Rabu, 16 Januari 2013

PUNYA RAMAI ORANG DATANG DER, MAJLIS DIALOQ SUARA RAKYAT DI TAMAN DESA PELANCONGAN.. PERAK..!!!!

wah wah.. dulu masa umno pjs (petaling jaya selatan) buat program doa selamat dan ambang tahun baru 2013 yang lepas.. penchacai siap canang satu malaya, mereka kata, umno kalau nak ramai orang datang, buat cabutan bertuah baru orang datang, kah kah, dah ni ape cerita ni, lokasi ni di perak lah, terima kasih buat blog sungai rapat online, baru aku tau mereka pun tiru la.. kutuk bukan main, tapi tiru juga apa yang umno/bn buat... apa punya tur da.. kah kah...

KLIK SINI, KLIK SINI, MASA PROGRAM UMNO/PJS YANG LEPAS

kira majlis umno/bn anjurkan ramai la juga, kurang lebih 2000 orang yang datang, ini dengar cerita majlis berbentuk dialoq di kawasan taman desa perlancongan, pakatan yang anjurkan, siap ada cabutan bertuah, tapi kehadiran alamak aih, pengsan... kurang lebih, tolak campur.. 100 orang jer... kah kah kah... maaflah tergelak lak ai.. u.. keh keh...

apa jadi? kenapa? bagaimana? ui hadiah ada beskal kau.. hahaha..




Alhamdulillah kak, dapat hadiah.. 

ps: kesimpulannya, puak-puak ni dah mati idea, dah pening kepala camnelah nak buat dengan situasi macam sekarang ni.. apa umno/bn buat. kasi tiru la.. sebab memang nyata apa yang umno/bn buat kena menusuk dihati rakyat.. tu yang diorang tiru tu, kalaulah masa KL112 diorang buat cabutan bertuah... mau 1 juta kot hadir.. keh keh keh keh..

BILA PAS, PKR DAN DAP, AJAR PENCHACAINYA JADI BODOH PASAL ISU AIR DI SELANGOR.

NAK KATA BODOH, DAH MEMANG DASAR BODOH RASANYA, INILAH MENTALITI PALING BURIT AKU TENGOK BILA SEGEROMBOLAN PENCHACAI DOK TAK RETI BACA FAKTA PASAL ISU AIR DI SELANGOR NI..

jawapan yang ngok dari penchacai.. gile mangkuk..

- AHH NI KRONI UMNO NAK NAIKKAN HARGA AIR
- INI SEMUA TAKTIK NAK BURUKKAN PAKATAN SEBAB SYABAS TU KERAJAAN PUSAT YANG PUNYA
- NI KHIR TOYO PUNYA PASAL AIR TAKDE..

kalau ikutkan banyak komen dari mereka bukan menjurus kepada hal sebenar pun, bukan nak beri secara fakta kalau benar mereka kata mb boleh selesaikan masalah air ini...mereka memang dah diajar minda macam tu, menuduh tanpa usul periksa, membuat fitnah, membuat dalil bodoh nak cover up pakatan konon... mereka tak senang sebab hal air dah menjadi barah kat selangor sekarang ni..

korang tengok di page sayangi selangor, fakta dah diberi.. tapi tengok sajalah komen-komen puak-puak cilake ni.. memang bodoh tahap mangkuk 18 tingkat.. selesaikan tak mau.. dok salahkan orang manjang.. pui



dari umno online
SHAH ALAM, 16 Jan – Barisan Nasional (BN) Selangor hari ini melihat isu dan krisis air di negeri Selangor semakin membimbangkan dan sekiranya tidak ditangani segera rakyat semakin menderita disebabkan sikap kerajaan negeri Selangor yang masih berdegil dan tidak mahu mengaku kesilapan mereka dan asyik menuding jari kepada pihak lain.

KoordinatorBarisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed berkata, kuasa kerajaan negeri mampu menyelesaikan isu ini dengan sistematik sekiranya mereka  bertindak rasional demi masa depan rakyat negeri Selangor.

“Namun saban hari, Kerajaan negeri Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim dan seluruh pemimpin pembangkang mengunakan isu tersebut untuk meraih publisiti murahan dan asyik mahu memenuhi  agenda politik mereka. Inilah sikap sebenar mereka yang langsung tidak mahu memikirkan dan menyelami masalah yang dihadapi oleh rakyat negeri Selangor disebabkan krisis air di negeri ini berada di tahap yang semakin membimbangkan.

“Dakwaan Tan Sri Khalid Ibrahim kononya BN mahu politikkan isu air, satu tuduhan, kenyataan dan pandangan “ syok sendiri” untuk menutup segala kelemahan mereka daripada terbongkar ke kaca mata umum.

“Untuk pengetahuan umum, BN Selangor telah membangkitkan isu air ini sejak setahun yang lepas . Malah kita telah memberikan pelbagai peringatan, amaran dan teguran kepada kerajaan negeri Selangor untuk menangani krisis air dengan segera sebelum ianya berubah menjadi satu fenomena yang boleh “menyakitkan hati rakyat”,” katanya di sini hari ini.

Justeru , jelas beliau lagi BN  telah  mencadangkan Loji Rawatan Air Langat 2 ( Langat 2) tetapi agak malang sekali kerana kerajaan negeri Selangor sekali lagi mahu bermain “silap mata politik” dengan menggunakan alasan remeh temeh kononnya tarif air akan dinaikkan selepas Langat 2 siap dibina.

Malah tambah beliau kerajaan pusat telah menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk tangani isu krisis air di Selangor yang diketuai oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada bulan Julai, 2012.

Selepas beberapa siri lawatan dan kajian terperinci, jawatankuasa tersebut telah mencadangkan bahawa pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 merupakan langkah yang terakhir yang dapat menyelamatkan rakyat negeri Selangor daripada krisis yang lebih teruk pada masa akan datang.

“Justeru, apa yang kita lalui sekarang merupakan satu gambaran yang jelas mengenai “ kisah benar” yang bakal berlaku pada masa akan datang sekiranya kita tidak bertindak segera. Kedegilan Khalid menurunkan tandatangan untuk mengeluarkan perintah pembangunan (DO) bagi projek berkenaan akan menyusahkan rakyat di Selangor serta di Kuala Lumpur dan Putrajaya.

“Masalah air di Selangor bukan semata – mata soal politik, tetapi masa depan negara. Kalau Langat 2 tidak dibina, menjelang 2016, kita akan hadapi satu krisis air yang sungguh dahsyat. Bayangkanlah, satu demi satu kilang dan industri di Selangor terpaksa ditutup. Masa depan kita di Selangor menjadi tanda tanya”, ujarnya yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor..

Lebih dikesalkan lagi tambah beliau Kerajaan negeri Selangor sering menuding jari kononnya Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) kroni BN tetapi semua pihak perlu mengetahi  hakikat yang sebenar bahawa kerajaan negeri Selangor memiliki 30 peratus pegangan dalam syarikat itu.

“Inilah cara mereka, tidak serius dan tidak prihatin. Mereka tidak mahu projek Langat 2 menjadi kenyataan kerana  risau dan  takut  kerajaan BN akan mendapat tempat di hati rakyat.  Justeru mereka akan mengunakan pelbagai alasan “reka cipta” politik sehingga Pilihanraya Umum ke – 13. Inilah rancangan dan  strategi mereka.

“Justeru, sudah tiba masanya untuk rakyat di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya untuk menilai sendiri segala taktik kotor pihak pembangkang yang semata – mata mahu  mengejar kuasa politik dan bukannya mahu mendahulukan kehendak, keinginan dan keperluan rakyat. Masanya sudah tiba untuk rakyat Selangor bangkit dengan satu azam , tekad dan pendirian yang kuat untuk mencari satu penyelesaian yang terbaik demi Selangor yang kita sayangi,” tambahnya. -MediaUMNO

ps: nak kuasa pandai, nak urus tak reti, bila ada masalah dihalakan senapang kat orang lain, orang lain salah, semua orang lain tak betul!!!.. kepala babi punya pemimpin pakatan.. khak ptui..

GAMBAR SEPARUH BOGEL PEMIMPIN PAKATAN.. MAMPUIH..!!!

KAH KAH KAH... BIASALAH, INI KAN BADUT SARKIS POLITIK, ASAL ADA PERKARA YANG MENGUNTUNGKAN PERUT MEREKA... APA LAGI JUAL LAH.. KAH KAH..

anda nilaikan sendiri, pemimpin gapo dio gini weh.. keh keh.. sebelum tu tanpa berbicara, si haji hadi bersetuju sekiranya kalimah Allah digunakan orang bukan Islam.. wah.. wah...

selepas majlis syura, dewan ulama pas menetapkan, kalimah Allah hanya untuk orang Islam, ada faham hadi.. hehe.. nik aziz pun kata, orang bukan Islam nak guna kalimah Allah - merepek.. hehe..

ini dipanggil drama-drama politik sangap yang dibawa oleh pakatan.. takkan kita tak faham diorang ni.. keh keh.. memang kenalah muka seko-seko.... terbaik dari ladang ini gambar... 

KLAS BR0.. DIMENSI

KEH KEH KEH KEH....

PAKATAN RAKYAT SEMAKIN JELES, majlis agihan bantuan khas awal persekolahan, dirasmikan oleh Raja Dato' Hanipuddin, Penyelaras DUN Taman Medan

bila bantuan untuk rakyat, pakatan kata bn bagi rasuah, tapi bila mereka buat ceramah, dah orang yang datang ceramah kena pulak bagi derma, mereka kata jihad, huk aloh.. mentaliti begini patutnya rakyat malaysia kena ubah.. lihat dengan mata sendiri kerajaan mana yang banyak membantu, turun padang dan melihat sendiri rakyat, tak kira siapa, tak kira bangsa apa, kerana kita 1 Malaysia...

Majlis Agihan Bantuan Khas Awal Persekolahan telah di Rasmikan oleh Raja Dato' Hanipuddin Penyelaras DUN Taman Medan


Raja Dato' Hanipuddin Penyelaras DUN Taman Medan



ps: kesimpulannya, rakyat berhak memilih pemimpin mana yang betul-betul bersama-sama dengan rakyat, hanya barisan nasional yang biasanya banyak membantu meringankan beban rakyat.. InsyaAllah.. bersyukur kita kepada Allah kerana mengizinkan kenikmatan di bumi bertuah ini. Terima kasih barisan nasional..

JOM UNDI BARISAN NASIONAL PRU 13 NANTI... :)

MEMANG BANGSAT... KORANG TENGOKLAH NI WEI..!!!!

siapa tak kenal dia ni, pelakon cina yang ada berlakon dalam filem arwah yasmin ahmad, dia ni dah kira melampau dah ni.. apa dia ni taiko besar ke siap nak hina-hina Al-Quran, hina agama kita... apa tindakan kita... aku tak kisahlah kau pas ker, umno ker, perkasa ker dan ngo-ngo yang berkaitan silalah ambil tindakan... kasi ajar mangkuk kiasu ni...

BIADAB BRO, DIA INGAT ORANG ISLAM KAT MALAYSIA NI DIA BOLEH PIJAK?


PATRICK TEOH.. LU AGAK-AGAK LA.. NI DAH KURANG AJAR NAMANYA... aku tengok sejak dua menjak ni, orang bukan Islam dah makin berani hina terang-terang kat kita.. apa mereka ni dah tak gusar.. sebab mereka tau.. kita umat Islam dah berpecah belah.. lepas pru12, diberi muka kat kiasu-kiasu camni.. melayu berpecah.. betullah kata rakan aku, menang sorak, kampung tergadai... bangsat..!!!

sumber dari rakan fb..

#KL112, BERJAYA MENGUMPULKAN DUIT DERMA KILAT!! KAYO KAYO KAYO..

tak ke kemaruk pemimpin pakatan, asal buat perhimpunan, ceramah, sekali kutip, hah kau, berpuluh-puluh ratus dapat.. ratus-ratus ribu dan juta-juta ribu dapat kau... wow... MASYUKKKK...!!! buat je derma kilat, konon duit tu nak digunakan untuk pilihanraya katanya.. kah kah kah...

mana tak jadi angau, dah-dah artis yang tak laku, join pas, buat ceramah, kutip derma, gerenti ada duit rolling ma.. haha.. ai, kadang-kadang geng-geng penchacai cukup eksyen, kata duit ini ibarat duit jihad menemtang  umno katanya!!!.. kah kah kah.. wak lu.. diorang tak sedar.. duit tu thah kemana lah lepas tu.. mereka rela jer walau duit tu bukan guna pun tuk pilihanraya nanti... nak memperbodohkan orang memang cekap.. terer tul memukau minda orang yang dah taksub... pui

MASYUK....


ps: siapa yang masyuk? hehe..

Malu! Sekali video Timbalan Menteri tertidur masuk berita Turki tu...

 Rakaman video yang menunjukkan Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Eddin Syazlee Shith tertidur ketika di satu majlis konvokesyen baru-ba...