Sabtu, 27 Julai 2013

TUN M PUN DAH BERBULU DENGAN KEADAAN PEMIMPIN MELAYU YANG AKAL DEKAT KASUT!!

ni lah masalah masalah tetap masalah, bila masalah dibiarkan menjadi masalah yang sangat besar, maka ia akan jadi malapetaka, jadi apa yang tinggal nanti di negara kita ini, melayu hanya ada pada papan tanda, maka jadi bangsatlah kita duduk di negara sendiri apabila pemimpin melayu sendiri menjadi pembawa bangsat tu, jadi aku sarankan sedar-sedarlah wahai pemimpin melayu, jangan kau nak ego dengan jawatan yang ada sekarang, 5 tahun tu tak lama, kalau tak de perubahan, umno hanyalah jadi pembangkang paling pengecut selepas pru14 nanti? nak ke wahai pemimpin umno yang nak jadi dayus? nak? kalau nak korang playsafe la lagi, bila otak tak leh nak fikir dan korang letak ego korang tu sebesar batu gunung, rakyat ada batu sebesar bulan mengajar korang, wei.. fikirlah, fikir, jangan jadi bodoh la wahai pemimpin melayu!! hati orang melayu dah berbekas sangat-sangat dah ni berkenaan isu guru besar, isu blogger porno menghina ramadan dan paling terbaru filem komunis yang bakal ditayangkan ogos nanti!! serius berbekas makan dalam beb hati orang melayu sekarang dengan sikap pemimpin tertinggi ds najib dan tpm muhyiddin yassin!! apa nak jadi ni?


tun m seorang negarawan yang sangat hebat mindanya, tetapi apakan daya pemimpin tak ikut cara dia berfikir, konon fikiran tun m dah tak releven, hormati orang lama, dia lebih tau, dan dia faham apa isi hati orang melayu, so sad!!

JOM BACA APA TUN M KATA, HARAP SETEPEK KENA KAT MEREKA

Ungkapan kata ini diluahkan oleh Mantan Perdana Menteri dan Mantan Presiden UMNO dalam satu sesi dialog tertutup bersama NGO KelabCheDet semalam (26/7/2013) di pejabat nya.

“Mereka akan sokong tanpa bersoal jawap lagi apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin UMNO walaupun yang dilakukan itu merosak kan parti” tambah nya.

“Ahli UMNO sudah tidak berkualiti lagi,apa tidak nya jika ramai orang yang berpendidikan tinggi dan berpelajaran dihalang masuk kedalam UMNO” kata nya.

“Jika ketua bahagian itu guru besar misal nya dia akan cuba halang orang yang kedudukan taraf dan pangkat yang lebih tinggi dari masuk menjadi ahli kedalam bahagian nya, jika orang itu guru biasa baru lah di luluskan, begitu seterus nya cik gu pula enggan orang yang lebih berpendidikan dari nya untuk masuk , lama lama yang ada orang yang tiada kualiti dan pendidikan, nak cari calon jadi menteri pun tak ada kerana yang sedia ada semua nya tidak berkelayakan”

“Orang orang  yang dihalang masuk ini akan kemudian nya masuk kedalam parti lawan dan bersaing dengan pemimpin UMNO ini, itu sebab nya retired general, pensyarah semua masuk kedalam parti lawan” ujar nya.

“Dulu waktu saya jadi Presiden  MT UMNO berdebat sampai pukul 4 pagi , isu Musa Hitam didebatkan malah mereka berhujah sehingga saya akur dan keputusan yang berpihak kepada Musa Hitam dengan kehendak Majlis mahu menghantar wakil memujuk Musa”

“Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkan nya malah keadaan bertambah buruk”.

“Akibat perpecahan perpecahan Melayu orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat Perdana Menteri Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang”.

“Lihat sahaja isu EC yang di serah kepada Parlimen, ini semua tanda tunduk kepada desakan kerana kedudukan kita tidak  begitu kuat begitu juga lah dengan ISA dan isu keselamatan, ini semua sebab pemimpin nak jaga hati lawan”

“DS Najib nak jadi “BRAND” dan juga cogan “1Malaysia” kerana di fikirkan nama UMNO sudah tidak bagus lagi”

1Malayisa tidak dijelaskan dengan betul,ia bermaksud lain pada pihak lain pada orang cina ia bermaksud semua sudah sama melayu dan cina, pada orang melayu ia bermaksud tiada lagi sekolah cina dan sebagai nya”

“Keadaan bertambah buruk dengan memiliki penasihat yang tidak faham politik dan sensitivity, tapi malang nya mereka lah yang didengar oleh pemimpin”

“Pemuda UMNO sekarang  tidak semacam dulu” ujar Tun, ini amat ketara kerana Pemuda UMNO ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang melayu.

“Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam” kata nya lagi.

 “Kita kini dalam keadaan yang cukup bahaya” jelas Tun Mahathir.

