Isnin, 31 Oktober 2011

agak kurang ajar...


Pas gerenti diam.. gerenti.. aRhh... DAP abang besar dalam pakatan.... jangan kata nak nak tegor malah biarkan ajer... kena ingat... pas hanya jadi keldai... mereka hanya menyalak bukit sekiranya UMNO ni UMNO tu... bila tuannya DAP terang-terang dok menghina, mengkeji... depa akan kata UMNO diam je bila MCA bla bla bla... nak spin saja... nak putar saja... ni si kapal selam ni suka mak bapak dia je dok kata hukum HUDUD nilah tu lah, macam dia lebih tahu pulak... so kita tengok apa pas nak buat... jilat ke atau bantai si oku tu... erm sah-sah ayat biasa yang tuding jari.. UMNO UMNO... tengoklah... PAS IS DEATH

stament karpal yang kurang ajaq...

GEORGE TOWN, 31 Okt 2011 - Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata hukum hudud hanya akan menambah bilangan kes jenayah dan bukan mengurangkannya kerana mustahil bagi pendakwa dapat membuktikan kes pendakwaan yang sewajarnya.

Beliau berkata syarat-syarat yang begitu ketat mahukan empat saksi dibawah perlaksanaan hudud bermakna kes jenayah perlu dibuktikan secukupnya tanpa sebarang kesalahan.

Karpal turut menyentuh perlaksanaan hudud adalah bertentangan dengan norma sistem undang-undang jenayah semasa yang hanya memerlukan pendakwa membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

Beliau menambah dibawah undang-undang perlaksanaan hukum hudud, keempat-empat saksi perlu bersih dari sebarang dosa dan mengamalkan ajaran Islam yang sebenar. Karpal turut berkata pihak pendakwaan cukup sukar dalam menyediakan empat saksi bagi membuktikan berlakunya kes zina, sumbang mahram, rogol dan liwat.

“Penjenayah pasti akan memilih hukum hudud kerana mustahil bagi pihak pendakwa mahu membuktikan kes.

“Hudud akan menyebabkan penjenayah bebas dan kes jenayah pasti meningkat," kata Karpal kepada wartwan semasa membuat lawatan di kawasan parlimennya.

Karpal menolak cadangan bahawa undang-undang hudud ciptaan Tuhan bertujuan untuk mencegah jenayah dan menanamkan rasa takut dalam rakyat, dan menyifatkannya sebagai "kesalahfahaman konsep".

Beliau turut merujuk kepada deklarasi Amnesty International, sebuah pertubuhan hak asasi manusia yang mengatakan hukuman mati adalah kejam dan zalim malah mempersoalkan betapa teruknya memotong kaki dan tangan di bawah undang-undang hudud.(KLPOS)

HAI-0 menjadi IMAM...


pemain-pemain NS solat berjemaah...

ISLAM CARA PAS... hebat tak?


nilaikan jelah malas nak komen.. keldai!!!!

PAS SEMAKIN DICINTAI RAKYAT KEDAH... CHANTEKKK


erk kenapa jadi begini.. adakah pas semakin relevan?.. pas yang cakap guna lutuit mana reti jaga amanah rakyat... ni aper cer ni... dei pas.. pi jilat dap puas-puas no.. rakyat dah tak sabo nak tumbangkan parti angguk saja ni... PAS IS DEATH

semuanya disini...

PIS


biasala parti angkuh nak mampos ni... selalu anggap mereka lagi hebat dari orang lain.. lagi hebat dari jebon... so mai je lah tengok ni... mungkin mereka ingat rakyat semakin suka dengan dia... semakin sayang dengan mereka... adakah dengan menjadi balaci dan penjilat dap akan membawa pas dalam kegemilangan.... adakah dengan main hantam saja walau menjual agama, pas anggap segalanya akan berjaya bagi mereka... ai chait poorah... walau mereka canang mereka ni lebih Islam dari orang lain... percayalah pas sampai bila tak kan jadi dominan... erm nak ganti UMNO... erm.. PAS IS DEATH!!!!!!!!!!!!!!!!

klik sini

[Hot!] Jangan anggap PN kerajaan yang lemah – Razali

 KUALA LUMPUR – Jangan menganggap Perikatan Nasional (PN) sebagai satu kerajaan yang lemah atau tidak berwibawa. Ini kerana kerajaan PN tela...