Rabu, 4 April 2012

TOKEY PRINT BAJU BERSIH SENYUM LEBAR.. 500K TURUN BERSIH 3.0

kaya kaya.. bayangkan kalau 500,000 datang dan pakai baju t shirt bersih ini dengan harga rm20 hengget... dah kumpul rm10 juta.. kaya kaya...kaya.. siapa supplier ini baju mesti ada senyum... tapiiiiii jangan dok ghairah sangat... yang datang hanya 5k je nanti.. kekeke... rugi rugi... rugi.. jangan lupa jual loceng kaki, lampu lip lap lip lap... dan paling best topeng atromen sekali ye.. masyuk tu.. tak lupa juga belon upin ipin yang terapung tu... keke... aje giler pakatan ni nak ajak rakyat berdemo... pui.. apa kata ajak terus 5 juta rakyat berkumpul untuk bersih 3.0.. baru trill..

ps: yang datang nanti tu nak buat kecoh je beb.. biasalah.. pakatan dah takda isu.. so inilah talian hayat terakhir mereka sebelum pilihanraya... mesti ada kes mati hidup balik sampai  kali nanti kan wakakaka...

EMEL HOT DARI PEMBACA... SEBARKAN....

terima kasih kepada sahabat yang mengemel kepadaku tentang badigol sooutnya pakatan rakyat... jadi kepada rakan-rakan blogger boleh je sebarkan.. kita kasi panas sama pakatan... biar depa ni bernanah buntut.. huh


BN-UMNO eksploitasi duit tol lebuhraya untuk rakyat !!!


Rakyat Malaysia semua, Pakatan Rakyat (PR) berjanji akan menghapuskan bayaran tol lebuhraya seperti mana janji 100 hari Buku Jingga dan jika menawan Putrajaya.
Janji tinggal janji. Janji 100 hari PR dan kerajaan DAP di Pulau Pinang untuk hapuskan Tol Sg Nyiur dan Tol Jambatan Pulau Pinang sejak Mac 2008 sampai sekarang gagal ditunaikan. Sedangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang banyak berjasa membina lebuhraya bertol pun sanggup menghapuskan Tol Sg Besi dan Tol Batu 9 Cheras-Kajang kerana prihatinkan rakyat. PAS pulak tak kisah jilat kahak sendiri bila bercadang bina lebuhraya bertol 4 lorong bernilai RM1.9 bilion dari Kota Bharu ke Kuala Kerai!

Mana PAS sanggup nak bagi free!

Kerajaan BN berjaya menasihatkan pengendali-pengendali lebuhraya antaranya PLUS Expressway, Pro-Lintas, Kesas, Sprint dan Litrak untuk memberikan diskaun-diskaun kepada pengguna lebuhraya setiap kali musim perayaan sebagai bukti tanggungjawab sosial korporat (CSR) mereka kepada rakyat! Malah banyak kemudahan disediakan pihak lebuhraya yang tidak terdapat pada jalan biasa
Penghapusan tol-tol di 29 buah lebuhraya akan mengakibatkan kerajaan terpaksa menanggung kos yang tinggi untuk penyelenggaraan kebersihan dan keselamatan di lebuhraya termasuk jalan bertar, lampu-lampu dan kawasan R n R. Jadi mana kerajaan nak korek duit? Nak pakai semua duit pembayar cukai baiki jalan-jalan berlubang dan lampu rosak? Itu kerja bodoh, tak ekonomik memang bengap PR ni!
Selama ini duit-duit kutipan tol itulah yang digunakan untuk menanggung kos penyelenggaraan termasuk membayar gaji pekerja-pekerja lebuhraya, kontraktor-kontraktor penyelenggara serta membayar dividen tahunan kepada para pemegang saham konsesi. Siapa nak tanggung sara hidup dan bayar pampasan jika mereka ini semua hilang pendapatan akibat penutupan tol ? Adakah PR boleh menjamin kerja alternatif kepada mereka semua?  Berapa bilion ringgit pulak duit rakyat yang PR nak perabiskan untuk bayar pampasan pengambilan tol?

Kerajaan Malaysia setiap tahun pasti mengutip cukai dari pengendali-pengendali lebuhraya bertol. Hasil kutipan cukai ini digunakan membangunkan pelbagai kemudahan seperti jalanraya, sekolah, rumah ibadat, subsidi petrol, bahan makanan dan biasiswa. PR hanya janji kosong, hasilnya tak pernah ada langsung, tapi bab mentekedarah hasil orang lain merekalah paling gelojoh!
PR akan menggunakan dana-dana kerajaan dalam Khazanah Nasional, KWSP, Petronas atau rezab Bank Negara untuk membayar pampasan kepada pemegang konsesi, penyelenggara dan pekerja-pekerja lebuhraya bertol.

