Jumaat, 31 Mei 2013

perkataan yang paling cilakahai abad ini!!

apa ni, dulu sekolah mana tokey ni ek? semakin hamlaulah jadinya bahasa melayu ye, sampai perkataan yang senang pun boleh salah. ceh!!!


nasi lemah, lemah semangat mau beli la apek!! haha..

akibat muka hadapan akhbar ini!!

akibat dari headline muka depan akhbar sinar harian, dengar ceritanya ramai dari macai dengan tetiba menjerit tanpa sebab, terajang tiang letrik dengan tetiba tanpa amaran, ada yang minum teh tarik sampai 18 gelas di kedai mamak kerana tak puas hati, pelempang jiran tanpa sebab, malah ada yang tetiba jadi marah keterlaluan dah macam jebon kalau tengok... puncanya...

hehe... ai bakar line nampak sinar harian ni, keh keh keh keh..


ps: jangan tipu,tipu ye, tunaikan janji tau.. muah!!

alkisah cerita perhimpunan blackout!! memang goyang bn!!

hebat! hebat! pukulan perhimpunan blackout selepas pakatan rakyat atau cerita senanglah, anuar ibrahim tak leh terima kenyataan yang dia tak jadi pm, dia tuduh spr tak telus, sebab ada unsur undi tipu atau senang cerita jugalah ada pengundi hantu... dan paling best cerita blackout...

jeng.. jeng.. geng-geng otak hitam pun berkumpul... perhimpunan pertama di stadium kelana jaya, eeeeeee... gerunnya i... habislah bn camni... eeeeeee... di kelana jaya sahaja 38 juta orang hadir...


 lepas tu buat kat batu kawan, 25 juta hadir!! gulp....


 mr anuar iblahim melambainya pun tangannya ke atas worang ramainya adui..

 berikut adalah perhimpunan di seluruh semenanjung, cuma di amcorp mall je tak letak.. malas.. hehe

nak dijadikan cerita, punyalah haram gempak buat perhimpunan blackout, di jaja punya haram power kata memang ada blackout sewaktu penggiraan undi berlangsung, sampai macai sanggup beli t-shirt hitam gelap gelita macam negro semata-mata percaya memang sah blackout berlaku. berhimpun sampai sanggup berhujan panas.

sampai hari-hari perkataan blackout ni dah jadi sinonim, makan, tido, berak, kencing, menguap, tak lekang perkataan blackout ni... sampai ada yang lupa asal usul, lupa keturunan, lupa anak bini.. hehe lupa jalan pulang dan macam-macam lagilah.

maka pada hari di tunggu-tunggu untuk si ketua penipu itu buat laporan polis hal berkaitan penipuan pilihanraya, masa tu semua dah kata "yes yes yes" dah, ada yang melompat-lompat riang di luar balai polis kerana anuar ibrahim akan membuat laporan polis berkenaan bukti panas. siap bertepuk sakan macai-macai dan berkata habislah kau bn, bukti dah ada dah ni, nak buat report je ni.. habislah kau najib!!!

tup tap tup tap, ingatkan hal blackout yang dia jaja satu malaya tu yang dia laporkan, sekali hanya dakwat kekal yang tak kekal je dia buat report? huk aloh.. keh keh keh... mana cerita dan bukti blackout? bukti 40 ribu bangla? kenapa tak buat laporan sekali wei? hahahahah... terlopong macai.. ada termencarut dalam hati.. shit, aku kena tipu ke camne ni.. hahaha...

 anuar ibrahim membuat laporan tentang dakwat kekal yang tidak kekal..

mana ada kekal dakwat ni, kata anuar ibrahim.. 

jadi kesimpulannya saja nak buat hot je cerita propaganda blackout kau ye, oii dah kalah dah lah, tunggu lah pru14.. huk aloh woii.. hahaha..

jom kita bersenam ketawa bersama.....

 eeiiii bhegapa besar da lubang idung... hahahah
 hahahaha.. semua kena toron, hahahahahah
kau hade? selalu kan kena tipu? alah biasalah.. syok ape.. kah kah..

meh kita tengok kucing ni gelak.. kekekekek...

Khamis, 30 Mei 2013

iklan yang di haramkan di united kingdom!! kenapa ek?

Di United Kingdom terdapat Chip Shop Awards dimana iklan-iklan yang tidak digunakan oleh firma pengiklanan diberikan anugerah kerana kekreatifan mereka. Iklan-iklan ini tidak digunakan oleh pelanggan mereka kerana ianya mungkin idea yang terlalu melampau, ataupun tidak politically correct.

????? otak mat salleh kalau buat sesuatu mesti luar kotak!! pheww!!!







sumber penpatah

kiasu semakin biadab!! cikgu yang rasis di gelang patah!!


di carik-carik jiwa si melayu, di diam-diam bila di hina, di keji, di caci, malah kesabaran melayu itu sangat hebat, dan tiada siapa dapat menafikannya, tapi apakan daya, setelah kuasa mereka dah pegang, malah kuasa rasist mereka lah juara, kita terkontang kanting memikir apakah ini semua, sedangkan selama ini kita hidup dalam perpaduan yang sangat utuh, tiada syak wasangka antara kita, kerana kiasu sangat tamak, sangat busuk hatinya, malah mereka-mereka ini membibitkan satu keadaan tidak sihat di dalam Malaysia menuju negara maju 2020.

apa semua ni? mana tolenrasi kita semua ni, melayu, cina dan india, selama ini hidup tak de langsung bercerita apa itu maksud perkauman sempit, tetapi kini ia semakin menjadi-jadi, wahai pak menteri dan pihak berkenaan, fikirkan perkara ini, jangan biarkan kita semua berpecah belah, dah lah sama sama melayu kita bercakaran, dah ni nak jadikan kiasu dan melayu bertelagah!! sumbat mereka-mereka ini yang sangat radikal mindanya ke tempat kesedaran... ayuh ini kan Malaysia, jom mamak, kita lepak minum.

KISAH gempar yang berlegar 2-3 hari kebelakangan ini berkenaan seorang guru berbangsa Cina yang mengajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah berjaya menarik minat pengguna media sosial. Pelbagai cerita disampaikan sehinggakan sekolah ini dilihat sebagai salah sebuah sekolah yang durjana.

Bukan salah sekolah kerana punyai guru RASIS seperti Poh Kim Thye yang mana mulutnya memang tak lepas dari menghina "Melayu BABI, Melayu BANGANG, Melayu SIAL, Melayu BODOH" hampir setiap hari semenjak mengajar di sekolah yang mana majoritinya adalah pelajar Melayu. Sikap double standard guru ini juga dipertikaikan oleh si pengadu dengan mengabaikan tanggungjawabnya terhadap pelajar berbangsa Melayu dan India, malah pelajar Cina diberi layanan yang cukup istimewa.

Tapi sampai bila Kementerian Pelajaran nak diamkan perkara ini? Mohon jangan ditukar ke sekolah mana-mana kerana selagi Poh Kim Thye ni berkhidmat dengan Kementerian Pelajaran dan terus dibenarkan mengajar selagi itulah sikap RASIS nya tidak akan hilang. Beri amaran dan buang dengan serta merta. Kita mahukan perpaduan kaum bukannya guru RASIS seperti Poh Kim Thye ni.

Jika dulu ada seorang guru MELAYU yang cuma memarahi dan mendenda seorang pelajar CINA, habis dicanangnya seperti guru tersebut terlampau rasis sedangkan beliau hanyalah menjalankan tanggungjawabnya untuk memberi pengajaran akibat pelajar CINA itu tidak membuat kerja sekolah. Tetapi ini lain pula kesnya. Laporang polis juga telah dibuat. Mohon jangan terus disenyapkan perkara serius ini.


sumber jawa bernam

amaran buat pengomen, sila komen dengan bernas dan berhujah dengan tertib, carut, maki, hasut tidak sama sekali dibenarkan!!

[mata satu] nasi lemak pun terlibat dalam konspirasi dajjal?

haha, bila beli nasi lemak, ada telur mata satu, dan terus buat kajian ia ada kaitan dengan freemason, habis kalau beli nasi lemak, letak dalam pinggan tu kira camne pulak? keh keh...

kira terer gila lah ye freemason buat kerja, sampai nak tawan tanah melayu, nasi lemak pun mereka yang ciptakan, keh keh keh keh... mampuih!!


ps: hehe.. cam haram..

poyo yang sangat budus!! apalahai....

hehe.. apa punya tur da!!

taken ye, keh keh..

ps: mampuih!!

Rabu, 29 Mei 2013

[habislah] bn naikkan harga apa lak ni? adus!!

ai, entahlah, kemain jadi isu besarlah gamaknya, naik je bn kena, naik je bn kena, tapi apa nak buat dah itu makanan puak-puak jenglot hitam, nak cari isu, nak membalun kerajaan, macam-macam mereka tohmahkan, sampai terjelir lidah nak layan. erm camne ni, asik naik je, kata berkebajikan?


isunya sekarang, adalah kerajaan pr di selangor ni, hehe.. kata berkebajikan kononnya, dah-dah mereka dok sebat naikkan harga parking, keh keh, asik-asik tuduh bn, dah-dah terpalit mereka juga sama je, lagi hamlau sebenarnya,

alasan para jenglot hitam, alah macai umno senyap la, baru rm0.20 je naik, tu pemimpin umno sebat berbillion-berlion tu tak bising pulak, ait, mereka naikkan harga parking, umno pulak kena, kepala bana.. hahaha.. apa pun tak boleh.. pui..


ps: mengata orang dia yang lebih, tapi diri sendiri lagi hamlau dari orang lain, pooodah!!

bila red bean army pedajal zahid hamidi!!

red bean army, makin ligat ye kerja entea semua, tapi tak pe bak kata orang, setakat mana taktikal red bean army ni jadi ikutan keseluruhannya..

ada soalan mesti ada jawapan...

kita tengok soalan dari red bean army... eee takutnyaaaa i...


dan kita tengok pula jawapan paling hensem dari media maya bn, hehe.. cool...


ps: negara ini bukan mak bapak red bean army yang punya!!

[edisi super gempak] pacific rim, filem robot bapak besar julai ini!!

dikatakan filem ini akan menjadikan super badas gempak, peminat mecha seluruh dunia tidak sabar menunggu filem ini, julai.. ohh julai... hehe..





ps: gempak seh..

sember - pen patah

[edisi mampos] aksi mat rempit yang sangat kuang ajaq di china!! pui

malas aku nak komen, kah kah kah... cam haram...

harap mat-mat rempit jangan sesekali angko cuba ini macam punya style aaa, chirakak yang super orang panggil da, haha.. pui



ps: punya romantik tahap jamban, keh keh keh...

sumber pen patah blogspot

Selasa, 28 Mei 2013

[edisi santai] iklan yang tak terfikir dek akalmu

haha.. kretif yang sengal tak bertempat pulak iklan ni ye.. kih kih

Sebuah firma yang bernama M&C Saatchi ini cuba mempromosikan seluar dalam daripadaMiroslav Underwear. Tetapi, cara penyampaian iklan spender ni agak tak tercapai dek akalmu. Jom layan..





ps: kreatif manusia adakalanya sangat memeningkan orang lain memikior ideanya yang super sengal, keh keh..

sumber pen patah

kadang-kadang aku tengok geng-geng blackout ni keterlaluan siut menghina ds najib dan rosmah!! apa tindakan kdn?

nak mengkritik pun ada caranya, sampai menghina dah tak fikir haram jadah ke idak, sampai tak terfikir ini melaulaui batas ke idak, harap korang fikirkan lah sendiri mangkuh ayun geng blackout yang rasa dia hebat gila dalam alam maya ini.

cuma aku nak cakap, ia terlalu kurang ajar tahap jamban!! bankai..


ps: dalam alam maya nak mengkritik pun ada batas, sialan tul geng-geng blackout ni, pasal taktik gini lah pr kalah, padan muka..

dah pening ustaz azhar idruz nak menjawab ni, tapi pepun sekalung tahniah dah nikah kali ke-3, senangnya dalam hati!!

ustaz azhar idruz dah nikah kali ke-3, untung la, aku pun lum mampu lagi ke arah camtu, haha.. nak jadi salleh yaakob ek? pepun bak kata cerita p ramlee lah, madu 3, ai senangnya dalam hati kalau beristeri 2, kalau 2, 2 merajuk ana kawen 3.

tahniah ustaz azhar, lepas ni tolong jawabkan isu pegang lilin yang di buat oleh geng-geng blackout, sebab ramai nak tau jawapan bernas tu, sebab macai-macai dah pening nak jawabkan, hehe...

PRINTSCREEN YANG AKU PUN TERKEDU!!


ps: jenuhlah hai nak menjawab, kang silap haribulan ustaz azhar dok senyap jelah macam isu mcd tu.. ai dunia, dunia, tapi aku tetap salute lah cara dia dalam membawa dakwah cara santai, tapi ranking terbaik untuk aku sekarang adalah ustaz kazim elias.

harap pengomen jangan melampaui batas dalam mengomen ye!! kang gua delete komen yang keterlaluan!!

menipu je kejenya geng-geng kalah pilihanraya ni ek!

dah ketua mereka pun gitu, maka anak buah pun sama lah. hehe.. kadang-kadang pelik betul perangai manusia yang nak cari isu dengan cara memfitnah ni, ai.. patutnya geng-geng cywar bn pun kena buat jugalah dekat malaun pr ni. fitnah lawan fitnah, sampai bila lah nak dilayankan cara fitnah haramjadah pr ni oii..

sebab bn ni memang parti baik-baik, tak de nak serang lawan dengan cara fitnah melampau. tapi tulah kalau dibiarkan layan camtu cara pr ni, cerita fitnah pun orang terus percaya tanpa selidik, sebab aku sendiri dah jumpa orang yang terus percaya apa cerita internet, siap marah-marah, lepas aku terangkan, dan tunjukkan bukti sahih, baru dia senyap, masalahnya golongan suka cerita fitnah ni ramai, ni lah masalahnya.. harap pihak berkuasa kasi keras sikit dengan penyebar fitnah dalam internet ni, melampau mereka agak keterlaluan oi.. kang tumpo kerajaan dengan tentera setan dalam cyber ni, fitnah 24 jam... puih!!


buat fitnah pasal harga tol di lebuhraya pantai timur, 

fail lagi la pekakas pr ooiii..

Cacai sebar fitnah di sini dan sini.

- Untuk kelas 1 dari karak RM6.00 dan utk kelas 2 dari karak RM 12.00. 
(Sekali ganda)

- Untuk kelas 1 dari gambang RM11.10 dan utk kelas 2 dari gambang RM 22.20. 
(Sekali ganda)

Begitu juga yg lain kecuali:

Untuk kelas 1 dari Kuantan RM13.90 dan utk kelas 2 dari Kuantan RM 22.70. 

(Bkn ke sepatutnya sekali ganda utk kelas 2?? Setidak-tidaknyanya RM 27.80)

sumber oh politik

geng-geng blackout sakit hati bila tengok gambar ni

apo nak dikato, sebenarnya majoriti rakyat inginkan kestabilan supaya kita dapat hidup dan beribadat dengan aman, apa geng-geng black out tak jeles ke tengok gambo ni, keh keh

lokasi di putrajaya semasa pelancaran hari belia 2013, malam sabtu lepas... amacam edit ke ek?

ramai lagi belia berfikiran waras dari segelintir yang konon memperjuangkan blackout yang gagal

ahh edit, ni semua yang datang semua jahil, semua datang kerana saja nak buang masa, hehe itulah jawapan badas oleh geng blackout 505 untuk menunjukkan perhimpunan hati hitam mereka lagi gempak, yelah mana tak gempak siap pegang lilin ma.. haha.. pooodacit..

mereka membelasah sama mereka dah!! ni siapa nak jawab ni? haha..

wah ni kira camne ni, sama-sama membalun dan balun kerana pilihanraya punya pasal! kata pakatan rakyat, pakat la sangat, keke.. membalun dengan tidak peduli hal keliling, dah tak peduli sesama pakatan dah.. aa gaduh, gaduh, bagus... nanti orang semua tau yang pakatan ni hanyalah sejenis produk politik yang sangat gagal!!

bercakap mereka jelah yang kencang, berhujah mereka sajalah yang betul, tapi hakikat.. sama-sama bertinju sama sendiri dalam diam, ini macam nak harap memerintah negara? tu pasal lah kalah.. keh keh keh..



Pemuda PAS Gombak membalas kritikan yang dilemparkan oleh AMK terhadap Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menuduh sayap PKR itu menjadi penyambung lidah `macai’ Umno/BN yang menghentam Presiden PAS secara terbuka.

Ketuanya, Syarhan Humaizi Abdul Halim berkata, Pemuda PAS menyelar sikap Ketua AMK Shamsul Iskandar Mat Akin memburuk-burukkan Presiden PAS di hadapan media.

Jika seminggu dua lalu Timbalan Presiden PKR (Azmin Ali) mengkritik Presiden PAS rentetan ketidakpuasan hati prestasi PKR Selangor yang ada kena mengena dengan jawatan MB Selangor, kini Ketua AMKnya pula mencontohi sikap tersebut.

Shamsul didakwa membuat kenyataan itu ketika berucap di kongres nasional PKR di sini pada hari Sabtu lalu.

Menurut Syarhan, AMK patut mencelikkan mata untuk membuat penilain terhadap sebahagian calon-calon pilihanraya dan wakil-wakil rakyat PKR supaya tragedi Perak tidak berulang lagi.

“Sebagai ingatan, mungkin AMK lupa, sejarah telah menyaksikan sebahagian YB-YB PKR yang diambil secara serkap jarang semata-mata untuk menghadapi pilihan raya sehingga menyebabkan kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat Perak pada 2008.

“Bukan itu sahaja, malah sejak PRU 2008 Pakatan Rakyat dimalukan dengan insiden-insiden wakil rakyat PKR keluar parti seperti di Parlimen Bayan Baru, Parlimen Nibong Tebal, Parlimen Wangsa Maju, Parlimen Bagan Serai dan Parlimen Kulim-Bandar Baru.

“Ini bukan sahaja pengkhianatan kepada rakan-rakan Pakatan Rakyat, malah pengkhianatan besar terhadap mandat rakyat,” katanya dalam kenyataan media.

Syarhan berkata, Inilah perkara yang ditegaskan oleh Abdul Hadi kepada semua rakan Pakatan Rakyat sepanjang perundingan kerusi pilihan raya umum.

Namun, katanya PKR sambil lewa sahaja mengambil nasihat ini di beberapa kerusi.

Menurutnya, Presiden PAS tidak mencerca secara spesifik mana-mana calon walapun mempunyai maklumat.

“Perkara ini disentuh dan ditegur oleh pimpinan PAS dalam pertemuan tertutup tanpa melibatkan media seperti yang dilakukan oleh Ketua AMK kali ini.

“Puncanya tidak lain tidak bukan kerana PKR mengambil sebahagian calon tangkap muat dan berpotensi untuk lompat parti jika menang PRU dengan hanya diumpan dengan wang ringgit.

“Inilah pengkhianatan yang teramat besar iaitu mereka gagal memilih dan menapis calon yang berwibawa dan berkredibliti untuk berkhidmat sebagai wakil rakyat. Inilah yang PAS dan DAP tidak mahu, kemenangan yang separuh jalan sebagaimana berlaku di Perak tempoh hari,” tambah beliau.

Syarhan mendakwa, tidak cukup dengan itu, PKR bermain kayu tiga membuat rundingan dengan PSM yang tidak pernah menjadi rakan sekutu Pakatan Rakyat dan perkara ini didedahkan sendiri oleh Setiausaha Agung PSM S Arutchelvan yang juga calon PSM di Semenyih.

Ini satu lagi bentuk pengkhianatan yang tidak boleh dimaafkan oleh rakyat, katanya.

Ketua Pemuda PAS Gombak itu juga mengingatkan, AMK sepatutnya sedar dan insaf tentang kekangan serta ketandusan petugas pilihan raya mereka.

Katanya, ini bukan kata-kata angkuh tetapi sekadar peringatan bersama serta realiti yang berlaku.

Buktinya, lihatlah di mana-mana sebahagian besar kawasan pilihan raya, petugas-petugas AMK dan PKR hanya pandai bercakap dan tidak cukup untuk menghadapi pilihan raya dan akhirnya ia dibantu oleh jentera Pemuda PAS.

“Ini suatu hakikat. Ia dilihat oleh rakyat, yang akhirnya menyaksikan ada beberapa calon PKR ditolak di peringkat parlimen sedangkan calon PAS di peringkat DUN menang besar,” katanya lagi.

PAS , menurut Syarhan, berusaha melahirkan jentera dan petugas yang istiqamah,namun kami bukan macai calon-calon PKR yang hanya nampak muka sehari dua dalam keadaan tiada petugas sendiri.

Beliau juga menasihatkan AMK dan ketuanya, jika ada sebarang ketidakpuasan hati, eloklah dibawa ke perbincangan dalaman Pakatan Rakyat bukan di media.

Pemuda PAS sukar menerima kenyataan tersebut dan tidak akan berdiam diri, kata beliau.

Menurutnya, Pemuda PAS boleh menghormati Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku Ketua PKR sekalipun ada banyak perkara yang mungkin tidak bersetuju.

Jadi elok kiranya AMK pun belajar beradab sebelum kemungkinan ada pula pimpinan yang lain mencerca DSAI di khalayak ramai disebabkan perbuatan tidak beradab itu.

Ini adalah teguran dan peringatan pada semua sebagai Pemuda Pakatan Rakyat yang ada akhlak dan adabnya, kata Syarhan.

dari blog gelombang wangsa maju

Sabtu, 25 Mei 2013

di dalam pakatan rakyat, orang melayu adalah minoriti!!

mereka ni minoriti je dalam pakatan, tetapi mereka punya eksyen mengalahkan jebon tak cukup makan, kemain dia punya angkuh, sembang macam malaysia ni mak bapak diaorang yang punya, tetapi hakikat, sokongan melayu terhadap pakatan rakyat cukup sadis, cukup tak logik, jadi kesimpulannya orang melayu secara majoriti menolak pakatan...


ps: pung pang pun jadi balaci dap je.. itulah melayu pakatan, terimalah kenyataan.

Jumaat, 24 Mei 2013

kepada pemimpin bn, walau ada yang tak suka khairy, ini yang semua mahukan!! salute

bukan hanya hiburan sana sini, tetapi ilmu yang bagus untuk orang muda, baru ramai sokong, zaman-zaman suka-suka dengan hiburan yang membazirkan dah berlalu.. so ini pilihan orang muda, tahniah khary jamaluddin

zaman dah berubah pemikiran pun kena berubah!! tabik


ps: ada nada sokongan kuat dari pihak pas dengan cara khairy ini, agama 1st, terbaek!!

kenyataan paling jamban dari geng-geng adam adli menaji pas!!

aa gaduh, gaduh, dah makin sakit kepala gurga dah diaorang, yang aku tau, golongan anwarisme dalam pas sahaja yang menyokong tindakan cara anarkis untuk mengulingkan kerajaan cara salah, tetapi golongan ulama yang kuat di dalam pas menolak sekeras-kerasnya cara anwar brahim dengan agenda blackoutnya,

dah la wei anuar brahim, dah kalah dah la, pui


ps: ai selamba je geng-geng student anarkis ni sound pas, apa pas tak terasa ke.. hehe.. kalau aku jumpa pelangkung je kepala budak-budak ni, dia ingat ni negara dia yang punya.

sampai sekarang mereka tak berani jawab hal ini

kadang-kadang cara politik merapu yang diajar puak-puak anarkis ni dah jadi ikutan dekat orang pas, apa tak leh tak fikir baik buruk? apa dah tak de orang nak tegur? ai hal ni kalaulah orang umno yang buat, tak cukup tanah mereka menibai, mau siang malam demo dekat pwtc ni.

tapi apakan daya bila mereka buat, bila orang tanya, mereka zip mulut, ni lah pesen orang hebat-hebat dalam pr. dah tak de orang kuat agama dalam pr nak menegur hal ini? ai kang taji lebih-lebih kang kata aku tak de ilmu lah, ini lah, ye lah orang pr je lah terer semua serbi, sampai syurga dan neraka pun mereka leh tentukan beb.

ai macam-macam dunia politik malaysia ini, hal ini berlaku setelah di rosakkan insan yang bernama anuar ibrahim, semua boleh, semua sebat. asal kita tawan putrajaya, tapi putrajaya pun tak dapat tawan, tu yang meroyan, hehe..


ps: dunia dah nak terbalik!

Khamis, 23 Mei 2013

pelik ni? uish marah le geng-geng haluan kiri beb!!


biar betul, ait rasa macam hairan pulak ni? hehe.. macam pelik bin ajaib je ni.. ait ait..  kalau aku pelik, tak pastilah anda semua pun pelik, hehe..

tapi kira baguslah, rasanya bernanah otak la bang non. haha..


