Rabu, 1 Mei 2013

kepada nik nazmi, adakah anda yakin anda menang besar di dun seri setia?

ramai dikalangan penduduk disekitar dun seri setia banyak komplenkan nik nazmi ni.. ada satu tempat ditanya, berapa kali nik nazmi turun padang melawat penduduk? jawapan paling trill adalah hanya 2-3 kali je selama 5 tahun, selebihnya mungkin dia hanya berceramah je kot.. haha..


calon bn datuk hj abdul halim samad akan menjadi igauan buruk buat nik nazmi, kerana mana-mana datuk halim pergi melawat, sokongan penduduk amat hebat. apa nik nazmi tak mau kemas barang-barang lepas ni.. hehe..

dulu masa pegang amanah jangan angkuh brader, jaga penduduk, jangan kau jaga orang senang je, orang susah kau abaikan, hal-hal berkaitan bukan nak selesaikan.. ni lah masalahnya kalau yb pakatan ni, nak kuasa je. tapi hampeh!!

di pengasapuri damai pjs8, petaling jaya.
semangat penduduk akan menyokong penuh datuk halim..



ps: jadi kepada pengundi di dun seri setia jangan salah memilih, ayuh pangkah bn, kita kuburkan pakatan rakyat yang tak amanah!!

SIAPA LEBIH POPULAR? NAJIB ATAU ANUAR?



KUALA LUMPUR : Satu kajian yang dijalankan Universiti Kebangsaan Malaysia mendapati majoriti masyarakat Melayu memilih untuk menyokong Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Kajian yang dijalankan sekumpulan penyelidik UKM bagi tempoh antara Disember 2012 dan Mac 2013 lalu menyaksikan trend sokongan tersebut mencecah sehingga 68 peratus.

Pensyarah Geo-Politik, Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Mohd. Fuad Mat Jali berkata, antara faktor sokongan itu ialah kewibawaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melaksanakan program transformasi.

?Kajian itu dibuat dalam kalangan 4,500 responden wanita di seluruh negara yang mana sebanyak 68 peratus mereka menyatakan kesediaan mengundi BN dan menyokong kerajaan sedia ada.

?Lazimnya, kecenderungan sama ditunjukkan suami responden terbabit serta anak-anak mereka,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Mohd. Fuad, kajian berkenaan belum lagi mengambil kira faktor selepas manifesto dan calon BN bagi PRU-13 diumumkan yang mana momentum sokongan itu dijangka terus meningkat.

?Kita akan meneruskan kajian dalam tempoh berkempen ini dan perlu diingatkan sekitar 18 hingga 23 peratus pengundi adalah pengundi atas pagar yang baru pertama kali mengundi,” katanya.

Menurutnya, trend sokongan masyarakat Melayu kepada BN itu kerana mereka meyakini parti tersebut mampu memelihara status quo dalam perjuangan agama, bangsa dan negara di samping mengekalkan perpaduan masyarakat Malaysia yang berbilang kaum.

?Orang Melayu tidak suka melihat pakatan antara Pas, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana banyak perkara telah tersasar terutama berkaitan kepentingan agama Islam serta isu kalimah Allah.

?Lagipun, pakatan pembangkang sangat longgar dalam perjuangannya terhadap agama, bangsa dan negara, oleh itu, orang Melayu beranggapan lebih baik mengekalkan kerajaan sedia ada,” katanya.

Sementara itu, Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara (MPN), Prof. Datuk Dr. Mohamed Mustafa Ishak berkata, sokongan masyarakat Melayu terhadap BN didorong kejayaan agenda transformasi kerajaan selain kegagalan pembangkang menunaikan janji di negeri dikuasai mereka.

?Dahulu pembangkang lantang mengkritik tetapi selepas menjadi kerajaan, baru masyarakat nampak keupayaan sebenar mereka,” katanya.

Menurut beliau, kemerosotan sokongan terhadap pakatan pembangkang itu juga disebabkan Pas, PKR dan DAP dibelenggu banyak masalah dalaman.

Sementara itu yang terbaru/terkini:- Kajian terbaru 23-28 April 2013 oleh Institut Kajian Politik, Universiti Utara Malaysia dan Majlis Professor Negara di negeri-negeri pakatan haram menunjukkan 55% responden memilih DS najib sbg Perdana Menteri berbanding Anwar 45%.

[MINYAK TURUN] SIAPA UNTUNG SIAPA RUGI? REALITI YANG PR TAK MAU CERITA!

sebenarnya senang je, yang untung adalah orang kaya, orang kaya dan senang lenang di malaysia ini siapa? kebanyakannya orang cina, meloponglah kau melayu dan india, yang melompat-lompat macam kera dan siamang rasanya idea penurunan minyak adalah releven. korang percayalah apa cakap mr mansuh tu, haha..

buat kata orang belum kena tipu tak rasa, tapi dah kena tipu baru terasa! keh keh keh, selamat kena jual malaysia ku...


ps: teringat zaman jepun, masa jepun tawan tanah melayu, melompat-lompat orang kerana mereka kata jepun mesti lagi baik dari british, erm lepas 2-3 bulan nampak dah pekungnya jepun sampai ramai lari hutan, masa tu ramai menyesal tak tolong brirish pertahankan tanah melayu sebab ramai sengsara... so ini kali akan jadilah dalam situasi lain, kita lihat le nanti..

GAMBAR PALING SEMPOI DARI SEORANG TOKOH PERUBAHAN KELANTAN!! TABIK!

aku percaya dengan kuasa Allah, kelantan akan menang dalam pru13 ini, mudah-mudahan kita semua memanjatkan doa, kerana sekarang ini puak-puak puaka dah mula lakukan hal-hal yang menjurus kepada fitnah besar untuk menang,

selamatkanlah malaysia ini dari malapetaka Ya Allah!!

kau berikanlah kemenangan kepada BARISAN NASIONAL!!

tok pa yang sempoi

ps: sampai israel pun nak sangat pakatan pembangkang menang!!

Pelik! Muhyiddin kata kerajaan sudah dah tak banyak duit, tetapi timbalan menteri pelancongan baru tetap akan dilantik hari ini

 Setiausaha Agung Parti Solidariti Tanah Airku (Star) Dee Koh Hoi dilapor akan mengangkat sumpah sebagai timbalan menteri pelancongan, ke...