Rabu, 30 Mac 2016

REVOLUSI MESIR AKIBAT JARI JEMARI PROPAGANDA CIPTAAN INSAN INI?

Perang propaganda untuk mengiyakan sesuatu matlamat sudah dibuktikan di tanah Arab ketika ledakan media sosial yang tidak terkawal. Maka penangan "Arab Spring" sudah dibuktikan apa itu kesengsaraan.

Berkali-kali isu ini dibincangkan, malah sudah berbuih mulut mengatakan taktik radikal serta politik persepsi akan merosakkan sesuatu sistem. Ini kerana demokrasi cara salah akan menaikkan satu kuasa yang akan merosakkan segalanya, segalanya akan rosak dan agak sukar dipulihkan dalam jangka masa yang segera.

Maka yang dirosakkan itu dihadapi dengan sadis oleh orang-orang marhein, si marhein terpaksa menerima akibat keadaan yang paling perit akibat tindakan jari-jari propaganda kemusnahan ini. Demi satu ayat "revolusi".

Ambil iktibar kawan-kawan, ini bukan omong kosong untuk dibicarakan.

Siapakah insan ini? Mengapa dia terlalu menyesal dengan apa terjadi kepada negaranya, malah tindakan dia juga adalah punca segalanya, senjata media sosial.

Saya berpeluang untuk mendengar satu pembentangan pendek oleh Wael Ghonim, seorang admin kepada page 'We Are All Khaled Saeed' yang mencetuskan Revolusi Mesir pada tahun 2011.

Pada mulanya Wael meraikan kejayaan revolusi ini menjatuhkan Diktator Hosni Mubarak, tetapi kesan selepas revolusi ini menyebabkan beliau terasa menyesal dengan apa yang beliau mulakan.

Beliau mengambil keputusan untuk mendiamkan diri di media sosial selama 2 tahun memikirkan apa yang telah beliau lakukan.

Media Sosial selepas Revolusi Mesir hanya dipenuhi oleh fitnah, posting kebencian, khabar angin, trolls dan segala perkara yang menyebabkan masyarakat di Mesir terus berpecah.

Pada pendapat beliau terdapat 5 Cabaran Kritikal yang dihadapi oleh Media Sosial yang mengakibatkan perkara tersebut berlaku.

1. Kita tidak tahu bagaimana hendak mengendalikan khabar angin.

Khabar angin yang mengesahkan pandangan peribadi seseorang (bias), dipercayai dan disebarkan kepada mereka yang mempunyai pandangan yang sama.

2. Kita hanya berinteraksi dengan mereka yang mempunyai pandangan/pendapat yang sama dengan kita.

Media sosial menyediakan kita kebolehan untuk 'mute', 'unfollow' dan 'block' untuk mereka yang tidak bersependapat dengan kita.

3. Perbincangan online hanya akan membawa kepada pergaduhan dan membangkitkan kemarahan.

Kita lebih berhati-hati berkomunikasi di hadapan indivdu tersebut berbanding di hadapan skrin komputer.

4. Ia menjadi sangat sukar untuk mengubah pendapat seseorang.

Kepantasan media sosial menyebarkan khabar angin mengakibatkan pembaca senang untuk membuat kesimpulan, lebih-lebih lagi tentang perkara yang hanya mengesahkan pendapat mereka.

5. Rekabentuk media sosial pada hari ini memberi kelebihan untuk 'broadcast' (sebaran) berbanding dengan perbincangan.

Posting pendek dihargai berbanding posting panjang.

Nota: Arab Spring ini menjadi satu ikutan kepada demonstrasi Bersih. Gerakan menghasut untuk menjatuhkan kerajaan turut digerakkan oleh media sosial di negara kita.

Sekiranya mekanisma untuk mengendalikan khabar angin ini masih gagal ditemui, maka negara kita ini akan menghadapi masalah yang besar.

Ramai yang menggunakan media sosial ini untuk mencari maklumat yang membenarkan, mengiakan atau mengesahkan pendapat mereka sendiri. Maklumat dan informasi yang bercanggah dengan pendapat sendiri dibuang dan ditinggalkan. Malah ada yang bertindak untuk menuduh maklumat tersebut fitnah, palsu dan penipuan semata-mata bercanggah dengan pendapat mereka.

Ini dinamakan Conformity Bias.

Fb Raziz Rashid

#RespectMyPM

Jumaat, 25 Mac 2016

POLITIK DI SELANGOR SANGAT UNIK, KEPIMPINAN UMNO SELANGOR PERLU UPGRATE IDEA UNTUK KEMBALIKAN KEPERCAYAAN RAKYAT!!

Realitinya, di Selangor bukan dikalangan mereka menolak BN, Umno, bukan juga Pakatan itu terlalu kuat.

Cuma mereka mengambil peluang diatas kepincangan yang berlaku diatas kepimpinan Umno Selangor yang secara realitinya belum ada sinar ampuh untuk menawan kembali Selangor.

Azmin makin selesa, kepercayaan rakyat masih boleh kembali kepada Umno Selangor sekiranya penyakit kau kau, aku aku diluputkan secepat mungkin.

BERSATULAH, BERCERAI KITA ROBOH... HANCURLAH SEGALANYA NANTI.

PEMUDA UMNO SELANGOR TIDAK BUAT KERJA?

1. Saya memahami perasaan sahabat saya , Sdra Zainuri Ketua Pemuda Selangor dalam respond kenyataan beliau di bawah .

2. Beliau mempunyai hak dan kedudukan untuk memberikan respond tersebut di atas kapasiti beliau sebagai Cheif Pemuda Negeri Selangor.

3. Rata2 juga secara kolektif , saya faham persaan KP2 Bahagian Selangor. Saya sudah berhubung secara peribadi dengan hampir semua dari mereka.

4. Politik Selangor memang unik - secara kesimpulannya , dari keputusan PRU12 & 13 - boleh kita rumuskan bahawa pengundi2 di Selangor ( Read : Urban/Bandar )  lebih sensitif dan peka terhadap isu2 Nasional ( ie : Peperangan Udara ) . Sama juga dengan WP.

5. Strategi peperangan darat ( localised ; setempat ) mungkin tidak berkesan di lebih daripada 85% kawasan di Selangor ( ie : ceramah di surau , kenduri kenara , santai minum teh tarik , sukan kelompok kecil ) 

6. Pendapat saya , sudah tiba masanya Pucuk Pimpinan Nasional dan UMNO Selangor mengatur  perancangan yang sistematik dan bersepadu , dari sekarang , sekiranya mereka ingin merampas Selangor kembali .

7. Untuk rekod - Perdana Menteri YAB DS Najib Razak merupakan Pengerusi Perhubungan Negeri Selangor  ( UMNO ) pada penggal lepas dan kini - ianya disandang oleh YB DS Noh Omar - Ahli Parlimen Tanjung Karang.

8. Saya berpendapat , kurang bersesuaian jika tanggungjawab ( kekalahan )  ini diletakkan 'squarely' atau sepenuhnya ke atas kepala Pemuda UMNO Selangor - yang sememangnya pergerakan mereka terhad dan terbatas .

9. Ini bukan masa untuk mencari kesalahan sesiapa. Ini masa untuk Pemimpin2 di Selangor bersatu supaya kita lebih kuat.

10. Sekiranya pucuk pimpinan nasional sayang kepada Negeri Selangor  - bantuan , bimbingan dan kerjasama yang sepenuhnya perlu diberi.

11. Kerajaan Selangor hari ini juga tidak lari dari cacat cela dan masalah pengurusan , pentadbiran dan kepimpinan.

12. Strategi kena luar-biasa. Kalau macam biasa , lupakan sahaja , kerana demografi pengundi Selangor juga berbeza , kaum , agama , etc . Sifir mudah sahaja 22-5 : 56-12 !

13. Saya pasti Pemuda Selangor memahami perkara ini dan saya pasti Pemuda Selangor  sentiasa bersiap sedia pada bila2 masa untuk turun padang . Darah muda sentiasa membara.

14. Tiada masalah yang tidak boleh di selesaikan - InsyaAllah.

15. Beri kami Peluang . InsyaAllah Pemuda Selangor bersama rakan2 Komponen Pemuda BN Selangor  akan buat yang terbaik dengan bimbingan ayahanda2.

16. Cekalkan Hati  . Kuatkan Semangat dan Teruskan Perjuangan !

17. Hang on Sdra Zainuri & my Selangor  brothers .

18.  Game is not over Yet Folks ! Never Give UP !!!

Ikhlas

Hazali Abu Hassan
EXCO Pemuda UMNO Malaysia
Ahli Pemuda Selangor

Rabu, 23 Mac 2016

UMNO SELANGOR ABAIKAN PEMUDA UMNO SELANGOR?

Realiti kadang sengaja ditutup rapat asalkan yang dapat nama sang ketua serta kepala perang di Umno Selangor.

Tuduhan mengatakan pemuda Umno Selangor tidak membuat kerja  serta membantu untuk merampas Selangor dari pakatan pembangkang amatlah dkesali.

Malah dikalangan mereka memendam perasaan yang selama ini hanyalah bercakap dikalangan ahli dan akar umbi sahaja.

Nak cakap salah, tak cakap tetap salah, apa jadi bila bahtera perang kucar kacir begini?

Tidak wujudkah general yang memahami serta mendalami masalah ini?

Sembang diatas sana nak menang kembali Selangor. Tetapi disetiap unit nampaknya macam gagal.

Salah satu contoh gelombang teguran #SalamTingkat9 yang lepas.

Mamang untuk menegur, apa jadi dengan media cyber Umno Selangor? Tetapi selaku ahli umno, cukuplah gelombang #SalamTingkat9 itu menjentik halus si kepala-kepala syok sendiri di atas tu. Sudah-sudahlah membiarkan parasit membina kekayaan serta kenikmatan negeri kalah.

Moga PM Najib mendalami halus permasalahan di Selangor ini. Sedih, sebab ramai pelakon handal bila berjumpa dengan PM Najib, pijak semut pun tak mati.

Moga ada sinar di hujung terowong.

Pemuda Umno Selangor Bangkit dari simpan dalam hati.

SHAH ALAM - Pemuda Umno Selangor menegaskan sayap-sayap Umno di Selangor bukan tidak menjalankan tugas mereka membantu Umno dan BN bagi merampas kembali Selangor dari tangan Pakatan Harapan.

Malah Ketua Pemudanya, Zainuri Zainal mendakwa beliau dan ahli-ahlinya terpaksa mengeluarkan duit poket sendiri demi memastikan program-program dapat dijalankan dalam usaha memikat pengundi terutamanya dari kalangan orang muda.

“Nak suruh kita bekerja, tapi minyak tidak berisi, bagaimana nak bergerak? Ini masalah Pemuda Selangor hadapi. Orang tak tahu...sampai ada yang berhutang. Kita tidak ada peruntukan seperti ketua bahagian tapi kita sanggup keluarkan duit poket sendiri buat program.

“Himpunan merah itu, kita keluarkan baju, dapat (duit) dari mana? Ketua Pemuda keluar duit sendiri, beri kepada pemuda-pemuda yang semangat nak pergi. Ada orang tanya tak, Pemuda Selangor dapat peruntukan dari mana?

“Kita memang nak membantu. Asas penubuhan Pemuda pun untuk membantu cawangan dan bahagian tapi dalam masa sama, yang atas (Umno pusat) pun kenalah bantu yang di bawah. Tidaklah boleh harapkan Pemuda sahaja. Kita (Pemuda) tiada peruntukan. Jadi, mereka kena bantu kitalah,” katanya kepada Sinar Online.

#SalamTingkat9
#NoSwimmingPool
#UmnoSelangorBerubah

Rabu, 24 Februari 2016

MAKSUDNYA TEGURAN #SalamTingkat9 ADA KEBENARANNYA? UMNO SELANGOR KENA BELI DENGAN AZMIN?

Maaf, bukan nak sesedap rasa menuduh, malah melihat wave #SalamTingkat9 baru-baru ini menegur apa terjadi kepada tingkat 9 berkenaan media bukan tertakluk kepada apa terjadi dengan lesunya media Selangor dalam membalun Azmin.

Tetapi adakah kerana PM Najib suda tahu keadaan berlaku di Umno Selangor?

Adakah memang benar mereka-mereka yang faham, Tidur lena dan nyenyak sambil khayal tanpa mengusik satu pun pentadbiran Azmin kerana majoriti mereka sudah kenyang dengan projek-projek?

Nasiblah nak buat macamana, bila ditegur mereka do nothing, malah menuduh penegur itu pemberontak, pemberontak abah dia, sampai bila nak bagi rakyat Selangor terima azab dengan cara pemerintahan Pkr, Dap, Pas? Cakap mudah, tetapi masing-masing sendawa sambil ketawa, siapa kau nak buat goyang dekat Umno Selangor?

Hallo bro, Perdana Menteri ada... #NajibRazak ada. Beliau akan melihat problem ini... Percayalah..

Ingat lagi 2 tahun tapi masih ketawa kecil, alamatnya selamanya Dap akan kenyang kat Selangor.

#SalamTingkat9

Umno Selangor baru berbunyi tetapi layakkah ?

Catatan Umum

23 Febuari 2016

terbaca laporan berita portal Antarapos.com yang melaporkan kenyataan (Datuk) Johan Abd Aziz selaku Setiausaha Umno Selangor yang mendesak Azmin Ali memberi jawapan konkrit bukan sekadar penafian dangkal berkaitan pendedahan che'GuBard mengenai tiada tender terbuka dan penipuan di media.

Pertamanya Bn Selangor sendiri tidak serius mendepani Azmin Ali , umum sendiri boleh melihat perkara ini yang mana cara Bn mendepani Lim Guan Eng yang mentadbir Pulau Pinang jauh lebih ganas dengan serangan tanpa henti.

Perkara ini saya pernah perjelaskan dalam kenyataan penuh saya 16 Febuari yang bertajuk Azmin makin ego tak lut teguran ; projek tukar kubah dan pejabat Masjid negeri bukan sekadar RM32.4 juta tetapi RM65.7 juta (klik tajuk untuk baca lanjut)

saya mengajak semua membaca semula dan meneliti para ke 6 dan ke 7 kenyataan che'Gubard seperti di bawah :


6.Dalam kesempatan ini juga saya sempat meneliti agihan projek penyelenggaraan jalanraya di Selangor. 3 syarikat mendapat tempat selaku Kontraktor utama. Syarikat yang mendapat kontrak ini juga dipertikaikan kerana ada syarikat yang mempunyai rekod projek tidak siap dibawah JKR masih mendapat tempat. Malah sebuah syarikat yang mendapat tempat hanya mengambil alih pejabat, peralatan dan kakitangan sebuah syarikat lain yang ditolak di peringkat awal. Dari segi jumlah harga ia meningkat secara mendadak dan sangat menjolok mata.


7. Tiga syarikat utama tersebut melantik pula, syarikat-syarikat sebagai ‘sub-con’, untuk pengetahuan semua sebahagian besar syarikat tersebut ialah syarikat kaitan dengan UMNO malah ada dimiliki oleh pemegang jawatan dalam UMNO Selangor. Ia tidak salah jika dilihat dari segi prestasi adakah tidak ada syarikat lain lebih layak? Ingatkah kita bahawa Khalid Ibrahim antara alasan disingkirkan kerana ia tidak mempedulikan parti termasuk dalam agihan projek tetapi kali ini bukan sahaja tidak mempedulikan parti malah apabila meneliti senarai agihan projek tetapi kali ini bukan sahaja tidak mempedulikan parti malah apabila meneliti senarai projek tender dan seumpamanya dalam Selangor maka ia lebih teruk sebahagian besarnya disalurkan kepada ‘kaitan’ UMNO. Adakah ini sebahagian dari benda yang disengajakan dan patutlah serangan UMNO pada Azmin sendiri agak tumpul dan tumpuan Azmin kepada Anwar longgar serta ia juga dilihat mengagalkan penubuhan pakatan pembangkang (pakatan harapan) yang kuat untuk mendepani UMNO Barisan Nasional.


Boleh kah Umno menafikan yang Umno Selangor sendiri sedang menikmati 'kenikmatan' di bawah Azmin Ali. Dari Umno pusat mengalir tenang perbagai bantuan dan di peringkat negeri mereka juga masih mampu meraih projek dan lain - lain.

Budiman Zohdi, Adun Sungai Panjang bising sekejap kononya bersungguh isu DEIG namun kenapa sekarang dia menyepi ? Adakah benar dia tidak disenangi bila sekejap itu menyerang tanpa henti Azmin ?

Keduanya, tindakan Johan yang juga merupakan ADUN Semenyih ini umpama menepuk air dalam dulang kena muka sendiri, kerana yang dibangkitkan ialah persoalan tender terbuka yang merupakan janji aspirasi Reformasi dan pembaziran dalam perbelanjaan pentadbiran. Persoalanya Bn melakukan jauh lebih banyak kesalahan dalam perkara ini, beranikah Johan melakukan teguran kepada Kerajaan Bn sama ada di peringkat pusat atau peringkat negeri yang lain ? Soal ketelusan dan integriti pentadbiran juga Bn tidak layak bercakap kerana dalam aspek Selangor sahaja Bn sendiri tidak telus kerana rakyat Selangor sudah memberikan kuasa 2 penggal kepada bukan Barisan Nasional tetapi oleh kerana Bn tidak telus, tiada integriti dan tidak menghormati suara rakyat (demokrasi) maka Bn telah menyekat bantuan dan mewujudkan (menggunakan) perbagai agensi menyalurkan dana (wang rakyat) atas nama rakyat Selangor kononya tetapi ia juga penuh ketirisan dan minima pemantauan.

Noh Omar sendiri rasanya terus diam bukan apa tetapi masih terus tersandar 'kekenyangan' rasanya.

Dan yang terakhir Umno memukul sayang dan tidak bersungguh Azmin kini juga adalah kerana Umno tidak akan mampu mendepani kekuatan pakatan pembangkang yang kuat yang mana kini tertumpu dengan Pakatan Harapan yang mana Azmin Ali terus menjadi faktor kelemahan pemecah perpaduan dalamnya.

Jadi kepada Umno Selangor atau Bn Selangor itu sendiri ingatlah majoriti pengundi atau rakyat Selangor ialah mereka yang cerdik dan bermaklumat. Jangan lah menepuk air dalam dulang ia umpama menutup badan dengan kain perca, tutup sedikit banyak terdedah.

Sekian

che'GuBard

untuk mebaca kenyataan lengkap dan melihat dokumen yang dimaksudkan sila klik http://chegubard.blogspot.my/2016/02/bukti-penipuan-azmin-di-media-berkenaan.html

Rabu, 17 Februari 2016

BELASAH NEPAL YANG RABA BINI DIA, SUDAHNYA #NajibRazak JUGA DIPERSALAHKAN??

Kadang untuk menilai perihal perangai manusia yang diambang kecewa, negatif, sentiasa salahkan orang, impaknya mudah nak faham, apa saja berlaku, kita patut salahkan pemimpin. Jadilah sang pemikir yang kotor.

Kalaulah ruangan kita mencari rezeki, sudahnya ujian Allah hadir kepada kita, adakah kita dengan rela hati berkata aku redha ujianmu ini Ya Allah.

Tetapi, perangai dan mentaliti pemuzik jalanan ini dapat kita hadamkan, jiwanya kelam, hatinya hitam. Maaf terpaksa penulis berkata begitu, sebabnya mudah, jenayah berlaku, malah dia dapat pula balun penjenayah tersebut yang warganya Nepal. 

Selepas itu nak beri impak virality ini menarik kerana nak kaitkan isu kemasukan Bangladesh yang dah dispin pembangkang, genji busker hastagkan nama NajibRazak.

Kononnya apa berlaku kerana Najib Razak, mungkin pembenci Najib akan kata padan muka kau Najib. Tapi apakah rasionalnya berlaku perkara itu nak dipersalahlan Perdana Menteri?
Mungkin ini cara nak popular cara mudah di alam maya. Cukup jelek.. 

#KekalNajib
#Semut
#DH
 

Isnin, 15 Februari 2016

BENARKAH EDARAN AKHBAR PERCUMA SELANGORKINI UNTUK MENUTUP PEMBAZIRAN KERAJAAN SELANGOR?

Akhbar percuma kepunyaan kerajaan Selangor iaitu Malaysiakini memang banyak terdapat di Masjid dan surau di sekitar daerah Selangor, pengedarannya mudah, diletakkan di laluan utama kawasan Masjid ketika umat Islam berkumpul untuk menunaikan solat jumaat.

Propaganda akhbar tersebut seperti biasa ayat-ayat cinta kononnya pentadbiran MB Azmin telus dan berkhidmat kononnya.

Kadang-kadang dilihat akhbar SelangorKini membazir begitu saja, malah ada yg selepas baca buang begitu saja, buat lapik duduk dan kualiti akhbar tersebut memang agak kualiti tinggi.

Siapa pencetak akhbar percuma ini? Kalau buat kira-kira, juta nilainya.

Pentadbiran Azmin licik dalam mengalih isu besar yang berlaku di Selangor, isu DEIG, pintu gerbang, kubah masjid serta nilai 7 billion duit perjanjian Air yang tidak dijawab secara menyeluruh, dengan cara alih isu, Masjid, Surau, Pasaraya kecil mudah untuk disebarkan akhbar ini. Yang tidak tahu isu anggap hal di Selangor ini hal yang kecil.

Adakah cara pengedaran akhbar SelangorKini melanggar titah Sultan Selangor?

#SalamTingkat9

Jumaat, 12 Februari 2016

UNIT-UNIT TENTERA MAYA KITA YANG KECUNDANG





Lagi dua tahun sebelum PRU14, apakah ada harapan untuk kita dalam merencanakan impian mengekalkan kuasa BN di PRU tersebut?

Sudah dilampirkan pertempuran sebenar adalah di alam maya, atau media sosial seperti facebook, twitter, instagram dan pelbagai rupa bentuk media sosial yang ada di dunia ini.

Sudah diberitahu, pertempuran ini bakal menentukan siapakan bakal menjuarai perang PRU14 nanti, walaupun berkali-kali diberitahu, dikabarkan anak muda secara umumnya bukan tidak suka dengan UMNO/BN, tetapi jaringan keburukan yang maksimum dalam media sosial oleh tentera maya kepunyaan pembangkang serta puak pemberontak pro Tun yang banyak memberi impak negatif kepada UMNO/BN.

Sebelum PRU13, walaupun isu-isu besar dimainkan oleh pembangkang, namun gerakan tersusun ketika itu, nama blogger seperti PAPAGOMO, RBF, GAP, DET, APA, Dr Novandri, RAK dan ramai lagi elit-elit strike force blogger kepunyaan kerajaan serta Facebooker hebat yang siang malam bertempur dengan puak Anwarinas, Pas, Dap yang serangan mereka bertalu arus.

Pakatan Rakyat ketika itu nampak pening jega dalam arena pertempuran sehingga ada blogger dan facebooker yang kena ugut, macam-macam lagi serangan peribadi dialami oleh para pejuang maya kepunyaan kerajaan.

Tetapi sekarang, nampaknya keadaan kita dalam perperangan media alam maya pada PRU akan datang boleh dikatakan amat berbahaya, bayangkan senjata pembangkang menggunakan medium whatsap, group facebook, blog hantu, merebakkan tatacara perang kotor yang ramai dikalangan nitizen terpengaruh, malah tanpa usul periksa menjadi nilai kebencian kepada kerajaan, Perdana Menteri terutamanya.

Jadi, penulis percaya, dalam hati kalian wahai pejuang maya, dibayar atau tidak, terdetik satu perkataan, KITA DALAM BAHAYA!!

Penulis tidak mampu nak berbicara sebagai seorang elit, seorang yang ada nama, cuma penulis hanya meluahkan keadaan sebenar batallion kita yang pecah belah, walau kita tahu pakatan pembangkang juga berpecah sangat teruk.

Penulis juga dengan rakan-rakan lain sudah mewar-warkan keadaan media selangor yang tidur, yang khayal dalam syok sendiri, malah playsafe terlampau-lampau sehingga kita biarkan.

Jadi kesimpulannya, adakah benar kita inginkan Pakatan Pembangkang berkuasa menelan kita semua? TEPUK DADA TANYALAH DIRI.

#SalamTingkat9

BN MASIH RELEVAN DI SELANGOR KATA PENGERUSI UMNO SELANGOR

 
SHAH ALAM – Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar enggan mengulas lanjut mengenai dakwaan parti itu yang dikeluarkan Penolong Setiausaha Umno cawangan Pusat Bandar Taman Chempaka, Syed Rosli Jamalulail menyentuh kepimpinan negeri.

Menurutnya, beliau menyerahkan perkara tersebut kepada Ketua Bahagian Pandan untuk menjelaskan dakwaan yang dikeluarkan oleh Rosli dalam sebuah portal, semalam.

“Itu masalah cawangan, jadi biarlah ketua bahagian yang memberikan penjelasan mengenai dakwaan itu.

“Kalau setiausaha atau ketua bahagian yang membuat dakwaan tersebut barulah saya boleh berikan komen,” katanya.

Syed Rosli mendakwa Umno Selangor berisiko hilang sokongan jika semua pemimpin di peringkat cawangan sehingga pusat hanya memikirkan projek untuk kepentingan peribadi dan membelakangkan tanggungjawab hakiki memberi khidmat kepada rakyat.

Menurutnya dalam satu portal berita, sifat ego, pentingkan diri sendiri serta mempunyai masalah kepimpinan hanya menjadikan pengundi sesebuah negeri terutama yang dikuasai pembangkang akan terus melupakan parti serta BN.

Sementara itu, Adun Kuang, Datuk Abdul Shukor Idrus berkata, Umno Selangor masih lagi mendapat sokongan rakyat walaupun parti berkenaan tidak berjaya menubuhkan kerajaan di negeri ini selama dua penggal berturut-turut.

Beliau berkata, masih ada lagi wakil di dalam parti yang mendapat sokongan rakyat sehingga mereka dipilih menjadi pemimpin.

“Memang kita mengaku Umno kalah di Selangor tetapi bukan kalah semua kerana masih ada lagi wakil Umno yang memimpin di peringkat Dun dan Parlimen.

“Menang kalah adalah perkara biasa tetapi ia tak bererti kita kalah selama-lamanya dan lagipun negara kita masih dipimpin oleh Umno,” katanya.

Mengulas dakwaan yang mengatakan UMNO Selangor berisiko hilang sokongan jika semua pemimpin di peringkat cawangan sehingga pusat hanya memikirkan projek untuk kepentingan peribadi berbanding tanggungjawab kepada rakyat, Shukor berkata, dakwaan tersebut bersifat tuduhan rambang dan tidak mempunyai asas.

Katanya, Rosli sepatutnya tujukan dakwaan berkenaan kepada individu tertentu supaya apa yang dimaksudkan difahami oleh semua pihak.

“Kalau begini kenyataan yang dikeluarkannya kita pun tak faham apa yang cuba disampaikannya.

“Dia perlu sebut nama individu tertentu untuk menyokong dakwaannya itu kerana ia lebih baik daripada melakukan tuduhan secara rambang seperti ini,” katanya lagi

Beliau yang juga Adun Kuang berkata, Rosli boleh menyertai pembangkang jika dia terus mengkritik parti secara rambang seperti ini.

“Lebih baik dia jadi pembangkang kalau tak boleh nak berbaik dengan pimpinan dan ahli di dalam parti.

“Senang kita nak berdepan dengannya nanti,” katanya.
 
Ps: Realiti ke fantasi? nilaikan
 
#SalamTingkat9

Rabu, 10 Februari 2016

MENGAPA WUJUDNYA SOLIDARITI #SalamTingkat9?

Gerakan awal untuk pelangkung kepala media Selangor berkisar keangkuhan manusia yang pernah menjadi tulang belakang media Pas, malah kewujudan solidariti #SalamTingkat9 adalah kerana kerana ingin sampaikan kebenaran.

Apakah begini standard kepala perang media Umno Selangor?
Ayuh bersolidariti melanyak parasit tingkat 9. 

10 Kekecewaan Solidariti #SalamTingkat9 terhadap operasi media sosial Selangor Post:

1. Kecewa dengan prestasi portal Selangor Post yang hanya mendapat kurang dari 150 paparan setiap hari. Artikel yang dihasilkan kebanyakannya copy-paste daripada portal media perdana.

2. Kecewa dengan prestasi Page Facebook Selangor Post yang mendapat purata 12 Like, Share dan Comment untuk setiap posting.

3. Kecewa dengan twitter Selangor Post yang hanya mendapat sekadar 72 followers sahaja.

4. Kecewa dengan sikap ketua operasi Selangor Post yang tidak menghormati teguran yang dilakukan, malahan bertindak untuk menengking, mengherdik dan menyerang peribadi si penegur dengan menggunakan akaun palsu.

5. Kecewa apabila terdapat aktivis media sosial yang tiada kaitan dengan Selangor Post dimasukkan di dalam laporan sebagai kakitangan Selangor Post tanpa pengetahuan mereka.

6. Kecewa apabila hasil penulisan blog, Facebook, Twitter, grafik kreatif dan video oleh aktivis media sosial yang tiada kaitan dengan Selangor Post dimasukkan di dalam pelaporan mereka sebagai hasil yang mereka lakukan.

7. Kecewadengan tindakan mereka untuk memanipulasikan data dengan bots, scripting, auto-refresh dan pelbagai teknik dalaman untuk meningkatkan reach walaupun interaksi Like, Share dan Comment mereka rendah (12).

8. Kecewa apabila Ketua-ketua bahagian menjemput Selangor Post untuk melakukan liputan di kawasan tidak dilayan malah ditolak.

9. Kecewa apabila terlalu banyak isu-isu tempatan Kerajaan PKR Selangor yang tidak didedahkan oleh Selangor Post dan hanya didedahkan oleh aktivis media sosial bebas.

10. Kecewa dengan operasi media sosial UMNO Negeri Selangor sejak sebelum PRU-13 sehingga kini yang tiada perubahan malahan semakin lemau dan teruk.

Solidariti #SalamTingkat9 ingin menyatakan bahawa kami TIDAK BERMINAT untuk mengambil alih Selangor Post dengan tujuan kewangan!

Solidatiri #SalamTingkat9 ingin melihat perubahan ketara operasi media sosial UMNO Selangor demi untuk merampas kembali negeri yang kami cintai ini dari Kerajaan PKR.

Perubahan perlu dilakukan segera, harapan kami kepada Dato' Seri Noh Omar selaku panglima perang BN Negeri Selangor untuk melantik individu yang LAYAK dan BERJIWA BESAR sebagai ketua operasi media sosial BN Selangor.

Kami ingin menegaskan bahawa kami sama sekali TIDAK BERMINAT untuk mengambil alih Selangor Post kerana tidak mahu mencuci 'najis' (kesilapan) yang dilakukan sehingga kini.

#SalamTingkat9

Selasa, 9 Februari 2016

MEREKA TUDUH KITA INI PENGKHIANAT KERANA MENEGUR? JADI MEMANG BENARLAH TIDUR JALAN TERBAIK DI SELANGOR INI?


PERMASALAHAN ISU MELANDA PEMAIN MEDIA DI SELANGOR BERKENAAN TINGKAT 9 BUKANLAH PERIHAL BIASA, BERKAITAN SEMUA SEKALI, SEKIRANYA MASIH KHAYAL, ALANGKAH KELAKARNYA PERANAN SANG GENERAL MENGAMBIL MUDAH ISU MEDIA SOSIAL YANG MEREKA ANGGAP PERKARA REMEH.

BUKAN HANYA PERIHAL MEDIA SOSIAL, TETAPI PERIHAL KESEMUA UNIT YANG TERBABIT, ISU YANG BERKAITAN NEGERI SELANGOR DIANGGAP TIDAK PENTING, ALAHAI TAK MENGAPA, JANJI KITA NIATKAN SELANGOR INI KITA MENJADI PEMBANGKANG SELAMANYA. MASYUK PUN MASYUK, APAKAH ITU NIAT PEMIMPIN DI SELANGOR INI? PATUTLAH AZMIN MAKIN LIGAT MENCARI MESIN DUIT TANPA ADA TENTANGAN.

KALAULAH TEGURAN SANG IKAN BILIS INI DIANGGAP PENGKHIANAT, TANYALAH DIAKAR UMBI PERASAAN MEREKA SEKARANG, UNTUK PENGATAHUAN YANG MENUDUH PENULIS DAN RAKAN YANG LAIN IRI HATI DAN DENGKI DENGAN KEJAYAAN PORTAL SELANGOR POST, SANGAT KELAKAR SERAM KERANA UNTUK APA NAK DENGKI, SEBELUM INI PENULIS LENJAN PAKATAN PUN TIDAK MINTA SATU SEN PUN DARI PIHAK YANG BUAT TUDUHAN TU.

MASALAH SEBENAR ADALAH KERANA EGO, TIDAK BOLEH DITEGUR, TIDAK BOLEH MENERIMA KENYATAAN, PLAYSAFE, PERANG MEDIA DIAMBIL ENTENG, RAMAI DIKALANG PAKAR GERILA MEDIA UNTUK MENAJI AZMIN DAN SEKUTUNYA DIPINGGIRKAN SAMA SEKALI, TETAPI KERANA YAKIN ITU SEMUA PERIHAL KECIL, DIANGKAT PULA BEKAS ORANG PAS YANG PERNAH BERKHIDMAT UNTUK TV PAS MENJADI KETUA MEDIA SELANGOR DI TINGKAT 9 TU, HAH BAGUSLAH, ELOKLAH ANGKAT SANG SAMSENG DAN KAKI SYOK SENDIRI MENJADI PAKAR SEGALA PAKAR.

BILA ANGKAT SANG PARASIT, MAKA PARASIT MEMBIAK, BILA MEMBIAK DIA KOKAK, BILA DIA KOKAK BERJEMAAH MAKA TINGGAL TULANG JELAH NANTI, TAK PERCAYA LIHATLAH NANTI.


#SalamTingkat9

Isnin, 8 Februari 2016

BILA NAK SEDAR WAHAI PANGLIMA PERANG PEMBANGKANG SELANGOR?

Seni perperangan itu licik, tetapi perperangan bukan semata-mata mengangkat senjata, zaman era baru, zaman media sosial, perperangan penjurus kepada persepsi.

Mengapa pembangkang mampu mengegarkan taktik persepsi pasti menang dahulu, keputusannya biarkan sahaja.. mudah je, kaitkan dengan keadaan semasa, jentik, berikan impak emosi kepada mereka, pasti mengena.. tu pasal Rafizi hebat dalam perperangan ini, Anwar Ibrahim antara pencetus idea ini. dark side war.
Perihal Pembangkang di Selangor

Ok bercerita perihal si Azmin di Selangor, mengapa dia steady walau banyak isu berbangkit walaupun isu rasuah, masyarakat, denggi, sampah, projek hantu, rumah urut serta banyak lagi ditaji pelbagai rupa, dia masih steady.

Dia mengamalkan politik pegang kepala jaringannya, maksudnya, ada apa impak isu yang keluar, dia akan lakukan sesuatu perkara yang bila marhein baca, perghh, memang seorang MB menjaga rakyat kononnya.

Tetapi realiti dia adalah sang penyamun kekayaan yang hebat, kalau berlaku isu, jentik-jentik sayang sahaja. Mungkin dia hanya ketawa kerana ilmu politik sudah dikhatam dengan mahagurunya, Anwar Ibrahim serta Tun Mahathir.

Isunya sekarang mengapa Azmin mampu ketawa kerana tiada isu besar boleh menjentiknya? Mudah kerana pembangkang di Selangor tiada ikon seperti Chegu Bard yang kerap membongkarkan skandal Azmin, cuma Chegu Bard popularitinya tidak seberapa bagus, malah tidak memberi serangan yang boleh mengoyangkan Azmin.

Mengapa? Sebabnya pembangkang Selangor terlalu selesa, tidak ada kehebatan media massa dan sosial serta ngo yang mengoyangkan ibu pejabat SUK dengan isu-isu berat, isu DEIG dah tenggelam, isu pintu gerbang walau ada unsur rasuah pun tenggelam, terbaru isu kubah masjid yang dikatakan membazir juga tenggelam, sepatutnya pengerusi Umno Selangor ambil kesempatan untuk menaji Azmin, nak harap portal Selangor Post? Maaf cakap, Azmin mungkin garu kepala, menatang apa tu?

Permasalahan portal Selangor Post berkisar dengan ilmu syok sendiri yang merasuk majoriti kepimpinan Umno Selangor, apa nak jadi ni?

Kalau benar nak tawan Selangor, perang propaganda dah mula dan dah dilantik unit-unit serangan bertali arus, tetapi apa jadi? Lesu, lunyai, bobrok, hipokrit, malu, serius malu, apalah nak jadi.

PM Najib pernah usulkan kekecewaan itu pada konyensyen Umno Selangor pada november 2014 lalu, Sekarang 2016, lagi 2 tahun lebih nak pru, kemana pergi komandan yang pakar-pakar sebelum ini?

Apa nak jadi Umno Selangor? teguran ini untuk semua, bukan untuk kepentingan. Nak menang perang ke nak hulur kepala kepada musuh? Politik apa yang merasuk kalian semua?

Bersambung... 

Perihal ketua perang Media Selangor kepunyaan Umno diketuai oleh bekas orang Pas yang pernah bekerja dengan TV Pas, tunggu pendedahan yang lain. 

Jangan lupa hastag
#SalamTingkat9

Sabtu, 6 Februari 2016

RAFIZI ANGGAP TABUNG HAJI TERPAKSA BAYAR DIVIDEN TERTINGGI KERANA KRITIKANNYA

Gila gempak tahap atroman super master alam semesta bila Rafizi membuat tuduhan yang Tabung Haji bakal tidak mampu membayar dividen serta bonus kepada penyimpan.

Dikala tuduhan itu bakal menjadi tanda tanya, kehebatan bakal perdana menteri fasola ini membuat tuduhan sehingga ada dikalangan penyimpan terpengaruh, malah ada yang mencarut tahap tertinggi dengan memaki hamun Tabung Haji tanpa sebab, pok pek pok pek mengutuk sampai diajak satu keluarga, satu kampung, satu penduduk flat, kawasan perumahan untuk keluarkan kesemua duit simpanan dalam Tabung Haji.

Kata mereka mereka tidak percaya lagi dengan Tabung Haji, malah Rafizi ketawa kecil, sambil mengaru perutnya yang montel, Rafizi mengentel pusatnya dan lepas tu bau, hati kecil Rafizi berkata baru padan muka kau Tabung Haji, jangan main-main dengan kehebatanku membuat tuduhan.

Tuduhan Rafizi juga mampu mengoyangkan organisasi seperti NFC, 1MDB serta KWSP.
Setelah penyimpan mengeluarkan habis kesemua duit simpanan mereka, dengan tetiba,  Tabung Haji telah membuat pengumuman muntah darah sehingga ada bekas penyimpan koma, mulut berbuih, mata ke atas, malah ada yang pengsan sambil menggigit buku simpanan Tabung Haji.

Si kepala penghasut yang menyuruh kesemua patut ikut dia keluarkan duit dari Tabung Haji dikatakan membenamkan kepalanya kedalam baldi.

Mana tak sawan, mana tak gila, Tabung Haji member dividen paling tertinggi dalam sejarah, 8%...
Betapa ruginya mempercayai cakap Rafizi, bakal perdana menteri kita semua nanti.
Kerugian gila sebab keluarkan duit tersebut, selepas pengumuman itu, dapat dinilaikan, betapa bodohnya kita mempercayai cakap Rafizi.

Agak-agak berapa kali kita nak diperbodohkan oleh manusia paling pembohong selepas Anwar Ibrahim.

Tahniah Rakyat Malaysia, kahkahkahkah...

#SalamTingkat9

Selasa, 2 Februari 2016

BIARKAN SI IKAN BILIS MENJENTIK SI IKAN JERUNG YANG TENGAH KENYANG!! KENAPA? TAK BOLEH KENA TEGURKAH?

JANGAN SEMBANG NAK MENANG KALAU HANYA BERMAIN KATA, JANGAN SEMBANG SEMUA SOKONG KALAU HANYA SYOK SENDIRI, JANGAN SEMBANG BERJELA KALAU LAGI 2 TAHUN SAHAJA KITA DIAMBANG PERANG, MASING-MASING MASIH TERSENYUM YAKIN TANPA BUAT APA-APA.

ADA YANG KATA, TAK MENGAPA, BIARLAH KALAH PUN, JANJI KITA KENYANG, JANJI APA KITA CERITA KAT ATASAN AHHH PUSING SIKIT SAHAJA.

SEMUA INI POYO, POYO.

RAMAI PEMAIN MEDIA HEBAT-HEBAT DI SELANGOR MEREKA ABAIKAN, YANG BESTNYA SI KAKI KENYANG TERLENTANG JUGA GELAK DALAM HATI, AKU JUGA SELAMAT, ALMAKLUMLAH SIAPALAH BERANI NAK JENTIK AKU..

TAK SALAH MENJENTIK, SEBAB KALAU TAK JENTIK MEREKA MAKAN SAMPAI MUNTAH.. 

JADI SALAHKAH MENEGUR?


#TM
#KekalNajib

Khamis, 28 Januari 2016

BILA PEMBERONTAK MENGUASAI SPRM, PERLU PENCEGAHAN YANG NYATA PIHAK ATASAN SERTA TEGAS MENANGANINYA!!!

Masalah besar dalam agensi-agensi dalam merealisasikan ketelusan seperti SPRM mempunyai ramai musang berbulu ayam yang kerjanya sentiasa membocorkan rahsia, mengeluarkan kenyataan bercangah, mengelirukan serta sengaja membuat persepsi jahat.

Jadi eloklah SPRM lakukan pembersihan supaya dapat menjaga  ketelusan dan ketegasan badan pencegah rasuah dan korupsi itu.

Bayangkan, anasir jahat yang membocorkan apa saja dokumen, rakaman audio kepada pihak tertentu untuk melakukan kerosakan kepada individu yang tidak digemari.

Makhluk perosak pembangkang serta pemberontak pro tun harus kita hapuskan. Kerana mereka adalah musuh yang nyata.

KENYATAAN MEDIA RASMI KETUA PESURUHJAYA SPRM: SPRM TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP MANA-MANA KENYATAAN TANPA IZIN

Lanjutan daripada laporan media hari ini, saya ingin menyatakan sekali lagi yang SPRM tidak akan, sama sekali, mempertikai atau mempersoal keputusan Peguam Negara terhadap kes Perdana Menteri.
Sebagaimana dinyatakan semalam, rujukan kami kepada Panel Penilaian Operasi (PPO) adalah langkah standard operasi sebagai sebahagian daripada proses memuktamadkan sesuatu kes.

Bagi memberi perincian lebih jelas, kuasa Peguam Negara terhadap semua prosiding jenayah diberikan kepada beliau sebagaimana diperuntukkan oleh Perkara 145(3), Perlembagaan Persekutuan. Kuasa ini adalah mutlak dan tidak boleh dipertikai atau dicabar oleh mana-mana pihak berkuasa.
Dan lanjutan daripada laporan media mendakwa terdapat pegawai SPRM yang mengeluarkan kenyataan media tanpa izin serta membuat pelbagai andaian, saya ingin jelaskan, jika ini benar, perbuatan itu tidak akan ditoleransi dan tindakan akan diambil.

Saya telah mengarahkan satu laporan polis dibuat mengenainya agar satu siasatan secara bebas boleh dilakukan.

Pegawai SPRM mestilah mendukung tata etika paling tinggi dan akan dipertanggungjawabkan akan sumpah jawatan yang dipegang mereka.

Melihat ke hadapan, tiada kenyataan oleh mana-mana individu akan mewakili agensi ini sebagai kenyataan rasmi kecuali ia dikeluarkan oleh Bahagian Komunikasi Strategik SPRM selepas menerima kelulusan saya.

TAN SRI ABU KASSIM MOHAMED
KETUA PESURUHJAYA SPRM
PUTRAJAYA
28 JANUARI 2016

https://www.facebook.com/sprm.benci.rasuah/photos/a.379271266935.157657.247689136935/10153472828516936/?type=3


bila penjawat awam sudah biasa menjadi pemberontak

Kalau diikutkan, pelbagai ragam ditunjukkan segelintir penjawat awam yang sepatutnya simpan kebodohan tu sedikit.

Perangai tetap perangai, bila jiwa terarah menjadi pemberontak, maka berontaklah berjela-jela.
Bila seorang cikgu sudah biasa memijak kepala pemerintah.

Malah memungkinkan juga diri sudah biasa melalut ditempat kerja. Adakah anak murid juga diajar memberontak?

Banyak orang sakit sekarang nih.

ps: agaknya kalau bersuami, memungkinkan suaminya kena berhati-hati, bahaya beristerikan orang sort jiwa.


Rabu, 27 Januari 2016

BILA SYAITAN SUDAH KEPANASAN BERKENAAN ISU RM2.6 BILLION SELESAI

Kalaulah rasa sampai pihak pemerintahan Arab Saudi pun dikira membohong, eloklah pembangkang saman, atau bawa isu ini ke PBB.

Bila suruh siasat dah pun siasat, jadi nak apa lagi sebenarnya? Bila dah pulangkan wang dah dikatakan bodoh pula PM kita kerana pulangkan wang berbillion tu.

Orang Malaysia ni kena penyakit sawan babi agaknya. Babi pun takkan mengaku tu sawan dari dia.
Makin sakit mental keadaan orang yang cukup sakit jiwa bila isu RM2.6 billion sudahpun selesai.

ARAB SAUDI : SUMBANGAN USD 681 JUTA DILULUSKAN PEMERINTAH TERTINGGI SAUDI

Wang sejumlah USD 681 juta (£ 479 juta) yang didepositkan di dalam akaun bank Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak oleh Arab Saudi adalah untuk membantu beliau memenangi pilihan raya pada tahun 2013, menurut sumber dari Arab Saudi.

Peguam Negara Malaysia telah membebaskan Najib dari dakwaan rasuah pada Selasa, selepas memutuskan bahawa wang itu adalah sumbangan daripada keluarga Diraja Arab Saudi.

Najib telah menafikan bahawa wang itu datang dari dana pelaburan milik negara iaitu 1MDB sepertimana dituduh WSJ. Sumber Arab berkenaan berkata sumbangan itu dibuat di tengah-tengah kebimbangan Riyadh terhadap pengaruh Ikhwanul Muslimin.

Pada ketika itu, Parti Islam Se-Malaysia (PAS) merupakan salah satu parti pembangkang di Malaysia dan pengasasnya telah diilhamkan oleh Ikhwanul Muslimin, maka ia sedikit sebanyak memperlihatkan Ikhwanul Muslimin sebenarnya mempunyai banyak sokongan di Malaysia.

Pakatan pimpinan Najib bersiap sedia untuk memenangi pilihan raya tersebut, namun terdapat kekangan dari segi kewangan yang dilihat terburuk sepanjang 50 tahun penguasaan partinya. Sumbangan dana rahsia kepada Najib didakwa dibayar melalui pemindahan atas talian di antara akhir Mac 2013 dan awal April 2013, iaitu menjelang pilihan raya yang berlangsung pada 5 Mei.

Menurut sumber dari Arab Saudi yang boleh dipercayai, identitinya dirahsiakan atas permintaan, memberitahu BBC bahawa pembayaran itu mendapat kebenaran dari pihak tertinggi - pemerintah Arab Saudi ketika itu, Almarhum Raja Abdullah - dengan dana yang terdiri daripada dana peribadi Almarhum serta dana negara Arab Saudi.

Adakah sumbangan peribadi dari keluarga Diraja Arab Saudi ini sesuatu yang luar biasa? Tidak sama sekali, menurut sumber dari Arab Saudi itu, negara seperti  Jordan, Maghribi, Mesir dan Sudan juga pernah mendapat sumbangan berjuta-juta Dolar dari keluarga Diraja tersebut.

"Tiada apa yang luar biasa mengenai sumbangan ini kepada Malaysia," katanya. "Ianya serupa dengan beberapa transaksi yang pernah dibuat oleh Arab Saudi kepada beberapa negara yang lain."
Arab Saudi bertindak pantas dalam usaha membantu penggulingan kepimpinan Morsi di Mesir, berbilion dolar disalurkan dalam bentuk bantuan serta sumbangan kepada kerajaan pimpinan tentera tersebut.

Jordan telah mendapat bantuan lebih daripada $ 1 bilion dari Arab Saudi melalui dana pembangunannya, manakala Riyadh telah mendepositkan lebih daripada $ 1 bilion ke Central Bank of Sudan dan telah menandatangani perjanjian untuk membiayai empangan di Sungai Nil. Maghribi pula telah disediakan dengan minyak, pembiayaan, pelaburan dan peluang pekerjaan sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Walau bagaimanapun, masih menjadi buah persoalan mengenai kerahsiaan dan proses pemindahan dana tersebut, malah tindakan Perdana Menteri Malaysia memulangkan semula 91% dari jumlah sumbangan, 4 bulan selepas menerimanya dan hanya membelanjaka sebanyak $ 61 juta.

Diterjemah Oleh : JASA

Sumber : http://www.bbc.com/news/world-asia-35409424

Mudah nak faham politik Pas sebenarnya

Dikala mereka diambang perpecahan, tahukah anda, strategi licik Pas bukanlah untuk melanyak Dap yang terang-terang memijak kepala Pas ketika bersama Pakatan dahulu. Tetapi strategi Pas hanyalah akan memecahkan undi Umno dikawasan melayu.

Kenapa ayat Istiqomah hingga kemenangan digunakan? Mudah sangat nak selami taktik ini.
Ketika PRU, kawasan melayu akan berlaku pertandingan 3 penjuru. Umno-Pas-Pan.

Siapa yang untung? Sudah pasti Pas, sebabnya mudah, serang Umno dengan gunakan modal-modal apa saja walau fitnah, wujudkan persepsi sangat jahat, Umno dilantun kiri dan kanan, Pas, Pan, Pkr dan Dap.

Disebalik perbalahan Pas dan Pan, sebenarnya wave politik alih perhatian cukup berkesan, wave simpati keterlaluan sudah dijangka. Pas mendapat simpati orang melayu.
Mudah nak buat kira-kira, 3 penjuru, Pas pasti akan menang tipis, memungkinkan 60-70%% kawasan Melayu mereka tawan.

Di kawasan cina pula, Dap adalah king, 99% mereka sudah pasti dalam tangan, pasti.
Jadi strategi alih perhatian supaya Umno terjerat bakal terjadi. Malah memungkinkan kekalahan buruk untuk Umno.

Walaupun ada kata Dap teruk, yup memang teruk dan tak boleh pakai, tetapi Pas lagi licik dalam memasang bom masa kepada Umno.

Pemimpin Pas menyerang PM Najib tanpa belas, pengikut hamun Umno tanpa noktah, Umno pula tak membalun Pas kerana kesihan mereka berpecah.

Bayangkan, PM Najib menghulur salam perpaduan, kita tengok betapa angkuh tahap gaban mereka punya ego. Nak selamatkan kuasa Islam, sudahnya Umno dah nak karam baru cari Pas kata Tuan Ibrahim Tuan Man.

Kalaulah strategi ini berjaya, Dap dan Pas bakal bergabung semula, Pan berkubur, mungkin ramai masuk Pas kembali. Politik punya game licik bukan? Sudahnya BN bakal berkubur.
Apa pula strategi Umno selepas ini? Tunggu dan lihat?

#KitaDalamBahaya

Selasa, 26 Januari 2016

IS PANAS HATI DENGAN KECEKAPAN PIHAK POLIS DAN TENTERA MALAYSIA?


KUALA LUMPUR: Wakil militan IS menghantar mesej amaran kepada Malaysia berikutan usaha negara ini yang giat memerangi kumpulan terbabit.
Menerusi rakaman video yang bertajuk "Mesej Awam Kepada Malaysia" itu disiarkan dalam bahasa Malaysia itu, unit militan IS Malaysia-Indonesia yang dipanggil Katibah Nusantara mengancam untuk membalas dendam berikutan penangkapan ahli-ahlinya.
"Jika anda tangkap kami, kami akan terus meningkat bilangan anggota, tapi jika anda biarkan kami...kita akan lebih dekat dengan matlamat untuk membawa kembali kedaulatan khalifah.
"Mereka yang menamakan kami sebagai Khawarij (ingkar), Daesh (nama lain IS) dan juga sebagai agen Mossad sebenarnya Syiah dan sekutunya.
"Kami tidak akan tunduk kepada sistem demokrasi tadbir urus kerana kami hanya akan mengikut undang-undang Allah."
Selain dari video ancaman itu, terdapat juga satu video yang menyeru 'saudara' Katibah dari Somalia iaitu Al-Shabaab untuk menyertai kumpulan mereka.
Di dalam video tersbut, dilihat salah seorang ahli Katibab, Abdul Halid Dari menggesa mereka untuk berikrar kesetiaan terhadap pemimpin IS, abu Bakr Al-Baghdadi.
Selain itu, Abdul Halid juga ada menyebut tentang ajaran Nabi Muhammad bagi menyakinkan pejuang di Somalia untuk menyertai IS.
Sementara itu, Pengarah Bahagian Anti Pengganas, Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin ketika mengulas mengenai video ancaman berkenaan berkata ancaman dan cabaran kepada Malaysia itu mencerminkan pendirian kurang ajar kumpulan Katibah.
"Ia juga membuktikan bahawa IS, terutamanya golongan Katibah memandang negara kita sebagai sekular dan oleh itu menjadikan kerajaan dan rakyat sebagai sasaran.
"Tidak syak lagi ia sebagai langkah membalas dendam terhadap tindakan pasukan keselamatan kami kepada mereka," katanya sebagaimana lapor mStar Online.
Katanya juga, bahagian anti pengganas akan lebih berhati-hati kerana serangan boleh berlaku pada bila-bila masa.
"Kita perlu sentiasa berjaga-jaga dan tidak mampu untuk membiarkan pengawal kami ke bawah," katanya.
Tentang video yang ditujukan kepada Somalia pula, Ayob Khan berkata biarpun ia mempunyai sarikata dalam bahasa Arab, tapi Abdul Halid bercakap dalam bahasa Melayu dan beliau mengesyaki pembabitan rakyat malaysia di dalam kumpulan Al-Shabaab.
"Ini adalah satu perkembangan baru yang menunjukkan lebih ramai penglibatan rakyat Malaysia dalam kumpulan pengganas," katanya.

Selasa, 19 Januari 2016

DAP SI KAKI PEMBULI, MASALAHNYA KENAPA RAMAI TAK SEDAR-SEDAR?

Sampai begitu sekali Dap lakukan kepada bekas pemandu mendiang Karpal Singh?

Gila mafia bukan? Tetapi dikalangan penjilat Dap menganggap Dap ini sangat mulia, mulia kepala bana diaorang.

Karpal’s ex-driver bemoans not seeing family for 2 years

Charged for reckless driving, C Selvam says all he wants is to return to his family in India and help them financially.

PETALING JAYA: The former driver to the late Karpal Singh, C Selvam, 29, was in tears as he narrated how much he missed his family back home in India.

As the eldest son, Selvam said he felt hapless as he could not return home to help lessen their financial burdens.

“I just want to return to India and be with my family. It has been over two years since I last met them,” said Selvam, at a press conference at the Nepal Consulate in Perai today.

The press conference was arranged by Parti Cinta Malaysia vice-president Huan Cheng Guan, who is also the Nepal consul-general in Penang.

Present at the press conference was the consulate secretary, K Prabakaran.

Selvam has been “stranded” in Malaysia since April 17, 2014 after the car he was driving, Karpal’s Toyota Alphard, collided with a lorry on the North-South Expressway near Kampar.

The accident killed Karpal, 74, and the DAP leader’s aide Michael Cornelius, 39, on the spot.
Selvam and Karpal’s third son Ramkarpal Singh escaped with minor injuries.

The Tamil Nadu native is on trial for dangerous and reckless driving.

After Selvam was charged and jailed for over a month, Huan posted bail of RM5,000 and secured his release.

Since then Selvam has been under the care of Huan, who told newsmen he had spent some RM42,000 to date for the Indian national’s accommodation, meals, travelling expenses for court hearings, monthly special pass and passport renewal.

Being an Indian national, Huan said Selvam was not allowed to work pending his case.
This meant he could not send money back home to his family who need at least RM1,000 to RM1,500 monthly to survive in India.

Considering Selvam’s plight, Huan has appealed to generous Malaysians to help the man send money home to his family.

Those who wish to donate for Selvam can contact or WhatsApp Huan at 017-9898468 or Praba at 016-4540096 or 013-3886888.

BETULKAH SEKIRANYA RAFIZI RAMLI MENJADI MENTERI KEWANGAN, MALAYSIA AKAN LEBIH HEBAT EKONOMINYA?

Melihat keadaan sekarang ekonomi dunia mengalami saat kelam, dijangkakan keadaan paling rumit itu bakal berlaku pada tahun 2017-2018.

Taikun-taikun besar dunia sudah menjangkakan keadaan getir ini disebabkan harga minyak, konflik berpanjangan di tanah Arab, Syria serta gerakan elstremis IS yang bakal merencanakan kerosakan ekonomi secara total.

Negara membangun seperti Malaysia juga menghadapi pengurangan pendapatannya.
Perlaksanaan GST adalah titik tepat kerana pengkaji ekenomi sudah mewar-warkan keadaan kejatuhan harga minyak secara besar-besaran.

Tindakan cerdik PM kita dalam melakukan perubahan langsung ekonomi Malaysia sangat membantu Malaysia dalam menghadapi keadaan genting ini.

Para pemuja Pakatan Rakus, pembangkang dari longkang, mereka hanya pandai bersembang semacam Tuhan.

Contoh Rafizi Ramli, dia menaji perlaksanaan GST, dia popular kerana ramai terpengaruh dengan ideanya yang anti GST, konon GST meranakan rakyat.

Sudahnya dalam bajet Pakatan Harapan, GST tetap dilaksanakan sekiranya Pakatan Harapan memerintah, itu apa punya bahan lawak Rafizi buat tu? Mana pergi anti GSTnya?

Nak jaga negara bukan sembang kencang je tahu, bukan hanya populariti sahaja mampu dikejar, keadaan realiti tu yang patut pemimpim pembangkang sedar. Cakap saja tak boleh bawa ke mana.
Moga negara kita terlindung dari anasir perosak seperti Rafizi bodoh!!

#KekalNajib

Ahad, 17 Januari 2016

KALAULAH DAP DOMINAN MENJADI KERAJAAN DI MALAYSIA PASTI MALAYSIA SANGAT MAJU!!

Ini yang menjadi tanda tanya, nampaknya keadaan semasa, orang melayu sudah tidak kisah dengan kuasa dominan Dap bakal sebat pru 14 nanti.

Bukan bercakap kosong, bila sekor pak jenglot badut sarkes Pas atau Umno tidak mampu nak menumbangkan suara dan virus Dap.

Dap mempunyai virus cukup hebat dalam merencanakan impian mereka menakluk kuasa dari Umno.
Ramai kata mustahil, kena ingat sekarang ini betapa mudahnya Melayu kena beli, menjadi macai Dap dengan taburan duit yang cukup kukuh dari Dap.

Ramai kata, uish mana mungkinlah, hah yelah, Dap gelak sampai terlentang tau, statistik daftar mengundi menunjukkan berjuta dari anak muda Melayu tidak mendaftar sebagai pengundi.

Perghh, sembang dalam media sosial, budak Melayulah paling hebat, dia lah juara dalam memaki hamun apa saja yang mereka tidak suka, asal usik gaya hidup mereka, maka berbakul makian mereka lenjunkan.

Tetapi dalam media sosial jelah mereka hebat, tetapi hakikat, kuasa bakal kena kulup dengan kiasu-kiasu sikit je masa lagi.

Dap dah daftarkan pengundi baru mereka seramai mungkin, dikatakan juga, 200k pengundi baru sudah didaftarkan di Selangor sahaja.

Nampak kelakar, lagi kelakar bila Umno mahupun Pas hanya berkata, ohhh, semua sedang bekerja menaji sama sendiri, Umno dengan musuh dalam selimutnya, Pas dengan musuhnya puak Pan, berliganlah mereka sampai lupa Dap dah mampu memijak parti besar seperti Umno dan Pas.

Masing-masing fikir, ahh asal masih boleh hidup lantak pi semua tu.
Jadi adakah survival orang melayu bakal hancur? Lu pikirlah sendiri.

#AbahKauHijau


Jumaat, 15 Januari 2016

SENJATA RASIS YANG SENGAJA DIBUAT? FIKIRKAN

Inilah dia ajaran ultrakiasu chuavanis keterlaluan yang di ajar kepada bangsa cina setelah kuasa politik mereka sudah pegang.

Adakah kalian mampu berdiam diri ketika maruah seorang guru melayu diperlakukan sedemikian.

Kenapa page-page Facebook popular tidak memviralkan perihal ini?

Dulu ada kes di sekolah rendah pristana sungai buloh, Selangor, kononnya guru besar menyuruh pelajar bukan Islam makan ditandas, lihat bagaimana kemaruknya perilaku kiasu memainkan isu perkauman dan agama ketika itu.

Kadang-kadang perilaku kiasu ini kalau dilihat, bukan sebab tak sengaja, tetapi memang sengaja menyiram bibit perkauman.

Adakah ini sengaja dilakukan untuk menaikkan kemarahan orang melayu dan berlakulah keadaan yang sukar dijelaskan nanti.

Adakah ia berkisar dengan PRN Sarawak? Ini hanyalah imiginasi penulis kerana macam sudah dirancang, modal ampuh untuk merosakkan kepercayaan pengundi Sarawak adalah senjata "rasis".

Pihak berkaitan perlulah berwaspada, jarum tikam secara halus sudah pun bermula.

Diharap juga kementerian pelajaran dapat tangani keadaan ini dengan bijaksana.

#Rasis

http://www.pru14.tv/2016/01/14/guru-melayu-dakwa-diserang-dan-pernah-dihalau-dari-sebuah-sjkc-di-johor/

Rabu, 13 Januari 2016

RAFIZI BAKAL MENJADI PENASIHAT EKONOMI ARAB SAUDI?

Berlegar-legar di whatsap, Facebook, Telegram yang khabarnya Arab Saudi berminat untuk melantik Rafizi Ramli sebagai penasihat ekonomi yang tugasnya memulihkan keadaan ekonomi genting di sana. Tidak pasti kebenarannya. Tiada siapa dapat mengesahkannya.

Sepatutnya Pakatan Harapan, Pkr terutamanya berbangga kalau pengiktirafan ini bakal menaikkan nama parti itu dipersada antarabangsa.

Bukan calang-calang orang seperti Rafizi mampu memulihkan ekonomi sesebuah negara.
Cara Rafizi menjelaskan isu 1MDB secara zuhud dan menilaikan strategik 1MDB ini boleh merosakkan ekonomi Malaysia menaikkan rating namanya di mata dunia.

Strategi politiknya, pada tahun 2014, idea langkah kajangnya cukup berkesan kepada Pakatan Rakyat yang sekarang sudah bertukar kepada Pakatan Harapan, wujudnya Parti Pan akibat strategi paling terhebat dari langkah Kajang, sebabnya pergolakan Pas dan Dap, Pkr dan wujudnya Pakatan Harapan mengantikan Pakatan Rakyat. Idea langkah Kajang kata Rafizi bakal menguatkan Pakatan untuk menawan Putrajaya.

Paling diingati, pakar ini mengatakan, untuk menstabilkan harga barang, minyak petrol perlu turun harga, sekarang harga petrol pun dah turun, jadi harga barang belum tentu.

Jadi memang berbaloilah kalau mana-mana negara yang ingin sangat melantik Rafizi Ramli sebagai penasihat ekonomi.

#JanganKecamDia

Ahad, 10 Januari 2016

RAFIZI TIDAK YAKIN DENGAN AMANAH?

Melihat keadaan pakatan baru yang sengaja diwujudkan dengan nama baru Pakatan Harapan. Nampak gayanya antara Dap, Pkr dan Amanah sudah terjerumus dengan taktik politik memakan diri.

Wujudnya Amanah adalah kerana inginkan Pas ditanam aurs politiknya.

Tetapi apa yang berlaku, serangan ke atas Hadi Awang untuk melumpuhkan imejnya dimata akar imbi Pas semakin hilang arah, malah sokongan simpati menjadikan makin ramai pula menjadi Ahli Pas bukannya Pan.

Itulah yang memeningkan kepala sang pencipta parti Amanah. Dap terutamanya yang dikatakan juga pemberi dana untuk parti serpihan Pas itu.

Apakah keadaan ini bakal merosakkan perancangan Dap, Pkr untuk menakluk Putrajaya?

Tanpa Pas sememangnya keadaan Pakatan Harapan cukup lesu. Lesunya ibarat jatuh tertiarap terkena pula taik kucing fresh dihidung pula tu.

Kesimpulannya, Pas bergerak seorangan pun tiada masalah, isu kerjasama dengan Umno pun hanya cerita-cerita donggeng sahaja.

Kita tunggu drama-drama mereka yang cukup pecah panggung nanti.

#MerekaBerpecah

Rabu, 6 Januari 2016

DS NAJIB DIHINA DICACI TANPA SEBAB KERANA KEBODOHAN BANGSA MELAYU YANG SUKA TELAN BERITA FITNAH!!

Sememangnya bukan mudah menjadi DS Najib, beliau ibarat kain buruk yang mudah dipijak, dibaling dan dibuang begitu sahaja.

Betapa hinanya beliau yang tanpa sebab dihina sebegitu rupa, bukan semua mampu menjadi DS Najib, bayangkan gambarnya diletak najis, dibakar, diludah, dicerca kerana manusia bodoh bernama melayu mangkuk ayun yang nilai dirinya hanya menelan perkara negatif.

Enjoy sana sini, sudahnya duit semakin kurang DS Najib juga dicercanya sebab menyusahkan dirinya, banyak tuduhan keterlaluan dilepaskan dalam Facebook, whatsap, twitter demi kepuasan tanpa sebab, makanan kejahatan sudah nyata mengalir dalam diri mereka, yang sedih orang kita, Melayu yang begitu angkuh menghina orang lain.

Dunia media sosial semakin tidak waras.

BACA DAN NILAILAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

1. Selama ini saya menulis kepada ahli UMNO, izinkan saya buat kali pertama menulis kepada rakyat Malaysia. Hari ini, Perdana Menteri Mohd Najib Razak sudah menjadi seperti sampah dan kain buruk kepada sebahagian rakyat Malaysia yang mempunyai kepentingan politik dan yang sekadar ikut-ikutan. olah-olah Mohd Najib tidak pernah berbuat apa-apa kepada kita.

2. Hampir menitis air mata saya apabila melihat keadaan di media sosial, rangkaian perbualan WhatsApp dan perbualan politik di kalangan sebahagian besar rakyat Malaysia yang mencerca, menghina, memfitnah dan menipu untuk memburukkan Mohd Najib.

3. Memang dalam masa lapan bulan ini Mohd Najib berhadapan dengan kemelut 1 Malaysia Development Berhad (1MDB). Mohd Najib dalam usaha memulihkan 1MDB kerana beliau percaya syarikat ini sungguhpun bermasalah, ia adalah masalah yang perlu diselesaikan.

4. Tidak cukup itu Mohd Najib dituduh merompak wang 1MDB sebanyak RM 2.6 Bilion. Siasatan SPRM mendapati ia tidak benar.  SPRM juga mengesahkan ia merupakan sumbangan dana politik yang tiada kena mengena dengan sebarang keputusan  atau hasil kerajaan mahu pun 1MDB.

5. Dengan kata lain tiada unsur rasuah atau korupsi. Rakyat biasa memang tidak faham dan tidak akan faham permainan politik ini. Baiklah kita anggaplah ini sisi buruk Mohd Najib. Soal salah atau tidak biarkan Undang-undang menentukan. Namun, apakah sejak mengambil alih pentadbiran Mohd Najib tidak melakukan apa-apa kebaikan kepada kita semua rakyat Malaysia sehingga beliau layak dijadikan bahan jenaka, cercaan, umpatan dan lebih teruk difitnah?

6. Selama lima tahun Mohd Najib memacu pertumbuhan ekonomi negara yang begitu cemerlang. Sudah lupakah rakyat Malaysia bahawa sejak pentadbiran Mohd Najib, jumlah pelaburan asing langsung meningkat dari RM 5.1 Bilion pada 2009 (tahun beliau mengangkat sumpah) meningkat kepada RM 29.183 B (2010), RM 37, 325 B (2011), RM 31,118 B (2012), RM 38.8 B (2013) dan RM 39.6B pada 2014.

7. Apakah kerana kita tidak mendapat dan secara langsung, maka kita tidak langsung menghargai pentadbiran Mohd Najib? Pertumbuhan dan pelaburan besar inilah yang membolehkan ramai dari kita meningkatkan taraf hidup. Dulu makan di KFC atau McDonald adalah acara bila dapat gaji, hari ini sebahagian besar sudah menjadi acara mingguan dan harian.

8. Mohd Najib juga dimaki hamun oleh sebahagian rakyat yang tidak mahu membaca dan mengkaji apabila ringgit jatuh kepada RM 4 per USD 1. Kejatuhan nilai ringgit terburuk dalam tempoh 17 tahun adalah fenomena antarabangsa berikutan hampir semua matawang negara pesat membangun mengalami kejatuhan berbanding dolar.

9. Adakah rakyat Malaysia tahu daripada 174 matawang dunia, hanya 18 matawang yang tidak terjejas berikutan pengukuhan US Dollar? Malaysia sebagai negara pengeksport minyak dan minyak kelapa sawit sama seperti beberapa negara yang komoditi utama jatuh.
10. Bencinya mereka kepada Mohd Najib, sanggup menipu mengatakan keadaan sekarang lebih teruk dari 1998.

11. Ramai tidak suka tapi saya mahu sebut juga bahawa di bawah Mohd Najib, pembangunan luar bandar digandakan, Sabah dan Sarawak serta kawasan pedalaman mendapat perhatian khusus. Polisi pro-rakyat seperti BR1M, Klinik 1 Malaysia, Pusat Tranformasi Bandar (UTC), Permata, bantuan pembinaan rumah rakyat miskin, pembinaan rumah mampu milik untuk rakyat dan ratusan pembaharuan lain; dilaksanakan dengan pantas bagi mengurangkan beban hidup rakyat dan karenah birokrasi.

12. Malangnya ini dilupakan oleh sebahagian rakyat kerana mereka suka melihat keburukan dari kebaikan. Kita lebih suka mendengar keburukan dari kebaikan. Budaya apa, ajaran apa dan budi apa yang kita ada hari ini?

13. Sangat mengelirukan yang banyak memaki hamun dan mencerca Mohd Najib di laman sosial ialah manusia Melayu, Islam dan ada yang bertudung. Mereka seolah-olah lupa sumbangan dan usaha Mohd Najib menyediakan begitu banyak peluang dan modal kepada bumiputera dan pembangunan syiar Islam.

14. Sepanjang lima tahun pentadbiran ini sudah berbilion Mohd Najib beri bantuan dan peruntukan kepada kaum bumiputera. Namun Melayu tidak pernah sepatah mengucap terima kasih. Sebaliknya apabila Mohd Najib mengumumkan bantuan 50 juta kepada usahawan Cina, itulah dijadikan modal memaki Mohd Najib.

15. Melayu apa, Islam apa kita ini? Hanya kerana diuji sedikit dalam kegetiran ekonomi kini, kita mula menghina dan mencerca pemimpin Islam. Sebahagian kita menghina pemimpin Islam hanya kerana prasangka buruk dan kecewa dengan kehidupan kita sendiri?

16. Perdana Menteri yang kita hina ini, seperti kata Profesor Ridhuan Tee Abdullah, merupakan penggerak pendamaian Islam di seluruh dunia, dari mengatur pertemuan Fatah dan Hamas di Kuala Lumpur,  sehinggalah turun sendiri ke Gaza bagi mendamaikan umat Islam di sana.

17. Mohd Najib juga turun sendiri ke Selatan Filipina bagi membantu umat Islam, menamatkan konflik 70 tahun  bangsa Moro dengan kerajaan Filipina; dan sekarang sedang berusaha menyelesaikan konflik umat Islam Selatan Thailand yang telah berlarutan selama 50 tahun.

18. Malangnya ada antara kita bukan sekadar mahu menjatuhkan beliau, malah sanggup memfitnah, memaki hamun dan tidak mahu menerima sebarang penjelasan langsung kerana kepentingan politik. Tidak cukup itu, isteri Perdana Menteri juga dicerca, dihina dan dituduh bermacam-macam, seolah-olah kita semua hidup berjiran dengannya dan tahu segala perilaku beliau.

19. Mohd Najib sebagai manusia biasa tidak dapat lari dari kesilapan dan kelemahan. Namun apakah sekian banyak usaha baik yang dibuat beliau ini tak ubah seperti mencurah air di atas daun keladi? Atau kita sudah menjadi bangsa yang tidak mengenang budi?

20. Hari ini Allah uji kita sedikit, kita sudah berpecah belah, lupa kepada jasa dan usaha pemimpin hari ini dan menafikan nikmat hidup di negara ini yang jauh lebih baik dari sebahagian negara.

21. Sedar atau tidak mereka yang memperlekehkan kerajaan hari ini melalui gosip, taksub dan taklid buta kepada usaha menjatuhkan Mohd Najib telah mewujudkan krisis keyakinan kepada negara ini di kalangan pelabur asing.  Jadi siapa yang sedang memusnahkan negara ini, Najib atau kita sendiri?

Akhirul kalam, jangan kita kufur (nafikan) nikmat Allah kerana saya khuatir suatu hari nanti Allah tarik nikmat ini.

Wassalam

Selasa, 5 Januari 2016

APAKAH KEPUTUSAN KERJASAMA ANTARA PAS DAN UMNO BAKAL GAGAL? GEMBIRALAH MUSUH ISLAM

Diharap walau apa sahaja keputusan dari Hadi Awang, memungkinkan suatu yang postif, atau berbalik kepada keadaan normal, Pas tetap seteru dengan Umno cuma kali ini tidak semacam bersama pakatan rakyat dahulu, melawan Umno dengan amarah, dendam, iri hati, membuta tuli hamun, maki dan caci.

Kita perlu ingat, musuh Islam sedang bergembira dengan keadaan pecah belah antara orang melayu sekarang, tu pasal Dap cerdik bermain strategi, mereka melahirkan Pan, adakah kerjasama Pas dan Umno bakal terjadi?

Adakah keputusan itu akan merosakkan sama sekali usaha kafir untuk menakluk negara bertuah ini dari tangan orang Islam?

Ramai kata mustahil, tetapi kena ingat tidak ada yang mustahil bila kafir melakukan dark side strategi, yang rugi kita, yang melopong bukan Umno sahaja, malah Pas juga. Orang Islam hanya ada pada nama, Singapura contohnya.. apa jadi?

KERJASAMA PAS-UMNO: HARON DIN MINTA TUNGGU PEMGUMUMAN PENTING HAJI HADI AWANG

SEGALANYA jelas terserlah, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pemimpin spritual PAS Datuk Seri Dr Haron Din yang juga Mursyidul Am PAS adalah dua tokoh PAS yang cenderung kepada 'perpaduan ummah' iaitu kerjasama PAS-UMNO. Dengan barisan kepimpinan diperingkat pusat yang menyokong secara total kepimpinan keduanya selepas 'gunting dalam lipatan' telah keluar beramai-ramai menubuhkan parti baru selepas tewas dalam pemilihan PAS Jun tahun lalu. Pemerhati politik menunggu penuh minat pengumuman yang dijangka dibuat oleh Haji Hadi mengenai apakah parti tersebut bersetuju menerima pelawaan UMNO untuk mengadakan kerjasama politik. "Pinangan' dari UMNO dibuat oleh Datuk Seri Najib Razak ketika merasmikan Perhimpunan Agung UMNO awal Disember lalu di PWTC. Difahamkan PAS bakal mengumumkan keputusan rasmi mengenai kerjasama politik diantara parti Islam itu dengan parti pemerintah, UMNO dalam masa terdekat ini. Mursyidul Am PAS Dr Haron Din dipetik berkata keputusan itu akan diumumkan dalam sehari dua ini oleh pimpinan tertinggi parti. "Mungkin perlu tunggu sehari dua lagi, akan ada pengumuman rasmi.sama ada jadi tak jadi dalam sehari dua ini", katanya. Haji Hadi dijadual memberi taklimat khas mengenai perkara tersebut kepada seluruh pimpinan PAS negeri, Ahli Parlimen PAS, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan pimpinan akar umbi yang bakal berlangsung di Kota Baru Sabtu ini. Sebelum ini perkongsian pentas antara Haji Hadi dan Najib dalam program Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 yang diadakan pada bulan lalu menimbulkan pelbagai persepsi dan perdebatan, sama ada di media arus perdana mahupun di media sosial. Selain itu Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang melahirkan keyakinan bahawa sudah wujud keserasian dalam pemimpin UMNO dan PAS untuk menyatakan kerjasama kedua-dua parti itu secara formal. Menurutnya usahasama dan perpaduan kedua-dua parti itu sejak kebelakangan ini adalah sesuatu yang menggalakkan dan ikatan tahaluf siyasi boleh terjalin andainya ada persefahaman yang termeterai. PAS sebelum ini mengekalkan keputusan parti itu untuk tidak menyertai Pakatan Harapan yang disertai PKR, DAP dan parti serpihannya (PAN) yang mempunyai objektif yang sama untuk menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional daripada menguasai Putrajaya. Malah, Haji Hadi berkata, perjuangan PAS kini berpaksi kepada mengubah dasar pemerintahan kerajaan, bukan semata-mata ingin merebut jawatan dan mahu memerintah negara. "PAS sedia menjadi penasihat dan pembantu sekiranya UMNO ubah dasar pemerintahan. Kita bukan gilakan kuasa atau mahu kuasai Putrajaya. Sekiranya mereka enggan terima nasihat atau pandangan, barulah kita ambil pendekatan lain iaitu ambil alih pemerintahan. "Kita sekarang mahu perbetulkan kerajaan, bukan mahu ikat kerajaan atau berebut jawatan. Kita sekarang bukan mahu jatuhkan perdana menteri tetapi mahu perbetulkan dasar yang dibawa," kata Haji Hadi.

http://klxpress.com.my/bahasa-melayu/21-politik/9781-kerjasama-pas-umno-haron-din-minta-tunggu-pengumuman-penting-haji-hadi.html

KERANA MEDIA SOSIAL DAN SEBARAN FITNAH TANPA KAWALAN, MENJADI DALANG KEROSAKAN TERUK AKIBAT "ARAB SPRINGS"

Semua sudah tahu, apa yang berlaku di tanah Arab adalah kerana kebodohan rakyat mereka sendiri yang termakan emosi fitnah, di jaja dengan propaganda pemimpin mereka rasuah keterlaluan, kuku besi yang sangat kejam, zalim, aniaya orang awam.

Setelah berlakunya "Arab Springs" sudah pasti keadaannya bukan bertambah baik, malah keadaan rakyatnya juga semakin teruk, malah itulah hadiah paling bermakna kerana termakan hasutan konon perubahan akan lebih baik.

Malah dikatakan keadaan perang saudara yang tidak tahu bila akan berakhir. Maka sudah pasti kanak-kanak, wanita dan orang tua menjadi mangsa.

Ada satu artikel dimana penyebaran video mengatakan seorang gadis dirogol beramai-ramai oleh manusia yang mengambil kesempatan dengan keadaan yang tidak ada undang-undang.

Di malaysia juga puak pemberontak iaitu pihak yang gilakan Putrajaya making ghairah menjaja fitnah kononnya keadaan Malaysia sangat teruk, buruk, hina, zalim dan rakyat teraniaya. Malah propaganda media gerila fitnah yang bermaharajalela membuatkan puak-puak gila kuasa gembira tak terkata, sehingga rakyat biasa seawal kanak-kanak diajar membenci pemimpin Islam.

ARAB SPRINGS SATU KESILAPAN

Kematian seorang peniaga jalanan di Tunisia, Moha­med Bouazizi yang membakar di­rinya lima tahun lalu di sebuah ba­ngunan kerajaan di negara itu kerana tidak berpuas hati dengan amalan rasuah di negara itu mencetuskan satu gelombang yang tidak pernah dijangka dalam peradaban manusia pada abad ke-21.

Gelombang yang dikenali de­ngan ‘kebangkitan rakyat’ atau Arab Springs pada Januari 2011 itu, telah membuka mata banyak pihak terutamanya rakyat di negara-negara yang kerajaannya mengamalkan pemerintahan kuku besi, rasuah atau kerajaan autokrat yang memerintah selama berdekad-dekad, selain pengaruh media sosial.

Kerajaan Tunisia, Mesir, Libya dan Yemen tumbang di tangan rakyatnya sendiri, ekoran demonstrasi meluas yang diadakan rakyat bagi membantah pemerintahan autokrat, kuku besi dan amalan rasuah yang mereka dakwa menyebabkan pentadbiran negara menjadi tidak telus dan rakyat hidup menderita.

Presiden Tunisia, Zine al-Abidine Ben Ali dijatuhkan oleh rakyatnya pada Januari 2011 diikuti Pre­siden Mesir, Hosni Mubarak yang digulingkan pada Februari 2011, manakala Presiden Libya, Muammar Gaddafi mati dibunuh di ta­ngan rakyatnya pada Ogos 2011.

Namun, beberapa negara Arab lain ‘terselamat’ daripada digulingkan rakyatnya sendiri selepas kerajaan yang ada, bersedia dibubarkan atau bersedia membuat perubahan termasuk Bahrain, Jordan, Oman, Kuwait dan Lebanon.

Bagaimanapun, tidak semua kebangkitan rakyat itu berakhir dengan ‘mimpi indah’ seperti yang berlaku di Syria ketika ini selepas negara berkenaan dibelenggu de­ngan perang saudara yang belum menampakkan tanda bila akan berakhir.

Usaha penduduk Syria untuk menggulingkan Presiden Bashar al-Assad yang berkuasa sejak tahun 2000 bukan sahaja tidak berjaya malah menyebabkan rakyat berdepan ‘mimpi ngeri’ apabila kebangkitan rakyat sejak Januari 2011 mengakibatkan rakyat berdepan krisis kemanusiaan paling buruk.

Perang saudara di Syria yang memasuki tahun kelima menyaksikan lebih 200,000 rakyat terkorban, manakala lebih empat juta lagi terpaksa menjadi pelarian de­ngan keadaan diburukkan ekoran campur tangan tentera asing yang mengebom negara itu saban hari.

Lebih memburukkan keadaan, kumpulan militan Negara Islam (IS) dilihat mengambil kesempatan daripada ‘kelemahan’ kerajaan Damsyik yang terpaksa berperang dengan rakyatnya sendiri apabila mengumumkan penubuhan kerajaan Kha­lifah di Syria dan Iraq pada Jun 2014.

Kehadiran kumpulan militan IS yang mewujudkan pusat pemerintahan di Raqqa, Syria menimbulkan fenomena yang sama sekali sukar digambarkan apabila kumpulan militan itu melakukan kekejaman bukan sahaja ke atas penduduk bukan Islam, malah kepada penduduk Islam, membunuh warga asing yang dijadikan tebusan, membunuh kanak-kanak dan menjadikan wanita sebagai hamba seks.

Menurut kumpulan pemantau hak asasi Syria, sejak menubuhkan kerajaan Khalifah, kumpulan militan IS telah membunuh sebanyak 2,001 orang awam termasuk 420 anggota mereka sendiri di Syria.

Kumpulan itu turut menarik kaum lelaki dari negara Asia Barat dan Eropah menyertai kumpulan berkenaan dengan Tunisia dilapor mempunyai kira-kira 2,400 rak­yatnya terlibat dengan militan IS di Syria sejak 2011.

Selain menimbulkan krisis kemanusiaan, sistem politik pasca Arab Springs dilihat menjadi agak bercelaru dan tidak menarik.

Di Libya misalnya, meskipun parti Kongres Agung Kebangsaan (GNC) dan Dewan Perwakilan Libya bersetuju membentuk sebuah kerajaan perpaduan di negara itu pada bulan lalu, namun mereka gagal mencapai kata sepakat bagaimana untuk membentuk kerajaan perikatan tersebut.

Pengarah Institut Sadeq, Anas El Gomati yang merupakan pakar pemikir Libya berkata, bukan mudah untuk mencapai kata sepakat dalam perjanjian itu kerana ia memakan masa yang sangat lama.

Mesir pula selepas Presiden Muhamad Morsi digulingkan oleh tentera dan mengharamkan pergerakan Ikhwanul Muslimin pada 2013, pilihan raya negara itu yang diadakan sebanyak dua pusingan pada 18 dan 19 Oktober serta 22 dan 23 November lalu dilihat hambar, berbeza sama sekali dengan keadaan pada pilihan raya 2011-2012.

Ini kerana, golongan muda yang mewakili majoriti penduduk Mesir menjauhi pilihan raya berkenaan dengan ramai yang menganggap­nya sebagai penipuan kerajaan dan menurut suruhanjaya pilihan raya Mesir, hanya 28 peratus atau 15 juta pengundi berdaftar yang melaksa­nakan kewajipan mereka.

Berdasarkan satu laporan oleh Bank HSBC pada 2013, mereka meng­anggarkan kerugian akibat gelombang Arab Springs di tujuh negara paling terjejas iaitu Mesir, Tunisia, Libya, Syria, Jordan, Lebanon dan Bahrain mencecah sehingga AS$800 bilion (RM3.4 tri­lion) pada 2014.

Malah menurut HSBC, Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) di negara-negara tersebut menjadi 35 peratus lebih rendah pada akhir 2014 berbanding sebelum gelombang Arab Springs.

Financial Times pula melaporkan, kerosakan akibat Arab Springs bukan sahaja ke atas KDNK tetapi juga kadar pengangguran pasca peristiwa berkenaan melambung dan tadbir urus serta kedaulatan undang-undang menurun sejak 2010.

Malah pengangguran di rantau Asia Barat kini merupakan antara yang tertinggi di dunia.

See more at: http://m.utusan.com.my/berita/luar-negara/arab-springs-satu-kesilapan-1.176002#sthash.jcb4H5Nd.dpuf

CALON PH SEMENYIH KANTOI ADA PHD PALSU? #viralhancing

Hebat tentera bawang sekarang. Belum sempat apa-apa lagi, calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih sudah kena tenyeh. Aiman Zainali, cal...