Rabu, 6 Mac 2019

MENTERI MUSIBAT HARAMJADAH MALINGKUDU - RANI KULOP #viralhancing

Dengan umur macam gini, lebih baik ayah habiskan menelaah kitab-kitab, mendengar kuliah-kuliah, kadang-kadang yoga depan rumah sambil mata terpejam.Taknak la berpolitik 24jam.


Tapi menteri musibat haramjadah malingkudu ni ada aje nak membuatkan orang marah. Gatal-gatal badan agaknya sehari tak buat orang marah.

Yang nak menyuruh peneroka-peneroka ini tanam buluh ni apa pasal?. Buat pulak kereta terbang upah pulak engineer mahal-mahal sekadar nak pantau ladang. Bodo ke apa korang ni. Jangan becakap kalau kepala dalam pengaruh gam. Dia punya bodo sebijik macam korang.

Kenapa suka sangat berpikir benda yang bukan-bukan, sepatutnya industri hiliran tu yang patut dikembangkan dengan menggalakan peneroka-peneroka mengusahakan ternakan lembu, kambing, rusa, landak, cendawan. Kalau ternakan-ternakan ini berkembang dan andai kata pokok sawit tu nk mati,mati la! Dah diganti dengan ternakan.


Biarkan dia berjalan secara alami. Kerja kerajaan bekalkan anak-anak kambing, lembu, rusa tu tadi kepada peneroka. Berikan sedikit didikan bagaimana untuk menguruskan ternakan,binaan pagar dan lain-lain.

Binatang ni lasak boleh hidup dalam kebun tu. Secara tak langsung menyumbang kepada keperluan bekalan daging dalam negara. Cili padi, tembikai, terong pipit pon boleh tanam dalam kebun tu.

Apa yang susah sangat. Kau suruh peneroka buat macam-macam tapi subsidi baja pon kerajaan potong, pegawai2 felda pon curi baja macam mana peneroka nak bergerak. Betulkan dulu sistem korang tu. Kalau semua benda ayah nak kena cakap baik ayah jadi Menteri.

2 ulasan:

  1. Tak tahu lah menteri2 PH, gaji elaun beratus ribu sebulan, tapi rata2 BODOH!!! Hanya pandai bermain sentimen perkauman, tak sedar pula kaum sendiri punyai perayaan perkauman terbesar didunia...

    BalasPadam
  2. menteri sijil tipu acah2 pandai..

    BalasPadam

SAYA JUGA KECEWA DENGAN KEADAAN SEKARANG JAWAB MAHATHIR KEPADA NURUL IZZAH #viralhancing

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad membalas kenyataan Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar yang menzahirkan rasa kecewa dengan p...