Sabtu, 22 Disember 2012

MENGAKU SUDAH-Projek Pembalakan Di Kelantan: Ngeh, Nga Terbabit


Pengerusi DAP Perak mengaku buat pelaburan

Ipoh: Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mengaku beliau dan sepupunya, Nga Kor Ming yang juga Setiausaha DAP negeri itu, melabur dalam syarikat Upaya Padu Sdn Bhd yang mendapat projek pembalakan di Kelantan.

ADUN Sitiawan dan Ahli Parlimen Beruas itu berkata, mereka menyertai perniagaan berkenaan selepas diajak oleh anak guam mereka untuk melabur.

“Kami adalah sebahagian daripada pelabur dan semua transaksi diketahui oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Saya sudah tulis surat kepada LHDN,” katanya pada sidang media di sini semalam.

Diberi tanah balak lebih 4,000 hektar
Beliau mengulas dakwaan blog
Pisau.net sebelum ini yang mendakwa mereka melalui Upaya Padu diberi tanah balak lebih 4,000 hektar di Gua Musang, Kelantan sebagai balasan membenarkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, menjadi Menteri Besar selepas Pilihan Raya Umum 2008.

Kelmarin, EXCO Kanan Kerajaan Perak, Datuk Hamidah Osman, berkata carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengesahkan Koo Ham dan Kor Ming adalah dua daripada enam ahli lembaga pengarah syarikat berkenaan.

Ditanya mengenai pendedahan dokumen dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) bahawa beliau mengeluarkan jutaan ringgit untuk projek berkenaan, Koo Ham berkata:
“Ini dibuat sekumpulan pelabur, apa yang dia (Hamidah) ada hanya satu dokumen saja. Sebagai seorang peguam, saya tidak boleh beri (dedahkan) semua transaksi.”

Ugut laporan polis

Kor Ming yang juga Ahli Parlimen Taiping dan ADUN Pantai Remis, enggan mengulas lanjut isu itu untuk melindungi anak guam mereka mengikut Akta Profesion Undang-undang 1956.

Koo Ham turut mengugut akan membuat laporan polis mengikut Seksyen 8A Akta Mesin Percetakan dan Seksyen 499 Kanun Keseksaan, selain saman sivil terhadap media yang memfitnah mereka berkaitan isu berkenaan.

Beliau juga mengedarkan kenyataan media Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari yang menjelaskan tanah berkenaan adalah milik Yayasan Islam Kelantan (YIK) dan syarikat terbabit diberi pajakan selama 50 tahun- Berita Harian

ps: ayuk, ayuk.. panas panas dah punggung orang yang terbabit... habislah!!! pemimpin pas pun pening kepala ni... ooo patutlah punya baik giler dengan dap.. ada udang disebalik mee rupanya.. tak guna punya pemimpin pi gadai tanah dekat cina dap.. pui.. lepas tu dah terkantoi nak salahkan umno... gampang!!!!...

Tiga Negara Diperintah Dajjal Sudah Bergabung

Isu sebenar yg berlaku di Syiria.


Kedatangan Ulama' (Sheikh Muhammad Ali al-Sabuni Syiria) di UKM, menerangkan keadaan saudara kita di sana..

Syeikh mengatakan ada 3 sebab negara Syiria lebih DIUTAMAKAN dari Palestine untuk jihad:

1)Beliau mengatakan keadaan di Syria lebih teruk dari Palestine.. Umat Islam telah ramai dibunuh dengan kejam.. Banding dengan Palestine, walau bertahun2 telah dijajah dizalimi, IBARAT kematian rakyat palastine 60 ribu orang pada tempoh 60 tahun..

Tapi di Syria.. 60 ribu yang telah TERKORBAN dengan HANYA TEMPOH 2 TAHUN kekejaman berlaku.. tapi itu baru yang diwar2kan.. yang ditulis.. tapi disebaliknya ada lagi kematian yang tidak direkod berpuluh2 ribu lagi kematian..

2) Sebab telah keluarnya fatwa dari ulama-ulama seluruh dunia, mereka berdasarkan Quran dan Sunnah melihat keutamaan negara Syria itu yang istimewa.. di mana bumi Syria adalah bumi Dimasyh: tempat Nabi Isa a.s. akan turun nanti, Syam Syria.. dan Imam Mahdi mengikut dalil al-Quran.

3) Jadi jihad di negara Syria kerana bantu Syria ibarat bantu Palestine.. tapi isu di Syria ramai orang tak tahu berbanding dengan Palestine.. di Syria tidak dibenarkan diwar2kan segala maklumat, tiada media..tidak benarkan bantuan masuk pun.

Kata sheikh, "tiada satu pun masjid di syiria yang tidak dibom!", masjid dihina..orang Syiah mencabuli wanita ahli sunnah di dalam masjid.

