Isnin, 2 September 2013

gembira hati beb!! minyak ron95 dan diesel naik rm0.20sen malam ni!! yahooo

ya beda bedu... yahooo.. eeh eh eh eh...


minyak petrol dan diesel naik RM0.20 SEN 12 tengah malam ini, wahh.. penuh kereta kat stesen minyak u.. hehehe..

ps: tak leh nak komen lebih-lebih nanti i kena jual.. kikiki

APA MASALAH AKHBAR THE STAR?

apa masalah akhbar the star nak keluarkan post gambar yang tayangan filem tanda putera di penang tak mendapat sambutan, ek eleh... aku rasa mca sekarang nak cari pasal ni, dah lah takde sikap patriotik, dia nak main kasar pulak, mungkin mereka ni proksi dap, alah dah kiasu sama kiasu.

lahanet punya perangai, dah la kalah teruk masa pru lepas, peruntukan dia sedok kat pm bukan main banyak, dia minta macam-macam kat pm bukan main pm jaga hati diaorang, tetapi kerana kiasu lahanet ni semakin samdol nak tunjuk jibrauk, aku rasa releven lagikah mca untuk bn? macam musang berbulu ayam je perangainya... pui


sila baca

Apakah tujuan akhbar The Star menonjolkan berita tayangan filem sejarah Tanda Putera tidak mendapat sambutan di beberapa buah panggung wayang terutamanya di Pulau Pinang.

Adalah perkara biasa filem yang serius berasaskan fakta sejarah yang sebenar, tidak bersifat fantasi, sukar untuk mendapat sambutan. Ini sama sahaja dengan apa yang berlaku kepada majlis-majlis ilmu, kecuali yang bersadurkan hiburan dengan peranan utama dimainkan oleh artis-artis popular.

Bagaimanapun harus diingatkan bahawa mereka yang menonton filem ini adalah orang-orang terpileh dalam masyarakat, penonton yang berkualiti sekalipun kecil, orang-orang yang mengambil berat untuk memahami dan menilai sejarah negara. Diantara mereka inilah yang akan muncul sebagai pemimpin-pemimpin kecil dan besar di masa depan.

Maka itu kita tidak harus risau dengan kos besar bagi penerbitannya dan menjadikannya sebagai suatu isu besar. Nilai Tanda Putera untuk pembenihan fahaman sebenarnya tentang sejarah negara, tentang pengkianatan dan pembangunan bangsa dan juga untuk penyuburan patriotisme adalah lebih besar dari nilai wang.

ps: maafla ye, kritik tetap kritik, mana boleh bagi muka kalau ada musuh berbulu ayam di dalam komponen bn, tak suka blah!! perpaduan puas kita nak jaga tetapi mereka suka pula cari pasal!! fikir-fikirkan!!

sumber dr mim

WALAU SEKSI DIA BAIK - LOL

hehe, apalah nak jadi dengan dunia da.. haha.. aptb


ps: macam-macam... terbojol lak tu.. haha..

sumber : penpatah blogspot.com

Pelik! Muhyiddin kata kerajaan sudah dah tak banyak duit, tetapi timbalan menteri pelancongan baru tetap akan dilantik hari ini

 Setiausaha Agung Parti Solidariti Tanah Airku (Star) Dee Koh Hoi dilapor akan mengangkat sumpah sebagai timbalan menteri pelancongan, ke...