Langkau ke kandungan utama

KERAJAAN BARU PALING SUCI BERBANGGA 55 RIBU RAKYAT HADIR DI RUMAH TERBUKA PERDANA SEMALAM

Kerajaan baru, yang menangnya kerana propaganda paling tidak etika pada PRU14 yang lepas, mengumumkan untuk berjimat cermat, Menteri kewangannya yang ada pertuduhan mahkamah berkenaan skandal beli banglo murah, sentiasa bermain persepsi kononnya hutang negara sudah melebihi 1 Trillion.

Hari-hari buat sidang media, hampir puluhan ribu kakitangan yang berstatus kontrak diberhentikan, katanya pemberhentian itu disebabkan melibatkan perihal pemimpin terdahulu, guru agama juga diberhentikan, bukan itu juga jkkk, haji 1MDB juga sudah diberi hint untuk tidak diteruskan.

Bukan sedikit diberhentikan, ramai orang Islam, seagama dengan Perdana Menteri yang disayangi umat katanya.

Kerajaan baru tidak berdendam katanya lagi, berjela-jela hujah mengatakan nak selamatkan kewangan negara.

Siaran Piala dunia 2018 Russia, boleh pula sponser, katanya akan beri keuntungan buat RTM.

Rakyat memerhati (Kecuali pencacai taksub) mereka juga tertanya, apa cerita mansuh tol, minyak murah, PTPN tidak perlu bayar sekiranya belum bergaji RM4,000.

Hancing, busuk dipermainkan jiwa pengundi, pekat diludah kononnya tidak mampu meneruskan manifesto kerana Hutang negara sudah 1 Trillion.

Apa cerita penjimatan? Apa cerita cakap berbelit-belit?

Agong batalkan Rumah Terbuka Aidilfitri.

Sultan Muhammad V bersetuju memotong gaji dan emolumen sendiri sebanyak 10% sepanjang tempoh pemerintahannya sebagai Yang di-Pertuan Agong sehingga 2021 dalam usaha membantu ekonomi negara.
“Sultan Muhammad V amat prihatin terhadap tahap hutang negara dan keadaan ekonomi negara.
“Baginda amat tersentuh dan menzahirkan ucapan penghargaan serta terima kasih kepada rakyat Malaysia yang bermurah hati menyumbang kepada Tabung Harapan yang diwujudkan kerajaan baru-baru ini,” demikian menurut kenyataan dikeluarkan Istana Negara hari ini.
Tabung Harapan Malaysia ditubuhkan 30 Mei lalu untuk rakyat menyalurkan sumbangan selepas mengetahui hutang negara mencecah RM1 trilion dan jumlah kutipan itu mencecah RM56.662 juta setakat 3 petang tadi.
https://www.malaysianreview.com/187941/agong-potong-gaji-sendiri-arah-batal-majlis-rumah-terbuka-aidilfitri-di-istana-negara-tahun-ini/
Bila kerajaan yang kerap mengatakan hutang negara membebankan, Mereka mampu pula buat rumah terbuka besar-besaran yang kehadiran hamoir 50 ribu rakyat yang hadir. 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155529586481828&id=323440711827
Katanya ramai yang hadir di rumah terbuka Pakatan Harapan, melayunya tidak seramai mana, yang penuhi adalah bukan menyambut Aidilfitri. Adakah benar?
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156376340850600&id=214066990599

Ulasan

  1. Hahaha..hidup lagi Blogger bangang nii..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenyang makan duit dedak adu domba ye Ted? Kalau anak bangang dan duduk kelas hujung jangan marah cikgu, marah diri sendiri sebab suap duit haram ke mulut mereka.

      Padam
  2. si panted(tat)
    malaun ni pun hidup lagi?
    ...kalau blogger ni tak hidup...kau pun tak dapat nak meroyan disini...bodoh punya panted(tat)

    BalasPadam
  3. Yang datang tu sebab nak makan free & cekau duit Raya je. Maklum le, kos sara hidup makin tinggi walaupun gst sifar. Harga barang masih di takuk lama jugak, tak turun2 jadi terpaksa le beratur utk makan mengalas perut. Dapat le menjimatkan duit dapur utk sehari. Tapi betul ke ramai bukan Melayu yg berkunjung, apa sebabnya, ye? kui kui kui!!

    BalasPadam
  4. Bukan melayu ramai yang datang. tu pun nak mentekedarah free saja. nampak tak sokongan melayu mcm mana. ha ha ha . kena tukar la gamaknya sammbutan tu jadi rumah terbuka bukan aidilfitri ha ha ha ha

    BalasPadam
  5. Melayu kena buang kerja, Melayu dah meluat di kencing oleh PH

    BalasPadam
  6. MAMAK MATDEY ....MELAYU BANGSATTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. ted manoff..cita2 kita dh tercapaiii..janji geng mata sepet kita dapat berkuasa...yabedo bedooo

    BalasPadam
  8. Taikk..bila dh kalah nk jadii rasis plk..perlu 30 tahun utk umno bangkit semula..umno bn lah yg khianat org melayu..bloger2 dedak tajaan najib kini hilang entah kemana..umno dh takde apa dah..umno dh tinggal sejarah..melayu dh melupakn umno..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini