Umno hanya menang majoriti kecil dan hilang undi popular – ibarat telur di hujung tanduk – Umno gagal berbahasa dengan anak muda dan mungkin akan kalah PRU 14. Ke…

azmin ghaib hari ini, tidak datang sesi dialoq dengan penduduk

Adakah sebab musabab ketidakhadiran mb azmin dan wakil pkns kerana takut? Atau menganggap sesi dialoq  perihal datum jelatek itu tidak dapat menyelesaikan masalah.
Turun longkang, panjat lori sampah, pergi ke sawah, bla bla ala jokowi katanya...
Sekali... he he berjumpa depan-depan dengan penduduk si mb tak muncul-muncul.. kih kih kih, longkang kemana, apa kemana.





ps: apa benar datum jelatek ini dipunyai kroni azmin? tu pasal bekas mb khalid ibrahim melambatkan proses projek ini, kita tunggu apa kata azmin ali.