Memang idea bengap lagi bangang! Bab nak pelahap duit negara memang PR pakar konon nak jaga kebajikan rakyat, tapi bab nak jana duit PR memang hampeh. Bayangkan kalau rezab dana-dana kerajaan ini habis atau semakin susut, datang pulak masalah kemelesetan ekonomi habis semuanya akan lingkup. Terpaksalah kerajaan pinjam duit dari luar negeri macam dari Bank Dunia dan IMF. Nak pinjam mesti cagar dan gadai janji itu dan ini pada peminjam asing. Ekonomi negara akan terikat, tidak bebas sebaliknya dikawal asing. Kerajaan serata dunia berlumba nak tingkatkan rezab negara, puak fuckatan pulak pelahap nak perabis duit negara!
 
Tak heran bila fuckatan marah sangat jika BN menggunakan dana KWSP dan Khazanah Nasional memberi pinjaman kepada FELDA atau mana-mana GLC untuk tujuan  pembangunan. GLC’s menolak berhutang dana asing kerana mereka tidak mahu dikawal oleh mereka kerana mengenakan faedah yang tinggi. Memang patut pun Fuckatan takut bila dana KWSP dan Khazanah habis, susahlah mereka nak balun duit negara jika berjaya perintah Malaysia nanti. Diorang ingat duit negara ni duit mak bapak mereka!  Baru bayar cukai sikit dah nak berlagak macam puak mereka saja yang bayar cukai!

Kerajaan BN sungguh zalim, tetap mengutip tol sepatutnya semuanya free!
Kepala hotak punya PR, zalim apa kejadahnya? Mana ada benda free kat dunia ni. Nak masuk syurga pun kena belanjakan duit! Tu yang kita bayar zakat, pergi haji, sedekah sana sini tu semuanya pakai duit bukan air liur je. Jangan ingat bagi tol free dah jamin masuk syurga. Bayangkan beribu-ribu rakyat Malaysia terpaksa dibuang kerja gara-gara penutupan tol! Mereka yang tertindas ini akan berdemonstrasi ganas menentang PR pula!.  
 
Kalau macam tu, pemimpin PR janji kosong dan kuat menipu lah?
Memang pun, dasar Penipu Rakyat. Janji kosong yang mereka sendiri mustahil melaksanakannya tapi kerana geletik nak undi dan kemaruk kuasa, sanggup menipu!!!  

AJER GILE PAS SEKARANG DER!!!

bukan ke mereka ni dulu pejuang barisan hadapan siap berdemo sampai kesubuh bila hal akidah diusik... tapi sekarang dek kerana di dakwahkan oleh dap... inilah jadinya.. poknik senyap je hal ni kan... kalau hal umno orang tua tu kemain... tapi soal akidah berkait rapat dengan kerja jahat dap... senyap mentikus... aje gile pas kan.. pui

DARI FREE DAN SEKARANG KENA BAYAR LEBIH 300%!!! rakyat selangor suke..nak buat macamana...!!!



jadi pilihan ditangan anda untuk menumbangkan syaitan kejahatan yang ada diselangor ni... bala untuk rakyat selangor... dapat mb selangor jibraun macam ni... yang kelakar... pas mentikus je... pui.. sebarkan kepada semua kalian rakyat... kalau diberi mandat lagi.. mereka ini memerintah selangor.. kelebur..

GUA ANTI PAS, PAS DAH BIOL SEKARANG... PAS SEKARANG DAH JADI SESAT... SESAT DEK KERANA NAKKAN KUASA... MOGA ALLAH MELAKNAT KAMU WAHAI PARTI PAS... TUNGGULAH MASANYA... PARTI ANDA INI AKAN JATUH BAGAI NANGKA BUSUK.... !!!! TUNGGU.... PUI...

PKR TAK USAH CAKAPLAH DEPA NI PARTI YAHUDI...

DAP LAGILAH PARTI NAKKAN ORANG CINA BERKUASA DI BUMI BERTUAH INI....

LU FIKIRLAH SENDIRI DER...!!!!!

Pelik! Muhyiddin kata kerajaan sudah dah tak banyak duit, tetapi timbalan menteri pelancongan baru tetap akan dilantik hari ini

 Setiausaha Agung Parti Solidariti Tanah Airku (Star) Dee Koh Hoi dilapor akan mengangkat sumpah sebagai timbalan menteri pelancongan, ke...