Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari 2015

DAP DAN SEBARAN KOMUNIS MODENNYA! RAMAI ORANG KITA SUDAH YAKIN UNTUK UBAH KERAJAAN DEMI KOMUNISME?

Sejak 2008, titik tolak Dap berkuasa, menjadikan gabungan pakatan ibarat terkuat dan berpotensi untuk menjadi penganti kerajaan yang sedia ada sekarang.Gabungan hebat Dap, Pkr dan Pas membentuk satu entiti paling kuat dan hebat.Itu hanyalah diatas kertas, Pas sudah sedar siapa Dap, Umno sudah bongkarkan berkali-kali wajah sebenar Dap, sampai ada satu masa sebelum Pru13 lepas, ada dikalangan pengikut Pas yakin kerjasama dengan Dap lebih baik dan Islamik dari Umno.Anda bayangkan diceramah Pas, wakil pemimpin Dap mampu berhujah dengan ayat-ayat Al-Quran, hadis, malah bertakbir, yang sahutnya penyokong Pas.Pemimpin Dap mampu berwajah-wajah demi menarik orang melayu menerima mereka, pakai kopiah, pergi ke surau, masuk surau, masuk masjid, makan pakai tangan, sudahnya itu hanyalah hipokrit tahap teratas untuk umat Islam Melayu. Pas pula egonya usah cakap, habis lipat 18 diaorang canang, katanya Pas sudah berjaya mengIslamkan Dap. Fuh.. Ayat... Memang lagend. Hakikat, semua tau.Akhirnya, per…

BERI NAJIB RAZAK PELUANG

Sememangnya bukan mudah untuk menghadapi keadaan dunia celik IT era fitnah yang macam air.

Bukan mudah menjadi Najib Razak, segerombolan musuh pelbagai rupa merenyok tanpa belas kepadanya.
Tetapi dia tahu, nak memahami rakyat yang seramai 30 juta bukan satu perkara mudah, bukan mudah dah puaskan hati semua orang.

Musuh-musuhnya tanpa henti menyerang, memalukan dirinya dan keluarga, hanya orang berjiwa besar sahaja yang mampu bertahan, fitnah, caci, maki, hamun, hina dan pelbagai tohmahan dia alami, sekiranya berlaku kepada kita, agaknya apa kita akan buat?

Yang baik selalu akan dikeji, yang gelap jiwa selalunya akan disanjung ibarat hero. Itulah terjadi sekarang.
Yang penting, minda dan cara negatif jarang boleh menang dengan mudah.
BERI NAJIB RAZAK PELUANG - SULTAN JOHOR SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR
Sultan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diberi peluang seperti perdana menteri terdahulu yang
juga melakukan…

ARAB SAUDI TIRU MALAYSIA UNTUK MANTAPKAN EKONOMI? RAFIZI MANA RAFIZI?

Pernah diberitahu, ekonomi dunia bakal jatuh sangat teruk dijangkakan pada 2017-18, jadi setiap negara sudah dimaklumkan perihal rumit ini, berdasarkan harga minyak mentah yang jatuh merundum sehingga tiada nilai yang menguntungkan bagi pengeluar minnyak buat masa ini.Dijangkakan harga komuniti minyak dunia akan turun lagi, jadi ekonomi dunia bakal kacau bilau.Apa solutionnya? Apakah perancangannya? Tu sebab idea tidak popular dari DS Najib banyak negara melihatnya dengan satu idea yang sangat positif.GST dan 1MDB, perancangan jangka panjang yang taktikal, tetapi bagi penganut persepsi, Rafizi dan Tun M sahajalah mampu menaikkan ekonomi dalam keadaan kritikal ketika ini hanya dengan membuat andaian, hebat bukan?Biasanya tindakan yang tidak popular itu akan membuatkan segalanya negatif, tetapi mampu memberi satu jawapan positif untuk tindakan tidak popular itu untuk semua, faham ke tidak?SAUDI BAKAL MENCONTOHI LANGKAH MALAYSIA MEMPELBAGAIKAN SUMBER PENDAPATAN (TERMASUK GST) BAGI MENANG…

DAP DAH MULAKAN STRATEGI DOMINAN KE PUTRAJAYA PADA PRU 14, KITA MASIH BERTELAGAH SEBAB INGIN TUNJUK SIAPA PALING ISLAM!!

Permasalahan mudah, politik sudah rosakkan ukhwah kita dan mengepalai perpecahan itu dengan lebih sistematik.Matematik mudah, pakatan memerintah, kepalanya walau orang Islam, tetapi yang memberi segala apa keputusan adalah si dominannya yang bakal kawal selia apa saja, hal ehwal bumiputra, Islam, hak istimewa dan ekonomi.Bukan kerana Umno itu sempurna, Pas itu maksum, ini berkisar kuasa mutlak umat Islam dalam memerintah, apa guna sembang ligat, kalau yang memberi keputusan adalah Kiasu?Mahu tak mahu, ego dalam berpolitik buanglah ke laut, Jadi kesimpulannya, Pan dan Pkr tidak relevan dalam memberi harapan kepada umat Islam.Hanya ada Umno dan Pas. Itu harapan kepada umat Islam di Malaysia.MESTI ISLAM KETUAI KERAJAANOleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.myBATU PAHAT: Kerajaan Malaysia mestilah diketuai oleh orang Islam dalam realiti penduduk negara ini adalah terdiri daripada majoriti Muslim, sementara agama-agama lain hanya merupakan minoriti, demikian menurut Presiden PAS, Dato’ S…

Kewujudan macam cendawan blog-blog hantu untuk merosakkan minda nitizen, takkan biarkan je kot?

Perang propaganda terbaru dari pembangkang, unit-unit ini cukup tersusun kerja gerila mereka, mudah sahaja, buatkan tajuk blog yang berkaitan DS Najib, DS Rosmah, tajuknya cukup tragis, share ke group-group bisnes, group bikers, group sekolah, group kawan-kawan kolej/Universiti dan group family, maka kerosakan dari fitnah itu bermula dengan hanya satu klik.Jangan pandang enteng, walaupun tajuk dan cerita memang fitnah dan meragukan, ia tetap memberi impak negatif kepada golongan nitizen, bayangkan berjuta-juta hanya baca pada tajuk.Kepada SKMM bertindaklah, selagi ada kuasa, berlawanlan dengan pejuang gerila radikal dari pembangkang yang sememangnya dilatih sampai ke luar negara untuk belajar senjata media cyber begini.Jangan pandang kecik anak perang gerila begini, buruk padahnya.Unit anti perang gerila ni taknak ke diwujudkan? Perang sudah masuk cara baru dan sangat radikal, jika tunggu, pasti jahanam di kemudian hari.

PELURU AKHIR "UNDUR NAJIB" BAKAL MEROSAKKAN IMPLIKASI DAN IMEJ BEKAS TPM?

Tidak dipastikan, adakah benar peluru penghabisan untuk pereka situasi sebenar agenda "Undur Najib" bakal merosakkan sama sekali imej beliau yang sebelum ini orang ingat terlalu suci.Adakah benar juga, Tun M hanyalah subjektif semata-mata untuk strategi "Undur Najib" yang dimulakan sejak awal tahun 2015.Kemuncaknya pada pertengahan tahun ini, bulan Mei 2015 yang dijangkakan DS Najib akan meletak jawatannya sebagai Perdana Menteri, setelah serangan tahap kritikal terhadap PM Najib ketika itu cukup tip top.Di masa itu, masih lagi bekas TPM memegang jawatan TPM, malah namanya disebut-sebut sebagai penganti DS Najib, mengikut rancangan radikal itu, kemuncak klimaksnya pada awal Jun 2015 tarikh akhir serangan itu bakal berjaya, PM bakal meletak jawatan, tetapi....... Manusia hanya merancang, Allah juga menentukan segalanya, sekiranya tidak baik niat itu, berlakonlah alim macamana sekalipun, gagal tetap gagal.. Jarang taktik jahat boleh menang bergaya.Baca dan nilaikanKi…

PENCINTA DAP, AHLI RADIKAL, PEMIMPIN HATI HITAM DILARANG BACA PERIHAL INI!! TOLONG JANGAN BACA

Kita doakan, supaya Islam bersatu, musuh terkulup, mereka jadi sawan sampai berbuih mulut, mungkin ada yang cakap sorang-sorang depan cermin, malah ada yang tempeleng muka sendiri kerana ini perkara yang bakal mendukacitakan penjilat Dap.Malah Mat Sabu pun sudah termencarut dengan sendirinya kerana mungkin idea wujudkan parti baru untuk melawan Pas ibarat menempah kubur politiknya sendiri.Mungkin idea wujudkan parti untuk mengantikan Pas sudah menjadi satu idea paling gagal bagi golongan Professional yang ada dalam parti Amanah.Benarlah kata Hadi Awang, parti baru serpihan Pas mungkin mampu bertahan hanya 2 tahun. Mungkin lebih cepat.Jadi kerjasama antara Pas dan Umno adalah satu perkara paling penting untuk mengagalkan terus dominan Dap untuk terus berkuasa.PAS SEDIA MAAFKAN KESALAHAN UMNOKUALA LUMPUR - Pas sedia untuk melupakan dan memaafkan kesalahan yang pernah dilakukan Umno terhadap parti itu sebelum ini, kata Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan.Beliau berkata, itu ant…

DAP, PAN DAN HALUAN KIRI UMNO SUDAH PANAS PUNGGUNG KERANA IDEA PERPADUAN ANTARA PAS DAN UMNO BAKAL DIREALISASIKAN

Dap menjangkakan, serangan kepada Pas, merosakkan kepercayaan terhadap Umno, menjahanamkan imej parti terbesar orang Melayu Islam itu bakal merencanakan progres politik baru dengan mewujudkan parti Amanah.Wujudnya parti amanah ibarat idea baru untuk imej parti Islam baru yang lebih tunduk kepada Dap itu sendiri. Bila berpecah, matlamat utama untuk menakluk Putrajaya bakal tercapai PRU 14 nanti. Dap akan menjadi abang besar untuk Pakatan Harapan, maka ranap sudah kuasa Islam itu bila Pakatan Harapan memerintah, ditakutkan, segala apa keputusan, perlulah Dap yang tentukan, termasuk hal ehwal orang Islam.Itu yang mengusarkan, jadi Pas dan Umno sememangnya perlu bekerjasama. Maka Dap akan termenung kerana rancangan mereka gagal dan sudah hancur.PAS BERSAMA UMNO, GAGALKAN RANCANGAN DAP TAKLUK PUTRAJAYA!Menurut Nik Abduh, tawaran yang dibuat Umno itu adalah tawaran yang istimewa buat Pas dan jika presiden Pas menerima pinangan tersebut, ia akan mengukuhkan pentadbiran kerajaan berlandaskan …

KITA BAKAL TIADA NILAI DI BUMI SENDIRI?

Pernah terbaca dalam sebuah buku motivasi, yang boleh merubah pemikiran kita adalah1. Buku yang kita baca
2. Orang yang kita jumpaApakah nilai jatuh bangun kita bernama manusia ini hanya mampu menyalahkan orang bila kita alami kejatuhan, hilang pendapatan, dianiaya orang, dinafikan hak dan pelbagai situasi yang perit.Melihat keadaan segerombolan media negatif yang menjaja kesusahan rakyat, rakyat dibelengu kesusahan, tetapi bila dilihat tuduhan itu, keadaan semasa di dunia yang ekonominya memang bermasalah, bukan di Malaysia, tetapi satu dunia.... Telan ketat-ketat satu dunia alami krisis ini.Dalam menjaja keadaan tidak menentu, sepatutnya pemikiran kita di ajar dengan positif, bila negatif, depan rezeki pun kita akan memaki hamun.Jadi sepatutnya nilai kita menjadi manusia ni, bersabar, tekad untuk berubah, usaha, doa.Ada satu nukilan ringkas yang tersebar di Whasap.. Cara Menyelesai MELAYU Merempat di Bumi Sendiri. Jln penyelesaian menyeluruh yg hakiki dan muktamad ialah bila semua l…

BELAJAR DAN HADAM SITUASI SEBENAR PERMASALAHAN KRITIKAL INI!!

Jangan langsung tidak peduli, jangan langsung buat perihal pekakkan telinga, terbongkar sudah bibit-bibit ketidak adilan terhadap rakyat kerana bekas mantan kita sayangi itulah puncanya.Yang menanggung siapa? Perdana Menteri walau bukan Najib sekalipun akan tetap pening kerana perjanjian tidak adil ini menyusahkan semua, yang untung kroni, yang gembira kroni belaan mantan tersebut.Maka bak kata orang, lebuhraya Pan Borneo boleh bagi free, kejadahnya lebuhraya di semenanjung berjela tol kena hadap... Pengakuan Tun Mahathir pada 8hb Januari 2007....Mahathir akui isu kesilapan Perjanjian Konsesi Termasuk Tol berpunca daripada Zaman Pentadbirannya !!“Ini adalah salah satu perkara yang perlu kita betulkan. Apa yang diperlukan adalah sebuah kabinet yang tidak selalunya berpengetahuan kerana ianya dibentuk oleh ahli-ahli politik dan bukannya para pakar dan kadangkala ahli politik seperti saya boleh menjadi bodoh,” jawab beliau kepada para wartawan yang memberitahu bahawa kelima-lima lebuhray…

SI SOMBONG YANG TERLALU ANGKUH KONON PARTINYA SEMPURNA SEGALANYA!!

Ikutkan lama sangat tak taji pas sebab ikutkan mungkin mereka ada nilai yang baik dan persahabatan.Tetapi melihat sejak dua menjak ni, kulit sebenar pas sudah dilihat siapakah mereka, mereka angkuh kononnya dengan pas sekarang, kekuatan msksimum mereka makin terserlah.Di sebalik pemilihan parti mereka pada jun lepas, pro ulama menang bergaya, maka nilai parti pas semakin menaik, malah golongan kalah dalam pemilihan mula memberontak dan memilih untuk mewujudkan parti baru.Mereka juga berpecah teruk, tetapi ego mereka perghh, mereka berpecah bukan sedikit, tetapi mereka hanya menganggap pecahan itu biasa, malah dap dan pkr pun sukar bekerjasama dengan pas.Bila terbuka mulut pemimpin pas mengatakan, umno lemah baru nak cari pas, hulur salam persahabatan kerana umno lemah kata mereka, pas sudah mampu mengantikan umno, pas tidak perlu tangan persahabatan dengan umno kerana umno parti sekular, tidak Islamik, hanya pas mampu memberikan pemerintahan paling sempurna, dari segi ekonomi, sosial …

TUN M MAHADEWATA RAYA YANG CERDIK MENGENAKAN PERDANA MENTERI SELEPASNYA UNTUK KEKENYANGAN KRONI-KRONI BELAANYA!!

Maaf, realiti ini tidak siapa boleh sangkal, bagaimana gerakan licik Tun Mahathir untuk memberikan kekenyangan maksimas kepada kroni-kroni nya seperti YTL untuk mengaut keuntungan paling teratas dengan menyusahkan rakyat.
Kenaikan, demi kenaikan untuk memberi bola tanggung kepada pemerintah hari ini. Contoh ERL, kenaikan tambang dari RM35 kepada RM55 sangat terkesan kepada pengguna, perjanjian ERL pada tahun 1997, pada tahun itu siapakah Perdana Menteri yang bersetuju perjanjian tidak adil ini? Sedangkan dia tahu perjanjian ini akan merosakkan dan menyusahkan.
Yang kena tempias sudah tentu pemimpin yang mengalas tugas pada ketika ini, sudah pasti yang kena hamun, maki, caci dan carutan adalah Perdana Menteri kita sekarang ini, DS Najib Razak. Tun Mahathir adalah insan licik yang Allah jadikan untuk kita berfikir, cerdiknya dia mencipta legasi kroni kenyang makan duit sambil garu telur pun duit mengalir.
Yang kaya gila kroni dia, yang kena hadam rakyat. Yang kena hina DS Najib juga, k…

KUASA PUNYA HAL, LANGGAR TETAP LANGGAR, WALAU DIA TAHU CARA ITU AKAN MEROSAKKAN LAGI UMNO.

Ohh Muhyiddin, ohh Muhyiddin, masih memendam hati yang rakus untuk memberontak dari dalam.Menyimpan dendam kesumat.. Kesumat yang kronik..Mungkin pemberontakan ini tetap akan diteruskan sehingga PRU14?Sudah, sudahlah... Sampai bila.. Nak tunggu UMNO jahanam ke?Kita dalam keadaan yang agak tidak bagus sekarang ini.Tuduhan Tanpa Bukti Adalah Suatu Kemungkaran – Puad Zarkashihttp://klxpress.com.my/bahasa-melayu/21-politik/9144-pau2015-tuduhan-tanpa-bukti-adalah-suatu-kemungkaran-puad-zarkashi.htmlKUALA LUMPUR – Tindakan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin membuat tuduhan terhadap Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak tanpa bukti dan melanggar prisip jemaah parti adalah suatu kemungkaran.Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi berkata tindakan Muhyiddin itu amat mengecewakan lebih-lebih lagi tuduhan tersebut dibuat sewaktu Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2015 masih berlangsung.“Timbalan Presiden kata beliau hanya akan taat kepada pemimpin yang ada integriti, …

KJ AKAN PUKUL SIAPA YANG MEROKOK DALAM PWTC?

Mungkin KJ berseloroh, yup memang benar, orang yang merokok dah tiada adab dah, merokok tanpa had, walau didalam PWTC, Dewan, kadang-kadang memang tidak memberi keselesaan kepada pengunjung, pewakilan serta pemimpin yang hadir.

Jadi kepada perokok, merokoklah di luar sana, bukan susah pun, di PWTC sekarang adalah hari raya UMNO, jadi jom kita beraya sakan wahai ahli UMNO.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang diminta untuk menegur anggota Umno yang merokok di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) sempena Perhimpunan Agung Umno (2015) mengatakan akan menggunakan kekerasan terhadap mereka yang melanggar peraturan kerana PWTC merupakan kawasan larangan merokok.
Menurut Khairy, sekiranya beliau sendiri nampak mana-mana anggota Umno yang merokok di dalam PWTC, beliau tidak teragak-agak untuk memukul dan menyebat individu terbabit.
"Saya tak tahu, kalau saya tahu saya dah pukul mereka dan kalau saya sendiri nampak saya dah sebat mereka," kata Khairy.
Beginikah ciri-ciri pemimpin yang…

DS NAJIB PUN MANUSIA JUGA, NAK TUDUH BUKTI TAKDA IBARAT TEMPELENG ORANG TAPI TAK KENA!!

