Langkau ke kandungan utama

ADAKAH ANWAR YAKIN DIA AKAN JADI PM KE-8? ANTARA GELOJOH DAN SALAH PERCATURAN SANG PENGUASA

Semalam penulis ada gambarkan sedikit teori yang bermain diminda.

Selepas 9 Mei, kemenangan PH dengan bantuan Mahathir telah membawa fasa baharu kuasa politik.

Setelah dilantik menjadi Perdana Menteri yang nampak tergesa-gesa, lantikan Menteri pula dilihat sebagai agak menjelekkan.

Setelah Anwar dibebaskan, watak rebellion 1998 ini memungkinkan sudah dijinakkan dengan mudah oleh Mahathir.

Perjanjian siapa Perdana Menteri ke-8 berlegar-legar setelah musuh ketat Mahathir itu dibebaskan.

Segalanya nanti akan terjawab bila keputusan PRK Port Dickson Oktober nanti, adakah Anwar akan ditanam secara halus oleh Mahathir atau Anwar terselamat dengan nada amarah?

Dalam politik kita usah percaya bila politus berbicara dengan berjabat tangan demi kuasa, sedangkan satu dunia tahu mereka tidak boleh dekat.

Dengan tiba-tiba mampu berpeluk cium demi satu kuasa, bukan mudah Anwar untuk menjadi Perdana Menteri dengan segera, tetapi diharap Anwar tidak gelojoh dan terlalu yakin.

Calon underdog yang orang PD pasti akan mengundi untuk menidakkan hajat Anwar itu.


https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/99241

Isa Samad keluar UMNO dan akan bertanding di PD, agak-agak atas arahan siapa? Sudah pasti mastermind pujaan dia, semua tahu Isa Samad ini pengikut setia Mahathir.

Permainan sudah bermula, dikatakan seramai 25 MP UMNO sudah dikatakan telah dipujuk untuk bersama Mahathir.

Anda fikirkan logik, Mahathir ini manusia yang sejarahnya kita semua tahu, bagaimana Tengku Razaligh dikenakan cukup-cukup pada masa krisis UMNO tahun 1988.


Anwar dinasihatkan usahlah gelojoh, cari satu strategi senyap yang semua tidak tahu gameplan kamu, ini awal-awal dah pasang banner Anwar PM ke-8.

Banyak kenyataan Anwar disiarkan portal-portal menampakkan beliau nampak tidak sabar untuk menjadi PM ke-8.

https://www.malaysiakini.com/news/445051?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook


Persoalannya, permainan ini siapa bakal tersembam dan siapa bakal mengelamun dan siapa pula bakal kena  'game'?

Kita tunggu keputusan PRK Port Dickson. Anda akan faham apa penulis ingin sampaikan.


Ulasan

  1. Main punya main, lupa kerja sebenar diorang bagi senang rakyat. Ini barulah namanya politik liwat. Politikus liwat rakyat. Nampak macam tak ada benda signifikan dari PH sedangkan nak masuk 5 bulan dah memerintah, ni satu benda haram pun tak ada apa lagi yang halal, skrip sama sampai orang dah naik jelak, kerja goyang kaki siap buat janji 'minum air kosong'. Penganut PH masih 'lalok'/'high' lagi sedangkan pilihanraya dah habis, banyak 'dedak' lagi kot. Ketua dia pun sama lalok jugak, lalok dengan kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 5 bulan ko bising ..kerjaan yang pengang 8 tahun hutang sampai 1 trilion apa crita

      ini nama nya politik gangbang namanya.

      kah kah kah

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini