Jumaat, 30 September 2011

tu dia aih... dia punya cakap...


kalau kata buat lawak.. memang mr anuar terer... kalau bab menipu dia sememangnya arif dan pakar.. dalam menipu rakyat... kekeke... ayat biasa... sekiranya putrajaya dapat ditawan... esok sebelum subuh minyak akan diturunkan... malah boleh tapau free balik rumah berbotol-botol... jangan risau ini janji saya... apa lagi sokonglah saya ye... maka juak-juak melompat riang malah ada yang terlupa diri sambil bersujud.. syukur... kerana.. janji itu anuar akan tunaikan masa pru13 nanti keh keh keh...

cakap bolehla... percaya jangan... masih ingat 16 september 2008... ramai yang kena kincing... tapi nak fahamkan apa makna tipu dan kena kelentong kepada juak-juak tegar agak susah kerana penyakit ini akan hanya pulih setelah ditampar muka secara kuat dan tempeleng dari atas kebawah muka secara mengejut kepada yang paling tegar..kekekeke... maka eloklah dia.. hehe..

p/s-ingat dengar boleh, percaya jangan... kalau percaya juga... kena bawa berubat... hehehe

gua bukan skinhead... tapi gua suka lagu ni



wah dia main wayang lagi si mungkaq pas ni...

senang cerita macam ni... contoh... penyangak ni dah 18 kali membuat onar di rumah anda.. di curi dan pecahnya rumah anda sampai 18 kali... dan pernah kali ke 10 ke 15 dia pernah insaf dan berkata takkan ulangi perangai buruk tu.. tapi last-last dia cilok juga barang dalam rumah kita masa kita nak pi buat air kat dapur... tapi kita sabar kita katakan mungkin dia hanyut.... dan belum benar-benar insaf... dan kita langsung tak report kat pihak berkuasa berkenaan perangai buruk dia lakukan dekat kita... heheh... dah dah buat julung kali ke 18 nya dia datang lagi dan berbuat baik dan mengatakan dia betul-betul insaf... agak-agak korangla nak percaya lagi ker... mahkluk macam ni.... ceciter ceciter.... hehe..

ini cerita mengarut dari aku sebab ada sangkut-paut sikit dengan perangai ungka yang memang juak-juak pas terkenal dengan sikap bangsatnya hehehe.. jangan maraa aaaa.. sebab aku yang jadi geram bila baca berkenaan pas nak ajak umno bermuzakarah.... ai di ajaknya lagi ye... kang bila terima je.. di cacinya balik... ibarat penyangak yang aku cerita tadi tu... huh... loser...

jom baca ni

Khamis, 29 September 2011

ini lagu buat setan-setan pakatan hidung berdarah


terbaek... tersembur darah kat idung, telingga, mata... bila setan-setan pakatan dengar kekekeke.... kalau boleh kalau mereka dengar sambil menghantukkan kepala mereka di dinding tanda kesal... dan insaf... kekeke...

erm ayat biasa, dah agak dah...


biasalah... menjaga kata sepakat pakatan katanya... last-last ayat UMNO juga yang kena... game yang hebat tuan guru... ai kemain berhemah cakap.. hari tu melantun-lantun dok panaskan dap... dah-dah skrip biasa UMNO yang kena... inilah cara pakatan... asal timbul isu.. asal buat perkara yang di luar jangkaan... bila dah kena balik dekat batang idung... cari orang lain punya salah... macam ni cara Islam yang nik ajiz amalkan... so senang cerita laksanakan je lah hudud... kenapa skrip ayat-ayat cinta menjadi mainan... ai nak tarik pengundi pun... guna taktik lain... huh...harap letak jawatan wahai nik ajiz... ramai pening denganmu...




teringat babak dalam seniman bujang lapuk... orang lain berlakon orang lain kena kekeke... ai pakatan pakatan... sampah tul u all ek hehehe

apabila b**i pun carut b**i punya nameweebi

gua malas nak komen mamat perasan hebat ni... baru kena kritik dah meraban nak mampos.. ei si pak menteri yang dok ajak bersembang dulu tu baru tau... si lahabau ni.... dia punya otak syok sendiri je beb... dok kata dia dah insaf pasal menghina bendera Malaysia.. pengetua sekolah dan TNB.. cilakahai... dia ni mengajar supaya kalau tak ikut style saya lu dapat la akibatnya... apa ingat samseng tai minyak ke hape... beb... toksahlah manjakan si b**i yang k****r ni... thewww yamakahai... hehe termencarutlak gua...dia boleh takkan gua tak boleh hehehe...


Selasa, 27 September 2011

hatinyerpun busuk aduhai...

suda terbuktinyerpun ini KM hatinyerpun busuk aduhai... kekantoiannya memburukkan negeri Johor, telah dibuktikan dengan ini.. aduhai kantoinyerpun... hahaha... busuk punya olang...

penerbit mahu cerita ini di sunting



al kisah.. bila filem hebat akan ditayangkan bulan ini... jalan cerita yang banyak memberi untung sama penerbit... jadi skrip terpaksa diubah.. demi menjalankan pematauaan oleh penulis skrip... jadi kerana penerbit mau jadikan drama ini lagi hebat... di suruh setiap pelakon-pelakon semua tutup mulut... kalau tidak... kena silambam atau kena tukar pelakon...

maka pelakon-pelakon pun mengomel... sebab ini adalah berpunca dari pelakon luar yang pandai pandai buat cerita berkenaan filem ini sehingga penerbitnya terpaksa meng olah skrip... hehehe... mereka menyalahkan pihak media... pihak berkuasa... kerana pasal merekalah.. masalah ini terjadi...

maka di tetapkan pada rabu 28 september 2011 akan diakan perjumpaan buat semua pelakon-pelakon untuk membentangkan isu skrip ini... dan akan ada jawapan pada hari tersebut... pelakon-pelakon yang stress pasal isu ini... beranggapan mungkin skrip memang perlu diubah demi mengembalikan aura-aura filem yang menguntungkan mereka di arena PRU13 nanti...

so saksikan filem tersebut... "MACAI-MACAI PAKATAN" DI PAGAWAM NANTI.. hehehe

Isnin, 26 September 2011

setakat cakap budak kecik pun boleh... hehe


waduh-waduh pak.. kalau dikatakan pas punya mulut.. boleh buat orang ngangga... bertitik-titik air liur kalau mereka membuat satu cerita... hehe... kalau sekadar sedapnya mulut nak bercakap... jangan kata saya... semua orang boleh.. hehe... tak ker heran.. membuat janji palsu.. dah dah dapat untung... di pusing kembali cerita itu nanti...

wahai nizar.. pandai kamu nak memberi janji power ek.. hehehe... ramai juak-juak melompat riang bila si nizar membuat andaian dan cerita donggeng tersebut... heh... sudah ku jangka.. ini cara memang akan di buat oleh pemimpin-pemimpin sampah mereka.. akan ada lagi ayat-ayat power yang sungguh menguntungkan kantung perut mereka... bagus... ayat-ayat dewataraya dari pembangkang, sekiranya kami menawan putrajaya... minyak petrol kami akan bagi harga geli-geli... dan 1 juta perkara dalam menifesto mereka kononnya.... hehe.. tak caya korang tengok PRU13 nanti.. janji pelik bin ajaib pun keluar... tapi perlaksanaannya... semua orang tau... piirah mabuk...

ayat cinta dari nizar jom ke sini

ye ke dap.. hehehe...