Apakah sebenarnya yang ingin dilakukan oleh Tun Mahathir, TS Muhyiddin serta segerombolan radikal pemberontak media penyokong tegar mereka dalam merencanakan #UndurNajib? Adakah segala peluru, bom, panah, segala senjata sudah dikeluarkan oleh mereka sudah berjaya?
Perhimpunan Agung Umno 2015 sudah melihatkan betapa hinanya seorang Timbalan Presiden yang sudah tidak sekepala lagi dengan Presiden partinya.
Malah tindakan Timbalan Presiden yang sebelum ini hanya hebat bercakap berdegar-degar hanyalah omong kosong seorang pejuang sembab, sebabnya mudah, dia sendiri tidak hadir semasa taklimat Presiden malam tadi.
Amat memalukan kerana tindakan menjadi boneka Mahathir sangat memakan diri. Kesemua yang dibelakang Mahathir dan Muhyiddin adalah orang yang kecewa, amarah, dendam, gila kuasa dan pemberontak media yang layak digelar pembangkang totok. Cuba lihat page FB, SSTDMM dan KCD.
Ayuh ahli umno, usah peduli dengan golongan kecewa, kita rapatkan barisan, kita kuatkan pertahanan, kita sege…

MUHYIDDIN SUDAH BERI JALAN MUDAH UNTUK PERPECAHAN UMNO!! TAHNIAH

Mungkin ini caranya nak selamatkan UMNO.. Sekalung tahniah segerombolan pemimpin kecewa kesumat terhadap Najib.Mungkin ini ujian berat untuk Najib kerana tikam belakang si Muhyiddin sembab semakin ligat.Dia anggap dia adalah calon PM yang paling terhebat untuk mengantikan Najib.Tapi kelakarnya, harapan untuk ratusan ribu hadir untuk sokongan terhadap beliau hanyalah angan-angan kosong seorang pemimpi untuk menjadi Perdana Menteri dengan bantuan Tun Mahathir.Muhyiddin hendak bohong apa lagi malam ini?1. Khabarnya Muhyiddin hendak memberi ucapan pada 7 Disember di Kelab Sultan Sulaiman kerana tidak dibenarkan berucap di dalam Mesyuarat Agung UMNO. Apa lagi yang hendak dibohongi Muhyiddin ?2. Adakah Muhyiddin hendak memberitahu hanya dia seorang saja yang berani bercakap tentang 'penyelewengan' 1MDB? Sedarkah Muhyiddin bahawa Mahathir sendiri sudah mengakui bahawa segala tuduhan dan dakwaan yang dibuat, dilakukan TANPA BUKTI dan hanya berdasarkan andaian semata-mata.3. Adakah Muh…

KITA BERHAK DAPAT FREE, KITA KAN BAYAR CUKAI

Bila sesuatu perihal kenaikan berlaku, baik harga barang, perkhidmatan, harga rumah, terbaru harga perkhidmatan pengangkutan awam, komuter, ERL dan lrt. Mungkin kenaikan yang begitu tidak dapat dielakkan, maka serangan bertali arus terhadap kerajaan pimpinan Najib pun berterusan.
Tidak dipastikan yang maki keterlaluan diatas kenaikan ERL adakah mereka hari-hari menaiki ERL? Ataupun mereka ini naik ERL pun tak pernah? Ataupun mereka yang tinggal yang kawasannya stesen ERL pun takda?
Keselesaan kita nak, tapi bayar lebih kita taknak, kita marah, anggap ini melampau, kalau yang naik ERL tu adalah pelancong, orang kaya-kaya, kenaikan camtu kacang je kot kat mereka, yang menaiki ERL untuk ketempat kerja, mungkin sebelum ini pun harganya RM35 sehala, pun itu dikira mahal, guna khidmat lain sepatutnya jadi alternatif. Bas transit ke KLIA pun murah je kot, RM10 sehala rasanya, cuma berhenti banyak tempatlah, bukan ekspress. Dah nama ekspress faham-faham sudah. Pengguna komuter dan lrt boleh …

MELAKUKAN KEROSAKAN TERHADAP PARTI SENDIRI, ITU SAHAJA MAMPU DILAKUKAN OLEH MANTAN PERDANA MENTERI YANG DIPUJA-PUJA

Tidak akan berhenti sehingga hati puas, hati yang puas melihat kerosakan mutlak, bukan untuk dirinya sahaja, malah kesemua yang berkait dalam organisasinya yang dulu dia pimpin.Pemimpin datang dan pergi, tetapi adakalanya bila pemimpin yang niatnya sudah ke lain, niatnya cukup tak baik, maka terimalah kerosakan itu untuk kesemua yang berkait.Semuanya kerana sudah terdesak, modal sudah tidak "umphh" seperti awal-awal gerakan untuk turunkan PM Najib, melakukan tuduhan melampau, fitnah, serkap jarang, tetapi satu pun serangan terhadap Najib itu betul, malah banyak yang tidak betul.Jadi setelah kesemuanya sudah dicuba, gunakan cara buruk, tuduh, hina, sabotaj, game plan untuk memalukan Najib tidak berjaya. Maka ayat terakhir, modal terakhir, Umno Akan Kalah pada PRU14 nanti. Mudah... Senang...Ada hamba Allah beritahu kepada saya, sekiranya serangan negatif itu bertalu-talu, sabar, rileks, kita jangan lawan dengan negatif juga kepada musuh itu, kerana musuh sudah kawal habis sega…

MAT SABU TERUS MENYERANG PAS

Parti barunya PAN tertubuh kerana dendam dan atas kekalahan ramai golongan professional semasa pemilihan pas jun yang lepas.Walau kita tahu gerakan untuk ambil alih PAS daripada kekuasaan pro Ulama tidak berjaya, maka wujudlah PAN.Malah serangan agresif PAN terhadap PAS tiada kesudahan, memungkinkan perbalahan ini berlarutan sehingga PRU 14, mungkin.Tetapi kalau anda pembaca buku-buku propaganda politik, seni politik, adakah perbalahan antara PAN dan PAS ini hanyalah strategi untuk menarik lebih ramai lagi orang  menyokong PAS kerana elemen simpati?Adakah dekat dengan PRU nanti mereka bergabung semula dalam sebuah unit yang lagi besar untuk benamkan terus BN pada pilihanraya nanti? Tiada siapa tahu, sebab kita kena faham, drama-drama alih perhatian ini, pakar dia sangat ramai dalam pakatan. Betul ke tidak? http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/amanah-ditubuh-kerana-pas-diresapi-pemikiran-isis-kata-mat-sabu

Taktik Pembangkang Makin Tepu dan Layu untuk Menipu Mahasiswa

Masa pru13 dikatakan 80% anak muda sangat mempercayai pembangkang, malah apa saja isu yang dibangkitkan untuk menaikkan rating pakatan rakyat ketika itu dihadam bulat-bulat sehingga sesuatu perkara yang tak betul pun terus jadi betul.Maksudnya strategi tipu dahulu, menang paling utama semakin memakan diri pembangkang sekarang yang dikenali pakatan harapan.Orang tua pernah berkata, buat jahat pasti ada balasannya, buat fitnah untuk juara tidak membawa apa-apa pun kebaikan, malah ia akan memakan diri.Anak-anak muda sekarang mungkin bukan mudah nak percaya bulat-bulat apa yang dijaja puak pembangkang, dikatakan ramai sudah muak dengan cara tuduh dahulu, bukti kemudian.Cuma nak bagi tau Rafizi, dia boleh pencen lah untuk buat sesuatu modal popular, orang sudah cerdik menilai...IDEAPEMBANGKANGMAKINLESUDANMATIPUCUKMasa depan BN Semakin Cerah.Ramai orang menyatakan generasi Y dan generasi G (Generasi Google) sudah tidak lagi menyokong kerajaan BN kerana lebih tertarik dengan DAP,PKR atau PAS…

TAKTIK SIMPATI SEORANG BEKAS TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

Kepada Muhyiddin Yassin sudah-sudahlah berdrama untuk mengalun simpati, padahal cara Timbalan Presiden Umno sepatutnya membantu parti.Bukankah berkali-kali memgatakan beliau adalah Umno totok, tapi dengan cara terang-terang melanyak Tuan Presiden ibarat tidak sekapal, konon tidak sehaluan, konon dianiaya, mengepalai golongan pemberontak dari dalam, kejadahnya nak bantu parti macam ni?Sudahlah berdrama wahai TS Muhyiddin Yassin, ayuh kita kembalikan kekuatan Umno.MUHYIDDIN BERSYUKUR KERANA TIDAK DIGANTUNG ATAU DIPECAT OLEH MT.1. Keputusan Majlis Tertinggi (MT) UMNO agar perasmian persidangan sayap-sayap semasa Perhimpunan Agung UMNO dilakukan oleh Ketua Sayap masing-masing adalah tepat bagi menjaga keharmonian dalam parti dan menghalang insiden yang tidak diingini berlaku. Khairuddin Abu Hassan yg akan didakwa kerana cuba sabotaj ekonomi negara umum akan datang ke PAU UMNO? Apa tujuan beliau? Sudah tentu untuk menimbulkan kekecohan seperti mana yg beliau lakukan di program "Nothin…

