Selasa, 23 Julai 2013

MEMANG KURANG ADAB BETUL SIAPA YANG SEBARKAN CERITA FITNAH INI!!


nak tanya, sebelum bermulanya ramadhan, murid melayu pun ramai makan dalam bilik tu, so kenapa tak dijadikan isu? kesian menjadi melayu, kesian, pak menteri pun cepat aja buat kerja dengan suruh siasat dengan segera, harap siasat juga kepada siapa yang dok sebarkan fitnah terhadap apa terjadi hal ini,

AKU NAK TANYA

1. KENAPA BILA MURID-MURID MELAYU RAMAI YANG MAKAN DISITU SEBELUM BULAN PUASA SI PENYEBAR FITNAH TAK SEBARKAN?

2. HARAP PIHAK BERWAJIB CARI SIAPA YANG PANDAI-PANDAI BUAT FITNAH HAL INI, SEMAKIN MELAMPAU NAK KAITKAN HAL PERKAUMAN DAN AGAMA BERKENAAN ISU PALING TAK LOGIK INI.

3. HARAP PIHAK SEKOLAH CARILAH TEMPAT SELAIN BILIK ITU, KELAS KE APA KE, ALMAKLUMLAH, ORANG MELAYU TAK DE MASALAH, YANG BUAT MASALAH SEGELINTIR BANGSA TAK KENANG BUDI JE, SUKA CARI PASAL, BANGSA KITA SALING BERTELORERANSI WALAU DI FITNAH BAGAI... KESIAN.. KESIAN...

4. HARAP KEMENTERIAN PENDIDIKAN TIDAK MENJADIKAN GURU BESAR SEKOLAH TERSEBUT SEBAGAI KAMBING HITAM KERANA NAK TUNJUKKAN CERITA INI CIKGU YANG BERSALAH, SEBENARNYA YANG SEBAR KAN CERITA TAK BETUL YANG SALAH, CARI MEREKA!!

penjelasan cikgu di sekolah tersebut, kesian kena fitnah kiri dan kanan oleh manusia keparat di malaysia ini pui

“susah nak explain.. sebab yg tersebarnya dah terlampau negatif… sbnarnya tempat tu dibuka bg menampung keperluan pelajar yg rmai dn untuk mengelakkan murid mkn di atas lantai dan di tepi2 jln sbb tak cukup kerusi meja wktu biasa…
itu inisiatif oleh ** sebelum bulan ramadhan lg.. dan sepnjag bulan ramadhn ni, disebabkan kntin tutup, jd murid2 non muslim atau muslim yg tak puasa dibenarkan makan di dalam bilik tu..
dan bilik tu ilah bilik perslinan yg tak digunapkai sbgai bilik persalinan pun.. tk de spe mndi or berak kat situ.. cum dah lengkap dgn sinki.. jd murid blh basuh tangn, n meja dibalut, bilik berhias jugak sbb nk jdkan betul2 bilik mkan..
ada dua bilik perslinan yg dibuat tempat mkn sbb dekat dgn kantin.. tu je.. kebetulan mungkin yg banyaknya mkan ms bulan puasa ni non muslim la.. walhal kalau hari biasa tak wujud racist langsung pun… anak cikgu pun mkan dlm bilik tu..
sbb skolah ni kecil.. tp murid rmai.. so harpnye, mungkin dapat lah tambah besar lg kantin i ke lps isu ni… huhu”

ps: pada mulanya aku termarah segelintir cikgu yang mungkin berkiblatkan pakatan menyebarkan cerita thah apa-apa ini, tapi rupanya mak bapak pelajar bukan Islam yang sebarkan gambar dan berita tak patut ini!! gelak besarlah mereka-mereka yang dahagakan isu kerana telah menjadikan ini adalah isu paling panas untuk hari ini dan seterusnya, kerajaan juga kena taji kerana fitnah!! pui pui..!!

cara begini mereka banggakan!! memalukan umat jer

adakalanya cara pas memang begini, dari tok guru mereka sampai pengikut bawahan sampai yang baru berjinak-jinak terus dapat ilmu ini, iaitu memboddo kan orang yang tak menyokong mereka, hehehe.. macamana mu nak sebarkan dakwah kebenaran kalau gini cara pas oi.

punoh ranoh, tumpo, tu pasal pru lepas kerusi berapa kerat je menea.. puih


ai macam-macam, suka budak kiasu kat belakang tu kan hehehe...

