Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari April 12, 2015

PASARAYA BESAR PERLU ADAKAN KIOS DI KAWASAN KAMPUNG

GST, ramai pening dan terasa hati dengan kerajaan, kata Ahmad Maslan, barang akan turun bila GST dilaksanakan.
Pada minggu pertama perlaksanaan GST, cukup tragis kerana rakyat keseluruhannya tidak berapa faham dengan cukai baru ini, jadi kebetulan untuk melepaskan geram, Ahmad Maslan menjadi mangsa, malah orang ramai meluahkan macam-macam di media sosial.
Puncanya mudah, harga barang naik agak melampaui batas, tertanya, tiada apa tindakan ke? Jadi minggu ini minggu ke-3, penulis memang tidak nafikan ada barang yang masih mahal, tetapi pihak kpdnkk dan kastam juga sudah melakukan terjahan serta mengajar peniaga yang rakus yang keterlaluan menaikkan harga.
Kesimpulannya harga barang memang boleh turun, ramai mengakuinya, pasaraya besar sudah mula turunkan harga, kita sebagai pelanggan perlu rujuk harga yang mana berpatutan, ada juga harga yang turun mendadak.
Penulis hanya gusar akan orang yang tinggal di kampung, sebab bukan semua kedai atau peniaga yang jujur, mereka fikir inilah mas…

Azmin makin goyang bila gerakan sulit untuk hijack kerajaan selangor terbongkar?

Panas berdesing bila penulis mendapat tahu akan ada gerakan sulit untuk membenamkan azmin ali dan sekutunya dap, ura-ura ini bertiup kencang apabila Khalid Ibrahim akan menjadi menteri besar semula.Paling hebat hadi awang juga menyokong penuh untuk peralihan kuasa ini, 5 adun pkr akan melompat parti, 10 adun pas juga akan menyokong, serta adun bn juga akan bersama dengan pakatan menyelamatkan Selangor dari manusia hipokrasi, Azmin Ali dan dap.Makin hebatlah drama di selangor selepas ini.

dari sumber
http://selangorpost.com/?p=1715

ORANG KITA CEPAT BENAR PANIKNYA, ORANG KE SURAU DIA KATA HANTU!!

hanya di malaysia, apa saja yang berentitikan warna putih, nampak dikawasan sunyi, sah itu hantu, pandangan mata memanglah nampak begitu, tetapi hakikat orang berjalan di kawasan tersebut untuk ke surau waktu subuh.

pernah terjadi kecoh satu kampung kerana ada lembaga putih di kawasan kubur, ramai dah berkumpul, masa berkumpul di kawasan tersebut masa malam-malam buta, terkejut juga sebab kelibat itu masih ada di celah pokok kawasan kubur tu, jadi ada hamba Allah mendekati kelibat putih itu, memang benar hanya kain putih tergantung di celah pokok yang dari jauh nampak macam puntianak. (cerita ini dari kampung kawan masa dia kecil, tahun 1990 dahulu)

orang kita kan. haha..


Bukan hantu tapi Tok Man

Batu Pahat: “Penunggu atau lembaga putih mereka maksudkan itu saya,” kata Sulaiman Mangat, 77, atau lebih dikenali sebagai Tok Man berhubung gambar viral di laman media sosial mendakwa kononnya ada lembaga putih menyerupai perempuan tua bertongkat di Jalan Ayer Hitam-Batu Pahat berhampiran Par…

HARGA KERANG NAIK SAMPAI RM7.50 SEPIRING DI SUBANG

PUTRAJAYA - Sebuah restoran di Subang Jaya, Selangor bakal berhadapan tindakan mahkamah kerana menaikkan harga kerang daripada RM3 sepiring kepada RM7.50 setengah piring dengan menggunakan alasan pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Alias Ahmad berkata, kes itu adalah satu daripada 18 kes yang sedang disiasat di bawah Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 dan akan dihantar kepada timbalan pendakwa raya minggu depan.

Menurutnya sembilan kes dikenal pasti di Melaka, Pulau Pinang (tiga), Kuala Lumpur (tiga), Selangor (dua) dan Putrajaya (satu).

"Ketiga-tiga kes di Kuala Lumpur melibatkan peniaga gagal menjawab notis tunjuk sebab. Di Putrajaya pula ada peniaga naikkan harga kacang bendi daripada RM12.50 kepada RM18.50 sekilogram.

"Di Melaka enam kes melibatkan peniaga menaikkan harga peti ais. Ada yang naik daripada RM2,999 kepada RM3,129 selepas GST dilaksana…

PAPAN IKLAN DIGITAL DIGODAM KERANA GST DI SHAH ALAM

kelakar ni, papan iklan di seksyen 13 shah alam digodam oleh pihak yang mungkin sudah panas hati dengan perlaksanaan gst, suara marhein sudah berbunyi, suara akar umbi sudah berbunyi, apakah sebenar pemerintah akan lakukan?

walau dikhabarkan gst amat baik, tetapi kenapalah kelam kalibut jadinya, yang nampak peniaga sangat kritikal mengambil kesempatan dengan sesuka hati menaikkan harga barang, malah harga makanan juga terlampau teruk kenaikannya.

SIAPA NAK JAWAB KALAU KATA BAHAN MAKANAN TIADA DIKENAKAN GST, TETAPI KENAIKAN MELAMPAUI BATAS! NASI GORENG BIASA RM5.50 YANG DULU BARU RM4.00

JADI KEMANA PENGUATKUASA? JADI APA PERLU LAKUKAN KEPADA SPISIS PENIAGA PELAHAP NI?

yang dikasihankan ialah pelajar, bukan semua orang bawahan adalah senang, kali ini aku akan pelangkung cukup-cukup pegawai-pewagai kerajaan, lhdn, kastam serta kpdnkk, persatuan peniaga jangan nak selesa membiarkan perihal ini, sedangkan ada yang tidak daftar untuk gst, sedangkan yang berdaftar boleh claim kembali, jadi …

KERAJAAN THAI BERI AMARAN SUPAYA JANGAN SELFIE GAMBAR PANGKAL PAYUDARA

BANGKOK - Wanita di negara itu diberikan amaran agar tidak memuat naik gambar 'underb0obs selfie' yang menjadi trend terbaru di media sosial negara itu.

Amaran yang dikeluarkan oleh Kerajaan tentera Thai mendakwa, perbuatan itu menyalahi undang-undang jenayah komputer Thailand.

Akta Jenayah Komputer 2007 Thailand melarang sebarang bentuk bahan yang dianggap boleh menjejaskan keselamatan negara atau mendatangkan panik dalam kalangan penduduk atau sebarang data komputer lu-cah yang boleh diakses oleh orang ramai.

Menurut jurucakap Kementerian Kebudayaan Thailand, mana-mana rakyat di negara itu didapati bersalah akan berdepan dengan hukuman penjara lima tahun. Bagaimanapun tidak menyebut cara mereka akan mengenal pasti pelaku.

Ini kerana, apabila individu merakam gambar selfie pangkal payudara mereka, tiada siapa yang dapat melihat wajah mereka. - AGENSI

PRK ROMPIN, PAS TETAP LAWAN, TIADA ISTILAH MAKAN BUDI KEPADA UMNO

PRK Rompin: PAS Tetap Bertanding, Tiada Unsur Makan Budi Di PRK Cempaka
PAS tetap dengan pendirian akan bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) kerusi Parlimen Rompin pada 5 Mei, menolak saranan Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob yang menggesa parti Islam itu memberikan laluan agar Umno dan Barisan Nasional (BN) menang di kerusi itu.
Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, alasan menteri besar Pahang itu yang mahu parti Islam itu memberi laluan mudah sebagai balasan kerana BN tidak meletakkan calon dalam PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka tidak boleh diterima.
”Memberi laluan percuma kepada PAS di PRK Chempaka bukanlah menandakan Umno sudah mengganggap PAS sebagai sahabat,” kata Tuan Ibrahim yang bakal mencabar Mohamad Sabu bagi jawatan timbalan presiden pada Jun dalam satu kenyataan hari ini. – 14 April, 2015.

WAK DOYOK ADA SKANDAL DENGAN LELAKI?

Seorang lelaki yang menggunakan nama Zaheed Shah Jaafar @zhdshahjefer di Twitter tampil mendedahkan aktiviti songsang Wak Doyok.

Lelaki itu yang juga mendakwa dirinya bekas skandal selebriti berkenaan berkata dia boleh mempunyai senarai nama lelaki-lelaki yang pernah menjadi boyfriend serta s-ek-s partner Wak Doyok.

"But*h dia!!! Nak aku list down ex boyfriend dia or scandal se-x dia ke macam mana? @Wak_Doyok. Even aku pun pernah isap sikit," katanya diselitkan dengan emoticon sengih.

Sejauh mana kebenaran dakwaan lelaki itu?

Kenyataan lelaki itu timbul setelah Wak Doyok mengeluarkan kenyataan bahawa dirinya minat hubungan sejenis seperti mana yang tersebar di media sosial.

"Saya tidak ambil kisah pun apa orang cakap. Kita tidak boleh suruh orang berhenti bercakap. Saya bukan gay, saya sembahyang punya orang, tak amalkan hubungan sejenis," katanya sebelum ini.

SUMBER

NIZAR JAMALUDDIN KENA LIBAS DI KAMPAR!!

akhirnya si penjilat tegar kiasu komunis ini ditelanjangkan oleh akar umbi partinya sendiri, ini semua kerana kelantangannya menjilat dap sampai lupa asal usul perjuangan pas, nak lawan umno sehingga langgar segalanya.

klik disini

tetapi peranan paling utama dilihat adalah kerana nizar terang-terang menolak hukum hudud di kelantan, kononnya tindakan itu adalah kerana tidak mahu ditikam belakang oleh umno, cara nizar melebihkan dap dari perjuangan juga sangat membolehkan dia ditolak oleh akar umbi pas.

agak-agak siapa lagi mangsa penolakan akar umbi selepas ini? mat sabu sudah goyang.. geng-geng anwarinas yang berakar dalam pas akan musnah sama sekali, team broker yang mengidam jawatan dalam pas pun pening dengan keadaan ini.

niat dihati ingin langgar hadi awang, tetapi mereka tidak faham situasi politik dalaman pas yang majoritinya setia kepada hadi awang.

klik disini

UNTUK MENUNAIKAN JANJI BUKAN SATU PERKARA WAJIB UNTUK DIREALISASIKAN

bila pr membuat janji, ramai akan melopong, mereka memberi janji, ramai yang hanyut sehingga leka diufuk timur, rakyat selangor bukan tidak sedar, malah tahu perangai pr yang pandai dan cerdik bermain politik, cerdik mengkhayalkan minda orang lain.

malah fikiran kita yang tidak kuat, akan lebih mudahlah dikhayalkan dengan propaganda mereka, makin mudahlah mereka memukau kita dengan slogan rakyat untuk rakyat, hak rakyat, tetapi hakikat tiada siapa yang boleh nafikan perihal kelentong berjemaah yang dilakukan oleh pr.

masalah di selangor walau nampak dimata pencinta pr tiada masalah, tetapi realiti dengan ketidak stabilnya keadaan ekonomi, pelaburan semakin kurang, hanya retorik berbahas untuk berceritera hal rakyat kononnya.

jadi apakah nilai kita untuk memberi satu jawapan, sekiranya bn tidak bagus, tidak bagus lagi pr itu, sekiranya anggap yb-yb yang dilantik rakyat tidak pedulikan rakyat, itu bukan salah yb tersebut, bukan salah parti tersebut, tetapi salah kita terampau emosi men…