Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac 8, 2015

gambar untuk hari ini menjadi viral

Penulis hanya mampu tertawa kecil, hehe

kerajaan negeri jangan bebankan rakyat kata khalid ibrahim

KENYATAAN MEDIA
13 MAC 2015
PENSTRUKTURAN SEMULA INDUSTRI AIR PERLU DITERUSKAN TETAPI TIDAK MELEBIHI RM9.65 BILIONBagi pihak rakyat Selangor, saya meyeru Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Selangor untuk menyelesaikan sebarang pertikaian untuk stikan Perjanjian Utama (HOA) penyusunan semula industri air Negeri Selangor yang telah ditandatangani pada tahun lalu dapat diteruskan.Saya percaya bahawa isu pemilikan tanah-yang kononnya dinyatakan sebagai alasan untuk Kerajaan Selangor membatalkan perjanjian air – boleh diselesaikan jika semua pertikaian itu dibawa ke meja rundingan.Saya telah berjumpa dengan Menteri Tenaga, Air dan Teknologi Hijau dan beliau memberi jaminan bahawa Kementeriannya akan berusaha untuk melaksanakan perjanjian itu bagi memberi laluan kepada penyelesaian isu air secara holistik seperti yang dihasratkan melalui Akta Perkidmatan Industri Air 2006.Kegagalan meneruskan perjanjian itu akan membawa banyak kesan antaranya risiko kehilangan peluang Kerajaan Selangor untuk…

azmin akan berjumpa ds najib untuk berbincang isu langat 2

Ramai tertanya-tanya sebenarnya, azmin buat u turn kah? Adakah kenyataannya berkenaan pembatalan perjanjian langat 2 baru-baru ini mengusarkan dirinya, mungkin ya, sebabnya rakyat Selangor sudah muak dan jelek dengan perihal air ini, cukup menyusahkan.Mungkin azmin sedar, pelaburan Selangor akan jatuh teruk sekiranya masalah air ini tidak diselesaikan sebaik mungkin.Ataupun ada planing halus untuk kaitkan ds najib dengan projek langat 2 ini, siapa tahu, sebabnya azmin sememangnya sentiasa link perjalanan Selangor ini dengan anwar ibrahim, walaupun penasihatnya sudah didalam penjara. Mungkin nampak tak masuk akal, tetapi mastermind dia dekat dalam tu tidak akan duduk diam.Hanya jauhari mengenal manikam.

UNTUK APA PETISYEN INI? RAKYAT MALAYSIA MAJORITI BERSETUJU ATAU TIDAK?

Petisyen Anwar ada agenda tersirat

KUALA LUMPUR:  Ahli Parlimen Tanjong Karang, Datuk Seri Noh Omat menyifatkan tindakan Keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim mengemukakan petisyen pengampunan diraja mempunyai agenda tersebut.

Beliau berkata, sekiranya rayuan pengampunan itu ditolak, tidak mustahil pembangkang akan memainkan isu tersebut dan seterusnya memburuk-burukkan Institusi Raja-raja yang kononnya tidak memihak kepada mereka.

“Seterusnya mereka akan menghasut rakyat dengan membenci Instutusi Raja-Raja ini khususnya Yang di-Pertuan Agong kerana menolak rayuan tersebut. Inilah taktik yang selalu digunakan oleh pakatan pembangkang iaitu dengan menyemai kebencian,” katanya ketika Membahaskan Titah Ucapan yang di-Pertuan Agong, di Dewan Rakyat.

Isteri Anwar, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail bersama anak-anaknya iaitu Nurul Nuha dan Nurul Izzah memfailkan petisyen permohonan pengampunan diraja di Istana Negara dan menghantar satu salinan kepada pejabat Yang Dipertua Dewan Rak­yat, Tan Sr…

DEFISIT RM45 JUTA DIALAMI MBPJ TIDAK MENJADI MASALAH UNTUK MEMBAYAR BONUS 3 BULAN BERJUMLAH RM11 JUTA

Walaupun Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) mengalami defisit sebanyak RM45 juta, MBPJ bakal memberikan bonus 3 bulan gaji kepada semua Ahli Majlis MBPJ serta kakitangannya berjumlah RM11 juta.
inilah terjadi, ketirisan yang nampak tetapi dipekakkan oleh mereka-mereka yang berkepentingan, kerajaan negeri selangor mungkin malas nak ambil port sebab mereka yakin, sekiranya dipihak bn menyerang dan mempertikaikan, isu ini hanyalah jadi bahan yang dianggap paling mulia bagi penyokongnya dan rakyat sendiri.


yang mereka tahu adalah rakyat, rakyat, ini ketirisan majlis perbandaran, lantaklah kalau duit tu keluar berbelas juta pun, bukan rakyat selangor peduli pun, sebabnya kalau isu ini dari kerajaan pusat iaitu bn/umno, rakyat selangor secara automatik akan melenting gila sebabnya jenama umno itu sahaja.
masalah besar pemikiran rakyat yang diracun ini agak sukar diubati, cuma yang dah sedar akan cepat mempelajari, pr di selangor ini hanya cerdik bercakap dan bermain politik.
tiris mereka…

(pendedahan) pendedahan penggunaan duit kerajaan negeri untuk membeli rumah ke-2 oleh adun pr?

tertanya, kata duit rakyat, jangan mempergunakan duit rakyat, kata-kata biasa dari mulut pejuang rakyat seperti yb PR ini.Jadi pendedahan ini perlulah untuk dia jawab, duit kerajaan negeri kira bank untuk mereka kot.Cuba perkara ini berlaku terhadap pemimpin BN, rasanya berkuntaw sambil sawan mereka, tetapi bila dekat mereka, suci, murni, mulia, tak boleh di pertikai. Alueto

AZMIN BERSEDIA UNTUK BERUNDING ISU LANGAT 2 KATA UTUSAN MALAYSIA

disebalik isu berat ini, berkias-kias sehingga menjadi perkara sensasi, ini adalah perihal rakyat, rakyat dan negeri yang kaya, malah malaysia, bayangkan impak berlaku sekiranya pelabur tidak mahu melabur di negeri selangor kerana masalah air, tempiasnya kena juga kepada kerajaan pusat.

jadi seharusnya perkara ini dibincangkan demi rakyat, bukan populariti, rakyat tidak melihat isu ini sebagai politik semata-mata, tetapi kebajikan, bercerita free sana free sini, tetapi hakikat kualiti dan keadaan teknologi air di selangor jauh ketinggalan, siapa rugi?


KUALA LUMPUR 10 Mac – Sehari selepas menyatakan tidak akan me­­­neruskan run­dingan perjanji­an penstrukturan perkhidmatan in­dus­tri bekalan air di Selangor de­ngan Kerajaan Pusat, Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali hari ini me­ngu­bah pendiriannya apabila bersedia membuka pintu rundingan berhubung perkara tersebut.

Mohamed Azmin mengesahkan pihaknya terbuka untuk berbincang berhubung pajakan tanah yang terlibat dalam rancangan penstruktu…

gangguan bekalan air di klang, shah alam dan kuala lumpur tiada kaitan pembatalan langat 2

bila berlaku perihal gangguan air ini, agak-agak golongan mana paling terkesan? rasanya azmin ali selaku menteri besar akan peduli tak turun padang sekiranya rakyat yang nak mengangkut air ke rumah, terutama rumah flat, rasanya orang seperti azmin pernah selami tak betapa peritnya mengangkut air, adakah dia sedar yang air keperluan yang cukup penting, bayangkan sekiranya ada ramai anak kecil, tak ada belas kasihankah mereka bila krisis air berlaku?