Pas sedia bantu polis siasat konspirasi gulingkan kerajaan

SHAH ALAM – Pas dan DAP menolak usaha pihak - pihak tertentu termasuklah kumpulan propembangkang yang mahu menggulingkan kerajaan secara kekerasan.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, parti itu bersedia untuk bekerjasama dengan polis sekiranya diminta membantu dalam siasatan berhubung dakwaan konspirasi menggulingkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan.

Menurutnya, Pas mengulangi pendirian bahawa parti itu tidak menyokong mana-mana pihak yang mahu menggunakan kekerasan dalam perjuangan kerana ia boleh menimbulkan
huru-hara dan ketidakstabilan kepada negara.

Katanya, Pas akan terus menegakkan keadilan, tetapi dengan cara demokratik mengikut apa yang termaktub dalam perlembagaan.

“Pas sama sekali menolak pendekatan untuk menggulingkan kerajaan menggunakan kekerasan kerana pendekatan itu amat serius. Malah kita sedia memberikan kerjasama dengan pihak polis.

"Perjuangan dalam Pas tiada keganasan sebab itu kita tolak sekeras-kerasnya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan pengasas Asal Bukan Umno (ABU) baru-baru ini yang mahu menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN) menggunakan kekerasan atas alasan proses PRU13 baru-baru ini tidak telus.

Sementara itu, Setiausaha Pengelola DAP, Anthony Loke berkata, parti itu sentiasa mengamalkan cara keamanan dan tidak akan terlibat dan menyokong usaha mencetuskan huru-hara.

sumber - sinar harian

ini lah masanya membersihkan MALAYSIA YANG SEBENAR!! TAHNIAH PDRM!!

bila anda sebut pasal keangkuhan, bila anda sebut pasal terlalu bongkak, yup ini masanya membersihkan malaysia dari anasir perosak yang merosakkan, kaki hasut, kata kerajaan zalim tetapi mentedaghah, hidup senang lenang, pergi mana suka, kalau menghasut untuk menjatuhkan kerajaan kerana kononnya kerajaan tipu, itu sudah melampau.. nak ajak orang taksub memberontak demi seorang insan yang dilatih zionis? sudah-sudahlah, sampai sekarang bukti penipuan pilihanraya tidak dapat ditunjukkan oleh pr.. jadi TAHNIAH BUAT KDN, KERANA INI LAH MASANYA BERKERAS, LEMBUT-LEMBUT SUDAH BERAKHIR, KASI MUKA, TAPAK KASUT DIA BAGI DEKAT NEGARA, INGAT NEGARA NI MAK BAPAK DIA YANG PUNYA....

ingat logo ini? yeargh, logo kebangkitan rakyat menolak keharamjadah puak-puak perosak negara.. 

ps: tian chua, chegu bard, tamrin, dan terbaru dengar kata mr anuar ibrahim pun kena tangkap (bang non pun dah kena tangkap ker?) kerana hasutan untuk mengulingkan kerajaan ahad ini... erm.. bersihkan malaysia dari perosak-perosak ini... tahniah pdrm!!

apa itu anarki, golongan berhaluan kiri yang radikal?

perasan cara begini dan pelopor dari geng-geng adam adli, kalau diikutkan mereka kata kerajaan terlalu zalim. jawapan aku senang je zalim atuk kau.. terlampau taksub dengan bang non, nak ajak rakyat jadi pemberontak, ok, kita tengok, adakah golongan ini boleh berjaya lawan undang-undang..

nak lawan kebatilan, lawan kebatilan dalam parti rosak tu dulu, apa matlamat dap? apa matlamat bang non? jangan membuta tuli ikut sesuka hati, konon nak protest, tapi gua tengok protest yang kearah kegagalan sebuah golongan anarkis di malaysia... rakyat malaysia keseluruhannya mengejar keamanan.. 


Apa Itu Anarki?

Kata “anarki” berasal dari bahasa Yunani, awalan an (atau a), berarti “tidak”, “ingin akan”, “ketiadaan”, atau “kekurangan”, ditambah archos yang berarti “suatu peraturan”, “pemimpin”, “kepala”, “penguasa”, atau “kekuasaan”. Atau, seperti yang dikatakan Peter Kropotkin, anarki berasal dari kata Yunani yang berarti “melawan penguasa”. (Kropotkin’s Revolutionary Pamphlets, hal 284)

Meski kata-kata Yunani anarchos dan anarchia seringkali diartikan “tidak memiliki pemerintah” atau “ada tanpa pemerintah”, seperti yang dapat dilihat, arti orisinil anarkisme yang tepat bukanlah sekedar “tidak ada pemerintah”. “Anarki” berarti “tanpa suatu peraturan” atau lebih umum lagi, “tanpa kekuasaan”, dan dalam pemahaman inilah kaum anarkis terus menggunakan kata ini. Contohnya, kita ketahui Kropotkin berpendapat bahwa anarkisme “menyerang bukan hanya kapital namun juga sumber-sumber utama kekuatan kapitalisme: hukum, kekuasaan, dan negara”. (op.cit., hal 150) Bagi kaum anarkis, anarki berarti “bukannya tidak memerlukan tatanan, seperti yang dipikirkan pada umumnya, namun suatu ketiadaan peraturan”. (Benjamin Tucker, Instead of Book, hal.13) Dan kemudian David Weick menyimpulkan dengan sangat baik:

“Anarkisme dapat dipahami sebagai pemikiran umum mengenai sosial dan politik yang mengekpresikan pengingkaran terhadap semua kekuasaan, kedaulatan, dominasi, dan divisi yang hierarkis, serta merupakan sebuah kehendak untuk menghancurkannya… Oleh karena itu anarkisme lebih dari sekedar anti negara… (bahkan jika) pemerintah (negara)… merupakan focus sentral yang tepat dari kritik kaum anarkis.”(Reiventing Anarchy, hal. 139)

Untuk alasan ini, daripada menjadi sekedar anti pemerintah, atau anti negara, anarkisme terutama adalah gerakan yang melawan hierarki. Mengapa? Karena hierarki adalah struktur organisasional yang mewujudkan kekuasaan. Karena negara adalah bentuk “tertinggi” dari hierarki, kaum anarkis, sesuai definisi, adalah anti negara; namun definisi ini tidak cukup untuk menjelaskan anarkisme. Artinya kaum anarkis yang sesungguhnya melawan semua bentuk organisasi hierarkis , tidak hanya negara. Dalam pernyataan Brian Morris:

“Term anarki berasal dari Yunani dan secara esensial berarti ‘tanpa aturan’. Kaum anarkis adalah orang-orang yang menolak semua bentuk pemerintahan atau kekuasaan koersif, semua bentuk hierarki dan dominasi. Oleh karenanya mereka melawan apa yang disebut oleh seorang anarkis Mexico, Flores Magon, sebagai ‘trinitas sombre’ –negara, kapital, dan gereja. Jadi kaum anarkis menolak kapitalisme dan negara sama seperti bentuk-bentuk kekuasaan religius. Namun kaum anarkis juga berusaha menegakkan atau memunculkan, dengan berbagai macam cara, suatu kondisi anarki, yaitu masyarakat yang terdesentralisasi tanpa institusi koersif, suatu masyarakat yang diatur melalui federasi asosiasi-asosiasi sukarela”. (“Anthropology and Anarchism”, Anarchy: A Journal of Disire Armed, no: 45, hal.38)

Referensi terhadap “hierarki” dalam konteks ini merupakan perkembangan baru yang cukup baik – kaum anarkis “klasik” seperti Proudhon, Bakunin, dan Kropotin jarang menggunakan kata tersebut (mereka lebih menyukai “penguasa”, merupakan kependekan dari kekuasaan). Namun, menjadi jelas bahwa tulisan mereka merupakan sebuah filsafat yang melawan hierarki, ketimpangan kekuasaan atau hak-hak istimewa di antara individu. Bakunin membicarakannya ketika menyerang “aparat” kekuasaan namun membela “pengaruh alami”, dan juga ketika ia berkata:

“Inginkah kamu menjadikan penindasan seseorang terhadap yang lain sebagai sesuatu yang tidak mungkin? Maka pastikan bahwa tak seorang pun memiliki kekuasaan”.(The Political Philosophy of Bakunin, hal. 271)

Seperti yang dikatakan Jeff Draughn, “meski anarkisme selalu menjadi bagian laten ‘proyek revolusioner’, hanya yang muncul baru-baru ini saja yang memiliki konsep anti hierarkis yang lebih luas yang muncul dari penelitian yang lebih cermat. Meski demikian, akar dari hal ini dapat dilihat dengan jelas di dalam akar kata ‘anarki’ menurut bahasa Yunani.” (Beetwen Anarcism and Libertarianism : Defining A New Movement)

Kita menekankan bahwa oposisi terhadap hierarki ini, bagi kaum anarkis, tidak terbatas hanya pada negara atau pemerintah. Ia juga meliputi semua hubungan sosial dan ekonomi yang otoriter seperti halnya politik, khususnya yang terhubung dengan hak milik kapitalis dan upah buruh. Hal ini dapat dilihat dari argumen Proudhon bahwa “Kapital… dalam bidang politik seanalog dengan pemerintah… Pemikiran perekonomian kapitalisme… (dan) politik pemerintah atau penguasa … (adalah) identik … (dan) terhubung dalam bermacam-macam cara … Apa yang dilakukan kapital kepada buruh… (dilakukan) negara terhadap kebebasan…”(Dikutip oleh Max Nettlau, A Short History of Anarchism, hal 33-44). Jadi kita ketahui bahwa Emma Goldman melawan kapitalisme karena kapitalisme melibatkan orang yang menjual tenaganya sehingga memastikan bahwa “inklinasi dan penilaian pekerja berada di bawah kehendak sang tuan” (Red Emma Speaks, hal 36). Empat puluh tahun sebelumnya Bakuknin juga membuat poin yang sama ketika ia berpendapat bahwa di bawah sistem ini “buruh menjual kepribadian dan kebebasannya selama waktu tertentu” kepada kapitalis untuk ditukar dengan upah.