BILA MENJAJA CERITERA TAK BETUL JADI BETUL PASAL TNB

Ai lah pembangkang, hebat menjaja cerita, cerita yang sangat palsu dan hanya pencinta fitnah yang makin suka menghadam bulat-bulat apa yang terpacul dari mulut pemimpin mereka.Betullah zaman ini zaman fitnah jahat, zaman makanan fitnah busuk bermaharajalela... Apa nak jadi?TIADALAGISUBSIDIELEKTRIKIsu subsidi elektrik tiada dalam bajet 2016Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin melalui 'posting' laman Facebook Dr. Mujahid Yusof Rawa mendakwa bahawa subsidi elektrik tahun 2015 sebanyak RM150juta akan dipotong kesemuanya dalam bajet 2016 dan ini bermakna dalam tahun 2016 rakyat tidak lagi menikmati subsidi elektrik lantas tarif elektrik akan naik.Jawapan :Ini adalah antara tuduhan-tuduhan rambang yang sering dilakukan oleh Ahli Parlimen pembangkang. Ia menunjukkan kebanyakkan dari mereka tidak meneliti initipati Bajet yang dibentangkan oleh dengan sempurna. Sebenarnya dalam Bajet 2016, Kerajaan telah memperuntukan sebanyak RM124 juta bagi tujuan subsidi bil elektrik. Cuma da…

PENJUALAN ASET 1MDB, MENGAPA PERLU MELATAH?

Serangan keatas 1MDB tidak berhenti lagi hendaknya, tuduhan mengatakan penjualan aset besilah, rugilah, melucukan Malaysia lah dan bermacam-macam tuduhan.Jadi apakah penjualan ini boleh mengakibatkan Malaysia akan dijual kati?"PENJUALAN ASET PENJANAAN TENAGA 1MDB, JANGAN MENGELABAH TAK TENTU PASAL!Coretan Ringkas Lokman AdamAkibat dari serangan bertubi-tubi pihak yang tidak bertanggungjawab sehingga imej 1MDB rosak, 1MDB tidak dapat menerbitkan IPO mereka pada November 2014 dan Mac 2015. Ini membawa kepada masalah aliran tunai.  Bagi mengurangkan hutang, 1MDB terpaksa menjual semula aset penjanaan tenaga mereka yang sebenarnya menyumbang kepada kewujudan hutang tersebut. Semalam, perjanjian telah dimetrai bersama China General Nuclear Power Corporation dan anak syarikatnya (CGN Group) dengan bayaran tunai ekuiti sebanyak RM9.83 bilion dan pemindahan hutang sebanyak RM7.43 bilion (pada 31 Mac 2015).  Ini bermakna Aset tersebut telah dijual dengan harga RM17.26 bilion. Ini adalah h…

RAFIZI KATA DIA BUKAN SUAMI NURUL IZZAH BERKENAAN GAMBAR PANAS INI

Macam marah je bunyinya si badut sotong masak tepung tambah sambal sekor ni, haha.. bila wartawan bertanya berkenaan gambar Nurul Izzah dengan Jacel, tapi apakah dengan jawapan begitu menunjukkan Rafizi sudah angin kerana Nurul Izzah sudah memberi bola tanggung sangat berat kepada PKR di Sabah?
Berbangga dengan gambar anak pengganas Kiram yang menyerang Sabah pada tahun 2013 dulu? Jadi kepada penduduk Sabah, sedarlah, permainan kasar PKR kadang-kadang sangat sensitif dan tidak memikirkan mangsa-mangsa yang terkorban masa tragedi berdarah itu.
Jadi mungkin Rafizi sudah panas hati berkaitan serangan dia yang tidak banyak menjadi terhadap kerajaan Najib, nak harap rakan sesotong dia si Akmal tu, takut nanti tersebut bergurau lagi nanti, mana nak letak muka, jadi kesimpulannya PKR ni hidup sebab dengan modal-modal panas dengan sengaja membidik hati rakyat dengan ceritera bohong dan konterversi.
SENDIRI MAU INGAT, PELURU MAKAN TUAN, KAH KAH...