jangan pertikaikan apa saya buat-azmin
inilah terjadi di selangor dan di lembah klang, bila politik mengatasi segalanya, maka menjadi mangsa adalah rakyat pertengahan dan bawahan, apakah politkus faham dan mengerti, kadang-kadang isu politik yang sengaja dibangkitkan untuk keperluan populariti, menyahut persepsi supaya talian hayat modal politik berpanjangan sehingga pru14.


walaupun gangguan air berlaku tidak kritikal, bayangkan krisis yang sama berlaku pada tahun lepas di selangor, perit getir rakyat bawahan ni kena fikir, kalau tinggal di…

GRO AKSI GHAIRAH DICEKUP

gambar hiasan
Kuala Lumpur: Seramai 26 pelayan pelanggan (GRO) yang sedang beraksi ghairah di atas pentas terkedu apabila sebuah pusat hiburan di Jalan Kia Peng, di sini, diserbu polis, awal pagi semalam.

Wanita berkenaan bukan saja memberi hiburan kepada pelanggan yang datang, tetapi sedang berusaha ‘mempromosikan’ diri mereka supaya dipilih dan dibawa pulang dengan bayaran mengikut rundingan yang dipersetujui pelanggan.

Serbuan dilakukan kira-kira jam 12.50 pagi oleh sepasukan anggota Unit Pencegahan Judi, Maksiat dan Gangsterisme (D7) Bukit Aman yang diketuai oleh Superintendan Razali Abu Samah bersama 16 anggota termasuk pegawai.

Menurut Razali, selain wanita berkenaan, enam lelaki warga Bangladesh dan seorang warga Myanmar yang berkerja di premis berkenaan turut ditahan.

Katanya, seorang wanita tempatan berusia 30 tahun yang bekerja sebagai juruwang dan juga penjaga kepada semua wanita warga asing terbabit turut ditahan.

“Semua wanita berusia 19 hingga 32 tahun dan mereka diperca…

PETISYEN PEMBEBASAN ANWAR IBRAHIM IBARAT MELACURKAN NEGARA

Kerana insan ini, macam-macam hal yang memeningkan kepala semua, rakyat dah penat, rakyat dah letih, kerana insan ini kacau bilau keadaannya.Sebelum ini petisyen pembebasan anwar ibrahim telah dipadam oleh pihak white house kerana banyak acc yang tidak asli bagi menanda tangani petisyen itu.Terbaru petisyen itu dinaikkan semula dan pengumpulan 100k tandatangan bermula dari asal.Sekadar bertanya, sebagai rakyat Malaysia, wajarkah anda semua melacurkan negara anda demi insan ini?ps: mungkin terdesak gila pkr semata-mata insan anugerah Tuhan ini. Gila.

ISU RAKYAT DAN KEDAULATAN NEGERI SELANGOR KATA AZMIN BERKENAAN ISU LANGAT 2

walau sudah diketahui betapa pentingnya loji langat 2 ini kepada penduduk metropolitan kl dan selangor, ia tidak diselesai lagi walau diketahui umum, tahun lepas selangor mengalami krisis air yang cukup menyusahkan rakyat, setelah azmin mengatakan perjanjian air loji langat 2 tidak disambung, maka ia menjadi masalah besar untuk rakyat selangor.

bagi pihak kerajaan selangor, azmin mengatakan kedaulatan selangor dilacur dengan halus sekiranya projek ini diteruskan, di pihak putrajaya pula menganggap pihak kerajaan selangor sengaja mencari isu popular untuk membangkitkan sentimen persepsi rakyat sedangkan sudah tahu peranan penting loji langat ini.


tahukah azmin selaku menteri besar selangor, sekiranya krisis air berlaku sekali lagi, di era negara kita semakin mencapai wawasan 2020, selangor juga adalah sebuah negeri maju, tetapi pengurusan airnya sangat teruk, ibarat tertinggal 15 tahun kebelakang.

mungkin azmin menganggap kerajaan pusat akan mengenakan kerajaan negeri dengan pengambil…

PELABURAN DI SELANGOR SEMAKIN MERUNDUM KATA NOH OMAR

perbahasan titah agung di dewan rakyat oleh ahli parlimen tanjung karang, ds noh omar menyatakan permasalahan di Selangor ini adalah kerana pemimpinnya hanya pandai berpolitik, hanya mementingkan populariti, tetapi hakikat rakyat juga kena tanggung permasalahan besar seperti krisis air dan pengangguran.Menurut ds noh omar, peluang pekerjaan di Selangor ini merundum teruk, sedangkan kita tahu negeri selangor ini adalah negeri maju.Bayangkan bagaimana anak-anak muda yang ingin mencari pekerjaan yang minimum, bila pengangguran berlaku yang sudahnya kerajaan pusat pula dipersalahkan.Pelaburan di Selangor juga merundum agak teruk kerana banyak permasalahan yang mengganggu pengusaha kilang contohnya untuk menambah operasi dan membesarkan peluang perniagaan, ini kerana isu air yang berlanjutan katanya lagi.Cukai perniagaan juga dinaikkan sehingga peniaga terpaksa menjual kepada pengguna harga tinggi dan tidak berpatutan serta sukar mengekalkan harga yang munasabah kepada pengguna. - salah sa…

ayuh semua kita tinggalkan astro, saluran tv percuma dengan lebih 80 siaran april atau jun ini

selama ini, pelanggan astro kalau komplen atau nak menuntut hak, sama sekali astro tidak akan melayan, malah di denda lagi pula kalau lewat bayar, bukan sikit anak, kalau dekoder hilang rm500 katanya denda, patutlah dia punya tokey kaya macam dewataraya.

memang tak nafikan kekayaan dan monopoli astro bertahun tidak dapat dilawan oleh stesen tv yang ada, kadang-kadang paling menyirap, siaran ulang-ulang, bayar lambat, denda rm20, antena problem datang orang betulkan, rm20 juga kena, kalau langgar kontrak rm500 tu kena, lepas ni sesiapa yang rasa nak tukar, tukarlah, sebab penulis sendiri rasa macam rugi bayar sebanyak rm79 tiap-tiap bulan, eh kadang-kadang bayar lebih, rm130 camtu campur dendalah inilah.

jadi inilah masanya kita ajar astro, selama ini dia jadi lintah darat sedut duit macam naga.


RTM jalin kerjasama dengan MYTV Broadcasting Sdn Bhd

Anak syarikat firma telekomunikasi Altel Holding milik Tan Sri Syed Mokhtar Bukhari

Ia akan melancarkan siaran TV baru menandingi Astro

Jang…

SEKSINYA BILA ARTIS BERCUTI KE THAILAND

Kecoh di Malaysia beberapa hari lalu artis tanah air duk buat tayang peha mereka semasa menghadiri satu 'fashion show' pereka fesyen terkenal Alia Bastaman..

Rupa-rupa ada lagi artis Malaysia kita duk tayang peha gebu iaitu Juliana Evans, Siti Saleha dan Ezlyn.. Tapi diorang bukan tayang kat fashion show.. Diorang tayang waktu pergi bercuti bersama-sama di Koh Semui Thailand..

Pastu mereka ni siap pergi ‘Full Moon Party’ tau.., tak tahu pulak Miss A macam mana parti kat Thailand ni.. Tengok dari gambar tu macam ramai jugak yang join parti tu..

Bila dah bercuti kat pulau, rugilah kalau tak snorkeling.. Betul tak? Nampak Ezlyn dah sedia nak berbikini je..hahaha..

Apapun, memang tak dapat dinafikan ramai artis-artis Malaysia yang suka pakai seluar atau skirt yang mendedahkan peha gebu mereka.. Cuma kita je yang tak tahu..