Jadi “anarki” memiliki arti lebih dari sekedar “tanpa pemerintah”, anarki memiliki arti perlawanan terhadap segala bentuk hierarki dan organisasi yang otoriter. Dalam kata-kata Kropotkin, “awal mula kelahiran kaum anarkis dalam masyarakat… (terletak pada) kekritisan … organisasi yang hierarkis dan konsepsi masyarakat yang otoriter; dan … analisa kecenderungan yang terlihat dalam gerakan progresif umat manusia”. (Kropotkin’s revolutionary Pamphlets, hal 158) Jadi usaha apapun untuk menegaskan bahwa anarki adalah anti negara belaka merupakan suatu kesalahan dalam memahami kata dan cara yang digunakan oleh gerakan anarkis. Seperti pendapat Brian Morris, “Ketika seseorang menguji tulisan kaum anarkis klasik… seperti karakter gerakan anarkis… merupakan bukti yang jelas bahwa anarki tidak pernah memiliki batasan visi (hanya melawan negara). Anarkis selalu melawan semua bentuk kekuasaan dan eksploitasi, serta mengkritik kapitalisme dan agama seperti halnya terhadap negara”. (op.cit., hal 40)

Dan, hanya untuk memperjelas, anarki tidak berarti chaos ataupun suatu usaha yang dilakukan kaum anarkis untuk menciptakan kekacauan atau ketidak tertiban. Malah, kami ingin menciptakan suatu masyarakat yang berdasarkan kebebasan individu dan kooperasi sukarela. Dengan kata lain, tatanan dari bawah ke atas, bukan ketidaktertiban yang muncul dari atas ke bawah karena kekuasaan.

dari blog klik sini

geng-geng pelampau di tangkap di jinjang

baru ada akal, bila dah kena cekup baru nak ingat, alamak esok aku kerja, alamak, mampus aku kena jawab dengan bos aku, aku kat balai ni.. masa tu baru teringat, facebook tak leh nak buka, tido dalam balai, masa tu nak menjerit pun orang dalam tu je dengar,... ape kebodoh benar lah hai.. orang nak cari aman, dia nak cari onar.. kadang-kadang aku pelik apa lagi celeng nak ek?...

hallo fren, negara ini ada undang-undang, kalau betul nak tunjuk hebat pun, kena ingat negara ni bukan macam negara bermasalah, apa semua korang nak buat, pi lantakkan, ini malaysia.. orang dah elok-elok hidup aman, nak cari kesejahteraan, korang nak main api.. udah-idah le tu.. buat habis boreh yo.. buat berpeluh ketiak je...

dah dah la.. jangan jadi balaci bang non lagi.. rosak masa depan..

tolon tolon jangan tangkap saya, saya esok kerja.. waaaaa

KUALA LUMPUR: Menurut laman Twitter milik Presiden Solidariti Mahasiswa Malaysia Safwan Anang, 18 orang telah ditahan di depan Pusat Tahanan Jinjang ketika perhimpunan untuk memberi sokongan kepada Adam Adli:

Antara yang ditahan ialah empat wanita berbangsa Cina, tiga lelaki Melayu dan selebihnya lelaki berbangsa Cina.

Semua yang ditahan akan dibawa ke Balai Polis Jinjang. Setelah rakam percakapan, kesemua OKT akan diberi jamin.

Ketika berita ini ditulis, pihak polis masih lagi belum memberi pengesahan tentang jumlah tangkapan.

Tahniah PDRM !! Pihak Polis mula bertindak menahan mereka yang terlibat di dalam satu perhimpunan haram di Balai polis Jinjang sebentar tadi. Mereka di katakan mula bertindak mencabar polis dengan menggunakan perkataan kesat dan melancarkan provokasi bebaur sentimen seperti "Melayu bangsat Dan Melayu bodoh". Dinasihatkan agar semua bertenang dan menjaga keharmonian negara kita.

sumber klik sini

Rabu, 22 Mei 2013

nak buat lawak pun biarlah real..

ni kira lawak paling low class yang di buat oleh macai pembangkang demi nak tunjukkan kepada semua, spr tak betul.. keh keh.. apa korang tak perasan betapa cap ayamnya alasan... mengundi kali ke-2, dan siap boleh simpan kertas undi...

kah kah kah kah kah... fail!!

apakah begitu sempudalnya orang spr, langsung tak nampak macai ni keluar dengan muka seposennya tanpa meletakkan kertas undi di peti-peti undi, dah tentu pemerhati pun akan lihat, apa punya terer gila macai ni terus keluar dengan penuh bergaya? ek eleh, nak menipu pun kasi trill sikit, ni buat malu pr je ni.. hahaha..



ps: lepas ni akan ada saksi macam ni yang katanya dia boleh minta kertas undi sampai 18 kali, tengoklah, ni semua alasan orang kalah, dah kalah banyak bunyi, banyak alasan, poodaah!! wakaka.. fail, fail....

MB Perak selamba 'sound' Bersatu, jangan curi ahli dan bertanding tempat UMNO

 UMNO Perak akan mempertahankan kerusi-kerusi tradisi miliknya pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) nanti sambil mengharapkan gandingan d...