Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember 14, 2014

APA MOTIF ASTRO BUAT UNDANG-UNDANG HARAMKAN NAMA AGAMA ISLAM DALAM PERMOHONAN?

bila terbaca status facebook BOIKOT BARANG CINA DAP ORI berkenaan dengan cara terbaru astro nak tolak ketepi perihal nama Islam dalam permohonan baru, apa semua ini? harap kita ambil berat perihal ini, kadang-kadang agak bangsat astro ini kerana syarikat ini tidak ada saingan langsung, kadang-kadang kerajaan pusat dan pak menterinya hanya diam membisu bila astro naikkan bill, servis macam sampah, tidak peka dengan pelanggan yang komplen, naikkan cas sesuka hati. APA MEMANG DIBUTAKAN KERANA ASTRO INI ADA PEGANGAN PENTING UNTUK KERAJAAN KE CAMNE?

penulis nak tanya, apa kita sebagai pelanggan tidak ada hak nak ambil tindakan terhadap astro? adakah pak menteri kita akan diamkan juga perihal biadab ini? tolonglah jangan sampai ada yang hilang akal terhadap astro nanti.

AMBIL PERHATIAN, SILA SEBARKAN!!



ps: berkemungkinan atasan astro ramai musibat-musibat dan keparat? mana dia pesaing astro? rasanya astro naik tocang kerana tiada persaingan!!

RAFIZI KATA NILAI RINGGIT KITA AKAN BUATKAN NEGARA MUFLIS!!

wah, bukan main sedap si rafizi sotong membuat cerita bodoh, padahal persepsi dia hanyalah berkisar berkenaan nak popular sahaja, nak memberi idea jauh sekali, cari salah serah dekat dia, tapi cara kepala bana si rafizi ini, setelah tuduhan dia menjadi viral, malah tuduhan persepsi dia menjadikan sebilangan rakyat malaysia terbodoh sekali macam dia.

sedangkan perihal ekonomi sepatah haram dia tak kaji, hanya buruk, kutuk, keji, maki, eksyen, berlagak, tapi habuk pun tak boleh pakai si rafizi ni, macamana orang boleh percaya dia ni bulat-bulat?

kalaulah tuduhan tu dia dah terkantoi, dia senyap seketika, cari lagi modal nak gempakkan isu, hah setakat itu je mampu untuk popular sahaja.

meh baca perihal sebenar nilai ringgit kita yang telah difitnah keterlaluan oleh manusia munafiq.


Oleh Datuk Ahmad b Maslan
Timbalan Menteri Kewangan

1. Nilai ringgit ditentukan oleh keadaan pasaran. Ada kalanya nilai ringgit meningkat dan adakalanya menyusut. Pada tahun 2014, ringgit menyusut dibanding d…

AZMIN BUAT KERJA GILA KERANA UNDI DAN KUASA!!

Tetapi inilah yang dikatakan, buang semua perihal remeh dan temeh, anggap ini adalah paradigma perubahan untuk umat Islam moga lebih bertoleransi terhadap orang bukan Islam terutama orang kristian yang minoriti, kerja gila orang seperti azmin dan anwar bertitik semuanya kerana kuasa.Pemikiran liberal yang nak ditonjolkan oleh kepimpinan mereka menampakkan kebenarannya. Tidakkah kita sedar golongan inilah bakal merosakkan identiti Islam sebenar di bumi bertuah ini. Cukup bahaya pemikiran begini. Sedarlah semua.Kalau semuanya nak liberal, apa lagi tinggal dekat tanah bertuah ini, penyokong pas selalu agungkan pkr, jadi inilah habuan pkr sudah lakukan untuk umat Islam di sini, tuduhan umno sekular terpalit kepada pkr yang lebih ekstrim pemahamannya. Sedarlah wahai umat!!!ps: anak didik anwar ketum sudah tonjolkan karekter munafiqnya.

menteri arahkan undang-undang gila ini ditarik balik

Alhamdulillah, sekurangnya melegakan kaki pancing, tidaklah ia menjadi topik hangat sepanjang minggu ini, uish penulis yang bukan kaki pancing pun rasa pelaksanaan undang-undang ini bakal mencetuskan tahap kebencian meluap-luap terhadap kerajaan bn.

Kenapa perihal ini boleh berlaku? agak pelik kerana dengan tidak semena-mena cadangan lesen memancing dan undang-undang mendenda pemancing yang tiada lesen memancing. Dato' Seri Ismail Sabri agak marah dengan perihal ini, jadi dengan kuasa yang ada padanya.

"mengarahkan supaya cadangan lesen pemancing ikan dibatalkan serta merta"


tetapi yang lebih menghairankan, di selangor juga terdapat perihal pemancing yang akan dikenakan permit sekiranya nak lepaskan gian di tasik kepunyaan majlis pembandaran, amacam? nak marah? silakan, tapi marahlah dekat kerajaan selangor pimpinan azmin tu ye.

Mesti kata seorang pemancing tegar, kenapalah hobi aku pulak korang nak kacau, mancing ikan pun salah ke? mancing awek dah lah tak boleh suka-s…

SIAPALAH PUNYA IDEA NAK MANCING IKAN PUN KENA LESEN!!

Aku malas nak kata lebih-lebih, tetapi memang segelintir yang ada dalam jabatan kerajaan dan segelintir pemimpinnya sengaja nak malukan ds najib dengan buat perihal undang-undang tak logik.Tetapi melihat apa berlaku semalam dilaman sosial kecoh dengan perihal pemancing yang akan kena saman sekiranya memancing tiada lesen.Ini kerja gila, pendapat aku yang meluluskan undang-undang ini otaknya jenis letak dekat lutut rasanya. Nasiblah ds Ismail sabri mendengar, gerenti kena menjawablah kau wahai pengarah-pengarah haluan kiri yang mungkin ada agenda. Mungkin juga ajen-ajen keparat yang niatnya nak memalukan ds najib dan ds Ismail sabri mana tau. Sila siasat!!

dap kritik hudud! kita pula senyap zip mulut, takut!

Persidangan dap yang dihadiri mb azmin, terang-terangan mengkritik hudud. Bukan main langsi hentam perihal hukum Islam kerana mereka adalah abang besar dalam pakatan.Katanya wakil pas tidak hadir pada persidangan itu. Pas kalau tak sedar-sedar juga, lantak pi lah dengan mereka. Masalahnya dikalangan pemimpin pas ada yang dijaga macam adik abang oleh dap, contohnya mat sabu dan geng liberalnya.Kepimpinan ulama sepatutnya jadi garang sikit dengan kiasu dap ni, bukan tunduk takut. Dengan UMNO bukan main macam hantu jenglot.ps: dap dan pkr bersama-sama tikam pas dari belakang.