Isnin, 24 Oktober 2011

wah nak tunjuk langsi...


woi budak-budak student tak sedo diri.. berapa riban lu orang dapat kat setan-setan pembangkang.. dem.. demo-demo itu je keje kamu.. ape lu ingat ni mesir.. ni libya... lu bersyukurla dapat belajar dengan aman dekat UIA tu.. kalau ini cara lu nak menghasut... cilakahai punya malaun... apa lu dapat.. lu dapat seronok ke apa.. lu ingat lu nak masuk politik kotor macam pakatan haramjadah.. mak bapak suruh belajar.. bukan buat demo.. bangsat.. otak taruk kat lutut.. maka bapak tau agak-agak dia bangga ke dengan cara lu nak berdemo depan PM... kenapa... tak puas hati guna saluran betul... bingai... tuih...

so kepada pihak-pihak berkenaan harap dapat memantau dan takkan nak diam je mangkuk ni menghasut... jangan dok bagi amaran je.. lagi la si hamlau-hamlau ni naik minyak... kalau kongkang boleh berbicara.. bodohnya sokong pakatan haram...

tu dia.. masyukkkkkk!!!!! BN camne ni..


wah lau wea... ni ketua menteli sudahnyer pun membelanja sebanyak rm1.2 juta untuk melancong makan angin... huiyoooo manyak syiok ooo luit ala keluar tara hai punya... kalau makan angin kasi masuk pelabulan takpa juga ma... tapi aaa.. haiyaa.. thewww..... ini dap aa banyak celedik kasi pijak sama pas dan pkr di penang ma... ini kiasu aa.. manyak chirakak punya perangai ooo... bila meleka punya hait khantoi aaa meleka akan salahkan UMNO.... sikit aa UMNO.. sana sini UMNO.. punya fobiaa meleka aa lengan UMNO... haha... apa punya turr da... - pakcik cina berbicara mengutuk dap... hehe

selanjutnya...

huiyooo dia bagi lagi janji la...


agak-agak la.. kita patut ke percaya kata dia.. patut ke kita angguk je apa yang dia janjikan... apa betul dia ni hanya pandai cakap je.. dia kena ingat parti dia pun tinggal tiang je... orang dalam parti dia sendiri kata dia parti kincin rakyat... apa kata kita semua percaya jom apa dia kata. hahaha.. kalau bercakap dan bercakap.. hari ini lain esok lain.. lusa lai... agak-agak ada tak yang nak percaya kata dia... haha... uit ada beb.. yang tegar-tegar yang memang die hard fan dia... walau dia kincing tetap percaya.. sebab mereka kata dia lah yang paling power.. erk.. haha.. dem... kalau kejenya dok mengomplen apa kerajaan buat... dan fitnah sana sini.. dan pusing-puisng kena balik kat diri.. siapa susah... siapa malu.. mereka dan keluarga mereka la..

isu moral pun tak selesai-selesai... asik tuduh orang lain teruk.. ayat biasa... ini UMNO.. itu UMNO.. nampak sangat fobianya dengan UMNO... lagi sekali tanya percaya ke apa kata dia ni weiii!! hehe....

KD] PULAU PINANG: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk pentadbiran negara, Cukai Barangan dan Perkhidmatan
(GST) akan dihapuskan.


Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis ramah mesra ‘Sepetang Bersama Masyarakat’ di Dewan Orang Ramai Batu 5, Permatang Janggus, Permatang Pauh.


“Pakatan Rakyat berjanji, Insya Allah kalau kita memerintah negara, cadangan cukai GST ini akan kita tolak sama sekali,” tegas Anwar.


Anwar dalam ucapannya berkata, jika GST dilaksanakan, rakyat akan lebih terbeban dengan kenaikan kos sara hidup ekoran harga barang yang melambung tinggi.


“Sekiranya cukai ini dikenakan kepada rakyat, ia bukan saja membebankan mereka, tetapi menjadikan rakyat terpaksa tunduk kepada hasrat kerajaan untuk menekan dan menzalimi secara hormat.


“Oleh itu, seandainya PR berjaya memenangi kerusi pilihan raya umum yang akan datang, kita berjanji akan membatalkan GST yang tidak memberi manfaat kepada rakyat, khususnya golongan yang berpendapatan rendah,” ujarnya yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh.


Beliau juga menyentuh Belanjawan 2012 yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan pemberian sagu hati bersifat ‘One Off’ yang tidak meringankan beban rakyat secara keseluruhan.


Dalam pada itu, Anwar turut membidas Umno kerana melemparkan tuduhan bahawa beliau pengkhianat Melayu dengan merujuk pembelian kilang arak San Miguel oleh anak bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir di Filipina.


Begitu juga dengan pendedahan di Parlimen berhubung pemberian Tabung Pertanian untuk nelayan, penternak dan petani berjumlah RM 250 juta kepada anak seorang Menteri Kabinet.

“Apa petani dapat? Apa pasal tak tolong orang kampung. Inikah maruah pemimpin Melayu Islam?, soal Anwar.

“Sebab itu kita kena ada pendedahan. Baca Suara Keadilan, Harakah untuk tahu apa yang berlaku dan tak mudah ditipu,” kata Anwar sambil mengingatkan jentera KEADILAN perlu bersiap sedia kerana pilihan raya umum boleh diadakan pada bila-bila masa.


Ketua Umum KEADILAN itu kini dalam rangka lawatan kerjanya selama sehari ke Pulau Pinang dan akan menyampaikan ceramah Perdana Demi Rakyat bersama-sama Ketua Menteri Lim Guan Eng dan Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Dr Mansor Othman di Dataran PASTI Sg Acheh, malam ini.

mengeluarkan diri lagi.. ades.. camne ni BN


diakatakan seramai 300 ahli PKR telah keluar parti.. keluar keluar lagi.. lagi dan lagi.. hehe..

Seramai 300 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) ranting Ampang Campuran bertindak keluar daripada parti itu hari ini, selepas kecewa dengan kepimpinan parti yang didakwa tidak jujur dan gagal menunaikan janji.

Ketua kumpulan berkenaan, K. Vengdesgiri berkata, dengan tindakan itu bermakna ranting PKR Ampang Campuran dibubarkan. Mereka berasa kecewa dan tertipu kerana janji-janji yang diberikan juga tidak dikotakan malah ranting PKR Ampang Campuran sehingga kini yang dijanjikan untuk disahkan tidak juga berlaku.

Beliau yang juga Pengerusi Persatuan Kebajikan, Rekreasi dan Sosial Masyarakat India Ampang (PKRSMIA) berkata demikian selepas menghadiri Majlis Setulus Kasih Selembar Budi sempena sambutan Deepavali di sini.

Majlis tersebut dirasmikan oleh Setiausaha Politik Menteri Kewangan, Datuk Dr. Mohd. Shafie Abdullah. Turut hadir, Penyelaras BN Parlimen Ampang, Datuk Ismail Kijo dan Ketua Wanita UMNO Bahagian Ampang, Prof. Madya Dr. Rozaidah Talib.

Vengdesgiri berkata, selepas ini mereka akan bergerak menggunakan platform PKRSMIA dan menyokong BN di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Mohd. Shafie berkata, tindakan 300 ahli PKR itu menunjukkan parti pembangkang semakin dijauhi rakyat. Janji-janji yang diberikan kepada rakyat tidak dikotakan menyebabkan mereka berasa kecewa dengan pembangkang. Tidak seperti BN akan sedaya upaya menunaikan janji dan turun ke bawah untuk mendengar denyut nadi rakyat katanya.

diambil di bloq

JOM SERBU....

masa pru12 dulu janji bulan dan bintang.. sekarang rakyat selangor sila buat sesuatu.. sebabnya kerajaan pakatan shitty yang memerintah selangor belum tunaikan janjinya... serbu..... jangan tak serbu....

ke sini

wah ramainya.. dem


RAMAINYA HANTU... hehe.. ini yang dikatakan tentera halimunan... apa laie nak dikatakan TOLAK PAKATAN KINCING RAKYAT.... KINCING MENARI-NARI...

Pelik! Muhyiddin kata kerajaan sudah dah tak banyak duit, tetapi timbalan menteri pelancongan baru tetap akan dilantik hari ini

 Setiausaha Agung Parti Solidariti Tanah Airku (Star) Dee Koh Hoi dilapor akan mengangkat sumpah sebagai timbalan menteri pelancongan, ke...