Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei 3, 2015

BILA SYARIKAT MELAYU ISLAM DISABOTAJ OLEH BANGSANYA SENDIRI, SAYONARA TABUNG HAJI! SEDIH BILA SYAITAN MENJADI JUARA

Penulis mampu copy paste jer, cuma nak beritahu apabila syaitan sudah berjaya rosakkan Islam melayu, maka hancur leburlah kerana bersungguh nak undurkan ds najib cara rakus, penulis nak lihat, syaitan-syaitan ini gelaknya sampai bila?TABUNG HAJI MENJADI MANGSA PERSEPSI SYAITANNadzri HamzahAssalamualaikum Selamat Pagi. Selepas sebuah blog membuat pendedahan tentang pembelian hartanah di TRX yang dikendalikan oleh 1MDB oleh anak syarikat Tabung Haji iaitu Tabung Haji Properties, maka ramailah yang melompat dan segera menjadikannya sebagai satu persepsi yang Tabung Haji Properties telah bersekongkol dengan penyelewengan dan ketirisan besar. Hartanah yang dimaksudkan terletak di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur dan rata-rata tahu, hartanah di Kuala Lumpur sangat berharga mahal terutama setelah dibangunkan. Bandaraya Kuala Lumpur bukan lagi seperti pada zaman Raja Abdullah mendarat di pertemuan Sungai Kelang-Sungai Gombak pada tahun 1857 membawa 87 orang pelombong Cina untuk membuka se…

taktik berperang bukan semata-mata kita ada senjata yang hebat!

Penulis bukan seorang penganalis politik, tetapi penulis hanya orang biasa, rakyat biasa serta mengakui realiti tidak boleh ditutup dengan persepsi jahat hanya dengan berlawan fakta.Umno dihimpit pelbagai kontroversi dan cabaran, selepas pru13, harapan untuk mengembalikan kegemilangan nampaknya agak sukar, liabiliti serta persepsi dimain pembangkang memang sangat berkesan sehinggakan sesuatu isu dibangkitkan pembangkang, orang biasa atau rakyat marhein turut serta mengikuti wave persepsi itu.Maklumat duhujung jari, senjata pembangkang cukup licik menggunakan teknologi dalam meluaskan pengaruh mereka.Tetapi dipihak BN, agak menyedihkan sehingga kini tiada satupun ikon atau leader cyberwar yang digerakkan untuk meneutralkan persepsi pembangkang.Anda bayangkan, orang muda sudah melekat dalam minda mereka dengan jenama serangan mereka terhadap BN, ayat seperti rosmah boros, kerajaan zalim, menipu rakyat, rosmah shopping, jet najib, umno parti rasuah.Ayat serta tagline ini sudah menjadi sa…

semakin ganas dan radikal penyokong pkr kerana tertekan jentera pas tak nampak muka!!

beginikah caranya untuk melepaskan geram wahai penyokong pkr yang gila isim, sampai penyokong bn kena balun, perempuan pun kena tumbuk, pengundi kena baling botol air mineral, kegila babian apakah yang mereka tunjukkan ini?

adakah kerana tertekan disebabkan sokongan orang permatang pauh bakal beralih arah? kerana sangat tertekan dan risau kekalahan sampai melakukan perkara diluar batasan, tetapi memang tidak dinafikan penyokong pkr berapa % je yang berotak, yang lainnya ada yang bermakzab anarcis, liberal, lgbt, penjilat ketua umum.

kalau pemilihan parti mereka pun ada yang pecah kepala, ini pula masa mengundi, inilah pkr, penulis tidak pasti, syaitan apakah merasuk mereka.

anda ada otak fikir, samseng-samseng memang ramai dalam pkr apa ada hal.

Klimaks cara pkr malam terakhir sebelum mengundi!

Ini realiti, penulis dah kobarkan dah, strategi pkr mereka belajar dari luar negara bai, setelah lebih 13 hari berkempen, kita perasan tak wan azizah hanya guna simbolik kipas dia, bermacam blacks ops dari unit gelap mereka, propaganda mudah, dia bagi lemak kaw-kaw drama politik, hari terakhir kita lihat sendiri.
Penulis bukan nak cakap apa, pru lepas taktik last minit pkr tulah yang buat ramai terpaksa u turn, unit syko mereka bergerak cukup licik, walau beribu BN membuat kebaikan di tutup cukup rapi dengan cara mastermind mereka.
Biarlah wan azizah tak buat kerja, biarlah dia tak turun padang, itu semua tidak penting bagi pentaksub, asal bukan umno sudah menjadi darah daging, nak pulih hanya Allah menentukan untuk mereka pulih.
ps: hakikat dan fantasi, BN sentiasa terperangkap cukup mudah dengan strategi dark side pkr. hurm entahlah!!

STRATEGI SUPAYA RUSUHAN DI INDONESIA PADA TAHUN 1998 TERJADI DI MALAYSIA? KERJA GILA APAKAH INI?

kadang-kadang perihal yang terdesak ini cukup keterlaluan bai, agak-agak pemikiran para logikal seperti dalam gambar, adakah inginkan keadaan yang kacau bilau, rusuhan, rogol, bunuh jalanan, bakar bangunan terjadi di malaysia?

kerja gila dari orang terdesak, tidak pasti niat di sebalik diri mereka ini, pdrm serta pihak penyiasat harap siasat segera perihal ini, politik-politik lah juga bangkai, tapi sampai nak jadi huru hara kepala bana kaulah.

ADA OTAK FIKIR BRADER!!


ps: sekiranya terjadi perkara yang di indonesia tu, yang teraniaya rasanya bukan melayu, inilah realiti, pemikiran jumud apakah sampai melihat kekacauan itu satu kenikmatan kerana nak membalas dendam politik?

percayakah anda dengan pusingan u bakal dibuat oleh pengundi pas di permatang pauh?

game last minit oleh gerakan gelap oleh unit-unit pkr, mereka tahu, sokongan pengundi permatang pauh semakin parah kepada mereka, malah pengundi dari pas katanya akan melakukan sabotaj, apa benar? kita perlu melihat ini dari sudut luar kotak.

pas, walau mereka marah sekalipun dengan pkr, kebencian dengan umno tidak boleh dibuat apa lagi, orang yang bergasak dalam politik sudah tahu peranan unit-unit serta penyokong tegar mereka di permatang pauh.

kerja bn disebalik turun padang, jumpa pengundi, percayalah, unit gelap pkr akan lakukan apa saja termasuk turunkan $$$ untuk si lebai malang, prinsip asal bukan umno sudah ditanam beb, imej baik di bawa oleh umno ditutup rapat dengan ceritera gst, rosmah serta 1mdb, jet, serta keburukan pemimpin umno yang mereka targetkan.

walau dibelasak kiri dan kanan kesedaran mereka mungkin dapat 2-5% sahaja untuk tidak menyokong pkr, walau pkr tolak hudud, dap membuli pas, tetapi percayalah walau penulis bukan ahli nujum, bn mungkin dapat mengurangkan …

PRK ROMPIN, CITA-CITA PAS MERAMPAS PARLIMEN ROMPIN MUNGKIN HANYA CERITERA KLASIK SAHAJA!!

hari ini hari mengundi di prk rompin, corat coret di hari mula penamaan calon sehingga hari ini berkemungkinan jawapan yang di anggap sudah ditentukan, bn mungkin akan menang, pas juga sedar parlimen rompin bukan mudah untuk dirampas kerusinya.

mungkin kurangkan majoriti membolehkan pas gembira tidak terkira, tetapi hakikat di prk yang telah berlangsung baru-baru ini pun banyak undi merosot kerana prk pengundi luar jarang nak turun, kiranya mungkin juga cuti di hari biasa agak sukar untuk majikan swasta.
tetapi melihat cara kempen parti yang bertanding, nampaknya bn sememangnya kita tahu agenda membantu rakyat itu sesuatu yang wajib, rumah mampu milik FELDA generasi ke-2 pada mulanya harga yang nampak macam mahal, rm120,000 diturunkan dengan harga rm90,000.
bertuah orang FELDA, itupun agenda pas katanya nak selamatkan FELDA, selama ini apakah yang telah pas selamatkan untuk kebaikan FELDA?
realiti ladang rakyat tidak boleh disorok, alasan paling hebat, kerajaan umno telah sabotaj, it…

Ceramah ustaz kazim di permatang pasir di penuhi dengan penyokong pas?

Ustaz kazim auranya cukup hebat, di mana-mana sekiranya beliau ada, orang tak usah ceritalah ramainya, mungkin pendapat "hater" ustaz kazim beranggapan auranya semakin menurun akibat kelancangan tak beretiqa seorang mufti gila popular baru-baru ini, mengaitkan beliau dengan hadis palsu cukup panas sehinggakan ustaz kazim tidak mahu keluar siaran di mana-mana stesen tv.
Katanya ribuan hadir dalam ceramah perdana bersama ustaz kazim pada malam ini, ramai juga penyokong pas tidak segan untuk hadir dalam ceramah perdana ini, tahniah kepada penganjur, permatang pauh dalam keadaan kelam direnjat dengan sabotaj oleh pengundi pas, kita tunggu sahaja pada hari mengundi, apa benar pentaksub pas tidak akan memberi undi kepada wan azizah? Tunggu dan jangan terlalu gembira ya buat kem BN.
Pkr licik dalam minit terakhir hari mengundi, mereka cukup terkenal dengan taktik gelap pada akhir 24 jam sebelum mengundi.




SETIAP PILIHANRAYA PASTI RAMAI MASUK BN, TETAPI NAK BERI KEMENANGAN TIDAK PASTI!

Pendapat penulis, yup memang benar ia propaganda, memang benar  ada kumpulan besar akan masuk BN, mana-mana pilihanraya perkara ini perkara wajib, tetapi adakah yang kata nak keluar parti join BN mereka ikhlas menyokong atau masa mengundi batang hidung pun tak nampak.
Ini fakta, di Selangor pada pru13 kurang lebih 3,000 masyarakat India di parlimen subang keluar parti, kalau siapa masih ingatlah, gah pegang spanduk, gah pakai baju BN, keputusan tetap tak boleh menang parlimen tu sebab yang konon nak sokong BN tu kembali sokong pkr, semua tau la, dua-dua pihak dia sebat, BN dia dapat, pkr dia dapat, yang rugi BN.
Taktik konon sedap dimata tetapi tidak diundi, percayalah bro.

SAMPAI BEGITU PKR LAYAN JENTERA PAS DI PERMATANG PAUH?

Ada info baru-baru ini yang mengatakan pergaduhan antara lima penyokong pkr dengan dua penyokong pas, agak panas juga pergaduhan antara mereka ni di permatang pauh, sedangkan pemuda pas pulau pinang sudah  tarik balik boikot terhadap calon pkr, wan azizah.
Nampaknya penolakan secara halus bergema kembali, kali ini pkr membakar api perbalahan itu kembali, banner yang banyak digantung di sekitar permatang pauh membangkitkan bibit perbalahan yang rumit nak diceritakan, pkr dan dap serta pasma lawan pas!!
ps: mengikut gayanya memang calon bn punyai harapan, tetapi tahap ketotokan pengundi pas sukar di ramal, mungkin mereka sabotaj atau melakukan undi simpati, Entah?