KTM PUNCA BANJIR DI SHAH ALAM KATA ADUN BATU 3

Amacam? Baru beritahu yang dimana perangai sumpedal pemimpin makan gaji buta dari PKR yang katanya, banjir takkan berlaku kalau KTM selenggara longkang dengan baik.Maksudnya kerja KTM perlu selenggara longkang? Bukan pbt atau kerajaan negeri? Perghh gila hebat nikmat inzal lepas tangan dengan menyalahkan orang.Maksudnya berlaku banjir, air yang banyak melimpah datangnya dari rel-rel keretapi milik KTM?Pemimpin pkr sedap hadap gaji adun bulan-bulan, jengoknya masalah penduduk jarang sekali, akhirnya nak lepas tangan, orang lain salah, puncanya orang lain, kami ok, mulia, hebat, bekerja untuk rakyat.Abah dia hijau.Fikirlah warga Shah Alam, pemimpin yang bila nak pilihanraya sahaja muncul untuk memberi janji itu ini. Sudahnya...Lagi sekali, abah dia oren.#ShahAlamHebat
#UbahPakatan

SHAH ALAM BANJIR, MUNGKIN PENDAPAT KHALID SAMAD ITU PERKARA BIASA!!

Shah Alam mungkin pernah mengalami banjir kilat banyak kali, tapi kali ini banjir yang berlaku banyak merugikan harta benda, air naik mendadak, lokasi di seksyen 13 berdekatan stadium Shah Alam petang semalam membuatkan kelam kabut kerana banjir kilat berlaku dengan tidak diduga.Jadi mungkin ahli parlimen Shah Alam yang kerjanya berpolitik 24 jam tak pernah nak jenguk perihal permasalahan banjir ini?Mungkin alasan pembangunan, saliran air yang tersekat, longkang yang banyak tersumbat, tidak diselengara dengan baik.Sudahnya nanti ayat, umno kan ada, mereka boleh selesaikan, kami yang menang pru lepas hanya akan datang memberi janji bila pilihanraya yang akan datang ini, maka muka kami pun muncul.Bukan nak sembang kosong, tanya orang Shah Alam, berapa kali muka Khalid Samad muncul.Sibuk dengan PAN (Parti Amanah Rakyat)  sibuk dengan kuih Tat.#ShahAlamHebat

MENGGUNAKAN PERKATAAN "HOT BUTTON', GUNA DANA ANAK YATIM, MISKIN UNTUK MEROSAKKAN IMEJ YAPIEM

Begitulah liciknya populis politikus seperti rafizi yang licik menggunakan proksi menabur fitnah terlampau.Yup benar prn Sarawak tahun depan, strategi-strategi kotor dan terancang perlu dilakukan dengan teliti.Hal agama, hal sensitif digunakan dengan cukup rapi. Hot botton rakyat marhein perlu dijentik, maka strategi itulah rafizi dan organisasi keldai mungkin miliknya juga, NOW melakukan serangan terancang terhadap Yapiem, Jamil Khir serta unit-unit dibawah Yapiem.Mudah, perkataan rompak, curi, songlap, malah menggunakan dana anak yatim, miskin untuk memberikan demage kepada Yapiem dan pemimpinnya.Jadi adakah perancangan ini bakal berjaya? Kita tunggu kehandalan pakar fitnah, mungkin bakal perdana menteri populis, si rafizi ramli ini akan menjadi hero untuk pencinta fitnah.Kepada menteri terlibat, kepada unit-unit perang cyber kerajaan, bersedialah, kita sudah lama asyik bertahan, maka kita perlu lakukan serangan bertali arus tanpa belas kepada Rafizi dan unit-unit darkside nya. Apa …

SEJARAH DAHULU YANG TELAH DITUTUP RAPI, SEBAB ITULAH CARA NAJIB RAZAK TIDAK DISUKAI OLEH TUN MAHATHIR

Pelik bukan, bagaimana pula pembinaan lebuhraya pan Borneo yang mampu diberikan percuma sahaja tanpa tol oleh kerajaan pimpinan Najib Razak?

Najib Razak faham, hasil dari negara ini perlulah diturunkan kepada rakyat, cuma bekas perdana menteri paling lama tu, dia agak cerdik dalam permainannya, yang terperangkap, yang menjawat jawatan Perdana Menteri selepas dialah.

Najib sedar, kalau dibiarkan kroni-kroni lintah darat ini bermaharajalela, maka sampai ke sudah rakyat menanggung beban, yang kena pelangkung siapa yang pegang jadi Perdana Menteri sekarang, dihamun tanpa belas, diligan tanpa rasa kasihan, sedangkan apa yang dilakukan adalah untuk membuang habis legasi penyamun tarbus yang terselindung menghirup keringat rakyat.

Sebab itulah wujudnya 1MDB sengaja disabotaj sebegitu teruk oleh segerombolan serigala lapar, dikepalai oleh master serigala yang sudah hebat dalam mengawal selia perihal mencari untung atas angin tanpa digugat, tetapi akhirnya tergugat juga dengan seorang yang ber…