Rabu, 9 Mei 2012

kebebasan bersuara cara dap.. pakatan amnya.. hebat kan..

wah dap ni caranya memang bagus. bagus kan.. dalam parti mereka tidak boleh sama sekali membantah atau mengkritik.. kalau kritik.. siaplah.. patutlah dalam pakatan.. kemungkaran semua mereka simpan dalam poket.. hehe.. so kalau bersuara... ko siap la brader.. ceh..

tunku aziz sebelum ini mengkritik mengatakan bersih 3.0 tidak perlu... dan tidak harus di adakan sekalipun.. erm... so dek kerana mengkritik.. dengan kuasa veto dap.. tempoh senatornya tidak dilanjutkan... so macam ni ker kebebasan suara cara pakatan brader.. hahaha... jahanam kalu memerintah Malaysia beb... pui..

ADUN DAP DAMANSARA UTAMA DIBAYAR UMNO? hehehe


pakatan ni ngentot sama-sama serangkai keh keh keh

KUALA LUMPUR – Ahli Dewan Undangan Negeri Damansara Utama, Dr Cheah Wing Yin menulis surat kepada pemimpin partinya bagi menyatakan pandangan bahawa tempoh empat tahun kepimpinan Pakatan Rakyat di Selangor dilihat sebagai satu ‘komedi kesilapan’.

Menurutnya, terdapat ahli majlis tempatan yang dilantik oleh parti itu tidak boleh mengangkat sumpah jawatan kerana gagal membaca atau bercakap menggunakan bahasa Malaysia.

“Malah ada yang memboikot mesyuarat majlis tempat. Bukan itu sahaja, graduan yang berusia 23 tahun turut dilantik menjadi ahli majlis,” kata Dr Cheah menerusi surat setebal 12 muka surat yang dihantar kepada Penasihat DAP, Dr Chen Man Hin dan Lim Kit Siang; Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Menerusi surat yang turut diperolehi The Star, dinyatakan bahawa prinsip cekap, akauntabiliti dan telus (CAT) yang digunakan sebagai slogan memancing pengundi pada pilihan raya sepatutnya dipraktik dan diamalkan parti itu.

Selain itu Dr Cheah turut menegur Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan ‘Ahli Parlimen berkuasa’ yang dilihat mempunyai ‘keputusan muktamad’.

Dakwa beliau, ahli majlis bandaraya daripada DAP gagal untuk mengambil tindak balas terhadap rungutan yang disuarakan rakyat serta gagal menghadiri mesyuarat bagi menangani pelbagai masalah.

Bagaimanapun Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok yang dihubungi melalui sistem khidmat pesanan ringkas (sms) enggan mengulas.(MStar)

Ps: Macam mana seseorang tu boleh mendabik dada dan menuntut hak sebagai rakyat Malaysia kalau dah bahasa rasmi Kebangsaan pun dia tak tau cakap? Nampak sangat puak - puak Pakatan Pembangkang ni sengaja nak mempermainkan bahasa Kebangsaan!!!

ps: kang ada lak yang kata skrip ini semuanya dari umno.. umno yang bayar.. keke.. umno pukau dan umno bagi pil khayal semasa mengeluarkan stament ini.. hahahaha.. pui la pakatan..

SEDARLAH WAHAI ISLAM MELAYU TAKTIK BEGINI...

nak tanya... ikhlas ke dua ekor cina komunih ni duk sekali masuk dalam masjid mendengar ceramah agama? ikhlas la nak tanya, betul sangat ke mereka ni nak mendalami Islam ataupun ada agenda di sebaliknya.. sebab belum dapat kuasa sepenuhnya... cuma dah dapat... memang jangan sembangla dia nak datang lagi..ke masjid bersama-sama dengan orang Islam sebagaimana mereka ni buat sebelum mendapat kuasa... betul tak.. contoh dulu dekat singapura pun sama... apa jadi orang melayu dekat sana.. nak tanya dekat pak lebai pas.. apa jadi dekat orang Islam melayu dekat sana? tolong lah jawab... so taktik begini akan sentiasa di gunakan oleh cina dap ni yang kononnya suka mendalami Islam... tapi ada udang disebalik batu... fikir-fikirkanlah wahai Islam melayu.. kita dalam bahaya, kita tinggal kuasa je...

jangan mudah terpedaya wahai orang melayu... fikirkanlah menggunakan akal....

ni bukan cerita bohong.. dulu kuan yew sanggup berpura-pura memakai songkok demi menarik sokongan orang melayu... dan sekarang apa jadi dengan orang Islam melayu di sana.. tolonglah jawab pas sial?
sumber RBF

ps: moga Allah melindungi orang Islam di bumi bertuah ini dari kejahatan kafir yang nak menjahanamkan kuasa orang Islam.. dan paling pelik orang Islam dari pas lah yang nak menghancurkan kuasa Islam yang ada sekarang kerana... percaya kafir lagi baik dari orang Islam itu sendiri dalam memerintah katanya... rosak dah orang pas geng.. rosak... insaflah...

NASARUDIN HASSAN TANTAWI KENA TIAW DI FB... AMEK KO..

ambil kau penganut pas.. kerana ajaran ambiga semuanya jadi weng otaknya.. otaknya asik jadi bebal sampai kiamat.. aduhai.. jom kita baca nasarudin hassan tantawi kena basuh di dalam fb.. orang berilmu bila berhujah... pakailah kamu serban besar sekalipun.. tetapi kerana kamu tidak ikhlas dalam memperjuangkan Islam... tapak kasut akan diberi.. ada beratus ilmuan yang hebat-hebat di luar sana kalau berdebat dengan lobai pas.. jadi mengkarung kuning pak lbai pas beb.. baru kau tau... ajaran pas semakin bodoh piang lah.. pui..

kerana bersih semua jadi bodoh, kerana bersih orang pas jadi malaun paling busuk dalam sejarah ketamadunan tanah melayu... busuk dan membusuk sampai ke usus.. pui la pas...


Malu! Sekali video Timbalan Menteri tertidur masuk berita Turki tu...

 Rakaman video yang menunjukkan Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Eddin Syazlee Shith tertidur ketika di satu majlis konvokesyen baru-ba...