Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei 31, 2015

NAJIB DISABOTAJ? OLEH SIAPA? LAIN MACAM "GAMEPLAN" TERANCANG NI

Luahan Pengerusi SukaGuam berkenaan isu penangguhan program Dialog PM bersama NGO sehingga mencemarkan imej banyak pihak.
------------------------------------1. Sebelum penganjuran program Dialog PM bersama NGO, kami telah bertemu dengan sekurang-kurangnya 3 Pegawai Kanan DS Najib di Putrajaya yang sangat positif dan mahukan program ini mencapai matlamatnya. Malah, idea awal program ini juga adalah hasil perbincangan dua hala antara penganjur & beberapa pegawai kanan DS Najib termasuk seorang pegawai kanan  yang dipertanggungjawabkan menyelaras program ini bersama-sama. Justeru, adalah kurang adil jika SukaGuam selaku penganjur serta beberapa pihak lain yang membantu kami dijadikan kambing hitam (scapegoat) serta dijadikan bahan tohmahan. 2. Kami percaya, keadaan akan menjadi sebaliknya (penganjur tidak akan dipersalahkan) jika program Dialog yang dirancang semalam, tidak 'diganggu' secara berlebihan oleh pegawai berkenaan (dan sekutunya).3. Sebenarnya, penganjur telah pun…

BILA POLITIKUS KECEWA SERTA ORANG YANG GILA PROJEK MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEROSAKKAN IMEJ NAJIB

Inilah masanya kita mengambil peluang untuk hidup setelah sebelum ini hidup dalam tidak diberi perhatian, dilupakan, tiada jawatan, nak fulus sebab hidup pun dalam dunia mewah, tipu orang bawah, membiasakan selamatnya diri sendiri kerana itulah sahaja untuk teruskan hidup ini walau caranya agak najis serta hina.Siapa kambing hitam dan batu api dalam merencanakan perpecahan teruk dialami oleh umno kali ini.Adakah dengan membuat serangan mematikan imej najib boleh selamatkan umno?Aku pasti percaya bangsat-bangsat ini akan bersuka ria dengan taktik busuk mereka, semalam sudah membuktikan, mungkin anggapan mereka 90% rakyat bersama dengan tindakan tidak hormat mereka. Mereka silap, ikut sikap dan cara penyokong totok anwar Ibrahim yang ekstrem cukup silap dan salah. Mereka mungkin juara dalam alam cyber. Biarkan.Bersabar kawan-kawan seperjuangan, jangan gusar, selagi ada hayat kita lawan habis-habisan kebobrokan si bangsat najis orang kecewa. Membuat sesuatu atas kepentingan perut mereka …

BILA KAPITALIS MENGAJAR APA ERTI DUIT RAKYAT??

Hallo brother, dulu masa zaman dia memerintah, siapa soal lebih-lebih, isa lah jawabnya. Mati kering bai.Orang kampung pula hanya berbangga dengan senibina gah tetapi tidak dapat hasil daripadanya, ramai benarkah melayu pada zaman itu berjaya?Berapa ramai orang melayu kecewa kerana hasil negara tidak dipusing balik kepada rakyat, zaman tu tiada Facebook, tiada twitter, tiada instagram, seronok lah kamu kontrol pukul keliling, orang nampak nikmat je.Teringat masa zaman aku remaja, 1998 dulu, peluang kerja nothing, yang kaya ramai orang kiasu, tu pasal orang kiasu sokong dia, dia lebihkan kiasu, rumah setinggan penuh dekat selangor time tu, yang tinggal setinggan siapa lagi, orang melayulah ramai, dulu Sekolah siap ada yuran kena bayar, sekarang siap dapat rm100 bantuan sekolah, yuran masuk Sekolah pun takda.Wei malaun, berapa banyak keuntungan proton untuk negara? Apa best litar sepang yang hanya orang elite je boleh pergi, apa nikmatnya klcc setakat orang kita mampu tangkap gambar sah…

HANIPA TERUK DIMALUKAN KERANA KRITIK HADI, GOLONGAN PASMA MAKIN HANCUR DIKERJAKAN

LAGI DAN LAGI KEMALUAN YANG DAPAT.

MAKIN PARAH KEADAAN TEAM PASMA.

MAKIN TIDAK KERUAN MAT SABU.

AKHIRNYA PAS SEPAK HABIS GOLONGAN PEROSAK DALAM PAS, TIADA SIAPA YANG BAKAL SELAMAT.

WALAU PAS ANTI DENGAN DAP, PAS TIDAK SAMA SEKALI KELUAR DARI PAKATAN KATA HADI

Amacam? Adakah game hadi ini akan menyesakkan dap, konco-konco dap tak senang duduk dengan keadaan pemimpin pasma dah kena langgar dengan golongan pro ulama, jadinya sahlah dap cukup pening sebabnya dana sudah turun, harapkan mat sabu, hancus jadinya, maka keadaan ini akan mengakibatkan pas berpecah dua.

Jadi kita layankan sahaja gameplan hadi untuk menyesakkan dap dalam pakatan, perang terbuka bakal berlaku lagi, pakatan yang tiada sepakat.

Anwar Ibrahim semakin tidak keruan, perancangannya untuk hijack pas dari dalam dengan bantuan dap tidak berjaya, sayonara wahai jebon, broker dan pasma.


PAS TETAP BERSAMA PAKATAN KATA HADI AWANG

KUALA SELANGOR – PAS akan terus melaksanakan tahaluf siyasi atau kerjasama politik bersama Pakatan Rakyat, walaupun parti itu diserang siang dan malam oleh rakan sekutunya dalam pakatan itu.

Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata walaupun parti lain dalam pakatan memperjuangkan perlembagaan sekular, yang bercanggah dengan perjuangan PAS, namun PAS …

DAP MENARUH HARAPAN SUPAYA HADI AWANG DITUMBANGKAN DENGAN JAYANYA

Dap anggap percaturan mereka dianggap berjaya, malah harapan supaya pasma mengambil alih pas sepenuhnya dengan pemilihan ketua pemuda, ketua muslimat serta presiden parti akan menguatkan pakatan rakyat dalam menghadapi pilihanraya ke-14 akan datang.

Mat sabu seboleh-boleh memberi impian yang tinggi, mengatakan tidak perlu bermusuh dengan dap, dap baik, mulia, hebat, pas tidak perlu takut, adakah benar perwakilan pas termakan dengan ayat-ayat cinta dari mat sabu itu?

Melihat keputusan semalam yang menampakkan pro ulama menang besar dalam pertandingan ketua pemuda pas, ketua muslimat pas, nampak gayanya harapan dap untuk menendang hadi hanya mimpi di siang hari, inilah masalah bila golongan pasma hanya menjadi pak turut kepada dap.

Mungkin juga golongan keldai dap sudah masuk perangkap, kita tunggu sahaja apa terjadi dengan pertandingan jawatan presiden, naib serta timbalan, adakah hadi terselamat, mat sabu pula hilang pedoman, kita tunggu.

Di bawah ini antara surat arahan dari dap, sup…

DAP JADI PENCATUR UNTUK BENAMKAN PRO ULAMA PADA PEMILIHAN PAS NANTI!

Sekiranya pemilihan umno dicaturkan oleh mca atau mic, malah ada pemimpin mca yang terang-terang gunakan ayat begini, "bakal presiden umno perlu ditukar pada pemilihan ini".
Agak-agak tuduhan umno bachul, umno kecut, umno dikemam telur oleh mca pasti berkumandang, tetapi hal itu mustahil berlaku dalam BN.
Tetapi apa terjadi terhadap pas sangat memalukan, apabila, pemimpin dap seperti nga kor ming pula menjadi jurucakap serta jurupromosi kepada bakal presiden pas yang dicalonkan pada pemilihan nanti.
Sudah ketara peranan pro dap untuk kawal selia parti Islam itu, adakah tidak terdetikkah naluri akar umbi yang mereka memang bakal dikeldaikan cukup-cukup oleh si kafir yang mencaturkan pemimpin mereka selepas pemilihan pas nanti.
Memalukan sekiranya golongan pro ulama tidak mampu nak lakukan apa-apa. Serius, jatuhnya hadi, tiada makna pas bercerita parti itu memperjuangkan Islam.
#KeldaiDap