Di Syria tiada Hospital untuk bantu orang Sunnah. Jika mereka dibom, mereka dibiarkan macam itu saja. Kesakitan hingga mati, si emak tak boleh tolong dan akan rahsiakan kematian ahli keluarganya, jika tidak akan ditangkap dan dibunuh juga.

SYIAH buat kekejaman sebab dia berpegang bahawa halal darah ahli sunnah wal jamaah. Mereka percaya jika dapat sembelih ahli sunnah, darahnya di bumi ni, akan dapat bangkitkn ketua mereka nanti iaitu: al Masih ad Dajal laknatullah!!!

*jadi Ulama TU PESAN: , mereka taknak bantuan hanya duit sebab bukan boleh bawa masuk di syria, bukan hanya doa kita2 je.. tapi beliau PESAN: sampaikanlah kepada yang lain... ambil tahu cakna tentang negara Syria, agar semua tahu dan bersatu..

Sementara itu Prof. Dr. Yusuf Qardhawi beberapa bulan lalu menyatakan seperti berikut;


Prof. Dr. Yusuf Qardhawi berpandangan, mereka yang telah menunaikan ibadat haji dan umrah wajar bagi mereka menggunakan wang tersebut untuk didermakan kepada saudara seagama di Syria yang amat memerlukan waktu ini.

Berdasarkan aulawiyat (keutamaan), menurut beliau situasi yang terdesak waktu ini di Syria dan di seluruh dunia menyaksikan umat Islam ditekan dan dizalimi memerlukan kepada keprihatinan dan pertolongan. Melainkan mereka yang buat pertama kali menunaikan ibadat haji kerana ia merupakan kefardhuan bagi setiap muslim sekali dalam seumur hidup.

Menurut Syeikh Qardhawi, beberapa kaedah yang digariskan oleh Islam perlu dinilai iaitu:

Pertama: Allah tidak akan menerima amalan sunat hingga ditunaikan amalan fardhu. Contohnya, setiap mereka yang mengerjakan umrah tanpa mengeluarkan zakat sebagai contoh, maka umrahnya ditolak oleh Allah.

Keutamaan mengeluarkan harta bagi mengerjakan umrah ialah perlu dibersihkan terlebih dahulu hartanya dengan kefardhuan zakat.

Kedua: Allah tidak akan menerima amalan sunat yang menjurus kepada perbuatan yang haram kerana menyelamatkan dosa dari yang haram perlu didahulukan berbanding memperoleh pahala dari amalan sunat.

Ketiga: Pintu kebaikan yang dikurniakan oleh Allah amat luas maka jangan disempitkannya kerana mereka yang mengerjakan haji secara berulang kali akan menutup peluang saudara Islam lain yang masih belum berkesempatan menunaikan ibadat ini.

Justeru, dua kesimpulan yang dibuat kepada mereka yang melakukan ibadat haji berulang kali:

1) Dapat menggunakan wang tersebut bagi membantu umat Islam yang kesusahan yang amat memerlukan bantuan.

2) Memberikan peluang kepada saudara Islam lain yang masih belum menunaikannya

Fakta wasukalu

Selama tempoh sekitar 70 tahun Zionis menjajah bumi Palestin, mereka telah membunuh sekitar 30 ribu umat Islam Palestin. Manakala rejim Syiah Nusairi (era Bashar) di Syria pula, dalam tempoh 2 tahun sahaja telah membunuh lebih daripada 50 ribu umat Islam Syria.

Jika dicampur jumlah mangsa tragedi Hama pada tahun 1982 (era Hafeez Asad) yang mengorbankan lebih 46 ribu umat Islam, maka jumlah keseluruhan umat Islam yang dibunuh Syiah di Syria ialah 96 ribu orang sejak tahun 1982 iaitu tempoh masa yang lebih singkat iaitu 30 tahun sahaja. 

Kesimpulannya Syiah membunuh ASWJ dengan purata 3200 orang setahun selama 30 tahun manakala yahudi zionis Israel membunuh ASWJ dengan purata 428 orang setahun selama 70 tahun.

Perkara yang perlu kita fikirkan untuk mengaitkan Israel, AS, Negara Syiah Iran, Iraq dan Syria

1. Penyerahan Bukit Golan kepada israel.

2. Penyiaran empat rangkaian agama Iran dari stesen di Israel.

3. Peranan Amerika menyerahkan Iraq kepada kepimpinan Syiah.

4. Kaitan yahudi Israel dengan yahudi iran. 70.000 yahudi Iran telah berpindah ke Israel selepas kejayaan revolusi Islam di Iran.

5. Darah yahudi dalam tubuh ahmadinejad.

6. Sejarah syiah menurut ASWJ - Hasil tipu daya oleh seorang yahudi yaman. Syiah diasaskan oleh Abdullah Ibnu Saba' seorang Yahudi dari San'a Yaman.

7. Lihat peta di bawah. Dengan penyerahan Iraq kepada pemerintahan Syiah bermakna tiga negara dikuasai syiah seolah-olah bercantum dalam peta. Jika benar andaian gua bahawa syiah adalah proksi yahudi Israel bermakna keempat-empat negara dajjal sudah bergabung (saling bersambung) berdasarkan kedudukan peta politik.

8. dan kaitan Syam sebagai lokasi perang akhir zaman dan lokasi turun nabi Isa a.s. di akhir zaman. 


Walaupun Syam/Syria bukan tanah suci umat Islam seperti BaitulMuqadis namun ia adalah bumi ambiya di mana letaknya makam para ambiya seperti Nabi Nuh AS di Kerak dan makam nabi Sulaiman AS di Sarfah. ASWJ Syria juga perlu dibantu seperti mana bantuan kita kepada Palestine.

Ingat yahudi ingat syiah, 
Amerika, Israel, Iran, Iraq, Syria, dan Lebanon adalah sekutu belaka.

Syiah di Malaysia macam mana?Apabila mereka berkembang, adakah ASWJ akan turut dimusuhi dan dibunuh?

kredit: Syeikh Ali As-Sobuni

Salam Ukhuwah..~

sumber blog tok wan

KELAB MALAMI DI SHAH ALAM... WAHHH!!!!

alasan penchacai.. dalam the star mengatakan tempat ini hanya lesen kafe sahaja yang dikeluarkan pihak berkuasa.. dan maksudnya kelab malami ini dibuka secara haram katanya.. kemain berterabo air liur pak dongkoi penchacai nak kover pakatan.. haha.. kemain.. kalaulah dulu masa bn yang memerintah.isu ini terkeluar, aku rasa, paling teruk mencaci dan menibai adalah penchacai toghut pas la bai.. merekalah paling lantang membantah mengatakan kerajaan umno kerajaan sekular lah.. tak Islam lah.. tapi selama umno memerintah.. di shah alam terpelihara dengan menda-menda ni bai.. tapi kelakarnya bila kena batang idung sendiri.. aaaa apa ko nak cakap... pui.. manusia tak sedo diri.. pak-pak penchacai.. silalah berdemo di pejabat mb selangor.. tuntut penjelasan dari dia.. khak pui..

ps: mengata orang lebih, tetapi hakikatnya di selangor lesen rumah urut berlambak giler.. masalahnya rumah urut tu ada yang memberi pakej urut sampai terpancut.. sediakan pelacur.. seko pak penchacai yang asik tuding jari kat umno, sikit-sikit umno tak tengok langsung, tak tegur langsung... ceh.. double standard la cai cai ni.. pui.

ISU BASI.. KATA PAS..!!! PUI

kata kebajikan, nak jaga rakyat.. nak tunjukkan yang pas memang boleh mengantikan umno sebab nyata pas boleh bantu orang susah... kata dalam ceramah la, tapi nyatanya setelah 22 tahun memerintah... mereka buat apa dalam membantu orang susah? ceciter ceciter?

Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Mohd. Fatmi Che Salleh mendakwa, kerajaan Kelantan pimpinan Pas banyak meluluskan tanah untuk pembinaan kondominium berbanding membina rumah mampu milik untuk rakyat.

Beliau berkata, sejak memerintah negeri itu 22 tahun lalu, tiada rumah kos rendah dibina untuk rakyat berpendapatan sederhana.

"Sebagai contoh, tanah di Kampung Limau Manis yang dihuni antara 80 hingga 100 keluarga juga dijual untuk membina kondo mewah.

"Harga sebuah kondo kalau ikut pasaran semasa sekitar RM250,000. Saya rasa tidak ada orang yang berpendapatan sederhana atau rendah mampu beli," katanya selepas menyampaikan Bantuan Sewa Rumah Penduduk Miskin Bandar di sini semalam.

Pada majlis itu, seramai 122 penduduk miskin bandar menerima wang tunai berjumlah RM1,448 sebagai bantuan sewa rumah selama setahun yang disalurkan Kerajaan Pusat menerusi Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan.

ps: entahlah.. dikorek-korek berkenaan tak betulnya pas.. makin angkuh peminpin mereka nak nafikan.. alasan dan jawapan senang.. ini fitnah umno.. pui

Shazni dilantik ketua pemuda PH, namun ditentang dalam AMK

 Ketua Pemuda Amanah Shazni Munir Mohd Ithnin dilantik sebagai Ketua Pemuda Pakatan Harapan (PH) yang baru. Namun pelantikan itu, yang diput...