Langkau ke kandungan utama

MELAYU BILA SUDAH HILANG KENIKMATAN UNTUK BERSATU PADU

Gua berpendapat, untuk orang melayu bersatu, adalah dengan merosakkan dahulu apa yang ada, biar masing-masing tanya sama sendiri, sampai ke kampung2 pening kepala memikirkan nasib, anak muda punya banyak takde kerja, ramai terjebak ah long, sampai satu tahap terpaksa membuat pekerjaan haram untuk sara keluarga, bibit emosi yang mendalam, ada yang sok dok tepi kfc tengok keluarga kaya makan sedap-sedap, ekonomi makin sakit.

Maka bersedialah untuk Melayu itu bangkit, tetapi itu semua mustahil, sebab Melayu sekarang dah punya segala-galanya cuma kalau lupa diri, tak bersyukur, hah.. kita tanggung lah akibatnya.

Jangan kata perkara-perkara itu, mustahil untuk berlaku di sini.

Syria, pada zaman kesenangan mereka, roti yang jatuh ke tanah dibiarkan dipijak-pijak makanan dan banyak makanan membazir, sebab ketika itu rakyatnya segalanya senang.

Di Iraq zaman kegemilangan iaitu zaman bermewah-mewah dahulu, majoriti keluarga mereka apabila menghidangkan makanan mesti lebih dari 1 jenis makanan, maka 2 ke 3 jenis disediakan, tetapi bila makan selalunya tidak habis, maka pembaziran itu berlaku dengan dashyat.

Namun takdir Allah menentukan segalanya, banyak contoh-contoh yang Allah dah tunjuk, tetapi kita disini selalunya tidak suka akan perpaduan, masing-masing yang difikirkan kuasa, dendam, tanam siapa yang tidak suka, sekarang yang untung bukan kita, orang lain.

Ini hanya pandangan, kalaulah masing-masing tidak sedar akan perlunya bersatu padu, mungkin jawapan lain akan ada dekat diri bangsa kita.

KR


Ulasan

  1. sekali lagi.. blog ni masih lagi dalam sindrom penafian menyalahkan orang lain atas keegoan dan kesalahan sendiri..

    tuan blog suruh melayu bersatu atau kecewa umno hampir terkubor ?

    bila melayu bangkit lawan kleptokrasi dikatakan melayu munafik melayu fasik melayu tak bersyukur.

    jangan salah kan orang lain salahkan diri sendiri anda anda yang dalam umno terus menyokong pemimpin bangsat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemimpin bngsat itu sdang berada didlm party anda .

      Padam
    2. kerusi umnp 54, nk berkubur sebab apa pula? sebab kerajaan tu terlalu kuat? yelah dap yg kontrol kan

      Padam
    3. .. hampir terkubor dengan dah terkubor pun xpaham.. padan lah... najib kata bloger umno bangang

      Padam
    4. Hampir takde terkubor Pon langsung takde, hang confuse umno dgn BN.bn tu yang dah nak terkubor, sebab mca mic gerakan harapkan undi melayu pasai kaum depa dah tolak secara total

      Padam
    5. masih lagi ego dan berlagak nampaknya umno ni. ok.. teruskan fakta penyedap hati...biarkan.

      kah kah kah.

      Padam
    6. Kah kah kah...Tak bole nak hadam la tu

      Padam
    7. biarkan aje melayu tak sedar diri tu.. melayu dlm PH jd macai pecacai yesman pak hangguk je.. majoriti melayu masih bersama umno n pas.. yg pelik nya dia plak yg susah hati umno taknak berubah.. pastu ada hati nak ajak umno join parti 13 kerusi..hahaha

      Padam
    8. perasan bagus betul umno pas ni

      elok la tu pas kapir umno .. umno kapir pas .. last duk bersama pasal baru sedor kuasa dah ilang. elok la dua dua duk sekali mudoh orang nak cam... parti kapir mengkapir.. kah kah kah.

      Padam
  2. mmg xboleh nak hadam cara orang umno pikir.. umno xpenting yang penting pahlawan bugis..biarlah dia kuat rasuah ke kleptokrat ke .. itu hal dia dengan tuhan.

    bila kalah melayu sokong ph kapir..melayu sokong ph munafik.. melayu sokong ph bodo..

    apa la ini umno.. dia aja ynag betul. kah kah kah.

    padahal.. najib tak penting pun yang penting kerajaan dan kuasa masih dalam tangan orang melayu .. skang dah jatuh kat dap ..ko jugak meroyan.

    mmg bangang sungguh

    BalasPadam
  3. Siapa kau untuk org dengar cakap merapu kau tu cai, kau ingt dgn 18 kerusi ksu nk paksa org umno sokong munger? Biarkan kerosakan korang buat akn diingati dlm sejarah, sampai satu masa org melayu akn ludah je bila tgk muka pemimpin kamu terutama org tua jdi pm tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kesudahanya.... mengamuk macam orang gila..kah kah kah.

      aku tak suruh umno sokong bersatu.. aku cuma bagitau kenapa umno hampir terkubor.

      ko tuduh orang macam macam tapi sikit pun tak sentuh kesilapan sediri

      ... di makinya mahathir.. belajar dari najib la ni. dituduhnya melayu xbersyukur.. dikatanya melayu munafik .. di cacinya anak muda melayu.

      ko punya salah langsung x sebut.

      ko sapa ? bangsat !!

      kah kah kah

      Padam
    2. itu je jawapan klis seorang macai penjilat? aduh..

      Padam
    3. kah kah kah .. tu jelah. ke nak lagi ? kah kah kah

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini