Jumaat, 29 November 2013

sejarah berkaitan nazi dan hitler yang di padamkan oleh zionis yahudi!!







FAKTA YANG DI HILANGKAN DALAM SEJARAH DUNIA OLEH PARA SEJARAWAN

Penghormatanku kepada Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini... aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. maka aku katakan "takkan dah habis semua tokoh islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?" beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler. aku menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan german mengatasi segala-galanya...lalu dia bertanya dari mana sumber aku. aku menjawab sumberku dari TV pastinya. lalu dia berkata : " baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama

tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak british kepada scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak afrika selatan kepada kaum kulit hitam mereka?" aku meminta jawapan dari beliau. beliau menyambung :

"ada dua sebab

1. prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti. (sekarang telah berlaku....)

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu. Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam. Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau.

Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir khasnya Syeikh Amin Al-Husainiy Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi... Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler. Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah... Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam. Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi.

2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German. " Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"

3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?" Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas... Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.

bila tokey menghina pekerja melayu Islam!! lagi dan lagi penghinaan diterima dan kita senyap membisu!!


makin naik tocang orang kafir kat negara kita ni, makin diberi muka, makin biadab keterlaluan, kita pulak bertelagah sesama kita sampai mereka ambil kesempatan dan pijak kepala kita tanpa ada nilai hormat dah, apakah kita tak langsung fikirkan kalau betul suatu hari nanti kafir yang mengambil alih tampuk kuasa di tanah tumpah darah kita ni, apa agaknya masa tu kita nak kata, menyesal kita semua tak bersatu dulu, erm bak kata orang menangis air mata darah pun takkan mampu kembalikan apa yang pernah kita kecapi untuk anak cucu kita, Allah dah berikan amanah untuk kita semua, malah kalau kita baca wasiat Raja-Raja Melayu, semua amanah untuk kita yang beragama Islam dan melayu di tanah tumpah darah kita ini, nenek moyang kita pernah bersedih dan dah lalui penjajahan sampai maruah bangsa tergadai, dan kali ini kita biarkan ia tergadai lagi sekali, insaf dan insaflah...


baca selanjutnya perihal syarikat cinabeng yang bangsat menghina orang Islam di pulau pinang KLIK SINI

Khamis, 28 November 2013

kita patut rasa gusar!! sah bukti bangla mengundi masa pru13 dah diketemui!!

aku cukup gusar, sekiranya bukti ini di jaja, ia akan menjadikan bn bola tanggung yang paling dashyat, silap haribulan mau kena buat pilihanraya sekali lagi ni, habis la wei.. aduh, serius, korang bersiap sedialah untuk menghadapi pilihanraya lagi sekali, gasak la wei... mampuih, patutlah bang non dok taji pasal bang tu, memang betul rupanya... adus...


masak la wei... gasak la korang, habisla ds najib, gasak, gasak... adus..
bukti tu silalah korang roll ke bawah.. adus... siut arrr

/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/

ps: amacam boleh tak bukti ni untuk sahihkan yang memang bangla 40k tu wujud? boleh kot, cuba tengok kat atas kapal terbang tu.. uish..

Rabu, 27 November 2013

[SEJARAH] KESULTANAN DALI - KERAJAAN TERAKHIR DI NEGARA CHINA!!

"Kesultanan Dali"
-Kerajaan Islam terakhir Cina-

Islam mula tersebar ke cina pada zaman Khalifah Islam ke-3, Uthman ibn Affan menghantar delegasi ke cina diketuai oleh Saad ibn Abi Waqqas yang merupakan bapa saudara Baginda Muhammad SAW.

Dipercayai dinasti-dinasti kerjaan cina seperti Song,Yuan dan Ming adalah kerajaan-kerajaan Islam, setelah Islam mula berkembang dan mendominasi cina pada zaman dinasti Tang.

Qing dinasti terakhir cina adalah penganut agama lain dan berhasil merebut kekuasaan dari dinasti Ming.

Masjid-masjid lama di cina masih kelihatan sehingga ke hari ini walaupun reka bentuk mengikut tradisi dan budaya cina.

Pada zaman dinasti Ming, para pembesar-pembesar semua dalah orang-orang Islam.

Maka tidak hairan lah mengapa hubungan cina dan kesultanan-kesultanan di asia tenggara sangat erat.

Kerajaan Islam terakhir di cina adalah Kesultanan Dali, kesultanan ini pertahankan Islam hingga ke akhir menentang dinasti Qing.

Banyak sejarah Islam yang masih memerlukan kajian mendalam agar generasi akan datang mendafat menfaat...

sumber fb melayu

lagi keluar parti!! masak masak!!

ni apa nak jadi ni, apa ke heanyer jadi macam ni, hehe, tak logik, mana mungkin parti yang sangat di sanjung mecei serta pekakasisme sanggup buat begini, uish, mana boleh, tak releven, hehe..

pokok kau la ha, cabang pkr di sabah sudah runtuh, nampak gayanya lagu bang non kata sabah yang hilang rupanya kata kat parti dia, hehe.. apalah nasib, makin pening siamanglah bang non, tah dia lepaskan geram dekat siapa lah tu ek? mau dia karate tengok siapa yang tanya perihal parti pkr kat sabah nanti.. hehehe..


ps: tanya sama pokok apa sebab goyang, nanti jawab pokok sabah yang hilang, tak salah lagu ni gila hits beb masa pru13, sampai meleleh air liur cecei bila dengar bang non yang nyanyi, siap automatik kata yes yes, pr akan menang besar, siap menjerit tanpa sedar, jeritan kata ini kalilah bergema diseluruh pelusuk benua malaysia,ada juga cecei yang lupa diri melompat sana sini macam kena rasukan semangat pkr, hehehe.. tapi realitinya, punah dah... keh keh keh..

Selasa, 26 November 2013

ultra kiasu bastard tak perlu jilat sampai licin pas oi - realiti yang pas perlu buka mata sebesar-besarnya!!

perlu faham dan mengerti, musuh sebenarnya adalah kafir laknatullah dan syiah, tetapi kerana kerusi umpuk dan kuasa, jual lah apa saja demi cita-cita mutlak menawan putrajaya, MasyaAllah!! sedarlah umat Islam, apa lagi tinggal kalau mereka berjaya menawan tanah melayu ini 100%!! buka mata.


hati-hati dengan ultra kiasu pas!!

SAYA sudah berkali-kali mengingatkan Pas, berhati-hati dengan parti ultra kiasu. Ultra kiasu musuh Islam. Tetapi Pas terus bersangka baik.

Alasannya, parti ultra kiasu sudah sudah lembut dengan Islam.

Buktinya, ultra kiasu sudah berani membawa bendera Pas dan berkempen untuk Pas dalam pilihan raya.

Saya yakin pimpinan Pas tahu, ultra kiasu amat licik dan berstrategi.

Ultra kiasu hanya mahukan undi Pas untuk memerintah beberapa negeri yang bilangan mereka agak ramai, seperti Pulau Pinang, Selangor dan Perak, serta tidak mustahil Melaka dan Negeri Sembilan selepas ini.

Ultra kiasu sedar, mereka tidak akan menang tanpa sokongan Pas. Untuk memenuhi cita-cita jahat itu. Maka, terpaksalah ultra kiasu bermuka-muka bekerjasama dengan Pas. Meskipun dasar perjuangan keduanya sangat berbeza. Satu mahukan Islam, satu lagi amat menentang Islam.

Kajian demi kajian telah membuktikan, bahawa ultra kiasu bukan sahaja anti Islam, tetapi anti apa jua pertubuhan atau perkara berkaitan Islam. Sebab itu, mereka menyokong LGBT walaupun Islam dan agama mereka sendiri mengharamkannya. Kerana tidak mahu dikaitkan dengan Islam, maka matlamat menghalalkan cara.

Terus terang, sebenarnya ultra kiasu tidak pernah lembut terhadap keislaman Pas. Pas yang terlalu perasan. Berdasarkan kajian, sebenarnya, ultra kiasu lebih mempercayai keislaman UMNO yang disangka lebih terbuka berbanding Islam Pas yang lebih ortodoks.

Hari ini ultra kiasu telah beralih kepada PKR kerana mereka tidak boleh jalan dengan cara UMNO. Itupun ultra kiasu cukup berhati-hati kerana mereka tahu, kebanyakan ahli PKR adalah juga bekas ahli UMNO.
Perangai UMNO masih ada dalam PKR. Cuma saya pelik, kenapa Pas boleh terpengaruh?

Menurut Nasruddin (2006), ultra kiasu terpaksa menerima UMNO atas dasar UMNO adalah ‘syaitan yang dikenali’ atau ‘the lesser of two evils’ berbanding Pas.  Melalui temubual dengan Setiausaha Kerja DAP pada ketika itu, Tan Kok Wai (Ahli Parlimen Cheras), ultra kiasu terpaksa bersama UMNO walaupun UMNO adalah sebuah parti yang korup dan rasuah.  Jika diberikan pilihan antara korupsi UMNO dengan Negara Islam Pas, maka ultra kiasu akan memilih korupsi daripada negara Islam. Apakah Pas tidak membaca kajian tesis ini?

Lihat cara ultra kiasu mengadaptasikan dirinya. Dahulu, mereka langsung tidak boleh bersemuka dengan Pas, kerana Pas mahu negara Islam. Ultra kiasu tahu, tanpa sokongan Pas mereka tidak boleh memerintah negeri-negeri tertentu. Lantaran, ultra kiasu mengubah strategi. Namun, tetap kekal dengan pendirian menentang Islam. Inilah kelicikan ultra kiasu.

Saya tidak fikir Pas tidak tahu. Saban hari, kenyataan-kenyataan pimpinan mereka amat mengguriskan hati kita. Tetapi kerana terlalu benci dan berdendam dengan UMNO, Pas sanggup bersekongkol dengan ultra kiasu, meskipun mereka tahu niat busuk ultra kiasu.

Sedarlah wahai Pas, jika dahulu strategi ultra kiasu hanya mahukan ekonomi atau bisnes sahaja. Hari ini tidak lagi. Mereka mahu kedua-duanya sekali, bisnes dan kuasa. Dengan ada kuasa, ultra kiasu boleh buat apa sahaja, seperti mana kejayaan Yahudi. Mereka tahu dengan kuasa dan wang, umat Islam boleh dibeli. Akibatnya, umat Islam kampung tergadai, hidup merempat.

Bila UMNO mahu menghulurkan tangan, Pas bersangka buruk dengan mengatakan itu adalah perangkap. Kenapa dengan mereka yang jelas menentang Islam, itu bukan perangkap?

Kenapa kita begitu naïf? Pada saya, jikapun benar UMNO belot terhadap Pas atau Pas belot dengan UMNO, kuasa masih lagi di tangan umat Islam.
Busuk-busuk umat Islam, kita tetap bersaudara.

Jika tidak ada pilihan, saya lebih rela duduk di bawah pemerintah UMNO yang ‘zalim’ (jika benar dakwaan Pas) daripada duduk di bawah kafir harbi yang menjadi musuh Islam dan itulah ultra kiasu.

Pas mesti berhati-hati dengan mudarat yang lebih besar yang bakal menimpa. Saya hanya akan bersangka baik, jika ultra kiasu menerima Islam. Jika mereka terus anti Islam, maka selama-lamanya ultra kiasu adalah musuh saya.

Saya tidak peduli apa jua bentuk serangan dilakukan ke atas peribadi saya. Tindakan itu tidak akan mematikan semangat saya untuk mendedahkan kemerbahayaan mereka terhadap Islam.
Terbaharu, ultra kiasu sedaya upaya mahu mematikan karektor saya.

Banyak bahan rahsia universiti yang tidak boleh dibawa keluar, telah dibawa keluar dengan sengaja oleh profesor tali barut mereka di tempat saya bekerja dan diberikan kepada ultra kiasu di luar sana untuk disensasikan.

Beberapa laporan polis saya dibuat sebelum ini. Siasatan rapi masih belum dijalankan oleh pihak polis. Laporan polis akan menyusul lagi selepas ini. Saya mohon pihak polis serius. Dari segi undang-undang, saya tidak dapat bertindak lebih jauh selagi orang  yang membocorkan bahan rahsia ini tidak disiasat. Jangan anggap saya diam, saya terima sahaja apa yang dilakukan. Perjuangan tidak pernah selesai selagi yang menjadi musuh Islam terus mahu matikan karektor saya.

ps: tapi apakan daya, teranglah macamana pun kang dituduh ajen umno lah, semua kerana nak kiasu jadi tuan, gila betul pemikiran melayu urban!!

adun penanti meletak jawatan? biar betik!!

jeng jeng, ai, apa keheanya ni, apasal? bukan ke parti anak beranak tu paling power ma, hehe.. ni mesti macai akan tuduh adun ni dah kena beli ni dengan bn, biasalah, ayat biasa nak sedapkan hati pencacai pkr,


panas adun penanti meletakkan jawatan dalam pkr!! baca seterusnya disini klik

Isnin, 25 November 2013

pas kata mereka dah boleh kalahkan umno dah!! wahh.. gila power!!

pas ganti umno, tapi hakikat dap ganti pas. keh keh keh keh, sembang kencang boleh runtuh langit kalau dengar, konon nak cerita mereka macam takde masalah, hakikat mereka dalam keadaan pening kerana akar umbi dah naik darah dengan perangai keldai-keldai dap ni, biasalah, depan croud kena hebat, nampak powerfull. tetapi hakikat spender bau bacing hancing kencing yang kalau orang bau, boleh pengsan..


hehe kita layankan je ye, ini semua provokasi dari arahan dap, biasalah kan, keh keh keh, adakah umno goyang? hehe..



ps: yela pas kan kuat, kuat gila ma, kuat mengampu dap.. kah kah kah kah kah.. sial lah ptuih

Ahad, 24 November 2013

perwakilan pas sendiri membalun pas? ait suda tukar ka?

ada yang perwakilan wilayah perseketuan ni akan di cop sebagai ajen umno ni, mesti punyalah, hehe.. kira akar umbi pas dah berbulu dengan pemimpin mereka sendiri, gerak perjuangan parti mereka, malah perpecahan diantara mereka semakin teruk, sampai ada yang menyumpah sama sendiri dah, kes paling tak leh terima dikalangan ahli akar umbi pas adalah konsert rock yang dianjurkan pada muktamar tempohari, amat memalukan mereka, paling kritikal isu pengiraaan undi yang meragukan, kutuk spr bukan main, tapi parti sendiri nak kira undi ambil masa sampai lebih sehari, tu yang sangat memalukan tu..


ps: kira akar umbi dah bersuara, gasak la kau pas, ada yang protes sok ni pru14, jangan dok jilat sangat dap tu, parti sendiri yang jahanam..

sungai paling terkotor dan tercemar di dunia!! uwekk!!

Sungai Citarum yang terletak di Kepulauan Jawa diishtiharkan sebagai sungai paling tercemar di dunia untuk tahun 2013 oleh Green Cross Switzerland dan Blacksmith Instute. Ia juga merupakan salah sebuah dari 10 kawasan paling tercemar di muka bumi. Sungai Citarum dicemari sisa baja, cadmium, plumbun dan chromium yang tinggi. Air sungai ini diuji dan mempunyai kadar plumbum1000 kali ganda lebih tinggi dari normal. Punca pencemaran ialah perladangan dan kilang penghasilan kain yang dibina berhampiran sungai. Sungguhpun airnya tercemar ianya masih digunakan oleh penduduk setempat untuk kegunaan harian. Kerajaan Indonesia diberikan pinjaman USD 500 juta oleh Bank Pembangunan Asia bagi mengurangkan pencemaran dan proses pemulihan sungai. Ini harus dilakukan kerana 5 Juta orang tinggal sepanjang sungai ini dan ianya menjadi sumber air Bandaraya Jakarta. Dayyum!




ps: gila haram kotor beb, siap orang leh basuh baju lagi guna air sungai tu, ni kalau kat sini ni, mau boleh dijadikan modal politik ni dari cecei jibrauk.......

sumber pen patah

Sabtu, 23 November 2013

lawak nabil yang 1st class di maharaja lawak mega 2013

meme terbaik bros.. hahaha.. sakit perut gua tengok ini bangla jual burger.. wakakaka... yang part last tu paling kelakar siak.. wakakaka... terbaek nabil!!

gila gempak, muktamar pas ada konsert underground!! perghhh

selepas keluarnya video band underground di muktamar pas, di luar perkarangan stadium melawati, ramai dikalangan orang pas sendiri terkejut beruk dengan keadaan ini, aku dimaklumkan ada yang menyumpah kata ni nak lawan umno dengan cara maksiat ke? haha..

tula, mengata orang macam diri sempurna, sekarang satu dunia tau pas hipokrit je, berkawan dengan dap dan pkr ingat lagi bagus, hancur kelebur, punah ranah perjuangan, nik ajiz pun tak mampu komen hal gini, aku tak pasti, adakah ustaz azhar idruz nak komen perihal konsert underground di muktamar pas? kalau orang pas cukup hebat silalah bagi jawapan pasti apa terjadi sebenarnya?


ps: aku dengar ada ahli pas yang betul-betul frust dengan cara begini, mereka dah anggap pas dah sanggup lakukan apa saja demi kuasa, tu sebab kami dari bn sentiasa nak terangkan yang pas sekarang semakin liberal perjuangannya, anda fikirlah sendiri..

Jumaat, 22 November 2013

ala tak yah ngaku pun sudah tau lama da.. pas tetap menjadi kuli dap!!!

selagi mat shabun tu diangkat jadi pemimpin pojaan, jangan mimpilah nak jadi hero dekat dap. nik ajiz pun sayang dekat karpal da, terima lah hakikat pas tetap menjadi kuli kepada dap selagi mana mereka bekerjasama dengan pakatan, tanpa dap manalah nak rasa kerusi empuk putrajaya nanti wei.

biarlah dap buat onar macam-macam dekat orang Islam melayu, di sailang orang melayu, pas takkan mampu buat apa ma, ingat pas ingat je mereka tetap menjadi kuli batak dap.. ada faham? tak faham buat-buat je macam kita faham.. haha..


ps: sekurangnya orang melayu dah mula sedar sikit demi sedikit, Alhamdulillah, sebab banyak sangat onar yang pakatan dah buat, terutama dap, dia buli orang melayu, bang non pulak menipu aje kerjanya, jadi ramai penyokong mereka tak bleh tahan dah, baik blah.. hehehe..

kah kah cina kiasu sial ni nak kenakan polis!! sekali satu malaysia kutuk dia bodoh!! kah kah kah!!

wei cina kiasu bhagal, sudah tau ma niat lu mau kenakan polis trafik, tabik sama abang polis yang cool, dia tau pesen kiasu memang camtu, jenis tak faham bahasa, macam bagus, dia ingat malaysia ni negara bapak dia yang punya, dah buat salah mengaku la.. bodoh punya kiasu.. eh sial lah..

sekali satu malaya tengok kebodohan dia, kah kah kah, apa kata kita gelakkan dia ramai-ramai wei.. gerenti dia tak mau dah duduk kat malaysia lepas ni sebab video yang dia upload kononnya nak malukan polis melayu, sekali dia yang dapat malu bertingkat-tingkat sebab bodoh piang...kah kah kah..



ps: makin menjadi-jadi kan perangai kiasu bastard sekarang, beringat melayu.. beringat sebelum kena jual.. hehe..

Khamis, 21 November 2013

kan dah kata, drama je, hak hak hak....


berani masa hari tu je, lepas tu.. hahaha.. tu pasal drama king ni dah tau dah, sampai bebila jadi keldai dap la ko pas, malas nak cakap apa dah.. haha..

"Saya tidak nafikan ada masalah yang timbul dalam konteks hubungan antara parti PR dalam kerajaan negeri dan ia perlu diselesaikan.

"Tetapi membuat kenyataan secara publik dengan nada ugutan untuk keluar adalah sesuatu yang tidak bijak," kata AJK PAS Pusat yang juga Yang Dipertua PAS Bukit Gelugor, Pulau Pinang Datuk Dr Mujahid Yusof (gambar).

Mujahid mengulas tindakan sebahagian pemimpin PAS Pulau Pinang yang diketuai Timbalan Pesuruhjayanya Fauzi Yusof, yang mengugut akan meninggalkan PR.

Mereka membantah campur tangan tidak munasabah dalam pentadbiran hal ehwal Islam dan pelantikan wakil parti sebagai Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).

Fauzi Yusof dalam sidang media di Seberang Jaya berkata, jika perkara itu berterusan, PAS akan menyemak semula kedudukannya dalam PR.

Mujahid berkata, semua masalah boleh dibincang dan tidak perlu ugutan dalam mencari penyelesaian.

Mujahid sebelum ini dilantik sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang namun selepas beberapa penggal tidak bersedia untuk meneruskannya kerana menganggap ia tidak berkesan dengan pendekatan kepimpinan yang ada.

Bagi Mujahid, apa yang perlu dibuat oleh PAS Pulau Pinang sekarang adalah mengukuhkan kedudukannya di negeri itu.

PAS bertanding lima kerusi DUN dan dua parlimen di Pulau Pinang namun hanya menang satu kerusi DUN sahaja dalam pilihan raya umum (PRU) Mei lalu.

Mujahid yang bertanding di Parit Buntar, Perak dan menang memberikan tiga isu untuk difokus oleh PAS Pulau Pinang.

Ia adalah isu kedudukan Melayu Pulau Pinang yang ketinggalan, mempertingkatkan kesedaran orang Melayu terhadap Islam dan memastikan perpaduan di kalangan parti dalam PR.

"Ketiga-tiga isu ini perlu digarap dengan baik jika PAS mahu dihormati dan disegani oleh kawan dan lawan," kata Mujahid.

Menurut Mujahid, aset terbesar PAS Pulau Pinang adalah pemimpinnya dilantik menjadi Pengerusi Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP).

"Dengan kutipan zakat RM70 juta setahun, pelbagai perkara boleh dibuat oleh mereka khasnya terhadap umat Islam dan orang Melayu Pulau Pinang di samping peruntukan daripada kerajaan negeri sendiri," kata Mujahid.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Datuk Salleh Man yang juga Adun Permatang Pasir adalah Yang Dipertua MAIPP.

ps: tak pasal-pasal umno pulak yang kena kang, bukan leh percaya jebon-jebon pr ni, keh keh keh keh

dulu dia tuduh umno seludup pengundi bangla, sekarang dia tuduh blogger umno punya pasal buat cerita!! kah kah kah

kegila babian apakah? nyanyuk? sewel? dah tensen atau memang dia mengalami tindak balas kimia keterlaluan didalam otaknya membuatkan dia terkeluar stament paling menyakitkan hati pekakas paling totok dalam pakatan.

tapi memang tak nafikan apa yang bang non spin telah membuatkan ramai dikalangan penjilat tegarnya jadi meroyan kritikal bila mengomen perihal bangla tu, kah kah kah, memang lawak siot, dulu dia siap buat himpunan blackout, siap canang satu dunia yang bn menang pilihanraya dengan membawa bangla seramai 40,000 untuk mengundi pada pru lepas. ai dah dia yang canang cerita tu, dah kantoi orang lain pulak dia salahkan, kah kah kah biol lah lu anuar brahim!!


bang non kata blogger umno yang pandai-pandai buat cerita pasal bangla seramai 40k tu, keh keh, dan dia salahkan ds najib sengaja memperbesarkan isu bangla tu, kah kah kah, oi setan kau yang buat cerita sampai jadi sewel pekakas ko tau tak!! hari-hari canang pasal bangla, lepas tu dah kantoi mangkuk 18 tingkat kau salahkan orang lain pulak, menatea punya jebon... hahahaha... walau dia tak betul pun ramai cacai tegar dia tak sedar-sedar kena kencing, dah lah 16 september kena kencing, dah ni bangla pun dia kasi kencing juga.. kah kah kah kah, shiyal lah, ptuih..

Rabu, 20 November 2013

adakah ini drama king mukhtamar pas pada tahun ini?

bak kata orang, game kena cerdik, cara kena betul, taktikal kena umph.. sebab paling utama putrajaya kena dahulukan, ada faham, hehehe..

biasalah hehe.. 

kalau betul, keluar je terus dari pakatan, baru ada egg..

ni dah masuk hari keberapa untuk karpal sinki jadi kejung ni dengan sound tepet dari pas ni?

belum pun sampai 5 hari ini kapal sinki sudah bersuara, berdehem


macamana pun anak buah tak puas hati dengan dap, realitinya.. keh keh keh..

shaya dengan tuan guru ini maciam good - kata kapal sinki!!

comey gitu

dan realiti dap nak.. alah semua tau ma... tak kan korang tak tau.. hak hak..



ps: the game of shadow dari mastermind paling licik di malaysia, siapa lagi, kalau bukan dap, kalau bukan bang non.. hehehe..

bila banjir kilat melanda Penang International Airport!! apakah alasan lim guan eng?

antara alasan yang mungkin kita akan dengar ialah

1. umno bagi ini banjir dengan meletakkan air banjir ini ke airport
2. umno sabotaj dengan meletakkan air yang banyak sehingga banjir kilat di airport pulau pinang, mana mungkin boleh banjir, sebab kami dap adalah sangat powerfull.
3. umno telah melakukan pembenihan awan di kawasan airport sehingga banjir yang begitu teruk
4. bla bla bla...

amacam alasan ciptaan gua, ok tak? kah kah kah, tak pun nak salahkan pembinaan jambatan pulau pinang ke-2, boleh lah.. alasan tu pun boleh..



ps: kesimpulannya kerajaan dap pulau pinang ni cakap saja pandai, berkemungkinan longkang-longkang tak diselengara dengan baik, nak jimat sangat kot, so ini lah akibatnya, hujan turun dengan lebat, banjir kilat senang berlaku. harap lim guan eng jangan nak salahkan umno pulak ek, hehehehehe..

Selasa, 19 November 2013

BAGUSLAH PAS DAH MULA SEDAR!! MULAKAN BELASAH DAP, MACAM TU LAH ANAK JANTAN!!

hehe.. kesimpulannya, kalaulah harakah keluarkan cerita ini, mau bergegar lautan api, maunya dap kepanasan, hahaha.. dap pun dah berbekas, pas pun dah tak leh tahan, apa akan jadi dengan pakatan.

yang kita tau harakah adalah lidah rasmi yang dah ke arah liberal, yang hanya keluarkan cerita propa dan cerita tonggong sahaja, jadi kalaulah harakah keluarkan cerita ini percayalah mau bergegar dalaman pas dong!!


PAS ancam lepas jawatan dalam kerajaan negeri Pulau Pinang

BUTTERWORTH: PAS Pulau Pinang hari ini mengancam akan melepaskan semua jawatan dalam kerajaan Pulau Pinang peminpin parti tertentu dalam kerajaan terus campur tangan dalam hal ehwal Islam negeri.

Perkara itu dinyatakan Timbalan Pesuruhjayanya, Muhammad Fauzi Yusof, hari ini. 

Beliau berkata, keadaan itu menyebabkan timbulnya perasaan tidak puas hati dalam kalangan kepemimpinan PAS negeri dan akar umbi. 

Muhammad Fauzi berkata, pihaknya bersama akar umbi tidak mahu PAS dilihat sebagai boneka kerana tidak mempunyai suara dalam pentadbiran.

"Malah campur tangan Exco dalam hal berkaitan agama dilihat menafikan kuasa Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Salleh Man yang dilantik sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang(MAINPP)," katanya.

sumber klik sini

ps: pas kena berani dengan pendirian, nyahkan golongan penjilat lendir dap, kalau tak melayu Islam ke laut nanti, tak kisahlah berlainan pendapat dengan umno, tetapi biarkan umno dan pas sahaja yang ada power kerana pas perlu dominan, mudah nak faham, pas kan parti ke-2 terbesar orang Islam selepas umno, kenapa perlu takut dengan dap lahanet tu.. sedar, kalau nak keluar pakatan, inilah masanya.

masih korang ingat cerita pasal ular besar yang menjadi hot dekat muar pada 2004? macam kes villa nabila, isu cerita ikut suka tersebar!!


Jika anda pernah berkunjung atau melalui jambatan sungai Muar, jangan lupa bahawa lokasi ini pernah menjadi tumpuan hangat suatu ketika dahulu. Peristiwa kononnya terdapat seekor ular naga sebesar batang kelapa telah ditemui di bawah pasar sungai muar tersebut. Ia berlaku pada tahun 2004. Apa yang menghairankannya, tiada sebarang gambar berjaya dirakamkan, namun lokasi berkenaan telah berjaya mencuri tumpuan hampir 10 ribu orang. Ekoran daripada itu, kawasan di Sungai Muar menjadi sesak sehinggakan pihak media dari pelbagai stesen tv turut hadir. Persoalannya, ia wujud ataupun tidak?

MUAR: Berita mengenai ular yang dikatakan lebih besar daripada batang kelapa di bawah tapak Pasar Awam Muar, Jalan Maharani, menyebabkan lebih 10,000 orang mengunjungi jeti di tepi sungai di pasar itu, sejak awal pagi semalam.

Malah, orang ramai dari luar Muar termasuk Singapura, Segamat, Kluang dan Melaka sanggup bersesak di jeti kecil itu dengan harapan untuk melihat kelibat ular berkenaan.

baca seterusnya klik sini

ps: macam kes cerita villa nabila yang kata 23 orang hilang dialam ghaib, rupanya sorang je pun, hehe, sekarang ni pun ramai dok berkumpul di lokasi tersebut, macam pesta, haha.. orang kita cepat benar percaya cerita pelesu da.. hehehe...

Isnin, 18 November 2013

ni sekor lagi pak menteri yang otak dekat pokok!! tegasnya - lupus kereta yang lebih 12 tahun, abah kau!!

ni lah pak menteri yang akan bagi ds najib lagi pening, dia ingat rakyat malaysia macam dia kot, leh tukar kereta selalu, wei rakyat malaysia ni dah la kaya dengan hutang, kalau dah habis bayar kereta dekat bank, dah la 9 tahun, dah-dah lagi 3 tahun lepas tu dah kena berhutang lagi untuk kereta baru kerana ikut peraturan ini, abah kau la wei.. haha.. kasar tak bahasa den, yelah, elok-elok imej bn nak dikembalikan balik di mata rakyat, perangai pak menteri ginilah yang buatkan orang makin benci dengan bn, ikut selera tok ketua kampung dia je.

lain kali turun padang lihat susah rakyat, bukan ikut main suka kamu je, harap ds najib pantau perangai pak menteri yang nak ikut suka kepala dia je. puih!! marah ni, yelah, ingat senang ke nak counter balik isu ini, bukan dari pr je marah, orang bn pun akan marah, faham ke idak?


baca seterusnya di my massa

ps: kemain seronoklah bank, senyum sambil tido lah tokey-tokey kereta, agak-agaklah nak buat hal yang boleh orang bikin marah, agak-agak lah.. apa tak reti erti penyesalan ke apa pak menteri ni tengok keputusan pru lepas, udah-udah le tu jadi orang lupa diri, faham ke idak?

karpal sinki ada 5 hari untuk minta maaf - kata pas dengan nada garang gile!!

hehe, berani ye sound-sound sama karpal sinki, kang dia berdehem, mau terkulai layu tulur masing-masing kang, kalau aku dari pemimpin atasan pas, kalau dah tau dap ini tak menguntungkan parti, malah membuatkan parti lagi kebelakang dan menjadi kuli, aku keluar pakatan, dan biarkan pas sendiri berjuang dengan parti dominan, sekurangnya pas adalah parti ke-2 terbesar orang melayu Islam di malaysia ini selepas umno.

jadi puak-puak dap kiasu ni akan jadi sasau, tapi tu lah, payah nak sembang, sebab sekarang pas pun tersepit, nak keluar kang, dap dah la nik ajiz sayang, haji hadi peluk cium, mat sabu menyintai sepenuh hati, mahfut omar terasa kekurangan sekiranya tidak bersama dap, jadi apa nak buat, biarkan jelah.. keh keh..

selagi kita orang melayu belum sedar siapa dap, selagi itulah melayu akan menjadi urban tak kena tempat, jual maruah pun jual lah, janji pemikiran kena up to date.. itu orang panggil minda melayu liberal!!


ps: game kena cerdik, taktikal kena lancar, baru orang percaya, baru orang terlopong tengok, hehehe.. amacam terer tak game dari pakar strategik pr?

Ahad, 17 November 2013

wahai umat Islam melayu, agama anda dihina lagi oleh kiasu bangsat!! apa kita nak buat ni?

lihatlah, bacalah print screen kat bawah ini, apakah tiap-tiap minggu kita akan dihina macam ni, woi.. mana telo kita woi, pas ke umno ke, ngo melayu Islam yang lain, apa ni wei.. diam membisu wei.. apa ni.

apa korang tak hairan langsung ke agama kamu di cerca macam ni, pak menteri, jangan bagi muka lagi boleh, menteri kdn lihat dan perhatikanlah, perkasa, pemuda pas dan umno mana kamu?

kita kena ajar kiasu-kiasu ni erti hormat agama Islam wei.. dah melampau dah ni, aku bukan nak menghasut, tapi sampai nak hina, caci, herdik, apa kita sebagai orang Islam ada tak pertikaikan, malah menghina agama mereka terang-terang? apa nak jadi ini.

aku cakap terus teranglah, ramai orang melayu dekat luar sana mendidih darah sebenarnya, kerana negara kita ada undang-undang, dalam Islam sendiri suruh kita bersabar, kita tengok dan lihat apa jadi, apakah lepas ni penghinaan yang lagi teruk dilakukan puak kiasu ini kepada kita semua umat Islam?



ps: kiasu bastard

lagi keluor pkr, kali ni di langkawi pulak! makin punah ranah dah!!

adakah bang non buat game supaya semua ahli pkr keluar parti? uish mana lah tau dia saja nak bikin gempak, sebab ada game politik terancang yang dia nak buat, mana lah tau ma, dia kan berguru dengan pertubuhan mata satu!! faham-faham je lah ye.. hehehe..realitinya minda fantasi seorang pencacai pr yang takkan terima kenyataan punya, pkr dah makin jahanam, hehehe...

dari sabah, kali ini di langkawi pulak, hah, apakah pkr dah semakin menjadi jibrauk kali ini? kita saksikan saja ye, hehe.. tanya sama bang non apa sebab goyang, nanti jawab bang non, pkr dah goyang, hik hik... 

"Dato' Wan Salleh Wan Isa - Pengerusi PKR Langkawi mengumumkan keluar parti PKR" 

baca seterusnya klik sini

Jumaat, 15 November 2013

bila kiasu bersikap kurang ajar terhadap penguat kuasa, melayu layu lagi!!

kalau peniaga melayu, tak delah sampai biadabnya sampai macam ni, tetapi kita tengok betapa bangsatnya puak-puak cilahanet ni, suka? seronok? mendidih darah? apalah kita mampu buat, dap kan abang besar!!

kalaulah dari sekarang melayu-melayu semua tak reti nak sedar, Allah dah tunjuk sikit-sikit perangai kiasu ni walau mereka belum menerajui kuasa sepenuhnya di malaysia, nak jilat, maaflah, orang umno tak macam orang pas, pas sanggup peluk cium kiasu sambil hirup lendir mereka kerana mereka rasa daplah paling hebat untuk di buat kawan!! bodoh!!

bangkitlah wahai umat melayu, sedarlah, ludahlah kepada mereka yang jilat cina dap.. ptuih!!



ps: pencinta dap? ya kita serahkan kepada melayu-melayu pr, yahooo..!!

adakah pas perlu meminta izin dahulu dengan dap?

jika selama ini menuduh bukan-bukan terhadap umno, sampai macam-macam ayat keluar, tuduhan sampai pecah belah umat Islam dibuatnya.. sekarang dah terbukti... ia boleh dilaksanakan oleh kerajaan negeri kelantan pimpinan pas!!

kepada pekakas, berbakol beb dosa kering menuduh bagai, mencipta episod perpecahan umat, bertaubatlah, dengan perlaksanaan hukum ini, percayalah dari umno pun memang menyokong penuh, mudah-mudahan ia akan menjadi roll model untuk semua negeri di malaysia ini, baru padan muka dap, jangan pulak dap berdehem kang lain pulak jadinya!!





si bhagal oku ni lah payah sikit nak sembang, hehehe.. pas cukup goyang dengan dia.


ps: sekarang ni kiasu dah naik tocang, hina depan-depan orang melayu, macam tanah melayu ni tanah mak bapak diaorang yang punya, kalau bertanya orang lama, mereka cukup panas hati dengan dap ni, dap lah penghasut orang cina membenci melayu, tetapi masalahnya pas, pas jilat lendir dap ni teruk sangat, macam gampunk!!!

bagaimana bandar besar ini yang terus bertukar jadi hutan masa perang dunia ke-2!! jom tengok!!

perang dunia ke2 adalah perang yang melibatkan darat, udara, laut, dan teknologi perperangan era moden berskala besar. pada zaman tersebut nyawa ibarat macam barang mainan, dikatakan seramai 50 juta umat manusia menemui ajal pada masa perang itu berlangsung, wah lau weh!!


Apa yang anda akan lihat dalam post ini adalah bagaimana Lockheed Burbank Aircraft Plant diubah dari sebuah bandar kepada  kawasan luar bandar atau dengan lebih tepat seperti kawasan hutan. Semasa WW II, Jepunterkenal dengan kecekapan mereka menyerang dari udara dan untuk mengelak serangan udara Jepun, mereka menutup bandar dengan jaring yang besar agar kelihatan seperti hutan dari pandangan udara, dan ianya adalah rekod *trompe l'oeil terbesar pernah dikrekodkan.

*trompe l'oeil adalah berasal dari perkataan Perancis yang bermaksud "menipu mata". Maksudnya disini bererti teknik lukisan yang melibatkan teknik dan perhitungan tinggi untuk menghasilkan ilusi optis untuk menipu persepsi otak terhadap image.








sumber dari blog klik sini

Shazni dilantik ketua pemuda PH, namun ditentang dalam AMK

 Ketua Pemuda Amanah Shazni Munir Mohd Ithnin dilantik sebagai Ketua Pemuda Pakatan Harapan (PH) yang baru. Namun pelantikan itu, yang diput...