APA MOTIF GAMBAR MAKAN DALAM TANDAS INI TERSEBAR?


kita kena ingat perang persepsi untuk memburukkan kerajaan senang je, perasan tak cara ini cara red bean army, memuat naik gambar yang mungkin menaikkan darah orang ramai terhadap kerajaan, beb kena faham, selepas isu pasangan porno buat lawak kurang ajar dengan ajak orang berbuka dengan ba kut teh, apa korang ingat takde dendam kesumat? mesti ada punya, so cara persepsi di lakukan untuk memburukkan kerajaan pulak! perasan tak game ini.

kita jangan cepat melatah, apa betul semua pelajar bukan Islam kena makan dalam tandas? apa yang di lampirkan di dalam gambar tu pada mulanya, kurang ajar betul, pihak sekolah mesti ada jawapan, sebab mungkin kerusi makan di susun, di letak sementara disitu, mungkin gotong royong di kantin? lantai kantin dicuci? ei mana tau, kebetulan tandas tersebut berdekatan dengan kantin, dan mungkin ini tandas guru, kerana menunggu nak disusun meja kerusi kat kantin, maka murid-murid duduk le kejap kat situ, dan malaun yang snap gambar ni, ada matlamat dia, mesti cikgu cilanat pakatan punya, nak buat cerita nak buat persepsi. itu anggapan aku la.. tapi kalau betul perkara ini pengetua sekolah ini adalah satu spisis paling cerdik pernah di lahirkan, kerajaan lagi kena, demn!!

kita tunggu dan siasat, aku dah cakap, ramai balaci pr dalam agensi kerajaan, dah-dah jadi guru, bersepah spisis pr, gaji sebat, bonus sebat, lepas tu burukkan kerajaan dengan cara paling bangsat!!

pak menteri jangan diam, mereka seboleh-boleh nak burukkan kerajaan dengan apa saja cara, ini senjata mereka, kita? still buat baik dan hulur kepala kepada musuh-musuh dalam selimut!! puih!!

masihkah kita ingat? ini perbuatan umno ke atau pas?

masa mereka dapat memerintah terengganu pada tahun 1999-2004, tuan guru haji hadilah yang menjadi menteri besar ketika itu, apakah dia tidak terfikir sekiranya cara balas dendam politik akan memberi kesan terhadap dalaman hati naluri orang terengganu? yup sudah tentu, mana mungkin orang terengganu akan lupa bila kanak-kanak yang tidak tahu apa-apa di halau dari tempat mereka belajar, jenama tadika kemas menjadi titik tolak dendam kesumat terhadap umno, so adakah cara ini di ajar oleh Islam?

itu dulu, sejarah, sejarah juga mengajar kita apa itu kebenaran, apa itu kepastian, sesungguhnya esok orang kuala besut jangan buat gila sampai memberi kepercayaan kepada pas, pas ni hal politik mereka lain macam sikit, dari baik terus bertukar bila berpolitik, aku pun pelik, tapi kalau tak berpolitik mereka ok, mereka macam biasa macam kita je, baik, tapi bila berpolitik dah macam ada satu mandrem yang kawal, jadi lain macam, sampai kalaulah kawan tu penyokong umno, ahhh ni semua.. bakal masuk neraka, mungkin bukan semua macam tu, tapi bila dah hari-hari dok cakap perkara sama, erm dah jadi darah dagingla!!

untuk orang kuala besut, undilah dengan bijak!! jangan buat eksperimen konon pas lagi bagus.


ps: satu perkara dalam minda, pas still the same, politik dendam menyala-yala dalam diri, jadi bila nak berubah!!

syiah semakin menular dengan jayanya di malaysia, tahniah!!


patutlah bila berdemo kalau sekali buat invite bersepah diaorang datang, patutlah bila hal-hal yang merosakkan ukhwah cepat je diaorang sebarkan di facebook, twitter dan blog, rupanya pengikut syiah di malaysia ni dah hampir 1 juta orang? biar betik, semua nak join syiah kerana nikah mutaah je ni, alah bukan tak tau, dah ramai dan dah kongker segalanya nanti, habislah malaysia ni.

syiah bukan boleh di buat main, jangan buat pasal, dah dapat kuasa nanti, lagi haram perangai dia dari orang kafir, ingat banyak contoh keharam jadahnya syiah di dunia arab sana, bila mereka dapat kuasa mutlak, ahli sunnah di buli secukupnya, ini peringatan kepada kita semua, hati-hati dan pihak berkuasa pantau dengan tegas dan keras dengan ajaran syiah ini.

ps: kadang-kadang dunia akhir zaman ini muncullah ramai manusia pendusta agama, jadi syiah adalah salah satunya, aku ada terbaca yang ulama syiah iran ada mengeluarkan fatwa, boleh minum air ketika berpuasa kerana untuk mengelakkan kemudaratan katanya, huk aloh!!

adakah penyakit H7N9 ciptaan manusia? uish bahaya ni!!


CHINA dikejutkan dengan serangan virus influenza A, H7N9 dan masih lagi berlarutan sehingga kini dimana paling terkini adalah 4pm hari isnin baru baru ini dilaporkan. Dengan itu kes yang di laporkan sudah meningkat kepada 104 kes dan juga 21 kematian di catatkan sejak Mac lalu.

"Susulan daripada insiden itu, pegawai tentera tempatan dengan lantang, menuduh Amerika Syarikat (AS) menjadi dalang melancarkan perang biologi ke atas negara itu.

Menerusi kenyataan dipaparkan laman blog mikro, Sina Weibo dan turut mendapat perhatian media di Asia baru-baru ini, Kolonel Dai Xu mendakwa AS telah menyebarkan virus berbahaya tersebut.