Mungkin pakai seluar pendek macam amoi merupakan perkara biasa bagi mereka.. Peha putih gebu buat apa nak sorok.. Kena la tayang beb! Selamat bercuti buat Juli…

GAMBAR TERBOJOL SEKSA DIANA DANIELLE MENGUNDANG TANDA TANYA

Terkejut admin melihat beberapa keping gambar yang memaparkan Diana Danielle sedang 'belanja' orang ramai melihat susuk tubuk seksinya yang menghairahkan.

Admin ingatkan tadi artis Hollywood rupanya artis Malaysia. Memang berani tindakan yang diambil oleh Diana Danielle yang tampil di dalam  majalah Esquire Malaysia, keluaran bulan ini.

Gambar isteri kepada aktor terkenal, Farid Kamil itu menunjukkan Diana Danielle hanya mengenakan coli bewarna hitam dengan menampakkan atas dada  dan bahagian perutnya yang pasti menggugat keimanan seorang lelaki yang melihatnya.

Dalam aksi lain dalam muka surat majalah  Esquire memaparkan aksi daring Diana dengan memakai selur pendek ketat dan baju singkat.

Gadis kacukan Melayu-Inggeris ini ternyata begitu berani memperaksikan aksi tersebut seolah-olah seperi artis barat yang sudah tidak kisah akan adab ketimuran.

Melalui temubual bersama majalah tersebut, Diana banyak bercerita mengenai bagaimana permulaan kariernya di mana dia lebih selesa …

RAKAM VIDEO PORNORGRAFI DEKAT PIRAMID GIZA

Kaherah: Kerajaan Mesir melancarkan siasatan mengenai rakaman pornografi yang dilakukan berhampiran piramid Giza membabitkan pelancong asing.

“Terdapat adegan lucah di kawasan piramid dirakam pelancong asing wanita,” kata Menteri Antikuiti Mesir Mamdouh al-Damaty.

Menurutnya, isu itu diserahkan kepada pendakwa raya.

Rakaman berdurasi 10 minit itu dimuat naik ke Internet tahun lalu, lapor akhbar tempatan Al Masry Al Youm.

Bagaimanapun, ia hanya mendapat perhatian apabila akhbar itu menyiarkan laporan mengenainya dengan gambar dipetik daripada video itu dengan imej payudara wanita dikaburi.

Menurut akhbar itu, klip itu memaparkan adegan bogel dan seks pelancong berbahasa Russia berhampiran piramid berusia 4,500 tahun itu.

Wanita dipercayai bintang porno dan menjadi pelakon utama dalam rakaman itu juga dilihat merungut beberapa kali mengenai piramid didakwanya tidak siap sambil berkata, dia tidak akan datang lagi ke kawasan itu untuk penggambaran selanjutnya. - Agensi

pr bermain politik lagi, perjanjian logi langat2 tidak disambung kerana merugikan kerajaan selangor

kerana politik, mudah, rakyat menjadi bola tanggung, nak jadi popular mudah, jadikan isu keperluan rakyat menjadi isu politik, bestkan? ingat lagi krisis air di selangor pada tahun lepas? merana beb rakyat, dah-dah di kawasan rumah flat, katanya catuan air dirumah orang kaya tak kena langsung. hebat menjadi pakatan rakyat.

amacam? nak rasa lagi? inilah masalah sekiranya pemimpin hanya pandai bercakap, tetapi hakikat air adalah keperluan yang sangat perlu dinaik taraf kerana kedudukan selangor sebagai sebuah negara maju.

tak mengapa wahai rakyat selangor, sekiranya berlaku lagi krisis air, salahkan saja umno, sebab umno adalah punca segalahnya, jadikan rakyat barua pakatan, merana pun meranalah, janji salahkan umno selesai masalah, pemimpin pembangkang hebat buat kerja ini, menyelesaikan masalah memang kelibat muka pun tak nampak, tetapi rakyat selangor tetap menganggap pakatan rakyat sebagai kerajaan suci walau diliwat otak berkali-kali.

POLITIK MENYUSAHKAN DI SELANGOR SEMAKIN GILA B…

bila gambar ini menceritakan satu hitam dan putih

SAYA SENDIRI TERFIKIR KENAPA AZMIN KETAT JE MUKANYA? DALAM HATI BERKATA MACAM-MACAM MUNGKIN, TIADA SIAPA YANG TAHU HANYA DIA SAJA YANG TAHU.

SETELAH ISU MB SELANGOR YANG PANAS MENGGILA TAHUN LEPAS, CERITERA AZMIN CUKUP MENJADI TANDA TANYA.

APAKAH PKR SEMAKIN KUAT ATAU HANYUT DIUFUK TIMUR? KITA TUNGGU SAHAJA DRAMA DARI MEREKA.

gambar diambil dari facebook wan azizah, sidang media hala tuju parti pkr setelah anwar dipenjara.

ANDA NILAIKAN!!


ps: pernah terbaca yang azmin sudah meminta maaf terhadap ds rosmah mansur, katanya beliau menyesali memfitnah ds rosmah selama ini. betul ke?

SEPATUTNYA DARI AWAL-AWAL BEGINI BUKAN BERANTAKAN! ALHAMDULILLAH

Sebagai umat Islam yang sayangkan agamanya, sepatutnya inilah paling terbaik, bukan memanjangkan isu yang sepatutnya boleh diselesaikan secara tertutup.Namun biasalah ini juga sebagai peringatan juga, janganlah senang-senang membuat sesuatu perkara konterversi. Tidak membantu langsung dan memberi imej buruk kepada kita semua, perbalahan secara terbuka bakal berlaku antara kita sesama ummah.Syukur segalanya selesai. Harap lepas ini maza harus berhati-hati sebab anda berstatus mufti.Alhamdulillah isu ustaz kasim dan dr maza selesai

kehebatan maza, kenyataannya memang boleh mendatangkan perbalahan!!

Itulah dia mufti Perlis seorang ni, hebat mencari salah orang lain dia paling teragung. Tiada siapa yang berani nak sangkal.Dia tahu level dia tidak ada satu ilmuan agama pun yang berani malah menjentik dirinya.Salahkan orang, malukan orang, menyebarkan kebencian itu memang dia pakar.Peliklah, macamana orang perosak begini boleh jadi mufti, boleh jahanam ukhwah ummat.Ni hadis mana agaknya dia nak lampirkan? Sesuai ke?

REALITI DAN FANTASI BILA HIMPUNAN BEBAS ANWAR HANYA SYOK SENDIRI

bila himpunan yang tidak dibantu oleh rakan seperti pas dan dap, hanya terkulat-kulat pkr menjerit terpekik terlolong supaya ds najib undur, dengan sekali ds rosmah pun kena undur katanya, hehe, macam ds rosmah perdana menteri juga.


isu dibawa hanyalah nak menceritakan umno kejam, umno zalim, padahal semua satu malaysia tahu apa terjadi terhadap tuan ketum, kalau betul konspirasi apasal 14 peguam hebat anwar tak mampu lawan hujah dimahkamah?


kadang-kadang kesian kepada orang kita, terbojol-bojol meredah hujan dan panas kerana keluarga perosak keamanan itu, menjadi taksub yang keterlaluan sampai kebenaran dan kebathilan pun susah nak beza, inilah masalah besar dihadapi oleh kebanyakan anak muda, sudah-sudahlah tu dirosakkan oleh keluarga penipu ini, sampai bila?


gambar ehsan dari whatsapp
terfikir tak mereka masa khalid ibrahim dianiaya sehingga terpaksa mereka tendang macam bola masa krisis menteri besar selangor dahulu? rakyat selangor cukup ingat isu itu, adakah keluarga siketum lup…