Jumaat, 15 November 2013

bila kiasu bersikap kurang ajar terhadap penguat kuasa, melayu layu lagi!!

kalau peniaga melayu, tak delah sampai biadabnya sampai macam ni, tetapi kita tengok betapa bangsatnya puak-puak cilahanet ni, suka? seronok? mendidih darah? apalah kita mampu buat, dap kan abang besar!!

kalaulah dari sekarang melayu-melayu semua tak reti nak sedar, Allah dah tunjuk sikit-sikit perangai kiasu ni walau mereka belum menerajui kuasa sepenuhnya di malaysia, nak jilat, maaflah, orang umno tak macam orang pas, pas sanggup peluk cium kiasu sambil hirup lendir mereka kerana mereka rasa daplah paling hebat untuk di buat kawan!! bodoh!!

bangkitlah wahai umat melayu, sedarlah, ludahlah kepada mereka yang jilat cina dap.. ptuih!!



ps: pencinta dap? ya kita serahkan kepada melayu-melayu pr, yahooo..!!

adakah pas perlu meminta izin dahulu dengan dap?

jika selama ini menuduh bukan-bukan terhadap umno, sampai macam-macam ayat keluar, tuduhan sampai pecah belah umat Islam dibuatnya.. sekarang dah terbukti... ia boleh dilaksanakan oleh kerajaan negeri kelantan pimpinan pas!!

kepada pekakas, berbakol beb dosa kering menuduh bagai, mencipta episod perpecahan umat, bertaubatlah, dengan perlaksanaan hukum ini, percayalah dari umno pun memang menyokong penuh, mudah-mudahan ia akan menjadi roll model untuk semua negeri di malaysia ini, baru padan muka dap, jangan pulak dap berdehem kang lain pulak jadinya!!





si bhagal oku ni lah payah sikit nak sembang, hehehe.. pas cukup goyang dengan dia.


ps: sekarang ni kiasu dah naik tocang, hina depan-depan orang melayu, macam tanah melayu ni tanah mak bapak diaorang yang punya, kalau bertanya orang lama, mereka cukup panas hati dengan dap ni, dap lah penghasut orang cina membenci melayu, tetapi masalahnya pas, pas jilat lendir dap ni teruk sangat, macam gampunk!!!

bagaimana bandar besar ini yang terus bertukar jadi hutan masa perang dunia ke-2!! jom tengok!!

perang dunia ke2 adalah perang yang melibatkan darat, udara, laut, dan teknologi perperangan era moden berskala besar. pada zaman tersebut nyawa ibarat macam barang mainan, dikatakan seramai 50 juta umat manusia menemui ajal pada masa perang itu berlangsung, wah lau weh!!


Apa yang anda akan lihat dalam post ini adalah bagaimana Lockheed Burbank Aircraft Plant diubah dari sebuah bandar kepada  kawasan luar bandar atau dengan lebih tepat seperti kawasan hutan. Semasa WW II, Jepunterkenal dengan kecekapan mereka menyerang dari udara dan untuk mengelak serangan udara Jepun, mereka menutup bandar dengan jaring yang besar agar kelihatan seperti hutan dari pandangan udara, dan ianya adalah rekod *trompe l'oeil terbesar pernah dikrekodkan.

*trompe l'oeil adalah berasal dari perkataan Perancis yang bermaksud "menipu mata". Maksudnya disini bererti teknik lukisan yang melibatkan teknik dan perhitungan tinggi untuk menghasilkan ilusi optis untuk menipu persepsi otak terhadap image.








sumber dari blog klik sini

[SEJARAH] LETUPAN BOM DI DAYABUMI PADA PAGI 10 APRIL 1989!!

kepada budak-budak muda yang tak tau, bangunan daya bumi pernah di bom oo, jangan main-main!! jom kita baca perihal dayabumi di bom!!


Sebutir bom telah diletupkan di kompleks Dayabumi, Kuala Lumpur, pada pukul 8.30 pagi hari Isnin, 10 April 1989. Letupan yang kuat itu mencederakan 4 orang. Tragedi itu bukanlah berlaku di bahagian menara Dayabumi, tetapi ia berlaku di tingkat dua bahagian podium atau City Point yang terletak bersebelahan dengan bahagian menara tersebut. Walaupun begitu, kesan letupan itu turut sama merosakkan bahagian bawah menara Dayabumi. Hasil siasatan menjumpai beberapa biji bateri di lokasi letupan. Disyaki bom tersebut diletupkan dengan menggunakan 'timer'.


Empat orang yang cedera merupakan pekerja Daya Urus Sdn Bhd, iaitu syarikat pengurusan kompleks Dayabumi. Mereka berempat yang bertugas di bahagian penyelenggaraan lif berada tidak jauh daripada lokasi letupan dan telah mengalami luka serta lebam akibat terkena serpihan kaca, besi dan siling yang pecah dan bertebaran ketika bom itu meletup. Seorang mangsa mengalami luka ringan, manakala 3 orang lagi dimasukkan ke Hospital Besar Kuala Lumpur. Salah seorang yang cedera parah terpaksa dibedah bagi mengeluarkan serpihan-serpihan kaca yang tertusuk pada badannya.


Pada 1980-an, menara Dayabumi yang setinggi 35 tingkat merupakan mercu tanda moden bandaraya Kuala Lumpur. Ia menempatkan pejabat syarikat Petronas, Kementerian Perusahaan Utama dan Bursa Komoditi Kuala Lumpur (KLCE). Letupan bom pada 1989 itu menyebabkan seramai 3,000 orang pekerja terpaksa mengosongkan kompleks Dayabumi bagi membolehkan siasatan dijalankan. Kejutan berlaku tidak sampai 2 jam selepas letupan itu apabila pihak Daya Urus menerima panggilan telefon pada pukul 10.15 pagi yang memberitahu bahawa bom kedua akan meletup dalam tempoh 8 minit kemudian, namun panggilan telefon itu terbukti palsu.

SUMBER BLOG ARKIB NEGARA

Pecah-belahkan perpaduan Melayu, Islam kerja syaitan

 KETUA Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal menyelar pihak yang cuba memecah-belahkan perpadua...