Selasa, 8 Oktober 2013

BEKAS PERDANA MENTERI AUSTRALIA BOSAN DENGAN ORANG CINA KIASU???

korang bayangkan, orang putih pun ada perasaan menyampah tahap jebon dengan kiasu, sebab mereka pun sedar, spisis kiasu ni kalau diberi muka, mereka pulak dipijaknya, apa menguntungkan golongan kiasu, mereka mereka hirup, masuk poket, tapi dia punya selfish mengalahkan beruk dapat bunga beb!!

kita di malaysia ni, puak otak 10%, mengagungkan kiasu dap macam dewataraya yang teratas serta terunggul, baru kiasu berlakon sikit suka dengan Islam, pakai kopiah, pakai baju kurung, konon nak mendalami Islam, dah puak-puak otak 10% ni terus declare yang mereka lebih bagus dari orang umno yang kompem masuk neraka, kata mereka lah.. mereka tak sedar, golongan kiasu ni nak pedajal dan mempergunakan mereka, pelik lah, belajar tinggi-tinggi, hebat, tapi bahalol kena jadi keldai dap, bodoh!! keh keh.. 


Bekas PM Australia bosan dengan orang cina Australia...!!!

1.Orang cina yang harus sesuaikan diri dinegara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perdana Menteri bosan dengan negara yang bimbang tentang sama ada kita menyinggung orang cina yang tinggal dinegara ini. Sejak serangan pengganas di Bali, kami telah mengalami peningkatan dalam patriotik oleh majoriti Australia. Oleh itu, budaya orang kami telah dibangunkan sejak dua abad perjuangan, melalui pelbagai ujian dan kemenangan diperjuangkan oleh orang asal Australian yang berjuang mendapatkan kebebasan.

2.Bahasa:
Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris. Bukan kami yang perlu belajar bahasa cina. Sikap kamu orang cina yang berkelompok dan hanya menggunakan bahasa cina sesama kamu membuatkan kami orang asal Australia tidak faham dan ini seperti menghina kami.

3.Agama:
Kebanyakan Australian percaya kepada God (Kristian). Kenyataan ini bukanlah kerana semata mata hendak menyebarkan dakwah agama Kristian atau kerana politik. Tetapi hakikatnya negara ini diasaskan oleh orang-orang Kristian, prinsip-prinsip Kristian, dan ini telah dijelas didalam perlembagaan negara Australia. Ia sudah pasti sesuai dan menjadi keperluan untuk dipaparkan di dinding setiap semua sekolah di Australia. Mengapa sudah ada suara suara dari orang cina untuk menuntut hak yang sama supaya dipaparkan juga agama budha?

4.Pendidikan:
Orang cina yang menetap disini sepatutnya tidak boleh menuntut hak yang sama atau dengan sengaja mempersoalkan mengapa perlu berbahasa inggeris dan menghormati agama Kristian disini. Jika perkataan God (Kristian) itu menyinggung anda, maka saya selaku bekas Perdana Menteri mencadangkan anda orang cina perlu mencari negara lain untuk menetap. Ini kerana perkataan God (Kristian) adalah salah satu bahagian didalam adat yang dipraktikkan di Australia ini.

5.Kami akan menerima kepercayaan anda, dan tidak akan mempersoalkan mengapa. Apa yang kami minta ialah anda menerima kami sebagai penduduk asal Australia, dan hiduplah dalam suasana harmoni dengan kenikmatan yang telah kami kongsikan.

6.Ini adalah NEGARA KAMI, TANAH KAMI iaitu Australia. Kami Australian yang memboleh serta membenarkan anda orang cina peluang untuk menikmati kehidupan di Australia ini. Tetapi apabila anda orang cina telah selesa di negara kami, mengapa anda tiba tiba mengadu dan merengek? Jika kamu orang cina merasakan ini semua tidak adil tentang Bendera negara kami, Perlembagaan kami, cara kami membelanjakan wang yang fokus kepada penduduk asal, mengenai agama Kristian kami, cara hidup kami, kerajaan kami, saya rasa selaku bekas Perdana Menteri Australia memberi pintu terbuka kepada mana mana orang cina untuk keluar dari negara ini dan pilih negara yang lebih bebas yang dapat menerima semua permintaan kamu ini.

sumber klik sini

ps: panas hati lah penjilat dan penghirup lendir dap bila usik kiasu, ek.. hehehe.. mengelupor macam ayam kena sembelih lah kalau kiasu di usik, gila haram jadi balaci kiasu lah kau melayu pr, hehehe..

LAGI PENIAGA MELAYU DISEPAK TERAJANG DI SELANGOR!! MACAM NI NAK PERCAYA PAS DAN PKR JAGA MELAYU???

poodah, cakap sembang mau jaga melayu konon, pigidah, dap berdehem semua telo kulup, telo di sedut air, poodah la pemimpin melayu pr, sembang kencang, jaga rakyat konon, macam ni nak percaya kalau pas dan pkr di beri peluang menjaga melayu??? ceciter ceciter..

dah terang lagi bersuluh setan-setan malaun haram jat dari pakatan nak menjahamkan ekonomi orang melayu, kiasu dap takkan senang dengan orang melayu, dalam pr pemimpin melayu mereka hanyalah pak turut yang kerjanya jilat, jilat lendir dap.. haram jadah... ptuih!!


Setelah Hot Nite Bazaar Klang Sentral ditutup, bagai sudah jatuh ditimpa tangga, peniaga Melayu terus "dihambat" oleh kerajaan negeri apabila beberapa gerai yg telah beroperasi kira-kira 30 tahun bakal dirobohkan.

Notis 14 hari utk mengosongkan premis terbabit telah dihantar secara mengejut tanpa sebarang perbincangan awal mengakibatkan peniaga-peniaga tersebut runsing, apatah lagi memikirkan punca pencarian rezeki mereka bakal hilang. Bagaimanakah untuk menanggung keluarga yg sekian lama bergantung harap atas hasil pendapatan dgn berniaga secara kecilan ini?

Apa yg GT harapkan ialah pembelaan, seperti menyediakan tempat berniaga alternatif. Atau pun, apakah kerajaan negeri mampu memberi jaminan agar peniaga yg sedia ada diberi keutamaan, dgn kadar sewa berpatutan setelah pembinaan bangunan baru dibina kelak?

Bagaimana nasib mereka tatkala hanya 14 hari diberi utk mengosongkan premis? Ke mana harus mereka halakan periuk nasi mereka?

Mungkin inilah hasil slogan "DAP Go Rural" - dlm ertikata lain, hambat sampai ke kampung-kampung. Mgkin juga ianya berkat usaha YB Meru, Dr Rani membawa pemimpin DAP masuk ke kampung-kampung di sekitar DUN Meru nampaknya telah mula "membuahkan hasil".

baca seterusnya di sini klik

MB Perak selamba 'sound' Bersatu, jangan curi ahli dan bertanding tempat UMNO

 UMNO Perak akan mempertahankan kerusi-kerusi tradisi miliknya pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) nanti sambil mengharapkan gandingan d...