Rabu, 28 Ogos 2013

DAP HARAMKAN TAYANGAN TANDA PUTERA DI PULAU PINANG!! AI KECUT KE?

nampak gayanya kalau orang penang nak tengok tanda putera boleh pergi ke kedah or perak lah ye, heh, dap kan komunis batak, balas dendam la sebab tayangan filem new village dah disekat, patut last week filem tu ditayangkan.

minggu ni pulak, filem tanda putera, kerana inilah masanya membalas dendam kesumat, dap haramkan terus filem itu dari ditayangkan di pawagam-pawagam di seluruh penang, lim guan eng bewak takut sangat pesal? radikal kiasu yang takut sangat tayangan tanda putera tu pehal? tak salah mca pun bagi komen ganas gak, katanya pengarah suhaimi baba dipertanggungjawabkan sekiranya berlaku kekacauan setelah filem itu ditayangkan, ek eleh, mengelabah cipan mende kiasu-kiasu ni? KENAPA TAKUT PEKUNG RADIKAL ATUK-ATUK MEREKA TERSEBAR?

AYUH KAWAN-KAWAN KITA TONTON FILEM TANDA PUTERA PADA ESOK 29HB, DI PAWAGAM-PAWAGAM YANG BERHAMPIRAN!!


PULAU PINANG 29 Ogos - Kerajaan DAP Pulau Pinang mengharamkan tayangan filem Tanda Putera di semua pawagam di negeri ini.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, surat rasmi akan dihantar kepada semua pemilik pawagam yang diberi lesen peniagaan oleh pihak berkuasa tempatan hari ini supaya tidak menayangkan filem berkenaan. - UTUSAN ONLINE

ps: kebenaran mana boleh tutup dengan surat kabar!!

TAHUKAH ANDA, TUGU NEGARA PERNAH DI BOM PADA 1975 OLEH PENGGANAS KOMUNIS!!

Sempena bulan kemerdekaan dan Hari Malaysia mari dapatkan sedikit maklumat bersejarah untuk hari ini. Umum diketahui Tugu Negara dibuka pada tahun 1966 untuk memperingati lebih dari 11 000 perajurit yang mati di dalam perang dunia pertama, kedua dan darurat. Tugu setinggi 15 meter ini diukir oleh Felix De Weldon, pengukir yang berasal dari Amerika Syarikat. Felix dipilih sendiri oleh Tunku Abdul Rahman untuk mengukir patung-patung Tugu Negara kerana kagum dengan kerja beliau menghasilkan monumen Iwo Jiwa untuk askar Marin Amerika Syarikat.

Tahukah anda pada hari ni 38 tahun yang lalu tugu ini dibom oleh komunis? Yep pada pukul 5 pagi, 27 Ogos 1975 Tugu Negara digegarkan oleh letupan bom. Akibatnya sebuah patuh rebah ke tanah manakala dua lagi kepala patung terpancung. Kerosakan yang dialami tugu tidak berapa teruk kerana hanya 1 daripada 3 bom yang diletakkan pengganas meletup. Letupan di monumen ini menyebabkan Tugu Negara terpaksa ditutup sehingga 11 Mei 1977.

sumber klik sini




ps: sekarang ni pun cucu cicit komunis dah berkuasa, so adepehal, kat penang diaorang dah kongker dah, ada melayu bodoh yang mengagungkan komunis, jadilah barua kepada komunis sampai mati ye... puih

ok lah, kita kan 1Malaysia!! mood darah tinggi


kang komen lebih2 aku kena santau, keh keh, tak lah, tapi apa nak buat, sebagai perdana menteri, beliau nak jaga semua hati rakyat jelata, tak kisah ekau warna kulit apa pun, kitakan 1Malaysia, sob sob...

kita kena jaga kiasu, kalau tak masak kita bai.. tu yang beliau kena jaga betul2 hati kiasu2 ini,

ahhhhh malaslah nak cakap apa, nak poie berak jap.. k bye

korang baca jelah kat sini yer!! KLIK SINI

Pelik! Muhyiddin kata kerajaan sudah dah tak banyak duit, tetapi timbalan menteri pelancongan baru tetap akan dilantik hari ini

 Setiausaha Agung Parti Solidariti Tanah Airku (Star) Dee Koh Hoi dilapor akan mengangkat sumpah sebagai timbalan menteri pelancongan, ke...