Ahad, 18 Disember 2011

PAS KLON DAP...UMNO YANG KENA...

cuba kita lihat dan perhatikan perangai pas sekarang beb.. semua tau.. semua faham.. pas dah semakin nak jahanam dek kerana menjadi hamba tuannya dap.. ramai juak-juak menafikan.. tetapi banyak bukti jelas yang pas sememangnya menjadi balaci dap dalam pakatan... ibarat nak sorok bangkai vavi dengan menutup dengan suratkabor harukaka.. hehe.. jangan mara aa nanti kena jual.. ape lagi nak cakap.. apa lagi nak kobarkan.. itulah yang terjadi... so pakat-pakat yang dah semakin sedar tu blah je dari pas... selagi anda dengan pas.. anda akan menjadi rosak... rosak akhlak... beware of pas...

sumber utusan online

Pas berubah selepas bersama Anwar, DAP
KUALA LUMPUR 17 Dis. - Pas telah meninggalkan perjuangan Islam sebaik sahaja parti itu bersahabat dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, disebabkan perubahan itu juga agenda perjuangan memartabatkan Islam di Selangor oleh bekas Pesuruhjayanya, Datuk Dr. Hasan Ali tidak disenangi oleh kepemimpinan parti khususnya di peringkat pusat. 


Beliau berkata, rakyat perlu sedar dengan perkembangan itu kerana sejak Pas bersekutu dengan Anwar serta DAP, parti tersebut telah mengalami perubahan drastik sehingga ke tahap terpaksa mengorbankan agenda perjuangan Islam. "Pas lebih mementingkan nilai keduniaan iaitu kemenangan pada pilihan raya daripada meneruskan agenda perjuangan Islam sedangkan inilah perjuangan yang sepatutnya mereka utamakan. "Akhirnya pemimpin-pemimpin yang memperjuangkan Islam seperti Dr. Hasan Ali akan diketepikan kerana tidak selari dengan perjuangan Pas walaupun apa yang dilakukan oleh Exco Selangor itu adalah perjuangan asal Pas," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini, hari ini. Beliau yang juga Timbalan Presiden Gabungan Bela Hak Insan Pulau Pinang mengulas cabaran Hasan dalam usahanya memartabatkan Islam di Selangor. 


Bagaimanapun, pendirian Hasan yang juga Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor itu tidak disenangi oleh beberapa pemimpin Pas sehingga namanya disebut-sebut digugurkan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).
Terbaru, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dalam sebuah akhbar bahasa Inggeris telah menyerang Hasan dengan mendakwa kenyataan bekas Naib Presiden Pas itu seolah-olah menggambarkan parti itu tidak lagi mempertahankan Islam. Mohamed Hafiz berkata, pemimpin-pemimpin lain yang sepatutnya meninggalkan Pas dan bukannya Hasan kerana disebabkan mereka matlamat asal perjuangan Pas telah berubah. "Mereka ini diumpamakan anai-anai di dalam parti dan ia pernah disebut oleh Salahuddin Ayub ketika menjadi Ketua Dewan Pemuda Pas pada muktamar parti 2005. "Di dalam muktamar itu saya memberi sokongan penuh terhadap kenyataan itu," katanya. 


Dalam pada itu Mohamed Hafiz berkata, sebahagian besar ahli di peringkat akar umbi menyokong penuh tindakan Hasan di Selangor kerana itulah agenda asal perjuangan Pas. "Ini bukan saya yang kata tetapi ahli-ahli Pas di peringkat akar umbi yang kata. Saya tidak nafikan ada yang menyokong pemimpin-pemimpin Pas Pusat tetapi harus diingat sebahagian besar mereka berdiri teguh di belakang Dr. Hasan. Mereka melihat Dr. Hasan telah melakukan sewajarnya untuk Islam "Begitu juga nasib yang menimpa bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa. Beliau juga masih mendapat sokongan daripada ahli di peringkat akar umbi," katanya. Beliau berkata, mereka disisihkan kerana berusaha memperjuangkan sesuatu yang amat bertentangan dengan perjuangan Anwar dan DAP.


Sementara itu Mohamed Hafiz berkata, selagi Pas tidak keluar daripada pakatan pembangkang selagi itu parti tersebut akan gagal dalam agendanya memperjuangkan Islam. "Saya yakin dan cukup percaya Pas sedar yang mereka tidak akan berjaya menegakkan syiar Islam walaupun pakatan pembangkang menang pada pilihan raya. Realitinya PKR dan DAP tidak mahu syiar Islam ditegakkan. "Cuba lihat kenyataan-kenyataan pemimpin daripada kedua-dua parti itu. Apa pendirian mereka terhadap Islam? Mustahil pemimpin Pas tidak menyedari tentang perkara ini," ujarnya

KALAU MELAYU DIKATAKAN RASIST, CINA PULAK?

Rakan bloger Mymassa mendedahkan pada hari ini serangan yang dilakukan oleh China Press. Idea serangan itu merupakan idea DAP Rasis berdasarkan kepada beberapa katakunci. Hanya DAP Rasis sahaja selama ini mengatakan UMNO /BN berfikir cetek.

Semalam serangan simbolisma oleh mahabahlol robot Melayu yang didalangi oleh PKR dan di bantu oleh gunting dalam lipatan melakukan serangan. Pada hari ini China Press pula.

Apa pula selepas ini?
Apakah momentum yang mahu di bina?
Bilakah saat puncak meletus momentum tersebut?
Bagaimanakah mahu meneutralisasikan kesemua tindakan-tindakan ini ?

Kita baca dahulu terjemahan artikel yang bertujuan menghasut rakyat. Ini bagi memperkuatkan tindakan simbolisma yang telah dilakukan oleh mahabahlol robot pada hari semalam.

Tajuk: Tahap Akal Tinggi dan Rendah Yang Bercanggah, 15 Disember 2012
Penulis: Hu Yuan, China Press.

Jika kita halusi percakapan orang-orang politik yang sedang memegang kuasa, apa yang ada sekarang ini berkaitan penyelewengan dan rasuah di negara ini seperti satu kanser yang terus merebak dan terus dibudayakan, dan tidak dapat dirawat lagi, mungkin kesilapannya bukan dari penyelewengan atapun melakukan rasuah oleh pegawai-pegawai atasan mahupun oleh ahli politik itu sendiri. Mereka langsung tidak berniat untuk kegiatan itu, tetapi kerana mereka sendiri tidak mengetahui bahawa perbuatan mereka itu sudah pun terjebak kepada penyelewengan dan rasuah, kerana disebabkan akal mereka sendiri yang terlalu cetek!

Contohnya duit yang ada di tangan kerajaan sekarang ini (sekurang-kurangnya ada billion ringgit), tidak dapat digunakan di tempat yang perlu. Dengan itu ada orang-orang hebat yang mencadangkannya, kenapa kita tidak laburkan sahaja duit berlebihan itu (duit itu adalah dari cukai pendpatan rakyat yang bodoh), buatlah sedikit projek ternak lembu ternak kambing, ternak ayam dan itek, bela ikan dan udang yang boleh jadikan aktiviti sampingan. Sekurang-kurnagnya duit itu bukan milik sendiri, ada kuasa untuk mambazirkannya, jika tidak dibazirkan bermakna merugikan.

Jika nak bazir duit lebih mudah beri kepercayaan orang-orang sendiri (kroni), dengan itu duit dari si bodoh si pembayar cukai itu terpaksa diberikan kepada orang-orang sendiri, (kepada suami, anak-anak, isteri, menantu, adik beradik dan sebagainya)

Apabila rakyat tahu perbuatan itu perbuatan salah! Sebaliknya pegawai-pegawai tinggi kerajaan (menteri-menteri) cuba perah otak untuk cari sebab-sebab dan punca kenapa ia berlaku, sebaliknya dikatakan mereka tidak jumpa sebab-sebab dan kesilapan itu.

Apa yang pegawai tinggi kerajaan berkata: tiada yang salah! Atas sebab-sebabnya seperti di bawah:-

1, Saya tidak serah duit itu kepada diri saya sendiri, saya sendiri pun tiada kepentingan dalam itu, setiap orang (walaupun suami isteri), masing-masing ada dompet duit sendiri.

2, Duit ini bukan milik sesiapa pun, duit ini akhirnya akan diserahkan kepada orang, jika tidak diberikan kepada keluarga sendiri ia akan diberikan kepada keluarga orang lain, duit seperti ini memang diberi, dan duit yang di sana pun diberi juga, sememangnya duit itu seperti garam boleh dibuang ke laut, bermakna beri kepada sesiapa pun duit itu, bukankah tiada apa-apa perbezaannya?

3, Sedangkan duit-duit ini memang untuk diberikan kepada orang, kenapa nak ambil tahu macam mana duit itu digunakan? Duit-duit rakyat yang bodoh itu, siapa yang bazirkan dan bagaimana ia bazirkan, tiada apa-apa perbezaannya, mana ada kesilapan yang mereka buat?

Sebab Itu Mereka Sangat Marah!

