Khamis, 29 Ogos 2013

MEMORENDUM BANTAHAN TPPA!!


sumber dari fb KLIK SINI

Membantah secara berhemah!!! Bukan berdemo....!!!

MEMORANDUM BANTAHAN TPPA
BANTAHAN MENGIKUT SALURAN DAN PROSEDUR YANG BETUL

TIDAK MENJADI MASALAH UNTUK KERAJAAN KAJI SEMULA APA YANG DI BANTAH OLEH RAKYAT.. TIDAK SEMESTINYA 100% KEPUTUSAN YANG DI BUAT OLEH KERAJAAN DI IKUTI OLEH RAKYAT.. ''KERAJAAN SEDIA TERIMA TEGURAN DAN KRITIKAN DARI RAKYAT'' JIKA MENDATANGKAN KEMUDARATAN PADA RAKYAT DAN NEGARA DI MASA2 MENDATANG.

Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) hari ini menyerahkan memorandum bantahan berhubung Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Memorandum yang mengandungi kira-kira 70 garis merah atau kepentingan tidak boleh ditolak ansur itu adalah hasil persidangan meja bulat TPPA bersama bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang berakhir semalam.

Ketua Pegawai Eksekutif MTEM, Mohd. Nizam Mahshar berkata, pihaknya tetap bertegas bahawa TPPA bakal menggugat ekonomi, kesejahteraan sosial, kedaulatan negara selain memberi impak besar kepada sektor-sektor utama antaranya industri kecil dan sederhana, peluang-peluang perolehan, harta intelek dan pertanian.

ps: kesimpulannya TPPA ini akan membuatkan malaysia macam boneka, anak cucu kita le sok payah, perubatan harga melambung, hak bumiputra nanti tergugat, dan banyak lagi hal yang tidak bagus kalau malaysia setuju dengan perjanjian TPPA ni.

SYIAH DAN PAS ADALAH KAWAN JILAT-JILATAN!! PUIH

bukan nak cakap, bukan nak sembang, bukan nak taji, dari dulu perasan cara pas ni yang terang-terang menolak perpaduan sesama Islam, terutama berdendam dengan umno macam tak leh blah, yang pengikut pulak kalau dah membenci tahap cipan beb, kenduri kawen pun ada yang pulau tak datang kerana orang tu orang umno, sampai sembahyang di masjid pun ada 2 imam, sifat membenci sesama umat membuak-buak, ingat lagi tak sembahyang hajat hancurkan umno?

pheww... kepimpinan pas sedar, syiah bukan boleh di buat main, silap percaturan, pas tu sendiri kena sailang dengan syiah, sedar-sedarlah, benci kat umno pun, tengok dalam kapal sendiri ada wabak paling perosak umat, syiah!!

kita tengok siapa sokong syiah di kedah? so apedehal.. hehehe..


ps: terang lagi bersuluh, syiah di kedah memang wujud terang-terang, nak nafikan?

PRIMIUM TANAH TERLALU TINGGI, PAKATAN RAKYAT NAK MAKAN DUIT RAKYAT KE? - YB BUDIMAN


Pemilik terkejut dan merungut, Menduduki Tanah Tol, keluasan 457 meter persegi premium hampir RM30,000. 

sebenarnya, kita semua tau, yang kerajaan gagap di selangor ni pelaburan dah le menurun, hanya harap rumah urut je, hehe.. tu pasal, apa semua mereka nak kasi up harga, dari sewa pasar malam, dari tapak peniaga, lesen, tempat letak kereta yang dulu free (ada lokasi tertentu) sekarang dah wajib kena bayar.

TERBARU PREMIUM TANAH YANG TERLALU TINGGI, YANG JADI MANGSA RAKYAT SUSAH JUGA, CHILAOK PUNYA KERAJAAN SELANGOR!!

tahniah buat YB Budiman Mohd Zohdi yg sentiasa prihatin memperjuangkan masalah-masalah rakyat... jika kita lihat di FB YB budiman, boleh dikatakan setiap minggu beliau memperjuangkan masalah penduduk. YB muda seperti ini lah yg harus kita beri sokongon & dorongan agar ia menjadi ikon kpd pemimpin-pemimpin umno yang lain seterusnya membuka mata penduduk negeri selangor.

bermula dari sekarang juga kita perlu bongkarkan saja kebahlolan kerajaan selangor.. sembang kasi kencang je kata ada simpanan RM2 billion.. pooodah..

Malu! Sekali video Timbalan Menteri tertidur masuk berita Turki tu...

 Rakaman video yang menunjukkan Timbalan Menteri Kerja Raya, Datuk Eddin Syazlee Shith tertidur ketika di satu majlis konvokesyen baru-ba...