Ape benar dap nak letak jawatan kalau pas melaksanakan hudud... baguslah.. aku sokong je pas laksanakan hudud, sebab aku ni Islam.. tapi yang jadi masalahnya pas ni.. depa ni spisis cakap hari ni lain, esok lain, lusa lain.. tulat lain... kang bila berjela-jela dok mainkan isu ini... maka isu komunis.. dah ilang sikit demi sedikit... kan dah kata... ada juga mulut tiang yang pandai-pandai kata.. UMNO ni keje depa dok tolak hukum Allah... ai dah dah UMNO juga yang kena... cerdik, cerdik.. ek.. tak mengapa... pas pasti gunakan talian hayat ini sebaik mungkin... sebab sokongan orang melayu dah kurang... jadi gunakan sebaik mungkin... demi kelangsungan politik...

pecah belah kan orang melayu itu sudah pasti... bila keluar stament.... jangan lupa kasi fitnah sama UMNO... dap hanya pelakon tambahan je... dan tahu cara macam inilah yang patut pas buat.. nak guna talian hayat yang lain tak hebat... gunakan isu paling menguntungkan.... hudud... pas laksakan hudud di kelantan... takda masalah... sebagai orang Islam aku sokong... jangan korang main-mainkan hukum Allah.. ikhlaslah berjuang kerana Islam... tapi jangan hanya retorik ajer.. cakap depan ajer.. dan lagi satu jangan tambah dosa tu banyak-banyak.. hehe..

Ahad, 25 September 2011

aku rasa ini game yang dirancang


erm.. aku terpikat dengan apa yang rakanku dari utara komen...

orang pas dan pkr sekarang nak tutup dua isu penting yang memang ternyata menjahanamkan parti diorang sikit demi sedikit..

1. isu mat shabu dengan komunisnya..
2. isu anuar dengan liwat dan video toit-toitnya..

bila isu hudud dimainkan... maka wayang yang dah ternyata dialoqnya dah di rancang... karpal singki akan sound direct... nik ajiz... akan mempertahankannya... maka anuar akan kata menyokong sebaik mungkin isu hudud...

bila isu ini dimainkan... dan mangsa kambing hitam akan di tujukan kepada UMNO.. sebab mereka tahu dengan cara membantai UMNO dengan isu hudud maka juak-juak akan seronok berkata... UMNOlah yang menolak hudud... UMNO lah yang mainkan isu hudud ini sebenarnya... so takkan korang tak faham-faham... ini strategi licik... yang memang aku rasa... kalau UMNO dan BN tak berjaga-jaga... hah... maka akan gelak besarlah.. si puaka-puaka yang sememangnya haram tu... kerana apa yang dirancang menjadi...

dengar katanya... hari rabu ini akan ada perbincangan berkenaan isu hudud ini oleh parti-parti jahanam tersebut... so korang akan tengoh game hebat mereka... dan bila jawapan yang mereka bagi... sudah tentu... untuk kebaikan parti mereka... dan mungkin akan ada jawapan iaitu isu hudud ini tutup demi kesefahaman PR dan drama-drama lain akan muncul... huh... kita tunggu jari rabu beb... kita tunggu... permainan licik mesti ada mastermind dia... pikirlah ye siapa... hehehe...

siapa yang gelak besar... siap tepuk perut


erm.. mat shabu.. sedar.. walau apa yang dia cakapkan tu memang mengundang kemarahan.. dan dia sedar apa yang dia merepek bak orang mabuk todi akan membuatkan orang rasa nak baling kasut dekat dia... tapi yang realiti... siapa agaknya yang gelak guling-guling bila tengok sama-sama bangsa, agama bergaduh... agak-agak siapa yang gelak sinis sambil korek hidung bila nampak sesama melayu asik bertelagah...

kena ingat mat shabu tu ajen mana... hehe.. komunis aka dap... dap cukup cerdik... cerdik mengalahkan yahudi... yahudi laknatullah yang satu sahaja niat mereka menjahanamkan kuasa Islam di bumi bertuah ini... propaganda demi propaganda... untuk keuntungan politik.. tak kisah macamana, guna pak lebai, gunakan ulama, gunakan ostat-ostat, gunakan mereka cukup-cukup untuk ranapkan apa yang ada dekat tanah melayu ini.... banyak dah cara mereka untuk lihat melayu bertelagah..

ceramah mat shabu di seremban tercemar akibat.... huh... korang bacalah
klik

Sabtu, 24 September 2011

pahlawan pondan kekeke

keke ceh ceh ape ape betul apa yang artikel ni tulis da.. WHAT!!! UMNO takut dengan ketokohan mat shabu, he hahahaha.. kalau gelak mau keras usus ni kekeke... tokohnyer dia.. keke... orang pas sendiri rasa nak ludah dengan keharam jahadan mulut longkang dia... tapi tula mat shabu... buatlah stament buduh lagi... sebab dengan ayat-ayat dari mulut longkangmu... akan membuatkan banyak keuntungan kepada BN... hehe... cakapla merapu lagi... tolonglah... please x 18 juta...

mai layan video paling lawak masa kini hehehe...



Jumaat, 23 September 2011

Ya Allah... ampunkanlah dosa-dosa mereka...

aku terkedu bila ayat ini di keluarkan oleh rakyat somalia... sedih beb... serius aku menitik air mata..

seorang mufti dari Arab Saudi menangis dalam satu rancangan TV " live apabila beliau diajukan soalan dari seorang muslim dari Somalia

soalanya: adakah sah puasa kami walau tanpa bersahur dan berbuka?

Ya Allah ampunkanlah dosa-dosa mereka...
"Ya Allah kami juga lalai dari mengingatimu... setelah kami banyak menerima nikmat-nikmatmu..."

bersyukurlah kita hidup dibumi Malaysia ini... itupun ada juga yang berniat nak jahanamkan segalanya... Somalia perpecahan walau sama bangsa... tetapi perang saudara yang tiada kesudahan... yang menjadi mangsa... wanita, kanak-kanak, orang tua... adu.. manusia juga yang membawa kerosakan...


ape lagi guna segala mandrem la...


agaknya dah tahu sokongan Melayu dah semakin malap dekat parti pas dan pkr... maka di palu kembali gendang lama yang tak sudah-sudah... dan bila berjaya memandremkan segolongan melayu dan menyokong kembali mereka... maka akan simpan kembali strategi ini untuk pru-pru akan datang... eleh skrip biasa... waicehnya sambil berkata kepada dap lak tu...ekau boleh keluar pakatan kalau tak suka pas melaksanakan hudud... waiceh-waiceh....

dulu skrip-skrip yang tak da kena mengena langsung... dengan isu hudud... bila tau orang-orang melayu dah makin muak dengan perangai pemimpin-pemimpin dayus mereka... so ini lah talian hayat yang paling berkesan... keh keh... udah-udah le tu orang melayu semakin sedar dengan dolak dalih kau wahai pas... pkr pulak mengaku yang orang melayu lagi kuat kalau menyokong pkr... ulang balik... lagi kuat... cakap mengunakan luar kawalan otak rasanya.. hahaha... apa betul pkr dan pas menjaga melayu dan Islam beb... betul ke... dah banyak contoh-contah haram jadah depa dok buat dekat bangsa dia sendiri... nak jaga melayu... huh...

pas dan pkr... sayonaralah korang masa pru13 nanti... apa yang korang buat sampai semua tergadai... semua jadi tak betul... ramai orang melayu marah... dan ini caranya korang nak kelentong balik ye... go to hell beb...

p/s- jangan dilempar taik kemuka-muka orang yang kena tipu... susah nanti...