Sebab itu apabila pegawai-pegawai tinggi kerajaan (menteri) mendengar kes itu adalah kes rasuah dan penyelewengan kuasa, mereka mengamuk dan melenting marah yang membara! Ahli politik dan pegawai-pegawai tinggi kerajaan memakai baju berlogo bendera Malaysia di badan, angkat tangan kanan laungkan cintakan negara ini, angkat tangan kiri laungkan cintakan negara ini, duit cukai rakyat yang bodoh itu sebaliknya mereka duit itu sudah bukan milik sesiapa lagi, jika tidak diambil, orang lain akan mengambilnya, adakah itu dikatakan rasuah? Bukankah dengan itu mereka anggap apa yang dinamakan rakyat telah menghina mereka, sebab itu mereka rasa sangat marah yang membara-bara!

Penerangan ini sama seperti seorang lelaki curi makan luar, apabila mereka ditangkap, tindakan pertama yang mereka sebut ialah: semua orang lelaki di dunia ini memang suka curi makan luar, jika tidak curi makan luar (main perempuan lain) bermaka itu bukan lelaki, sebab itu mereka kata curi makan bukan kesalahan orang lelaki! Kesilapannya, setiap kali dia curi makan kenapa di Hotel yang sama, di bilik Hotel yang sama, mungkin juga dengan perempuan yang sama! Itu bukan kerana masalah akhlak orang yang curi makan, ia kerana masalah nasib tidak menyebelahinya!

Melihat isu rasuah dan penyelewengan kuasa di negara kita, kudisnya memang berpunca dari sini: tahap kesedaran rakyat sudah meningkat tinggi, sebaliknya tahap kesedaran pegawai-pegawai tinggi kerajaan(menteri-menteri) agak cetek, secetek seperti (perpatah Cina) busung tumbuh di ponggong sendiri, tanggalkan seluar tunjukkan kepada orang lain. Aduh sungguh cetek tahap akal mereka ini, mereka kini di posisi undur ke belakang, sebaliknya mereka sangkakan mereka sedang maju ke hadapan. Tumbuh bisul dianggap ia telah melahirkan sebutir intan mutiara!

Sebab itu tahap fikiran rakyat yang tinggi apabila berjumpa dengan tahap pemikiran pegawai-pegawai kerajaan (menteri-menteri) yang cetek akalnya, akan berlaku percanggahan, inilah yang dinamakan kudis kanser sedang menular.
Terjemahan diurus selia oleh Mymassa.
Para pemimpin UMNO akan dilagakan sesama sendiri melalui beberapa siri insiden yang akan dilaksanakan mengikut pelan perancangan Anwar Ibrahim.

Impak yang dikehendaki ialah mengujudkan persepsi kuat bahawa UMNO/BN tidak bersedia untuk menghadapi PRU13. Penajaman konflik / dialektika akan diteruskan bagi menjamin kejayaan persepsi tersebut.

Dalam kemelut ini suatu PASUKAN / KUMPULAN PENYELAMAT TERANCANG akan ditimbulkan untuk mendapat keyakinan penuh kepimpinan tertinggi UMNO mengetuai jentera PRU13.

Selepas ini akan diletuskan pula

Namun adakah DS Najib mudah diperdayakan?

Kenalpastilah terlebih dahulu Pak Dalangnya.

10,000 DATANG CYBERTROOPER GUANG ENG


WAH ramainyer datang... erm tapikan yang datang semua tunjuk muka stress ya amat kenapa? tak ceria kenapa..? sebab apa? ramai katenyer.. tapi tak sampai 100 orang rasanya keh keh...

selanjutnya klik

EZAM LUDAHKAN TUANNYA DULU...



biasalah kawan-kawan.. anuar ni kalau bercakap kucing pun boleh angguk.. tapi nak percaya..erk.. kita yang waras boleh fikir ma.. logik ke tak logik si ketua penipu tu dok sembang.. cuma pecinta dia je yang tabsub apa dia cakap.. heran tul.. dah la kena kenceng.. siap kena kencing berlari-lari lagi.. tetapi sanggup di kencing lagi sekali berganti-ganti tahniahlah siapa yang percaya... tuih

sumber FB anti dap club

Ezam Kata Anwar Pembohong, Fitnah Tun M.

SEPULOH ayat yang keluar dari mulut Anwar Ibrahim, hanya satu sahaja yang boleh di terima pakai. Yang bakinya semua bohong, bohong semata-mata dan kadang-kadang semuanya tak boleh pakai. Begitulah juga ketika berceramah, baik didalam negeri atau luar negara, semuanya bohong. Memang pada satu ketika, rakyat seolah-olah percaya apa yang Anwar katakan. Apatah lagi di luar negara. Memang itulah yang seronok di dengar oleh pemimpin-pemimpin Mat Saleh.

