Langkau ke kandungan utama

ORANG BODOH BUKAN DILAHIRKAN BODOH, TETAPI SENGAJA INGIN MENJADI BODOH

Oh Melayuku, semakin dinasihat semakin layu, semakin diberitahu tidak sedar-sedar, sudahlah ditipu, bukan sedikit bau yang hancing itu menusuk didada, apakan daya bauan itu dibiarkan supaya generasi akan datang juga dapat merasai bauan hancing itu.

Malaysia baru untuk kiasu-kiasu, bukan perkauman, tetapi itu realiti dan hakikat yang perlu kita sebagai orang Melayu yang memandang masa hadapan.

Kalaulah anda suka menjadi bangsa penjilat licin seperti pengundi 25% Melayu yang mengundi untuk perubahan kononnya, akhir perjalanannya merugikan kita semua.

UEC pak Menteri beriya untuk menghalalkannya sedangkan ia jurang yang akan merugikan anak kita.

Menteri Kewangan yang tugasnya bercakap ikut mulut dan bukan akalnya.

Menteri harga barang yang masih tergetar untuk menerim kenyataan mana mungkin harga barang itu akan turun.

Menteri kerja raya pula hanya mencadang supaya kereta yang lebih 10 tahun bolehlah dilupuskam.

Paling hebat jawatan-jawatan penting untuk negara nampaknya muka-muka kiasu yang terang-terang mengawal selia.

Apa agaknya tersurat dan tersirat perkara ini kalau kita sebagai orang Melayu Islam, mengatakan ohh tidak mengapa inikan Malaysia Baru.


Ulasan

  1. keyword biasa orang umno skang hancing kencing tomato malayu 25% uec 93 tipu kiasu perkauman uneducated.

    ni kalau jumpah keyword ni sah gerombolan lokman adam

    kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. anda gembira menjadi bodoh dan di perbodohkan...???
      silakan ....

      Padam
    2. kah kah kah..

      anda gembira menjadi lokman adam ..sila kan

      kah kah kah

      Padam
    3. pak kadok gelak sakan kena kencing..saja gelak nak cover malu harga minyak tak turun hutang ptptn pun tak hapus..sebelum gelak pastikan dulu dapat apa yang di janjikan sebelum pru haritu

      Padam
    4. aku dah dapat apa aku nak... kah kah kah.. najib dah x jadi pm.. lain2 isu .. kitz tnggu dan lihat.kah kah kah

      Padam
    5. Najib kumpul saham kat akhirat atas kutukan, hinaan dan fitnah yg korang buat... Gelak la puas2 kat sini kat akhirat meraung la pulak yek..

      Padam
    6. IsyaAllah ... jika dia dikalangan orang yang benar.. dan sekiranya dia salah semoga Allah ampunkan dosanya.

      Padam
  2. kau ni memang bodoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah dinamakan Pak Pandir moden. Menang sorak kampung tergadai. Bodoh tak bole di ajar cerdiknya tak bole di ikut. PKM telah diharamkan tapi pengikut2nya kini berada dlm PH (cucu cicit Chin Peng dlm Dap/cucu cicit Shamsiah pun telah diangkat/dimertabatkan pula. CT Cannon "the blond haired lady" makin menjadi jadi anti institusi Islamnya (bila mati besok suruhlah tok sami yg dibawa keParlimen tu "solat jenazah" kak CT. Pada zahirnya tak sah wuduk jika pakai dai rambut yg x kalis air. SiLabu terjun dengan Labu2nya..Jangan biarkan. Kena ajar si Labu moden ni...

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini