Isnin, 18 Februari 2019

SEBUT 'MALU APA BOSSKU' HARAM, MANIFESTO PH MENIPU RAKYAT TIDAK HARAM KATA USTAZ PRO KERAJAAN #viralhancing

Seorang pendakwah bebas menempelak penggunaan perkataan “Malu apa bossku” - sensasi Internet yang diperkenalkan bekas perdana menteri Najib Razak.


“Malu apa bossku, haram. Sesungguhnya malu itu adalah (sebahagian) daripada iman. Kau tak ada iman ke? Apa ni?

“Sahabat ajar kita malu, ulama ajar suruh kita malu.

“Tiba-tiba kau ajar 'malu apa bossku' dalam ketika mana kau terpalit dengan kes jenayah, kes rompakan, kes merosakkan negara,” kata Abu Syafiq.

Dia berkata demikian dalam video yang dimuat naik di Facebooknya.

Ketika berita ini ditulis, ia telah ditonton lebih 200,000 kali.


https://m.facebook.com/AbuSyafiq1/posts/2300078606749239?substory_index=0

Dalam video 56 saat itu, Abu Syafiq juga meminta pihak yang “membawa perkataan itu” supaya bertaubat.

Dalam status berasingan dia turut menghuraikan lanjut isu itu, termasuk memetik hadis Nabi Muhammad.

Kali ini dia memberikan rujukan jelas kepada Najib dengan memuatkan lakaran gambar Najib menaiki motosikal, yang sering digunakan dalam kempen Najib.

https://www.malaysiakini.com/news/464559?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

7 ulasan:

  1. Ustaz Abu Syafiq -- kalau awak GILA palitik JANGAN jadi ustaz haram jadah menipu sana sini tak berdosa....!

    BalasPadam
  2. Ini dinamakan syaitan bertopeng ostad.
    Yang terang2 menipu rakyat menyamun duit orang buat haji, bersekongkol dengan kafir harbi kau tak sebut haram. ini celaka puny abu syafiq.

    kau tau ka apa maksud malu apa bossku? adakah ucapan itu mengatakan jangan malu buat dosa atau mencuri? jahat punya talibarut harbi ph

    buang lah kopiah kau.. siti kassim hina islam kau tak berani tegur. tak haram?

    BalasPadam
  3. Ceymut belakang gunung nampakkk...Tait gigi secupak x sedo..

    BalasPadam
  4. Ustaz belajar kat mane sebut itu pun haram. ...
    Munafik Haram tak Ustaz. ..
    Jgn jd bebal sgt Ustaz ...tak tau nak bezakan halal haram.

    BalasPadam
  5. ostad laknatullah, kau jadi bisu bila harbi dan munafik buat penyesatan atas Agama dan umat
    tiba2 ucapan biasa2 takde kait dengan hukum, kau pandia reka jadikan ia 'HARAM'?

    silap2 kau boleh jatuh kafir sebeb mengharamkan perkara yang HARUS/ halal. Bossku itu slogan yang tiada kaitan menyeru maksiat atau buat jahat sebaliknya bentuk seruan mendekatkan rakyat dan pemimpin serta menghiburkan rakyat yang kini kezaliman madey ph laknatullah dan juga ostad lahnat macam kau abu lahab.

    Merangkaklah kau ostad munafik nanti di akhirat!

    memandai2 kau sandarkan ijtihad sesat kau dengan potongan Hadith.

    Kau memang munafik!

    BalasPadam
  6. Tafsiran out of context.

    BalasPadam

SUBSIDI HAJI AKAN DIKURANGKAN KATA MENTERI AGAMA #viralhancing

Kerajaan akan mengurangkan beban subsidi Lembaga Tabung Haji (TH) ke atas jemaah haji sesuai dengan konsep Istito’ah, kata Menteri di Jabata...