Langkau ke kandungan utama

TIADA GUNA MEMPERTAHANKAN SEKIRANYA TIADA KESEDARAN

Ketika kita sudah tiada apa-apa lagi nanti, apa yang sepatutnya tinggal ke anak cucu sudah lunyai ditelan sang perakus kerana perpecahan kita.

Entahlah, bila penulis fikirkan, membaca balik apa terjadi terhadap empayar Turki Uthmaniah pada ketika kejatuhannya, apabila sekular meracik-racik umat Islam di negara itu ketika itu hanya rakyat mereka sahaja tahu. Itu pada zaman kejatuhan kuasa Islam.

Namun sekarang kekuatan Islamnya semakin kuat, kerana kuasanya kuat dan berpengaruh, cubaan rampasan pada 15 Julai 2016 oleh pihak tentera yang gagal sama sekali untuk menjatuhkan Endorgan.

Apa yang kita lihat dalam situasi kejadian tidak diduga itu? Rakyat Turki bangkit menggagalkan peranan Tentera yang berpaling tadah.

Apa itu kuasa rakyat? Ia mudah untuk difaham apabila dijentik masalah negara. Mereka bangkit mempertahankannya.

Sehingga kini Endorgan dianggap pejuang kebangkitan Islam di bumi Eropah.

Di Malaysia, hakikat sebenar yang orang kita tidak sedar, di pihak kerajaan hanya terpalit 25% kuasa dari orang Islam dan total out dominan adalah bukan Islam.

Ramai Melayu sembang deras, akalnya tidak kuat dalam mempertahankan sebenar apa yang dimaksudkan kuasa Islam.

Terpengaruh dengan propaganda Mahathir, Mahathir pasti mengakui, dalam PH, yang memberi arahan untuk itu ini sudah pasti kepada kerusi dominan dalam parti gabungan PH.

Sedar memang sedar, kerana ego kita, kerana minda kita tidak kuat, memudahkan musuh-musuh mengawal sepenuhnya jati diri orang Melayu.

Bangkit atau tidak itu terpulang kepada rasionalnya minda orang Melayu itu sendiri.

Zaman moden ini, jati dirinya bukan kerana agamanya, bangsanya, namun kerana perut yang perlu diisi.

Duniawi yang menjiwai mereka. Ternganggu itu semua, kacau bilaulah sesebuah negara.

Itulah fakta, usahlah menafikan. Sayu melihat bila kita sudah tiada jati diri.

Sayonara buat mereka yang pendek akalnya.

Ulasan

  1. sepatutnya semua ini boleh dielakan dengan menjatuhkan najib sebelum pilihanraya.

    tapi disebabkan kononnya najib harus dipertahan demi kelangsungan politik melayu islam maka kejahatan najib cuba disembunyikan.. lebih lebih lagi najib dah control orang umno dengan dedak ..sama seperti falsampah najib cash is king..

    akhirnya 25% melayu sedar bangkit melawan rejim sampah kleptokrasi najib sedaya mungkin..

    dah akhirnya berjaya wlau terpaksa mengobankan wadah yang banyak berjasa kepada orang melayu.

    semoga umno berubah dari ego pekak tuli buta akibat dedak..dan kembali kepada pejuangan asal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya kerana nak Najib Jatuh sampai melayu 25% lacurkan kuasa? memalukan

      Padam
    2. kah kah kah baca hujung je.. orang jahat xboleh nak sokong. sebab umno pekak buta tuli ... maka 25% melayu buat apa yang dia boleh buat.. sebab tu jangan jadi ego pekak buta tuli..

      Padam
    3. membiarkan orang jahat pegang kuasa lebih memalukan dari hilang kuasa ... sementara.

      hilang kuasa ke??? sapa ?? najib.:)

      Padam
    4. Anon 12.36PG..

      KEPALA BAPAK KAU SYAITAN!!

      Najib jahat? mahkamah mana hukum Najib jahat?
      Ulamak dunia sebelah mana yang fatwakan Najib jahat?

      Yang aku tau paling jahat dan disepakati sebahagian ulama Malaysia satu masa dulu ialah Mahadey Kutty!

      Senarai panjang kejahatan Mahadey Kutty LAHNAT tak payah nak diulang, type je kat google, dari tahun 1987 memecahbelahkan parti Melayu sehingga diharamkan..menipu pemilihan Presiden!

      Kes Memali sebagai contoh pembunuhan kejam zalim babarian kukubesi MAhAJAHAT mahadey

      Kleptobasi? Woii macai pd dajal.. bapak perompak ialah pm 93 sekarang.. itu BAPAK segala KLEPTOKRASI PEROMPAK PENYANGAK..
      dia tahu Melayu bodoh mudha lupa.. join politik semula lepas pencen.. dengan memfitnah Najib.. maka org Melayu bodoh2 ini lupa habis atau tidak pedulikan sejarah kejahatan Mahadey

      Akhirnya skrg Najib tak ditangkap pun. Serangan membunuh karektor Najib Rosmah dan keluarganya hanya kerana dendam MAHAJAHAT mahadey laknat!
      kerana umno dan Najib tidak akur dengan arahan Mahadey penyangak! isu kroni, isu anak jantan bodoh bernama boboi mokris.. dan macam2 lagi dasar merompak yang dicantas Najib

      so, untuk menjatuhkan Najib madey guna reverse psychology, apa yang Madey sebenarnya buat dicanang kembali pada Najib

      macai bahlol macam ko..sampai ke tahap sekarang Melayu musnah berpecah hanya alasan fitnah jahat untuk memaksa UMNO jatuhkan Najib.. akhirnya tak sampai ke mana2..walaupun Najib jatuh tapi dia disanjung tinggi. Mahkamah tak jatuhi dia dengan apa2 kesalahan jenayah setakat ini..

      game sebenar ialah kejahatan MAdey dan pakatan dajal dikuasai dapig!

      Saudara admin blog, teruskan penulisan saudara yang menggunakan bait-bait halus sebegini..

      jangan layan PELACOR sekor diatas tu..mungkin mak bapak die bersetubuh dulu tak baca doa. so jadi lah sesat dan bodoh dengan politik perosak.

      Lagi ditekan umno lagi kuat umno menyokong Najib. Zahid adalah bayangan Najib. Madey pening kepala.. sebenarnya dia telah GAGAL. dia hanya nampak berjaya jadi PM tapi sebenarny adia GAGAL sebagai pemimpin sejati.. dia hanya perkakas kepada dapig..disamping dia melempiaskan nafsu gila dan tamak kuasa tak padan dengan tua seabad!

      #hancurpakatanhaprak

      #madeynotmypm

      Padam
    5. Anom 12:36...Nampak sangat Mak Bapak kau nak berdoa sebelom main..dapat anak pukimak haramjaddah macam kau..kau 25% Malayu sial sokong Mamakkutty Mahathir Mahazalim Mahafiraun Mahasial Mahacilaka...kau rasalah kecelakaan yg mamakkuty bawak.

      Mak Bapak pukimak kau memang sial ada anak berfikiran mavam kau ataupon kau lahir dan dibesarkan drp hasil duit haram mamakkutty bagi kat mak bapak sial kau.

      Maka seluruh keturunan kau adalah Melayu sial

      Padam
    6. Anom 1:34 ; 12:36... Kau kmpulan Melayu 25%, pegi mampus laa melayu hang banyak buat taik, melayu rasuah, melayu kroni, melayu sombong takabur saja yg sokong Mahathir secara babi buta (tanpa akal fikiran), buta tuli (tanpa pendengaran, pekaka badak), buta celik (tanpa pengikahatan mata hati).

      Ini akibat drp gejala rasuah, duit haram dan maksiat yg kau lakukan dulu semasa bersama mahathir memerintah. Atau kau dah termakan hasil yg sama taraf dengan makanan BABI...

      Sesungguhnya kekesalan akan datang menjarah engkau, kemurungan kesialan dan kerosak hidup akan mendatangi kau..tiada keamanan diri tiada rasa nikmat hidop.

      Apa saja buat semua tak kena...kami kalah kami redha..tapi kemenangan kamu melalui jalan FITNAH..kemenangan kamu melalui jalan PENIPUAN... Kemenangan kamu melalui HELAH TIPU DAYA, bangga lah kamu hari ini..apa kamu fikir kamu saja yg berkuasa?

      Kamu sudah kecewa..dikala kami merasai kenikmatan sebenar bila berjuang di atas paksi dan landasan yg benar bersama pemimpin kami yg mulia DS Najib Razak.

      DS Najib Razak seorang pembela Melayu Terulung, Pejuang yg memartabatkan Melayu, tetapi dia adalah threat kpd Bangsa Cina...Mahathir hanyalah tools saja utk menghapuskan DS Najib.

      Kamu bangga lah lewat semalam dikala kemenangan kamu..tetapi semua JANJI2 SYAITAN tidak akan berjaya.

      Ahli UMNO yg sokong Mahathir sudab keluar drp UMNO...yg tinggal kini dalam UMNO adlh pejuang2 umno.

      Masih ada sikit saki baki yg berbelah bagi..mungkin kurang sikit makan duit syaitan masa mahathir memerintah..ttp UMNO akan baik bertambah baik bila parasit2 keluar drp UMNO.

      Perjuangan bukan utk hari ini dan esok...Manusia merancang dan Allah merancang..perancangan Allah yg lebih sempurna.

      Penyesalan kamu tiada guna..jadilah kamu melayu yg asing di bumi sendiri tanpa maruah dan harga diri.

      Kami..penyokong UMNO akan terus berada di paksi dan landasan yg benar bg memperjuangan keseimbangan duniawi dan rohani..Islam, Bangsa dan Raja2 Tanah Melayu..

      Kami lah orang2 yg benar...kamu siapa?

      Padam
    7. orang umno gila ..time mahathir pm umno dulu seko pun tada telo suruh dia turun... dia nak benti pon hang suruh dia tarik balik..

      kah kah kah

      skang je mahathir jahat kalu dia sokong umno dia la manusia paling bapak baik dalam dunia.

      melayu konon... kepala hotak melayu.

      Padam
  2. Geng kunyit ni 25%je dr 25% yg sokong ph....tk lama dan..tk sampai 5 taun lagi.yg 75% dr 25% yg sokong ph akan beralih arah..kenapa..brim yg patut diorg dapat..dh di cantad..rugi 2k..toll yg patut free..masih kena bayar..ptptn free..masih kena bayar..minyak 1.50..masih 2.20..agak2 setahun..total berapa diorg rugi..tomato sila total kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya betul.. time umno dulu semua free... cukai tak ada ptptn takyah bayar.. tol lagi jangan cakap.. mmg xnampak pun. harga kangkung pun murah..

      dapat dedak pun banyak.. sampai otak beku.

      yang buat jatuh umno adalah 75% melayu yang dah xleh nak berfikir mana baik mana buruk akibat dedak.

      yang tak dapat dedak tu yang kesian dah la xdat dedak kena tipu memanjang

      kah kah kah

      Padam
    2. Sbb tu x janji bulan bintang mcm ph..

      Habis tu hang x mkn dedak ph ke la ni?..

      Hang x kena tipu ke la ni bila janji x tunai.. Tp x pa la kan org kapiq ni lebih membela hang dan yg 25% ni dgn hidup seperti syurga dunia yg geng2 hang sanjungkan...

      Kami x terkilan x sokong ph sbb kami bkn pengkhianat bangsa dan agama mcm hang..

      Semoga hang bahagia la disamping munafik, kapir, pejuang lgbt, syiah n pemfitnah puak2 hang tu..

      Padam
  3. aku tak pikir pasa dedak masa pangkah.. aku tak kesah sangat pasal manifesto.. najib mesti dibuang sebelum terus merosakan melayu dan islam. aku pikir kenapa umno tak nak buang najib bangsat sebelum pru..kenapa terus pertahankan kepala munafik dan kleptokrasi.

    "Semoga hang bahagia la disamping munafik, kapir, pejuang lgbt, syiah n pemfitnah puak2 hang tu.."

    aku nak tau apa umno buat masa ada kuasa dulu .. xde apa apa. hang punya pejuang pun kaki kelab.. hang punya menteri pun sokong lgbt.. islam celah kang mana ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang main balun ja tuduh smua org mcm hang tak buat apa2.. Kalau tak buat apa2 knapa puak lgbt ni lbih pro kat puak hang.. Tak nak ngaku pulak puak2 hang chup2 dgn kaum nabi luth ni.

      Hang pasti ke najib buat smua tu.. Tp tak pa la hang jwb sendiri kat sana betui ke salah.. Puak hang kan terror tanggung dosa..

      Najib nak perkasakan sekolah2 tahfiz dgn bg peruntukkan kat skolah ni tp malangnya puak hang batalkan.. Ada pulak suh hapus... Aish memang islamik betullah puak ni kann..



      Dah menang makin tinggi hidung hang tak nampak apa jasa org

      Padam
    2. yelah .. najib lah pejuang bangsa najib la pejuang islam najib la pahlawan bugis najibla agen CIA

      kah kah kah

      kapala bapak, bangang, stupid .. adalah kata kata yang keluar dari mulut seorang pejuang islam.. terbaik

      Padam
    3. Kelakaq la hang ni.. Akhlak hang letak kat mana..

      Fitnah sana fitnah sini.. Bdn hang tak rasa panas neraka ke bila fitnah org mcm2..

      Hang buat najib tu mcm dia akan hidup selama2nya kat dunia ni.. Hang tkut apa kat najib tu.. Lama2 dia jumpa tuhan juga utk judge dia..

      Hang dgn puak2 hang ni mcm us yg fitnah Iraq ada senjata nuklear tu haa..last2 Iraq jd huru hara smpai la ni x maju2... Jgn ambik kerja tuhan la..

      Akhir zaman ni org bodoh di angkat jadi pemimpin.. Org yg benar dikata menipu.. Manusia semakin ramai tp sikap kemanusiaan semakin tipis.. Ilmu tersebar luas tp pemikiran semakin sempit..

      Padam
    4. itu pasal dia yang mengundang fitnah..

      dia ada ruang cukup besar untuk membersihkan nama masa ada kuasa dulu..

      apa yang dia buat adalh pecat semua orang kiritik dan tuduh dia. mengOSAkan laporan audit.

      x mbenarkan 1mdb dibicarakan dalam perhimpunan agong umno malah dalam parlimen

      salahkan diri sendiri .. jangan salahkan orang yang menilai

      Padam
    5. Sbb hang bias.. Hang dengar sebelah pihak ja.. Hang anggukkan ja apa yg pemimpin hang ckp. Hang cuma nmpak pemimpin hang tu suci murni tak dak buat dosa..

      Puas dia menafikan tapi puak2 hang paksa dia mngaku juga buat salah.. Salah atau tidak puak hang tetap hukum dia salah..pastu puak hang mcm hilang sifat kemanusiaan bila bongkar habis rmh dia.. Mana pertimbagan puak hang yang konon nak bela melayu..Nak jadi hero depan kapiq2 tu semua ka..

      Tak sedaq lg org mlayu dah tersepit dek org2 kapiq semua ka.. Klau hang pandai tak pa juga tapi org mlyu masih hidup susah..skrg semua nak hak sama rata.. Hang rasa adil ka rmh hang sendiri org nk jd tuan rmh juga.. Silap haribulan hang merempat kat rmh hang sendiri baru tau.. Yg muda2 ni mmg nak enjoy ja..tak fikir masa depan sendiri...tp kami yang menunggu panggilan illahi ni rasa kesian kat ank bangsa sendiri yang ikutkan rasa hati..

      Padam
    6. BIAS ????? kah kah kah

      aku ke ko yang bias..???

      ini bukan cerita orang !! ini memang apa yang dia buat terang terangan...

      dia punya pusing cerita daripada tak ada duit sampai betukar kepada cerita derma... ini cerita orang ke ?? tak !! dia mengaku dan pecat orang yang tanya pasal ni.

      aku tak paham..

      kenapa orang umno dan termasuk sikit orang PAS boleh percaya cerita najib dan pertahankan benda yang terang terangan salah ... tabayyun katanya. tabayyun ? takut ? atau dedak ?

      ini bukan nak cakap dia dah bersalah tapi .. ini macam orang yang tidak bersalah sengaja berlakon bersalah. kah kah kah.. salah sapa ?? orang yang menilai atau diri sendiri

      ko nak kata aku bias itu hak ko untuk menilai .. kah kah kah

      Padam
    7. dasyat dendam dia kat najib.. heh

      Padam
    8. kah kah kah ... dendam ???
      kah kah kah ... dendam ???
      kah kah kah ... dendam ???
      kah kah kah ... dendam ???
      kah kah kah ... dendam ???
      kah kah kah ... dendam ???

      mmg "lokman adam" betul blog ni

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini