Selasa, 15 Mac 2011

bumi bertuah


Hehehe.. aku bosan nak tulis apa, aku hanya nak kobarkan satu perkara.. manusia ni macam-macam ada... tetapi bagi aku orang melayu memang lembut hatinya... aku berbangga jadi orang melayu... walau orang melayu di tohmahkan sebagai bangsa pemalaslah, suka subsidilah, suka kutuklah, phd (perasaan hasad dengki) lah, macam-macam lah yang kita dengar yang hanya buruk ajer... kala tak tahu buat-buat tahu jer... orang cina boleh jadi kaya kalau berniaga di kampung orang melayu tetapi belum tentu orang melayu boleh jadi kaya kalau berniaga di kawasan orang cina... betul tak... so realitinya walau negara Malaysia ini memang ramai orang melayu tetapi yang paling ramai kaya siapa? hehehe

tetapi sekarang aku tengok melayu bukanlah semua macam yang orang kata... melayu sekarang dah maju... hebat... terkenal... dan makin ramai dah jadi usahawan sebagai kerjaya... kalau kita tahu sejarah dahulu kala... bangsa melayu adalah bangsa terulung dalam bidang perkapalan... ketenteraan, perniagaan dan perdagangan... dan pada zaman hang tuah dulu siapa tak kenal empayar melaka... satu dunia tahu... harap generasi akan datang tahu siapa mereka... jangan lupa asal usul... "BERBANGGALAH MENJADI RAKYAT MELAYSIA" INI ADALAH TANAH TUMPAH DARAHKU... INI ADALAH TANAH MELAYU YANG KITA PATUT PERTAHANKAN... ISLAM BOLEH MELAYU BOLEH...."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sabah akan jadi negeri terkaya di Malaysia kata PM

KOTA KINABALU: Dr Mahathir Mohamad berkata Sabah bakal mendapat manfaat besar daripada sektor minyak dan gas, dan menepis dakwaan ia negeri ...