Jumaat, 14 Jun 2013

[WTF] LINTAH GERGASI BERWARNA MERAH!

Slug. Sekiranya anda ingin melihat sendiri pink slug ini, anda boleh pergi sendiri ke Gunung Kaputar, Australia. Lintah ini adalah satu satu daripada tiga lintah yang unik ditemui di Gunung ini. Nama saintifiknya adalah Triboniophorus aff. graeffeidan ianya bukan saja makan tumbuhan tetapi karnivor. Yeah! this thing ear flesh!






ps: yum yum goreng pun sodap

sumber penpatahblogspot.com

[EDISI SUPER PEDAS] MAKIN PANAS CERITERA ZIN BADAK VS UNGKU OMAR!! berdesing..

betul tak betul itu tak tau nak cakap apa, cuma isu ini telah menjadikan bontot jadi lava gunung berapi, menjadi berdesing telinga dan menjadi hati golongan tertentu menjadi panas, pendedahan blogger INI GOBLOG POLITIK mungkin berdasarkan penyiasatan atau sumber yang boleh dipercayai? itu tidak pasti, kalau kata nak menyebarkan cerita tak betul, itu tak pasti juga kerana kadang-kadang sesumpah pun boleh menyamar jadi mengkarung.

musuh dalam selimut lagi bahaya dari musuh yang nyata, masalah bukan untuk di simpan dalam kotak, masalah kalau betul nampak masalah itu parah, perlulah di selesaikan demi kelangsungan umno, yang nyata umno selangor sangat sadis sekarang ini. kita perlukan seorang general yang jujur, amanah, buat kerja dan berjuang demi agama, bangsa dan negara, bukan untuk kenyangkan perut batallion mereka sahaja. HARAP MAKLUM!!

kita tunggu dan lihat sahajalah apa yang boleh di buat oleh umno pusat terhadap permasalahan ini, kerana kalau tak disiasat maka jadi barah yang teruk untuk umno selangor, dah lah di selangor ni bukan hal kecik isu kekalahan bn beb!! kalah teruk. BENAR ATAU TAK, hanya blogger INI GOBLOQ POLITIK saja tau.

apa sebenarnya berlaku sungguh menjadi tanda tanya?

UNGKU SALLEH VS ZIN BADAK, SIAPA PENJILAT ANUAR SEBENARNYA?

Tuduhan dilemparkan Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal terhadap Ketua Koordinatior Barisan Nasional (BN) Selangor, Dato' Seri Ir Mohd Zin Mohamed telah menerima sejumlah wang dari Anwar Ibrahim seperti dilaporkan blog ini semalam (sila klik di sini) mula menjadi bualan beberapa pihak termasuk kepimpinan BN negeri.

Sehingga ke masa ini belum ada sebarang kenyataan akhbar dikeluarkan kedua-dua pihak untuk menjelaskan mengenai dakwaan tersebut. Namun beberapa pihak yang cuba mengubungi Ungku Salleh memaklumkan bahawa mereka gagal menembusi talian Ketua Pemuda UMNO Selangor itu untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

baca seterusnya INI GOBLOQ POLITIK

[panas] pemimpin atasan dap termencarut dengan kuat bila tau hal ini!

hehe, panas hatilah diaorang kan, mereka ingat selama ini dap dah kawal selia semua minda pemimpin melayu Islam dalam pr, tu sebab ada pemimpin dap, berlakon baik mendekati surau, hadir ke majlis kenduri kahwin, tahlil, doa selamat atau sebagainya, dengan berlakon pakai baju melayu, baju kurung, siap pakai tudung jarang, konon nak tunjuk mereka lebih bagus dari umno, mereka lebih memahami Islam dari umno.

uish, ramai juak pas terlena beb dengan cara dap ni, sampai ceramah pun pas izinkan pemimpin dap bertakbir dan di sahut penyokong pas sampai meriah ooo.. sampai tahap camtu kan, itu belum pemimpin dap mempermainkan ayat-ayat Al-Quran lagi, sampai ada kata-kata kira ok lah, sebab mereka memang berniat nak pelajari Islam, nak tanya mereka ikhlas ke tak? itu je.

menjadi titik tolak hal-hal yang semakin merosakkan Islam dan melayu, maka perjumpaan rahsia yang ramai kata mustahil sebenarnya dah berlaku, mana tak sasau beb dap, mau dia tempeleng tiang letrik bila hal ini membuatkan cita-cita mereka menawan tanah melayu takkan tercapai, PADAN MUKA!! keh keh


BIBIT PERPADUAN SEMAKIN JELAS ANTARA UMAT ISLAM MELAYU!!

KUALA LUMPUR, 13 Jun – Wartawan veteran Datuk A. Kadir Jasin hari ini mendedahkan terdapat rundingan perpaduan Melayu diantara parti PAS, PKR dan Umno di negeri Selangor dan Terengganu akan tetapi menemui kegagalan ekoran di pihak Barisan Nasional (BN), khasnya Umno, tidak mempunyai “operator” yang boleh melaksanakan gerakan belakang tabir.

Menurut bekas ketua pengarang kumpulan akhbar milik Umno New Straits Times itu, di negeri Selangor, rundingan berlaku diantara ketiga-tiga parti itu disebabkan oleh permusuhan terbuka antara Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mohamed Azmin Ali daripada PKR.

“Di Selangor bisik dan risik mengenai kerajaan campuran PAS-PKR-Umno cukup serius,” kata beliau dalam tulisan terbaru di blognya bertajuk “Perpaduan Melayu: Peluang Yang Terlepas”.

“Seandainya rancangan itu berjaya, PAS, Umno dan sesetengah elemen PKR akan menubuhkan kerajaan campuran dengan PAS menyumbangkan calon Menteri Besar.

“Tetapi peluang itu terlepas kerana pihak-pihak yang terbabit takut didedahkan dan tidak bersedia bertolak ansur mengenai calon Menteri Besar, kecuali Azmin yang dikatakan lebih terbuka,” tambah beliau lagi.

Kepemimpinan PAS Terengganu oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula jelasnya dikatakan berminat bekerjasama dengan Umno walaupun PAS hampir-hampir menewaskan Umno. Umno menang 17 kerusi DUN manakala PAS 14 dan PKR satu di Terengganu.

Kedah juga jelasnya mempunyai cadangan supaya BN membawa masuk seorang Adun PAS menjadi Exco sebagai tanda persaudaraan dan perpaduan Melayu-Islam.

“Tetapi pelung keemasan itu terlepas kerana BN, khasnya Umno, tidak mempunyai “operator” yang boleh melaksanakan gerakan belakang tabir dan kepemimpinan Umno tidak mahu bantuan luar.

“Kalau perbezaan politik dan perpecahan ini berlarutan hingga ke Parlimen dan DUN, masa depan orang Melayu, Bumiputera dan Islam akan lebih lemah dan terancam,” katanya lagi.

apa punya ketua menteri da!! bahasa melayu yang fail!!


maksud dia berkisar perkataan apa ek?

LUNTUH
LUNTUR
LANTHOI
LEMPAR
LAHABAU
LUNYAI
LU LANGSI LU MATI..

kekekekekeke... ini macam pun ada ka. nampak sangat spisis kiasu ni semuanya fail bahasa melayu!!

ps: jadi bahanla kau lim guan eng. ekekekekeke..

Malu! Sekali video Timbalan Menteri tertidur masuk berita Turki tu...

 Rakaman video yang menunjukkan Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Eddin Syazlee Shith tertidur ketika di satu majlis konvokesyen baru-ba...