Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember 21, 2014

ORANG YANG DIKUTUK, DIHINA INILAH DIPERLUKAN BILA KEADAAN KRITIKAL!!

Bila gambar pm tersebar di Hawaii dengan Obama, macam-macam penghinaan keyboard worrior lakukan, sampai hilang kewarasan. Kita tahu ke pm ke sana berjumpa pula dengan obama, mungkin ada agenda besar kita pun tak tahu.Masalahnya kita yang tak kena tempias banjir pula yang menjadi penghina keterlaluan terhadap pm, sampai anak bini dia pun tak terlepas dari penghinaan ini. Apa nak jadi dengan minda begini?Jadi kita yang memandai-mandai baik tutup mulut, apa kata kita bantu apa yang termampu, boleh? Jadi manusia yang berfikiran waras sikit. Itu tak betul, ini tak betul, macam diri kita lagi hebat dari malaikat. Hantu betul!!ALLAHSWTMAHAKUASADANMENGETAHUIAKANSESUATU.......BANJIR BESAR: DAH SUSAH BARU NAK CARI PM, BN, UMNO SELESAIKAN MASALAH???Apabila berlaku sesuatu musibah pasti ada hikmahnya. Banyak yang Allah taala nak tunjukkan kepada kita.Puak-puak pencacai sedang gila meroyan meraban dok kutuk Najib pi main golf kat Hawaii dengan Obama.Mereka terutamanya di Kelantan mintak agar DS Na…

TEKNOLOGI NEGARA HOLLAND DALAM MENGHADAPI BANJIR BESAR!

tidak salah sekiranya kita mempelajari teknologi bagaimana untuk meminimumkan banjir, yup kita faham sekiranya hujan tanpa henti, dan bilamana empangan semakin tidak mampu menahan air, maka air akan dilepaskan, air yang maksimum turun ke sungai dan bila sungai tidak mampu menampung air, maka melimpah dengan sangat tidak terkawal, di kawasan tinggi pun akan mengakibatkan banjir besar berlaku.

walauapapun idea, kita terimalah hakikat, bila banjir ini berlaku, banyak harta benda musnah, ternakan, malah nyawa kita sebagai manusia pun tiada nilainya, mungkin benar, sesuatu musibah itu terjadi ada hikmahnya, berfikirlah kita secara rasional dalam menangani keadaan bencana yang kita sendiri tak mampu mengagak.

berbalik kepada idea teknologi anti banjir itu, melihat keadaan banjir di pantai timur, sememangnya bencana ini adalah paling terburuk, sejak tahun 1971(banjir besar melanda kuala lumpur), mudah-mudahan musibah ini menyatukan kita umat Islam supaya bersama-sama berganding bahu membantu…

buat rakyat malaysia jauhi penyakit otak dangkal!

Itulah yang penulis nak katakan, apakah nilai kita sebagai hambanya bila ditimpa musibah dan kita tidak mampu menerima dan kita dengan pantas mencari salah orang sahaja!Musibah banjir melanda pantai timur mungkin ada hikmahnya, tetapi wujud manusia mengambil kesempatan dengan menggunakan musibah ini sebagai bahan menghentam kerajaan, ibarat kerajaan tidak membantu, pemimpin kerajaan buat bodoh, tidak turun bantu langsung, nyawa orang dalam bahaya kononnya penyelamat tidak langsung membantu dan tolong dengan segera.Kejahatan minda dajal mengambil kesempatan untuk keuntungan politik, sangat bangsat!!Isu ds najib bercuti, berbakul hinaan dia dapat sedangkan dia dah kerahkan sebaik mungkin bantuan, malah rm50juta diperuntukan untuk bencana banjir ini. Penguatkuasa dan badan yang terlibat dikerah 200% untuk membantu mangsa banjir.Mungkin pembenci nak melihat pm kita harungi banjir paras hidung dan menyelamatkan mangsa banjir, kalau pm buat begitu pun belum tentu memuaskan hati seorang pemb…

APA PUNYA BERLAGAK TAHAP LONGKANG DAP NI!

Kalaulah begini punya malaun pemimpin dap yang dulu pemimpin pas kagumi, baik tekup muka dekat lumpurlah wahai si pentegar-pentegar melayu PR sekalian, baru berkuasa sekelumit dah angkuh mengalahkan amerika kit siang ni.
Mentang-mentanglah bencana banjir berlaku di negeri pantai timur yang majoritinya orang melayu. Dulu masa pru12 dan 13 bukan main jilat menjilat, puji memuji, peluk ibarat adik beradik, pas adalah kawan, dap adalah saudara.
Sekarang baru faham kan kenapa umno menentang bangsat dap ni?
Pas sedarlah, masanya sudah tiba kita umat Islam ajar si angkuh ini dari dapat kuasa di putrajaya nanti. Dari bercakap ikut sedap mulut, baik dap buat perkara terpuji hantar bantuan dekat negeri pantai timur, bersama-sama dengan kerajaan pusat membantu mangsa banjir, tak payah jadi kiasu bangsat sangat boleh?
ps: sedarlah wahai orang melayu, kita ditimpa bencana dia ketawakan kita kerana kita melayu.. ini fakta!! Biadab punya kiasu

baca seterusnya klik sini

isu felda sungai buaya kembali panas!!

Hari ini bertempat di bengkel jahitan kemas kg. sg buaya. Akan menjadi titik tolak kesabaran yang tidak boleh disimpan lagi oleh 363 bekas peneroka di sini, tiada penyelesaian menyeluruh berkenaan "penjualan tanah" peneroka yang dianggap satu penganiayaan maksimum kepada mereka. Peneroka orang melayu yang menuntut hak.
Jangan aniaya mereka...
.....Bersambung... Tunggu...

bila dia buka mulut, hancing terlampau

Bukan main jek bangsa kiasu, bukankah pemberi rasuah memang dikalangan kiasu juga, memang dalam pr pemimpinnya melayunya jadi keparat bachul bila mudah dibeli dengan duit? Mungkin?Bak kata orang menunjuk baik itu mudah, cuma pandai berlakon sahaja. Itulah kehebatan pemimpin pr, mereka hanya berbangga dengan undi orang cina. Mengajar bangsa ini menjadi biadab dan tak hormat kepada bangsa lain, bayangkan isu hudud, pas diligan oleh kiasu-kiasu dengan mulut cukup lancang, tetapi tidak ada tentera elit alam maya dari pas dapat menghalangnya. Mengapa? Sedangkan perihal dengan umno dia punya amarah walau hal kecil hilang akal pun tak mengapa? Berbalik si rafizi sotong ni, masih ada ke orang melayu nak percayakan dia lagi? Kencing dia dah merata-rata, rambut dia pun banyak dah gugur, heh! Mungkin mengharap sokongan orang cina  sahaja yang dia boleh banggakan, sedangkan bangsa dia sendiri tengok muka saja dah naik menyampah. Muntah.

hairan macai mulut puaka tak marah perihal ladang babi moden terbesar yang diluluskan di selangor

Ini dikatakan politik badigol sout, ohh sebab yang luluskan kerajaan pr, lokasinya pula kawasan orang melayu, alasan projek ini dari zaman BN sudah dipersetujui.Mudah jadi pencacai pr, nak tutup isu panas, kepala hanya mantera oh umno yang luluskan dulu.Apa pun tahniah untuk orang Selangor, kita bakal ada ladang babi terbesar di Malaysia, katanya Asia tenggara juga, bangga tak?Nanti sebut je Selangor, ohh tempat eksport babi tu kan, melekat nama tu nanti, tapi menghairankan kenapa ladang babi moden ini tidak dibuat dikawasan majoritinya orang cina.?Inilah dia permasalahan kita orang Islam di sini, tang dekat kafir harbi kita sujud, kita jadi takut, tetapi perihal sesama Islam kita bergasak sampai hilang maruah diri.Patutlah dah macam-macam petunjuk Allah berikan, tetapi kita semua angkuh. Takut nanti bala besar sampai kita semua habis. Serius apa jadi pemimpin Islam dekat bumi bertuah ini? Kenapa penakut?ps: akhir zaman....