“Saya di datangi oleh pelbagai pihak dan pertubuhan melayu yang mengadu mereka tidak selesa dengan pentadbiran DS Najib , malah ada diantara nya  mencadang kan DS Najib di langgar”.

Tun Mahathir juga berkata banyak pihak yang berjumpa dengan nya merasa kan melayu tersisih kerana DS Najib terlalu tumpu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokong nya terutama nya orang cina.Malah mereka ini sangat di layan dengan istemewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokong nya.

Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu tapi amat malang dia masih menumpu kepada bukan melayu untuk di layan.

Tentu sekali pemimpin UMNO bukan jenis yang berkata benar kepada DS Najib akan keadaan dibawah kerana mereka seperti di kata bukan lagi ahli yang berkualiti selain hanya mahu mengampu dan memberi kabaran baik sahaja.

Tun Mahathir juga turut menyatakan bahawa apa yang kita ada harus berkongsi bersama mereka , tapi apa yang puak itu ada tidak pernah dikongsi bersama orang melayu.

Kini GLC dan beberapa perkara lain harus ada peruntukan untuk orang bukan melayu, sedang itu sahaja yang melayu ada.

“Ada kah sebarang kontrak orang cina akan serah kepada Melayu?” ujar Tun Mahathir. “orang melayu yang dapat tender dan kontrek akhir nya akan sub kepada bukan melayu juga tapi malang nya apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang melayu.

Tun juga memberi contoh antara institiusi milik bukan orang melayu dan apa yang dibuka oleh orang melayu untuk bukan melayu sebagai contoh.

“Orang Melayu undi Najib bukan kerana suka kepada nya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu ketakutan mereka diterjemah kepada undi kepada UMNO dan DS Najib” kata Tun lagi.

“BR1M akan menjadi masalah jika satu ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi buruk apa bila tidak lagi dapat memberi nya” kata Tun lagi.

“Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu dan kenal cara saya dan mereka undi saya, ada cara nya untuk memikat hati mereka, pendekatan DS Najib tidak betul dengan sentiasa menghulur kan wang, mereka akan ambil tetapi belum tentu mengundi” kata Tun.

“Himpunan besar besaran tidak menentukan sokongan orang cina  ujar nya.
Akhir sekali Tun berkata “Saya akan terus bersuara untuk bumiputera dan melayu, jika mereka kata saya rasis Ya saya akan kata saya rasis”.

Dalam sesi tertutup ini nama nama tertentu dengan kedudukan tertentu juga disebut oleh Tun, tetapi kerana bertaraf “sulit” dan terlalu sensitive maka tidak perlu di perjelas kan di sini.

KelabCheDet juga telah ditaklimat  oleh  Tun tentang hal hal keselamatan negara dan kedudukan politik individu UMNO serta pendapat nya berkenaan tokoh tokoh tertentu.

Pertemuan di akhiri dengan pesanan dan arahan tertentu yang mana pasti nya NGO seperti KCD akan berusha keras untuk merealisasikan nya demi kepentingan Alif Ba Ta.

sumber klik sini

ps: bangkit lah wahai pemikir dan pejuang melayu, sampai bila anda nak kena main?

secara jujur, najib gagal buatkan orang melayu terus percaya dengan umno!!

sepatutnya kita sebagai parti yang kuat tunjukkan kekuatan kita dan banggakan orang melayu, dan bila orang lain jadi kurang adab, kita tunjukkan umno lah pejuang sebenar tetapi sekarang dah jadi lain, semua majoriti pemimpin melayu hanya fikir diri sendiri, ds najib dan ts muhyiddin yassin, orang dah melihat mereka ini hanya bersendiwara menjaga melayu sahaja? jangan sampai ada orang umno yang memberontak tahap riot terhadap kebodohan pemimpin umno itu sendiri, tergamak hal-hal Islam dan melayu mereka semua diam membisu, tetapi hal bukan Islam walau kes kecil, cepat aja mereka ni ambil tau, kejadahnya pemimpin yang kata nak perjuangkan Islam, perjuangkan melayu tetapi rupanya menjadi hipokrit terhadap diri sendiri kerana mereka rasa cara playsafe dapat membantu!! shame on u la camni....

kritik tetap kritik sampai mereka-mereka ini sedar dan insaf sebab mereka semua sedang dalam khayalan syurga ciptaan mereka sendiri!! apa nak jadi dengan kamu semua wahap pemimpin melayu!! ptuih!!



ayuh rakan-rakan kita support page ini, kita tunjukkan sokongan terhadap guru besar yang teraniaya dengan manusia pemfitnah!!

ps: apa betul filem tanda putera di tangguhkan lagi tayangan dia, dan filem the village yang menceritakan komunis pula boleh ditayangkan, apa keheanya jadi dekat negara yang ramai pemimpin melayu ni beb?

PRU15 boleh memudaratkan, kata Hamzah

 PETALING JAYA: Setiausaha Agung PPBM, Hamzah Zainudin berkata, desakan pembangkang supaya kerajaan mengadakan pilihan raya umum ketika situ...