Sabtu, 14 Disember 2013

gambar ini buatkan orang cina peluk cium dengan pas!! muaah!!

biarlah, apa nak buat!! realitinya pas memang tara hal punya untuk menjadi kuli batak kepada cina, dei pas for all ma, tara faham ke..

umno je mana boleh jadi camni, sebab umno bukan kuli batak kepada cina, tapi pas je rela, kekeke... chantek pas, aku sokong, kalau leh lepas ni cuci kasi bersih tokong yang besar pulak... terbaek pas!!


ps: i sanggup buat apa saja demi cina!! yes yes, oi umno ko ado?

penemuan keris purba di ikinawa, jepun

perghh hebat penemuan ini, apakah kerajaan melayu dulu kala memang terkenal diseluruh dunia? memang aku sangat kagum, orang luar sana mengkaji misterinya bangsa kita, sebabnya bangsa kita banyak pertanyaan dan kehebatan tamadunnya, tetapi zaman sekarang melayu dah jauh berubah, jauh meninggalkan apa yang tok nenek moyang mereka usahakan, tuk nenek kita dulu membanggakan seluruh keturunan.

melayu zuhud zaman sekarang akan mengatakan, kita tak perlu melayu sangat sebab macamana pun kita tetap akan ke tanah jua, yup memang betul, kena sedar, cina berbangga dengan cinanya, jepun berbangga dengan jepunnya, india berbangga dengan indianya... apa salah kita sebagai melayu tak berbangga langsung dengan kemelayuan kita, ohh melayu urban dan melayu zuhud, what a fish la korang!!


penemuan keris purba di okinawa jepun sangat mengemparkan!!

Tajuk : Keris dan Piramid di dasar lautan Okinawa.
Artikel Oleh :  Sangtawal Sakranta.

Sebenarnya sudah lama dunia tahu berkaitan dengan penemuan sebilah keris purba di sebuah kuil purba “Enkakuji Temple”di dasar lautan Pulau Okinawa Jepun.Dunia juga sudah lama tahu tentang penemuan sebuah piramid di dasar lautan Okinawa.Sudah sekian lama juga dunia tahu gambar ukiran keris telah diabadikan di dinding candi borobudur yang diberi nama Kujang itu!

Cuba lihat laporan akhbar The Star bertarikh 26.6.2003 di bawah berkaitan keris purba tersebut yang ditemui di Okinawa ,Jepun itu :

baca seterusnya klik sini

kota grahi-kerajaan Grahi atau Jawaka di selatan thai yang cukup menggerunkan kerajaan siam sukhothai (1237-1317)

Adruja dilahirkan pada zaman di mana Grahi sedang menghadapi ancaman perang dari kerajaan Siam Sukhothai yang diperintah oleh Raja Rama Khamhaeng (1237/47-1317). Raja yang berketurunan Siam (atau Thai) ini merupakan seorang yang sangat zalim.

Kedudukan Grahi (atau juga dikenali sebagai Jawaka)
terletak di kawasan utara Semenanjung Tanah Melayu.
(Sila klik gambar di atas untuk melihat dengan lebih jelas).
Raja Rama Khamhaeng dikatakan mahu meluaskan tanah jajahannya ke arah selatan (Semenanjung Tanah Melayu) tetapi telah dihalang oleh nenda Adruja yang bernama Raja Sakranta atau Raja Aminuddin (1253-1267). Setelah Raja Sakranta mangkat, takhta kerajaan Grahi telah diserahkan kepada ayahanda Adruja yang bernama Raja Sang Tawal (Sultan Muhammad).

Sebagai Maharaja Grahi yang baharu, Raja Sang Tawal telah mengarahkan supaya dibina sebuah kota yang teguh demi menghalang tentera Siam Sukhothai dari menceroboh masuk ke Semenanjung Tanah Melayu. Setelah siap, kota tersebut diberi nama Kota Grahi.

Sejak dari usia kanak-kanak lagi, Adruja dikatakan pandai menunggang kuda dan bermain senjata seperti kelewang. Meskipun perilaku baginda menyerupai lelaki, namun Adruja dikatakan amat menyukai wangian kayu cendana yang telah dicampurkan ke dalam minyak wangi yang diperbuat daripada bunga melur. Ia adalah satu kesukaan khas yang menunjukkan bahawa Adruja masih ada sifat kewanitaan.

Gambar Menunjuk Kerajaan Grahi ataupon Jawaka


ps: kajian-kajian tentang sejarah melayu dan kerajaannya patut orang muda baca dan selidik serta kaji!!

PRU15 boleh memudaratkan, kata Hamzah

 PETALING JAYA: Setiausaha Agung PPBM, Hamzah Zainudin berkata, desakan pembangkang supaya kerajaan mengadakan pilihan raya umum ketika situ...