Bagaimanapun, jurucakap Jabatan Negara AS, Jason Rebholz menafikan tuduhan itu yang kononnya dianggap sebagai tidak berasas.

Ogos lalu, akhbar Global Times menyiarkan kenyataan beliau menggesa China melancarkan peperangan dengan AS atas tindakan mereka menyokong Jepun bagi menuntut Pulau Senkaku yang menjadi pusat pertikaian wilayah maritim antara kedua-dua negara tersebut.

Dalam kenyataan terbarunya, Xu turut mendakwa Pentagon kini sedang cuba menjalinkan hubungan ketenteraan lebih rapat dengan China.

Selain itu, beliau menyatakan virus H7N9 itu dicipta sebagai senjata biologi sama seperti Sindrom Pernafasan Akut Teruk (Sars) yang dibangunkan oleh AS dan menyerang negara tersebut pada 2003.

“Pada masa itu, AS sedang melakukan pencerobohan di Iraq dan mereka khuatir kami akan menggunakan peluang tersebut untuk mengambil tindakan.

Bertitik-tolak daripada itu, AS bertindak menggunakan senjata biologi untuk menentang China,” katanya.

Beliau turut mendakwa AS mahu menggunakan taktik sama ketika ini dan China sepatutnya berwaspada dan cuba menangani masalah tersebut dengan tenang.

“AS juga telah menggunakan krisis bersama Korea Utara untuk merenggangkan hubungan Beijing dengan sekutunya menerusi tawaran ‘kerjasama’ mereka.

Selain itu, Xu juga mendedahkan teori plot negara Barat untuk mengancam pihak lain dengan cara mendedahkan maklumat yang diperoleh bertujuan untuk menjejaskan reputasi sesebuah negara.

Kenyataan lantang Xu tersebut mendapat maklum balas negatif banyak pihak dan sehari selepas itu beliau sekali lagi mengemas kini status dengan mendakwa sekumpulan individu di China telah disuntik dengan ‘toksin mental’ oleh AS berikutan pendirian mereka yang terus menyokong kuasa besar terbabit.

Sementara itu, penganalisis memaklumkan lebih 945,600 pengguna blog mikro memperkatakan mengenai isu penularan H7N9 tersebut antara 8 dan 9 April lalu.

Sejak ia mula tersebar secara meluas di media, antara 1.3 dan tiga juta pengguna Sina Weibo dan QQ Weibo mengemas kini status mereka, selain memberi maklumat terkini berhubung kes tersebut.

Puluhan ribu pengguna turut menyatakan keraguan mereka terhadap pegawai perbandaran Shanghai yang menafikan kejadian itu ada kaitan dengan insiden khinzir ditemui mati terapung di Sungai Huangpu, bulan lalu.

Susulan daripada itu, ada spekulasi yang mendakwa kematian misteri lebih 16,000 khinzir di sungai yang menjadi sumber bekalan air penduduk di Shanghai tersebut mencetuskan penyebaran virus pembawa maut terbabit.

Menurut khabar angin, seorang daripada mangsa yang dijangkiti H7N9 itu adalah penyembelih khinzir.

Selesema burung itu dikatakan sama seperti wabak sebelum tetapi dengan perbezaan ketara; virus terbaru menyebabkan sukar mengenal pasti haiwan ternakan yang dijangkiti kerana ia tidak membunuh haiwan tersebut.

Difahamkan, China mengesahkan kes pertama jangkitan H7N9 kepada WHO pada 31 Mac lalu dan pihak berkuasa dipercayai mengambil masa 20 hari untuk membuat pengumuman itu

Menjelang 5 April, sebanyak 14 kes dilaporkan dan enam daripadanya membawa maut.

Pada masa ini, virus H7N9 tersebut telah tersebar ke banyak kawasan termasuk di Shanghai, Jiangsu, Zhejiang dan Anhui.

Walaupun, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) memaklumkan ia tidak boleh disebarkan oleh manusia, namun banyak pihak khuatir jika virus itu mengalami mutasi yang akan menyebabkan ia menjadi lebih berbahaya.

Pihak berkuasa China juga cuba untuk meredakan kebimbangan penduduk dengan meyakinkan kepada mereka bahawa tiada bukti menunjukkan manusia boleh menjadi penyebar virus tersebut melainkan jika mereka terdedah dengan haiwan ternakan atau burung yang dijangkiti H7N9.

Difahamkan, sampel virus itu telah dihantar ke makmal di beberapa negara termasuk Netherlands dan Britain bertujuan untuk penyelidikan bagi menghasilkan vaksin yang sesuai.

Apakah ia satu konspirasi ataupun taktik serang atau boleh di sebutkan perperangan biologi secara senyap?

sumber penpatah blogspot.com

Shazni dilantik ketua pemuda PH, namun ditentang dalam AMK

 Ketua Pemuda Amanah Shazni Munir Mohd Ithnin dilantik sebagai Ketua Pemuda Pakatan Harapan (PH) yang baru. Namun pelantikan itu, yang diput...