Rabu, 24 Julai 2013

mana logik bn menang besar di kuala besut ini semua taktik jahat spr!!

hehehe, ayat biasa bila sudah tak leh terima apa makna dan erti perkataan kalah, keh keh, apa diaorang faham tak maksud perkataan kalah?

sebelum pilihanraya kecil di kuala besut pun sebenarnya pas dah memang nak ngaku kalah dah, sebab macam-macam masalah, dengan si calon tak reti cakap lah, aish tak reti bercakap buat apa jadi calon la.. haha...

semua tu tak kisah bagi pas, yang penting mesti che long yang jadi calon, almaklumlah orang tua che long tu bukan calang fulus dia, dia bisnes man, kayo, masyuk, ekekeke... apa pas tak minta duit dekat dap ke, dap kan masyuk, erk, lupa nak tanya dap tolong ke pas? setakat tolong bagi pakai bendera semua boleh buat!! ai kesian kau pas, kesimpulannya selagi anda menghulurkan kepala anda kepada dap dan pkr. selagi itulah orang melayu susah nak percaya yang pas ni releven.

KEPUTUSAN TAK RASMI, SENANG CERITA RASMI JELAH, BN MENANG DENGAN MAJORITI MENINGKAT DI KUALA BESUT, TAHNIAH!!! MISI PAS 16-16 GAGAL!!!!

sah menang bergaya abeku, tahniah!!!

semalam juga pas bagi hadiah minyak petrol free dekat penunggang motorsikal, hehehe.. ait ikut bn ke cane, tapi yang bestnya pengundi bn ramai dok amek minyak free tu hahahaha sengal doh!!

hehehehe.. topup minyak pree der

azhar idruz pun dengan powernya turun bantu, tapi apakan daya aura dia kat kuala besut ni ibarat jual auta je.

sumber gambar blog unspinner

sampai ada yang berani cabar diri sendiri dan yakin sepenuhnya pas akan menang di kuala besut, dengan kata akan berlari bogel kalau bn menang!! hahaha

tetapi keputusan dia tetap tak memihak kepada pas, berubahlah pas, ubahlah dari politik sihat dan buang cara berpolitik sengal tu ye, sucikan hati anda di bulan mulia ini, sebab masa berkempen sebar fitnah, fitnah dah semua sebarkan macam tak kisah dosa dah, main sebat je, jangan lah memalukan umat, udah-udah le tu!! insaf-insaflah!!

pas menang majoriti di kuala besut dengan 50,000 undi..!! phew...

tolong jangan percaya, tajuk tu saja je nak bikin onar!! haha..

Menurut statistik SPR setakat ini, seramai 12,207 orang (73.93 peratus) telah membuang undi. Jumlah keseluruhan, termasuk undi awal sebanyak 911, menjadikan seramai 13,127 orang (74.24 peratus) keluar mengundi.

bn menang? atau pas menang terkejut? kita pun tak tau tunggu jelah malam nanti keputusannya.

selamat mengundi orang kuala besut!!

adakah pilihan kita tepat atau tersalah langkah? buat pengundi di kuala besut hari ini, buatlah pilihan tepat!!


ps: menang majoriti!! kompem!!

bila kena dekat melayu, awat tak siasat pak menteri? jangan cepat melatah!!

ni lah malaysia yang ku cintai, pemimpin nya majoriti melayu Islam, pada pru13 lepas mereka menang sebab undi dari majoriti orang melayu.

tetapi kes-kes berkaitan sekarang yang mungkin sensitif, bila kena dekat orang melayu, telinga pak menteri di sumbat kapas, tetapi bila hal berkaitan bukan melayu/Islam wah sepantas kilat ia akan disiasat.

pas ke umno ke kalau macam ni lah perangai dengan siapa lagi kita nak harap jaga orang melayu Islam di bumi bertuah ini, aku walau orang umno, kritik tetap kritik, sebab ini berkaitan maruah agama, bangsa dan negara, kes-kes yang nampak walau uish tak yah la besarkan, tapi hal ini membibitkan simpan dalam hati naruni orang melayu beb, apa pru14 nak orang melayu swing dan menyokong terhadap pembangkang? masa tu nak tarik undi macam-macam dah tak releven dah sebab pekung dah terbongkar! masa tu nak menyesal pun tak guna!! insaflah wahai pemimpin melayu!! udah-udah le tu dok berperangai macam ni, sedih tul aku tengok!!

kes di pulau pinang yang pakcik ini di caci oleh doktor

sumber gambar dari fb

klik kasi besar
tiada siasatan segera, ada siasatan tetapi bukan segera!! lepas tu senyap mentikus isu ini

yang kes panas macam mee segera isu makan dalam tandas kononnya, tetapi jawapan dah diberi dah pun. dan isu ini adalah isu fitnah dari mak pelajar sekolah tersebut. (patut saman je mak pelajar tersebut)

klik kasi besar
dan isu ini, sepantas kilat kena siasatan segera, tak sampai 24 jam! ini lah malaysiaku!!

ps: kadang-kadang aku sedih pemikiran pemimpin melayu yang mungkin nak tunjuk mereka lah jaga orang bukan melayu, tetapi orang melayu yang majoriti menyokong mereka dianggap takpe orang melayu tak kisah, mereka tetap bersama bn walau apa sekalipun, kalau tak jaga hati orang melayu dari sekarang, macamana nak menang pru14 nanti? kritik tetap kritik demi memperingatkan pemimpin melayu, please lah wei, kejadahnya nak play safe!

MB Perak selamba 'sound' Bersatu, jangan curi ahli dan bertanding tempat UMNO

 UMNO Perak akan mempertahankan kerusi-kerusi tradisi miliknya pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) nanti sambil mengharapkan gandingan d...