Demi dendam kesumatnya terhadap Tun Mahathir, beliau sanggup melemparkan fitnah terhadap mantan Perdana Menteri menuduh Tun Mahathir pernah menulis surat kepada Bank Dunia untuk meminta bantuan semasa krisis kewangaan pada 1999. Pandai betul Anwar bersediwara. Tapi, itu semua adalah fitnah belaka. Sebaliknya kebenaran tercetus di pihak Tun Mahathir, kerana pembohongan Anwar itu di bongkar sendiri bekas rakan pejuangannya, Ezam Mohd Noor.

Di dalam laman Twitter Ezam, beliau menulis, Anwarlah dalangnya yang menghantar surat ke Bank Dunia dan IMF, bukan Tun Mahathir, tipu. Dan Anwar merayu supaya permohonan itu diluluskan. Apa taknya, dah tentu dapat komisyen. Kaya le Anwar Ye. Kata Ezam lagi, kalau beliau buat fitnah, dia mencabar Anwar supaya 'menyaman' beliau di mahkamah. Anwar, ada berani ke?

INGAT !!! BAHAWASANYA EZAM ADALAH ORANG KUAT ANWAR DAHULU, SEGALA RAHSIA ADA DALAM GENGGAMAN..

sikit je yang hadir.. erk ye ke..

ternyata penangan yb zulkifli nordin memang memberi impak maksima kepada sesiapa yang mendengar beliau berceramah... yb zul ni bila bantai kalau juak-juak dengar, balik rumah makan penadol beb kena demam kura-kura.. jangan ko main-main.. tahniah yb zul.. bantai sampai ke tulang rusuk.. pas is death..



dari blog kedah ke kl
http://kedahkekl.blogspot.com/2011/12/terpanas-gambar-gambar-sekitar-ceramah.html

ada prob dengan edit di new post blog aku ni.. tak tau le pesal.. kena hack lagi kah.. atau.. entahlah.. tengah heran..huh

oo ni si jambu isap kote tu ye


oo nak sangat jadi anak ikan anuar rupanya, good, mak bapak ko bangga ke ko buat kurang ajar macam tu, agak-agak ko boleh popular la kalau ko buat onar di pwtc semalam..aku sarankan.. kalau betul kau nak perjuangkan demo jalanan silakan.. aku rasa tak cukup tanah lu lari.. lu nak berjuang demi anuar..? ok.. aku rasa lu boleh jadi yb terhormat nanti.. mak bapak lu seuruh lu belajar jadi orang berguna lu nak jadi keldai politik.. lu dapat apa.. lu boleh dapar berapa juta lu buat macam tu.. sialan.. tak ape.. semua tengok.. tunggu masa sahaja.. balasan kekurang ajaran yang lu dah buat... nak tunjuk power ya bangsat.. orait go ahead.. bak kata orang naga jangan sesekali dikejutkan dari tidur... dan ini terjadi apabila nafsu serakah membuat apa saja demi impian tuannya.. mungkin tuannya tengah gelak berdekah-dekah disebabkan hal semalam.. orait biarkan... tunggu 9 januari 2012...

DIA INGAT DIA BOLEH LANGGAR SEMUA.. SIALAN..LU


CARI SAMPAI DAPAT ANJING KEPARAT NI.. DIA INGAT BLOW JOB ANUAR SYOK SANGAT LA.. SIALAN.. BIADAB BIADAB.. BAGI DIA LARI TAK CUKUP TANAH.. DAN LEPAS NI JADI MERENG KERANA NAK TUNJUK HERO LA KONONNYA.. SIALAN.. SEBARKAN WAHAI RAKAN CYBER SEMUA..

MARI LUDAH ANJING ANJING LAHANAT NI


KALAU JUMPA BAGI PELUKU SEKALI... TAKPUN SEPAK SEKALI.. BIADAB.. ANJING-ANJING ANUAR NI DAH MELAMPAUI BATAS... NANTI SILAP HARI BULAN DEPAN DS NAJIB DEPA SELAMBA BUAT ONAR....HARAP SEMUA AMBIL ALERT... JUMPA MALAUN-MALAUN NI BERTEMPUR DEPAN-DEPAN PUN TAK PE.. LAHANAT.. BIADAB.. APA INGAT NI MESIR KE.. KEPARAT.. SIALAN.. AI GERAM TAK HABIS LAGI NI... F**K.....!!!!

Malu! Sekali video Timbalan Menteri tertidur masuk berita Turki tu...

 Rakaman video yang menunjukkan Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Eddin Syazlee Shith tertidur ketika di satu majlis konvokesyen baru-ba...