Khamis, 22 September 2011

kenapa wajib tolak pas beb...

bila politik di agamakan... maka apa semua boleh dihalalkan... malah senang-senang diharamkan mengikut fatwa dari pak wal bahlul pas... aku pelik.. contoh paling dekat.. kelantan... selama 20 tahun memerintah kelantan... apakah kemakmuran yang pas bagi dekat rakyat-rakyat kelantan... aku pelik.. kata membangun bersama Islam... tapi... apa yang mereka bangunkan... Islam kena maju dari semua sudut.. dunia kita kejar akhirat pun wajib kejar.. jangan nilaikan keserdahanaan tu... oh tak mengapa kita kiskin kerana diredai... jangan pulak kita menjual Islam sama saja dengan kemunduran... pas pas... rosak umat korang buat beb... demi kuasa... dah dapat kuasa... amanah.. dan jujur tu korang lempar jauh-jauh.... dulu fatwa UMNO kapir lah... ai kalau ikut banyak lah fatwa mengarut dari pak bahlul pas tu...

isu hudud dah dipalu kembali... almaklumlah dah nak dekat PRU13 kan... senjata biasa memandrem pengundi yang tak nampak penipuan pas ni... heh.. ape lagi menyalak seko-seko pak bahlul pas ni... aku rasa pas sendiri menconteng keagungan Islam sendiri dengan seko-seko pemimpin mereka yang cakap tak serupa bikin... bila ceramah... bukan main.. macam kongkang dapat belacan... tapi bila nak pegang amanah... erm semua tau... dah dah tuan mereka dap pantang kalau pas terlebih sudah buat pertimbangan... dah dah isu hudud.... erm... dap berdehem jer... kecut perut... huh... perangai keldai tungangan... buat malu orang Islam jer...

mai baca lagi

Rabu, 21 September 2011

harimau muda terkedu dengan samurai biru


erm so far yang aku tengok dalam perlawanan kelayakan olimpik 2012 tadi... menunjukkan betapa kepantasan dan kemahiran adalah perkara penting dalam bolasepak moden... nasib khairul fahmi bijak mengawal gawang... kalau tak alamakatak lah jawapannya... hehe... dalam bolasepak moden.. betul lah kata bijak pandai dalam bola sepak.. tak kisah anda terere gelecek.. kepantasan, stamina bijak mencari ruang adalah wajib dalam ilmu bola sepak moden... tak mengapa... kita masih boleh pegi lagi jauh... sekiranya segalanya komitmen semua pihak...untuk menaikkan ranking Malaysia dahulu... InsyaAllah... akan ada satu sinar... Malaysia Boleh...!!!!

dalam dunia bola sepak moden juga... taktikal.. mental.. dan disiplin akan membawa pasukan itu jauh kedepan... dan pembangunan haruslah bermula dari usia 6 tahun... kita perlukan ramai lagi seperti safee sali..dan paling penting setiap pemain maintain dalam mengawal bola... walau ape pun... kepantasan... ibarat lipas kudung... bak harimau bintang... bila berlari.. dan mengawal bola... memang kalau boleh Brazil pun bila lawan Malaysia... terkejut beruk... haha... MALAYSIA BOLEH!!

Malaysia tewas 2-0 dengan Jepun... ayuh buktikan kita bukan ayam... GO GO Harimau Muda... yihaaa.....

macam ni pun ada ka...

punyalah kelako... pengikut tegar mat shabu... sanggup mencacai meminta sedekah di mahkamah.. punyalah dasat... konon untuk pejuang ayam sabung yang dicintai kekeke... nak tergelak pun ada beb... sanggup... dia punya pasal... orang lain rabak duit... sanggup keluar duit walau tau duit tinggal tu je dalam poket... hahaha... macam-macam perangai hamlau korang ye pengikut tegar pas... agak-agakla kumpul-kumpul duit tu dok belanja kat mana... kekekeke... asala tak bawa bakul... kutip keliling parking... gerenti dapat banyak hehe... sial la tuih..(dialoq zizan dalam KL Gangster)

mai tengok disini

macam harem... juak-juak kekeke...

Selasa, 20 September 2011

apa itu bohong... apa itu benar...

sekarang kalau nak insafkan si hamlau-hamlau tegar PR... memang apa kebenaran sekalipun mereka akan buat perkara tu jadi tak betul... tipu fitnah... tapi bila mereka membuat fitnah dan kantoi... mereka buat lagi dan lagi sampai jadi isu best yang mungkin dapat mengcover balik kebuduhan samdol yang mereka buat... keh keh... contoh isu mat shabu... segala jenis buku sejarah di telek balik oleh hamlau-hamlau penjilat tegar ini demi membuktikan mereka betul kononnya... banyak sial onar-onat fitnah mereka buat.... tetapi aku percaya sinar kebenaran mana mungkin boleh menutup rapat kejahatan dan penipuan... betul...?

isu cctv si anugerah Tuhan tu... erm kalau diikutkan... dah terang lagi bersuluh... punya lah hamlau-hamlau ni pusing keliling... dan ada juga yang belum tengok pun kata ahhh itu fitnah... tapi bila fitnah PM kita belum habis ayat lagi.... aaa tu betul tu... memang sial la petuih..hehe... itulah perangai budak tadika yang mereka tunjukkan... keh keh... dan ada juga kata... baju dia lain-lain... talipinggang dia warna lain, perut tak sama... ai kalau boleh mai bagi 1000 alasan... memang mereka boleh bagi beb ... yang lagi klako.. hamlau-hamlau ni tak faham apa itu infrared... siap kata ada jual dipasaran yang murah-murah dan ada warna bila dirakam.... keh keh keh... nak kata buduh... bebal la kot... keh keh... camera ni jenis perakam bila gelap... teknologi canggih... depa apa tau... mengampu je tau kekeke...

kalau yang pakar pun kata ini 99% orang yang sama macam itu anugerah Tuhan.... hehehe... dah kata tegar kan.. mana la nak mengaku... kalau berzina depan mata pun mereka akan kata... itu tahyul tu... keke... memang loser nak mamfus....

mai tengok apa itu IR-infrared camera..

suda kena bom la...


erm.. bila satu perkara berlaku... dek kerana kelancangan mulut puaka dia sendiri... dan mungkin apa yang dia kata tu menyakitkan hati waris-waris pejuang bukit kepong... dan mungkin kerana kelancangan mulut dia geng-geng dia sendiri yang terlampau sakit hati dekat si mulut puaka itu... maka skrip-skrip biasa yang melantun-lantun... tanpa usul periksa... tanpa memikirkan anak bini... jebon-jebon pakatan shitty mengeluarkan stament macam puaka sungai la... "INI UMNO PUNYA KERJA... INI UMNO YANG BAKO NI... INI UMNO PUNYA KONSPIRASI NI... INI ITU BEGINI.. DAN PERKATAAN YANG WAJIB ADA DALAM TUDUHAN ITU ADALAH UMNO..."

so biasalah idea-idea sampah masyarakat nak mengondem kerajaan dah tak de... so cari idea yang menjurus kepada simpati dan menguntungkan... tuih.. sial la..(ayat zizan dalam kl gangsters) almaklumla kerana isu Mat Shabun, depa sebaik mungkin mengkover pukul keliling... demi mat 121ku tersayang... hehehe... jadi si mulut lancang Mat 121... pun pening... dan demi mengalihkan isu kurang asam keping tersebut.... maka muncullah episod kena bom... da... hehehe...

kepada rakyat-rakyat yang dilahirkan cerdik... pikirlah... puak-puak pakatan haram zade ni memang dah down mentalnya kerana kebuduhan diri sendiri... gile kuasa gila yang atas lagi gila... bedul... kot hahaha... so tolak pakatan rakyat demi Agama, Bangsa dan Negara....

Isnin, 19 September 2011

semua klon la... tipu-tipu..

baju tu pun edit tu hehe...tapi apa pasal sama aaa... hehe

ayat biasa penjilat tegar pakatan kolopiaq menketedaghah dan pencinta setia bro nuar kita... menjadikan cerita isu video cctv terbaru yang keluar dengan datuk eskay di lif.. mana pegi aaa... apa bikin.. layan syiok ka... alamak... kalau betul tu anu waq... dan memang betul kot hehehe.. bernafsu besa nak celen PM Itali ye Berlusconi... kaki sebat sampai 8 orang 1 malam... perghhh hebat manusia-manusia berumur ataupun warga emas... hehehe... nafsu kuda ke kuda macam dia...

biasala.. belum apa-apa brok anuar kita dah membuat bodo sambil sedut udara sedalam-dalamnya... dan berkata..

"Semua isu berkenaan moral, arak, soal judi, maksiat, kezaliman, fitnah atau mengaibkan orang, saya tidak akan layan atau jawab," katanya.

rilek kena rilek tapi dalam hati siapa tau... bergelegak bak air mendidih... konon menggunakan cara EI yang cukup excellect la... kononnya la... jawapan biasa dan eksyen... hehe... rakyat boleh menilai... adakah ini contoh terbaik bagi insan yang nak menjadi PM (dalam mimpi la hehe) baru di dunia Allah dah tunjuk... di Akhirat... erm... sendiri mau ingat...


makin pening wan jijah memikirkan si anugerah Tuhan ni...

puji yang lambung-lambung kekeke...


oleh kerana PKR dah hilang seri.. dan semakin hilang hensem... malah makin huduh bila dilihat logonya... kalau tengok lama-lama logo PKR ni dah macam jin pakai toncet dah... hehehe... segala apa mereka buat nak dihemburkan dengan pujian... almaklumlah rakyat selangor (kecuali spisis kedahak..) nak puji... pun... pikir 18 kali aku rasa... oleh itu dengan segala hormatnya aku nak gelak halus... HIHIHIHI....

mai sini beb

Ahad, 18 September 2011

PUNYA LA RAMAI DATANG DIKATAKAN 50000 ORANG... WAHH


mak aih kali ni aku serender beb... memang aku dah kata... mereka sekarang dah power.. hehe.. bayangkan betapa ramainya orang datang di rumah terbuka kerajaan negeri Pulau Pinang... wah bestla LGE... ata sinyum aaaa... hempedu keliaq pas... lagi aar sampai senyum je..(ye ke) hehehe...
bayangkan 50000 orang WOW!!! hehe.. masa BN buat rumah terbuka pun tak seramai ni... jangan korang terkejut sudah beb... perghhh

story seterusnya...

ramai kan... perghhhhh.... gerunnya daku... hehehe

SPISIS KAKI FITNAH MELANTUN-LANTUN... TUIH...

agaknya juak-juak dah tertekan tahap longkang aku rasa... hehehe

perdana menteri Bangladesh mengatakan ada rakyatnya dah menjadi status warganegara Malaysia... aku pelik... takkan la urusan dalaman negara dia boleh pulak canang free macam tu.. hehe.. bila dajjal keparat membuat isu ini... mereka ingat mereka boleh hentam kaw-kaw kerajaan la terutama UMNO.. oi kongkang busuk perut... ape la jahat beno korang ni.. tula bila sekali menfitnah.. dia akan ketagih.. ketagih isu... ibarat penagih dadah kalau tak dapat dadah.... korang sendiri taula... ai dah pening ke... segala isu memfitnah tersungkur dengan kebenaran... bebal...

semakin hari semakin teruk penyakit hempedu hati busuk puak-puak pembangkang... segala apa yang mereka buat... makin lama makin teruk dipandang rakyat.. cuma jenis penjilat tegar taik yang payah sikit nak kembali kepangkal jalan...

korang baca
klik

80,000 hadir.. wow!!... jangan terkezut


perghhh ramai beb datang masa ceramah perdana di stadium bandaraya Pulau Pinang... penuh giler... penangan bro anuar la ni... dasat.. ramai penjilat tegar datang sambil meleleh air liur mendengar ceramah paling gegar di abad ini... hehehe... aku tengok pun perghhh... juling mata beb... kalau korang tak percaya... korang baca seterusnya...

klik

adu.. perghh... ramai sungguh.. kan... hehehehe...

Sabtu, 17 September 2011

ei bukan dia la wei... bukan...

ape pulak mana ada... bukan tu... ish korang ni... mana ada sama... giler ke, kan lain... tu... ni mesti edit... hehehe... dan lagi 1 akan ada segerombolan otak sial yang akan kata... kenapa china doll tak naik lif sekali... kekeke... kenapa... balik pun tak sekali.... ape pun tak boleh...dalam kehidupan ini pembohongan tidak akan mampu menghalang munculnya kebenaran....



tengok bawa tisu sekali ye...sedih wo...

Jumaat, 16 September 2011

belum apa-apa dah niat nak tukar bendera...


niat mereka merepublikan Malaysia beb... kalau ini cara mereka... huh... alamat anak cucu kita berbangsa Melayu Islam hanya tinggal nama je dekat bumi bertuah ni... BANGSAT... BARUA... shit... niat nak tukar bendera ye.. ok... itu cara mereka untuk menjahanamkan kuasa Raja-Raja dan agama Islam... tapi si koliang ni kena ingat dia boleh tulis apa saja... tapi hehe.. jangan pulak lepas ni jadi tikus menyorok dalam lubang..... petuih... kena ligan cukup-cukup dengan panglima-panglima dan hulubalang.... nak harap mat sabun tolong ko... kirim salam la... petuih....haram zade...

ISA dimansuhkan


sukalah pembangkang, sukala tu.. sampai rasa kemenangan yang amat sangat bila PM sendiri yang memansuhkan ISA... huh kemain la mereka siap buat kenduri... keke... bagi aku... mereka tetap akan menyerang PM kita sebaik mungkin demi..kelepiaqkan Putrajaya... yang di idam-idamkan si anu war tu... kan tarikh hari ni menjadi tarikh keramat... semua rakyat Malaysia kena kelentong hidup-hidup... ingat 16 september 2008... hehe... aku tak pasti kalau ISA ini dimansuhkan... mungkin ada penganti macam ISA... mungkin juga penganti ISA... akan lagi sesuai dengan keadaan sekarang.... berbanggalah kita sebagai rakyat Malaysia.... kita bakal menjadi negara maju... 2020...

Khamis, 15 September 2011

selama ini dah hirup darah kenyang-kenyang kan....



ape masalah kiasu-kiasu ni nak bising... haram tul... buat Ismail Sabri jangan takut dengan ugutan mereka... mereka ni iri hati... kan aku kata... mereka-mereka ni nak kaya,, nak kaya lagi.. bangsat betul... dahla kalau harga dibeza-bezakan sebab kita melayu.. aku dah rasa beb.. sebab aku pun buat bisnes printing... sikap mereka ni walau dah kenal lama... tapi harga memang ada beza.. erm camne tu... aduyai... bila ACCIM atau Gabungan Dewan Perniagaan Perindustrian Cina.. bersuara.. katanya... kedai 1 Malaysia akan sedikit menjejaskan peniaga-peniaga dan peruncit-peruncit gabungan mereka... alahai... kalau nak dengki... iri hati kiasu.. mereka lah beb... aku tak faham... niat kerajaan nak tolong kita berjimat... tapi dia pikir nak untung tahap cipan je ye...

aku setuju apa yang GAP sarankan..
klik

Selasa, 13 September 2011

mana nak cari beb...


puak hantu raya asik menyalak... mengutuk mencerca.. membabi buta fakta... babi pun tak buta macam mereka... asik cari salah orang.. kalau diikutkan puak-puak cilakatoi mereka pun ada juga pergi ke klinik atau hospital kerajaan... dengan hanya RM1....... ULANG BALIK RM1... BUKAN RM3 ATAU RM10..... ingat RM1.... bersyukurlah... hidup di Malaysia...dengan rahmat Allah berikan kepada kita semua... harap rakyat yang reti bersyukur dan berbanggalah anda menjadi rakyat Malaysia yang ditunjangi Barisan Nasional .... nak harap PR air je free... itu pun kredit dekat syabas... pigirah...

diambil dari blog

Memang zalim! Sungguh zalim! Kerajaan BN memang zalim terhadap rakyat jelata terutama dalam perkhidmatan kesihatan. Ketidakadilan berlaku di mana layanan berbeza diberikan mengikut peringkat umur pesakit.

Memang sungguh tak patut kerajaan BN TIDAK MENGENAKAN SEBARANG CAJ DAN MEMBERIKAN SECARA PERCUMA KOS RAWATAN DAN UBATAN BERMUTU TINGGI KEPADA KANAK-KANAK DAN ORANGTUA!

Lagi tak patut Klinik 1 Malaysia cuma mengenakan caj RM1.00 !

(Artikel ini berdasarkan kepada Takrifan 'Pemerintah Zalim' oleh Pakatan Pengganas Pro Komunis yang mana mengikut fahaman mereka sebuah PEMERINTAH ZALIM adalah:-)
1. Perkhidmatan Kesihatan dengan caj RM1.00 kepada ibu mengandung sehinggalah anak itu membesar, meningkat dewasa dan tua. Seumur hidup setiapkali pergi ke hospital bayar RM1.00.
2. Perkhidmatan Kesihatan percuma kepada semua kanak-kanak warganegara Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama (ini polisi Rasisma)
3. Menyediakan kemudahan perkhidmatan kesihatan di semua daerah, bandar-bandar kecil dan desa. Hospital Daerah, Pusat Kecil Kesihatan Daerah , Klinik Pergigian dan banyak lagi.
4. Memberikan perkhidmatan kesihatan dengan doktor pakar untuk ibu-ibu mengandung dan kanak-kanak pada caj kurang daripada RM50.00
5. Ubat-ubatan yang bermutu tinggi pada kadar percuma dan jauh lebih rendah daripada harga sepatutnya melalui subsidi kepada 27 juta penduduk tanpa mengira warna kulit dan agama.
KERAJAAN BN YANG ZALIM ATAU PENGKRITIK TOLOL PAKATAN PENGGANAS PRO KOMUNIS YANG MENZALIMI DIRI MEREKA SENDIRI?

Isnin, 12 September 2011

penjilat tegar PR hantuk kepala.....


erm akhirnya terbukti yang kerajaan amat prihatin dengan keadaan sekarang dan tahu majoriti rakyat tak gemor dengan cas 6% tu... so berita ini akan membuatkan pencacai najis PR akan jadi mereng mana nak bantai isu 6% ini... aku harap batalkan terus 6% tu sebab.. syarikat TELCO dah kayo rayo dah... kalau tanya memangla akan cakap mana ada untung... sama juga kalau kita tanya tokey kedai... wahh tokey manyak untungah lamai olang beli kedai lu.... mesti tokey tu akan cakap haiiyaa mana ata untung lor.... untung tala manyiak... sedangkan bila selidik berapa banyak kedai dia.. berapa beso rumah dia.. berapa beso kereta dia... inilah bisnes minded beb... haha...

KUALA LUMPUR 12 Sept. - Pelaksanaan cukai perkhidmatan enam peratus terhadap pengguna perkhidmatan talian telefon prabayar ditangguhkan sehingga kajian mengenainya selesai.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, keputusan tersebut dicapai setelah beliau mengadakan pertemuan bersama beberapa syarikat telekomunikasi di sini hari ini.

Menurutnya, kajian berhubung caj tersebut akan dilakukan pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan syarikat komunikasi terlibat. - Utusan

moga dijauhkan...

adakah tragedi ambon di indonesia akan kembali terjadi..? inilah jadinya sekiranya toleransi agama dan perpaduan sesama bangsa tidak dijaga... beruntunglah kita di Malaysia ini cukup aman damai... Alhamdulillah... harap generasi sekarang jadikan tauladan...

baca seterusnya
klik

kui kui... macam badut


nak main kotor.. nak sabotaj kononnya rumah terbuka PM dekat permatang pauh... asik buat jahat ajer memanjang... buat perangai kongkang sepenuh masa... penganut-penganut sampah negara ni.. siap kena boo lagi... dan paling hebat... ada banner unik diletakkan dekat depan sekolah.. sampai menteri rasist pulau penang muka sudah merah da... kekekeke.... apa kata kita gelak ramai..

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..... rakyat semakin menolak Pakatan Haram? adakah ini petanda runtuhnya kuasa mereka di Pulau Pinang.... adakah.. adakah>>>? pembangkang tak kuat mana... mereka hanya kuat temberang je.... nak gelak lagi... mari mari... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....

meh klik sini...

Sabtu, 10 September 2011

ni dikatakan strategi buntut keldai


ape korang tak ke heran.. dulu sebelum keluarkan stament mulut puaka dia... thah dia pernah ke idak pergi ke kubur mat indera tu...thah tak tau kot mana kubur mat indera tu, sekarang politik punya pasal... buat muka sedih tahap hisdustan untuk tunjukkan kepada badut-badut penyokong tegar mereka yang dia ni bersungguh-sungguh memperjuangkan komunis... ai chait pigidah beb... anak harun... tul perangai... aku kekadang rasa mat sabu ni memang cerdik atau terlebih hensem kot.... seboleh-boleh nak menangkan apa dia kata tu... sanggup nak ubah segala sejarah tanah melayu ini demi komunis....

erm bagusla... aku rasa... kalau rasa diri tu hebat... power buatlah... mungkin dia anggap penyokong berani mati dia akan sanggup buat apa saja demi stament dia... kita tengok... kita tengok, rakyat power atau dia power.... selalunya orang angkuh... akan buat onar dulu... last-last baru... alamak... mati aku.... masa tu lu pikirlah sendiri.... masa tu.. malu tahap cipan daging yang dia akan ingat sampai bila-bila... sehingga ke anak cucu dia akan meludah bila sebut nama mat sabun... aku percaya dengan kehendak Illahi... dia nak uji jer si mat sabun tu.. tengok dia macamana... kalau tahap iq dia memang semua orang tau... memang akan jadi sejarah orang melayu Islam dekat malaysia ini yang layak di ludah ramai-ramai....

klik

biasala mereka suka cerita propa....


setahu aku la... ceramah-ceramah pas kan sebab ramai.. senang je... di kumpul dari seluruh pelusuk pekan... kawasan... datang 2-3 biji kereta... yang datang tu sekadar datang je... gian beb nak dengar cerita propa dan merapu... bukan masuk otak pun.... kan pernah diberitahu... memang ceramah pas kalau buat... dah-dah ditempat sendiri... jangan cerita la... ramai oooo penjilat tegar memberi sokongan maut.... (kena pukau minda).... pulak tu mat shabun... rugi tak datang... dia kan tengah popular sekarang... pengkaji sejarah tersohor dalam negara... itulah mat shabun.... kalau boleh berdiri semua.... dan tepuk ye.... clap-clap... kui kui kui....

mat shabu ni dikatakan popularnya mengalahkan madonna... tak caya korang tengoklah ceramah dia... pergh.... siap termimpi-mimpi si juak-juak kena kelentong dek mat shabun kekekeke

klik

Jumaat, 9 September 2011

dah untung nak untung lagi... jangan bagi rakyat marah...


aku pelik betul dengan syarikat TELCO kat malaysia ni.. dah le untung nak untung lagi.. tekan lagi pengguna... beb... aku seru kepada kerajaan tarik balik cukai 6% tu... bukan apa... dah tengah syok-syok kita membalun juak-juak pr... dan mungkin dari mereka ingin kembali ke BN... dah pusing balik ke pangkuan PR laknatullah... berkenaan isu remeh ni... yela... kalau ikutkan kaki bangkang siapa... kaki spin siapa... tak ke ini modal yang akan digunakan untuk jahanamkan misi kita semua untuk runtuhkan kuasa PR..... untuk kerajaan tolonglah fikirkan... jangan di ulang silap zaman Pak Lah dulu... hancur beb.. hancur....

Khamis, 8 September 2011

buat filem macam ni...



aku baru habis menonton filem epik the pacific.. dari episod 1-10... korang tengoklah beb... walau perang ini dah lama berlalu.... aku rasa kalau ada penerbit di malaysia yang ada modal.. buat filem epik macam ni berkaitan komunis... berkenaan kejamnya komunis... memang tragis beb sebab kalau korang menonton sampai habis... bagaimana tentera jepun time tu terdesak gunakan ibu mengandung diletaknya bom dikeliling pinggang ibu tersebut... kanak-kanak kena sniper... sadis beb... korang carilah... dvd dia...

cuma filemkan kekejaman komunis macam apa yang ada dalam blog rakan kita ni...

aku rasa terdetik dalam diri.... itulah kekejaman perang.... huh.... sadis-sadis

kan aku dah kata....


si puak mereng ni akan buat apa saja untuk pusing keliling beb... betul tak anggapan aku berkenaan tajuk aku pendapat gue aku semalam... hahaha... ni punya cara sudah tau punya... dari tak tau sejarah terus tau serba serbi berkenaan sejarah... hahaha... sekarang strateginya guna adik mat indera pulak.. yang namanya baharum shah yang berusia 65 tahun... beliau nak nama abangnya dibersihkan dari dikaitkan dengan komunis.. cuba korang pikir logik ek... masa mat indera menyerang balai polis bukit kepong tu tahun 1950.. dan en baharum ni masa tu umurnya baru 4 tahun... sebab dia lahior pada 1946...... apa yang budak 4 tahun tau pasal abang dia masa tu da.... kui kui.. pas pas... anda kantoi lagi....

aku tak taulah pas buat ape dengan en baharum ni kekeke... oleh kerana nak melepaskan anjing tersepit. nak hensemkan balik mat sabun.... maka mereka akan buat apa saja... tapi senang je kantoinya.... tak caya korang baca sini

kelako pun ada... kesian pun ada...

klik

Rabu, 7 September 2011

SEJARAH MANA BOLEH UBAH... UMAT MELAYU MEMANG PAHLAWAN BEB...

VS


Pekan Batu Kikir yang terletak lebih kurang 16km dari Kuala Pilah dan 12km dari Bahau merupakan sebuah kampung tersusun pada awalnya. Di pekan ini telah menyimpan satu sejarah yang masih belum dikenali secara meluas. Mengikut sejarah, terdapat satu peperangan yang agak menarik iaitu peperangan di antara masyarakat Melayu yang menggunakan senjata parang melawan pasukan Bintang Tiga yang menggunakan senapang. Walaupun senjata yang gunakan pasukan Bintang Tiga lebih baik berbanding dengan masyarakat Melayu pada ketika itu, tetapi kemenangan telah memihak kepada Masyarakat Melayu.

Peperangan ini menjadi satu sejarah yang mengambarkan semangat perjuangan masyarakat ketika itu menentang pasukan Bintang Tiga yang menjadikan Gua di Simpang Pertang sebagai markas mereka. Peperangan ini berpunca dari peristiwa amuk di Padang Lebar berhampiran dengan Pekan Batu Kikir. Akhirnya peristiwa ini bertukar kepada satu peperangan yang dahsyat dan melibatkan banyak nyawa dari pasukan Bintang Tiga terkorban. Peperangan ini telah berlaku pada bulan November 1946.

Peristiwa ini perlu diteliti kerana ianya memberi pengajaran tentang kehidupan yang harmoni datang dari kepercayaan dari satu kaum kepada satu kaum yang lain untuk tingggal bersama dalam satu tempat

klik sini

http://bumiyang.blogspot.com/2011/09/mat-sabu-adakah-melayu-batu-kikir-juga.html#comment-form

pendapat gue...


bila semakin panas isu mat sabun, makin ramai pejuang hampehnya didalam alam cyber sebaik mungkin memusing-musing sehingga pening lalat membacanya... almaklumla apa yang di katakan naib president mereka melibatkan maruah pejuang.... telajak perahu boleh diundur... telajak kata.. sendiri mau ingat... macam biasa cara biasa yang aku tau... dia akan buat donno je... dia buat strategi diam dan menggunakan cara EI... kononnya dia betul.... macam anuar berkenaan kes liwat.. video ehem-ehemnya.... banyak pemimpin di dunia ini memang menggunakan cara EI...EMOTIONAL INTELLIGENT... iaitu... diam... dan bila masa sesuai baru keluarkan stament.... so mat sabun gunakan cara begini.... sebab... dengan cara begini dia semakin popular.... popular kerana buat onar.... tapi dia akan sentiasa buat derk... kata-katanya akan jadi angkuh.... kerek... belagak... malah anggap apa yang dia katakan adalah betul.....

so kita dalam membantai dia... kalau ikutkan cara EI ni.... akan membuatkan dia rasa dia lagi tinggi hebatnya dari kita.... kita hanya selitkan apa yang dia kantoi... dan fakta-fakta sahih supaya dia rasa ..... bodoh piang juga aku ni... hehehe.... contoh macam bekas president USA... Bush.... banyak cara dia memang buduh dan banyak kantoinya.... so lama-lama rakyat akan meluat dan sepak dia... kaw-kaw.... jadi mat sabun akan jadi macam tu lah.... dia ingat dia diam dia hebat...... tapi.... bila serang dengan fakta-fakta.... betul... memang rasanya berbuih mulut nak jawab.... walau banyak fakta cap ayam yang dicanang oleh puak-puak hamPAS,

jadi... dia memang rasa bersalah lah dengan apa yang dia kata... nak minta maaf, alamakatak.... jatuh la maruah sebagai naib president... kita tunggu stament-stament membabi buta dari mulut sang pengkhianat ini ek... lagi banyak buka mulut makin jahanamlah PR time pru13 nanti...
sayonara....

kalau boleh sebarkan...

maaf... cuma ingin membantu rakan taulan yang nak kembangkan perniagaannya... kalau rakan-rakan blog murah hatinya... jom klik like page ini... mana tau dengan cara ini dapat mengembangkan lagi bisnes rakan saya yang sorang ni...membantu sesama Islam dan kita juga sebangsa... apa salah sebar-sebarkan yek... sekian

boleh klik dan jangan lupa like sekali page ini ye... terima kasih...

Selasa, 6 September 2011

editor buku pun sepak mat sabun


apa anda akan buat kalau anda tersepit, terkantoi malah mengelupor perit atas tindakan anda sendiri... ni dia mat sabun.. yang kantoi sekantoinya... akibat nak kover diri kerana keceluparan mulutnya... dia tunjukkan buku bahawa kerajaan Johor mengiktiraf mat indera... hehe.. pas pas.. inilah perangai depa yang tak sudah-sudah... tanpa usul periksa... main sorbu je... sekali editor buku tersebut bersuara da....

"Penulis buku ini sebenarnya mengajak pembaca berfikir siapa Mat Indera, samada layak digelar hero atau pengkhianat negara kerana terlibat dalam peristiwa berdarah bukit kepong 1950 dan bukan iktiraf Mat Indera sebagai pejuang dan bukan komunis"

klik


Isnin, 5 September 2011

yang muda boleh terkeliru... banggang punya pas

https://www.facebook.com/notes/mohamed-hadi-al-majwi/mat-indera-ialah-pejuang-kemerdekaan/389870107918.....bce

aku amek dari link fb seorang rakan... pergh.. makin dasat puak-puak berhaluan kiri nak spinkan cerita pasal mat indera ye... mereka ni aku rasa niatnya memang pesongkan sejarah... perghhh.. memang bahaya ni.... kemana pegi menteri amaran... takkan nak biarkan anasir-anasir ini membuat sesuka hati sampai rosak segalanya sok... mats sabun memang agendanya.... 1 kuasa... musuh paling utama dia UMNO... apa dia buat sebaik mungkin nak jahanamkan UMNO.. demi kuasa.... apa nak senyap je... yang muda-muda belia bila baca mau terpengaruh beb... dah tak tau dah komunis tu pengganas ke pahlawan... bahaya....

aku nak tanya satu je.... habis kalau betul perjuangan menentang british tu.... dekat balai polis bukit kepong.... kenapa bukan polis je terbunuh.. kanak-kanak, isteri-isteri polis pun jadi mangsa... semua tu bangsa apa? bukan ke melayu...siap bakar lagi... jawab la... kenapa.... ape mat indera tu berskongkol dengan komunis... habis komunis tu fahaman dia apa?... oi banggang tahap longkang taik pengikut pas yang mereng... sedarlah apa korang buat.... sedarlah cara korang ni menaikkan api semangat kemarahan bekas-bekas polis dan tentera... aku sendiri menyirap beb.... mau aku hunus je bonet kepada pengkhianat-pengkhianat bangsa... haram jadah..... nak komuniskan malaysia ker... kalau ada niat korang lupakanla....

Jumaat, 2 September 2011

Sejarah mengikut fahaman Mat Sabu

TIMBALAN Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu bukan tidak memahami sejarah tetapi beliau ialah salah seorang daripada rakyat Malaysia yang mahu sejarah ditulis semula untuk memberikan pengiktirafan kepada sumbangan golongan kiri; nasionalis, sosialis dan komunis dalam perjuangan kemerdekaan negara.

Saya tidak terkejut apabila membaca kenyataan Mat Sabu yang didedahkan oleh Utusan Malaysia mengatakan beliau menganggap Muhammad Indera, lelaki Melayu yang menyerang bukit Kepong bersama pengganas komunis Cina adalah sebenarnya hero.

Beliau juga mengatakan bahawa Dato’ Onn Jaafar pengasas UMNO dan Tunku Abdul Rahman, bapa kemerdekaan Malaya sebagai alat British.

Saya pernah mendengar kenyataan seumpamanya daripada beliau sebelum ini tetapi saya tidak mempunyai catatan tarikh di mana dan bila. Sebagai seorang wartawan, saya kesal kerana tidak dapat mengemukakannya tetapi saya penuh yakin pernah mendengarnya.

Saya percaya Mat Sabu adalah jujur, menghayati dan percaya kepada apa yang dikatakannya itu.

Saya tidak setuju jika orang mengatakan beliau tidak memahami sejarah tetapi beliau memahami sejarah mengikut fahamannya berasaskan kepada perjuangan asal nasionalis-nasionalis kiri Melayu seperti Dr. Burhanuddin Al Hilmi, Ibrahim Yaacob, A. Samad Ismail dan lain-lain.

Perjuangan ini juga turut didokong oleh Utusan Melayu yang diketuai oleh Pengarangnya, Said Zahari sehinggalah dipatahkan oleh UMNO dengan pengambilan alih Utusan Melayu pada 1961.

Suatu perdebatan kecil antara bekas Penasihat New Straits Times, A. Samad Ismail dengan Said pernah berlaku apabila Said membangkitkan perihal A. Samad menganggap Dato’ Onn sebagai alat British.

Bagaimanapun A. Samad akhirnya menerima jalan kemerdekaan yang diambil oleh UMNO sebagai lebih realistik ( Lihat Memoir Samad Ismail di Singapura terbitan UKM). Beliau mengakui terbentuk fahaman dan perjuangan oleh perjuangan revolusi Indonesia yang menyingkirkan feudalisme.

Said, Ketua Pemogok Utusan Melayu 1961 juga mengakui kebijaksanaan Tunku Abdul Rahman mendapatkan kemerdekaan Malaya lebih awal dengan menggunakan faktor ancaman Parti Komunis Malaya (PKM) yang dikuasai orang Cina sebagai alat tekanan ke atas British semasa beliau merundingkan kemerdekaan Malaya.

Kerana bimbang, Tunku mungkin meletakkan jawatan Ketua Menteri sekiranya tidak dibenarkan menemui Ching Peng, British akhirnya bersetuju dengan memberikan syarat kepada Tunku tidak boleh merundingkan soal lain daripada penyerahan diri Chin Peng dan PKM.

Dalam keadaan yang terikat inilah, Tunku telah memanfaatkan sepenuhnya agenda politik beliau sendiri.( Kemerdekaan Malaya). (Lihat Said Zahari Meniti Lautan Gelora halaman 300 terbitan UKM).

Sesiapapun yang membaca Memoir A. Samad Ismail di Singapura akan dapat memahami bahawa beliau pada akhirnya mengakui kemerdekaan yang diperjuangkan oleh Tunku, Tun Razak dan lain-lain pemimpin UMNO tetapi malangnya beliau telah ditahan sekali lagi di Malaysia di bawah ISA kerana hasutan dari Perdana Menteri, Singapura Lee Kuan(amat jelas dalam buku Memoir Lee Kuan Yew).

Perdana Menteri, Tunku Abdul Rahman juga memahami bahawa PKM memperjuangkan kemerdekaan tetapi hakikatnya Tunku dapat melihat masa depan sekiranya PKM berjaya, maka pastinya Malaya jatuh ke tangan orang Cina atau kepada Parti Komunis Cina tanpa kedaulatan orang Melayu dan kehormatan kepada agama Islam.

Mengikut sejarah British juga tidak mahu orang Cina menguasai negara ini, maka itu mereka tidak menunaikan janji untuk memberikan Malaya kepada PKM selepas mengalahkan Jepun dengan bantuan gerila MPAJ atau PKM.

Akhir-akhir ini memang terdapat usaha untuk mempengaruhi rakyat supaya memberikan pengiktirafan kepada perjuangan PKM. Buku-buku yang ditulis oleh bekas- bekas pemimpin tertinggi PKM Regimen Ke-10 (sayap Melayu) seperti Rashid Maidin, Shamsiah Fakeh, Abu Samah dan lain-lain dijual bebas di negara ini.

Generasi muda yang membaca buku-buku ini mungkin akan terpengaruh tetapi sesiapa yang dapat membaca yang tersirat di sebalik yang tersurat dalam buku My Side Of Story oleh Chin Peng dan juga Memoir Shamsiah Fakeh akan dapat mengetahui bahwa Shamsiah diseksa di Beijing dalam masa revolusi Pengawal Merah tanpa dipedulikan oleh Chin Peng, Setiausaha Agung PKM yang diketahui oleh Shamsiah berada di Beijing.

Memanglah ramai nasionalis-nasionalis Melayu kiri yang masuk ke dalam hutan menyertai perjuangan berdarah PKM dan ada yang berjuang di barisan depan sebagai orang sosialis seperti Ahmad Boestaman, Ishak Haji Mohammad, Dr. Burhanuddin, Syed Hussein Ali, Kassim Ahmad dan lain-lain.

Tetapi hakikatnya jika perjuangan yang didalangi oleh komunis antarabangsa itu menang maka Malaya atau Malaysia tidak akan berada dalam situasi bebas, makmur, moden dan maju sebaliknya akan berada dalam kekuasaan tangan yang kejam yang cuba membahagikan kek kecil tetapi mengambil sebahagian besar kepada diri mereka sendiri.

Saya telah melihat dengan mata kepala saya sendiri keadaan ini ketika melawat negara komunis dan sosialis seperti Romania, China, Russia ( sekarang telah berubah) dan Myanmar.

Yang terakhir beberapa tahun lalu saya berkesempatan melawat Cuba dan melihat keadaan menyedihkan, ramai penganggur, mereka duduk di tepi jalan atau di depan rumah atau merayau-rayau tanpa kerja.

Oleh kerana Singapura dan Malaya keluar dari aliran kekirian dari sejak awal dan percaya untuk merdeka dalam demokrasi Barat dan dibantu pertahanannya oleh Barat di samping pertahanan kita sendiri maka itulah kita terselamat dan mendahului kemajuan dari lain-lain negara di Asia.

Oleh kerana China dan India baru memeluk kapitalisme maka tidaklah hairan mereka begitu ghairah menjalankan dasar ini dengan bergantung kepada pasaran bebas yang dikutuk oleh mereka dahulu.

Amerika Syarikat dan Eropah juga membantu mereka untuk menjamin keselamatan masa depan ekonomi mereka dan penjajahan baru menerusi dasar globalisasi (1 Amerika 1 Dunia).

Maka itu kenyataan Mat Sabu tidak seharusnya dilihat sebagai suatu usaha untuk menghidupkan semula Parti Komunis Malaya.

Fahaman Komunis telah bangkrap, orang- orang komunis dan sosialis telah murtad tetapi apa yang dilakukan oleh Mat Sabu adalah sebahagian daripada perjuangan yang sedang dilakukan oleh segolongan kecil intelektual Melayu dan Cina.

Mereka tidak melalui dan memahami sejarah dengan didepani oleh DAP supaya pengiktirafan diberikan kepada perjuangan PKM yang diketuai oleh seorang Cina bernama Chin Peng yang diperalatkan oleh British untuk menentang Jepun sehingga dikurniakan pingat tertinggi kerajaan British “Sir”. Tetapi British tidak menunaikan janjinya.

Jika British boleh menggunakan Chin Peng maka tidak mustahil Mat Sabu dan juga konco-konconya tanpa sedar menjadi alat kepada cita-cita globalisasi itu. Gerakan untuk memulihkan imej komunis juga sedang berlaku di Indonesia sekarang.

Kita dapat melihat betapa DAP memperjuangkan tuntutan keluarga Cina menuntut ganti rugi dari kerajaan British kerana keluarga mereka dibunuh oleh tentera British dalam masa darurat di Batang Kali pada 11 dan 12 Disember 1948. Mereka langsung menutup hakikat bahawa mereka ini telah disyaki memberikan berbagai bantuan kepada pengganas-pengganas komunis.

Tugu Peringatan beberapa pengganas komunis yang terkorban di Malaya telah dibangunkan dengan berselindung dalam bentuk memorial di Nilai dengan belanja berjuta ringgit dan percubaan juga dilakukan untuk membina tugu yang sama di Sarawak. Sebuah akhbar Inggeris telah memperjuangkan supaya Chin Peng dibenarkan pulang ke Malaysia.

Saya percaya bahawa Mat Sabu tidak membuat pertimbangan yang waras atau rasional dalam kepercayaannya dan juga dalam kempennya untuk mengiktiraf perjuangan PKM bagi kemerdekaan negara.

Saya percaya orang-orang Pas yang ibu bapa mereka pernah menjadi tentera atau polis atau pun yang terkorban kerana menentang pengganas komunis turut marah kepada Mat Sabu.

Tetapi supaya taraf kemarahan tidak keterlaluan, kita harus bertanya apakah yang dapat kita harapkan daripada pemimpin sebuah parti yang telah meningkat naik dengan cara yang tidak bertamadun sebaliknya populariti dengan memaki hamun dan menjual kemurnian agama.

RTM pernah mendedahkan Mat Sabu mengatakan Tun Dr. Mahathir Mohamad gila dan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengatakan Dr. Mahathir barua dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengkafirkan orang Islam yang tidak menganggotai Pas.

Setelah pendedahan ini dibuat maka barulah mereka dapat melihat diri sendiri, rupa- rupanya memaki-hamun orang dengan berkopiah puteh dan berserban tidak manis di pandang malah terlihat seperti ulama-ulama ajaran sesat. Maka sejak itu mereka tidak melakukannya sekarang. RTM telah membetulkan akhlak mereka.

Maka itu, orang ramai tidak seharusnya terkejut jika Mat Sabu mengulangi kesilapan lalu kerana itu adalah jati diri mereka. Inilah taraf pemikiran dan kualiti kepimpinan Pas dan mereka inilah yang akan memimpin masa depan Malaysia bersama dengan parti ekstremis dan cauvanis Cina DAP.

ZAINUDDIN MAIDIN ialah Karyawan Tamu Institut Pemikiran Tun Dr. Mahathir,

Universiti Utara Malaysia.

Khamis, 1 September 2011

taktik makan diri....

Salam.. isu berbangkit berkenaan mat sabun menghina pejuang negara... aku rasa dap dah berjaya menterpeleotkan minda mat sabun yang gilakan putrajaya.... mengeluarkan stament yang aku rasa nak bagi pusing cerita siapa penghianat dan siapa pejuang.... ada juga melayu Islam yang begitu taksub kepada tuannya hingga menafikan sejarah ek... bebal... loser... bhagal... bila isu ini semakin panas... mat sabun terus di kecam... dia buat bodo je... sebab dia rasa strategi dia berjaya.... mungkin ada orang-orang dalam pas... akan kata.... ape kebende punya naib president.... iq rendah bak tapak kasut..... semakin banyak kata-kata nista... makin ramai orang menyampah dengan kamu wahai mat sabun... ape punya khak tuih da.... kalau nak jadi sangat komunis.... letak gambar chin peng dekat rumah... framekan sekali.... bingai...

dan aku rasa strategi yang si pengkhinat-pengkhinat ini untuk menunjukkan tentera, polis.. adalah teruk.... dan nak buat rakyat bersemangat mengangkat senjata macam libya.... ei... ape kebebal tahap longkang punya strategi da wei.... nak menang PRU13 pun guna taktik relaistik sikit.... nak undi tentera, nak undi polis... tapi ko pegi menghina mereka buat apa.... benggong.... ape tak de saudara, pakcik atau atok dia jadi polis dan tentera ke... mau kena tapak kasut bila bersua... ape kebende la lu mat sabun.... tak habis-habis... memalukan pengikut tegar pas.. yang sedia maklum memang buduh... hehehe... jangan mara aaa si tegar-tegar pas pis pus....

maka akan ada lagi strategi melampaui batas untuk melemahkan institusi raja, menjatuhkan kuasa polis... merendahkan kehebatan tentera.... kita sebagai rakyat Malaysia... wajib menentang anasir begini kerana... cara mereka bukan unuk membangunkan negara... tetapi hanya kuasa dan kekayaan negara tercinta ini.... jangan tertipu cara mereka.... kita ada otak pikirkan demi kelangsungkan anak, cucu kita... SALAM AIDILFITRI......

Pelik! Muhyiddin kata kerajaan sudah dah tak banyak duit, tetapi timbalan menteri pelancongan baru tetap akan dilantik hari ini

 Setiausaha Agung Parti Solidariti Tanah Airku (Star) Dee Koh Hoi dilapor akan mengangkat sumpah sebagai timbalan menteri pelancongan, ke...